Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bimmerdyret » 13. maj 2016, 21:33

En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf dgd2007 » 13. maj 2016, 22:30

ShuruQ skrev:
Wizzze skrev:[...]
ork jo Billede
Billede Billede

Man kan altid finde de smileys man skal bruge andre steder, men jeg mente nu i vores eget faste smileysrepertoire :).
Den er herlig, den der kigger sig omkring :D
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Modesty Blame » 14. maj 2016, 06:06

Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, og bliver mindet om, at den daværende præst var en idiot, og derfor tænker jeg, at han er blevet skiftet ud sidenhen - men det er komplet irrelevant.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Rapfisk » 14. maj 2016, 06:39

Jeg har ret svært ved at se konflikten. En arbejdsgiver har valgt at købe noget udstyr, som gør, at en medarbejder kan varetage sit arbejde. Måske er det psykisk, måske er det indbildning, men det virker. Alle er glade.

Hvis det er fordi, en kirkegænger mener, at pengene skulle være brugt på menigheden, vil jeg som Rakel i al stilfærdighed påpege, at organister ikke altid er lette at få, og at mange af kirkens kerneydelser, fx gudstjenesten , er svær at opretholde uden.
9
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Rapfisk » 14. maj 2016, 06:43

Modesty Blame skrev:
Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, [...]

Er den sidste passage nødvendig? Jeg læser det som en ærekrænkende udtalelse om en identificerbar person, der ikke kan forsvare sig. Du har med al sandsynlighed ret, men det er underordnet, synes jeg.
1
Livslinjen: 70 201 201
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Modesty Blame » 14. maj 2016, 08:34

Rapfisk skrev:
Modesty Blame skrev:
Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, [...]

Er den sidste passage nødvendig? Jeg læser det som en ærekrænkende udtalelse om en identificerbar person, der ikke kan forsvare sig. Du har med al sandsynlighed ret, men det er underordnet, synes jeg.

Så skal man vide, hvor gammel jeg er, og hvornår jeg boede der. Og da jeg har boet i 5 forskellige byer under min opvækst, er det komplet umuligt. I øvrigt er det ikke æreskrænkende at kalde nogen en idiot. Det er en mening.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 09:14

Modesty Blame skrev:
Bimmerdyret skrev:En del af disse "allergikere"/syge mennesker viser sig ikke at have problemer når de ikke ved at der er tændte mobiltelefoner eller lignende i rummet, men nu skal man så ikke kalde vedkommende noget ;)

Jeg synes 30.000 lyder som overpris - det bør klart kunne gøres billigere, og det er noget, der kun bør anvendes på arbejdspladsen og ikke i privaten.
Ellers må man vel antage at vedkommende også bliver beskattet af det?

Mon ikke sølvpapirshatte er dyrere, når de skal passe ind i den kirkelige beklædning?

Jeg er vokset op i Stenstrup-Lunde, og bliver mindet om, at den daværende præst var en idiot, og derfor tænker jeg, at han er blevet skiftet ud sidenhen - men det er komplet irrelevant.


De organister jeg har set har aldrig været iklædt nogen særlig "arbejdsuniform" - som fx præsterne jo har i form af deres præstekjoler og er jo heller ikke så synlige for de besøgende.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 09:26

Rapfisk skrev:Jeg har ret svært ved at se konflikten. En arbejdsgiver har valgt at købe noget udstyr, som gør, at en medarbejder kan varetage sit arbejde. Måske er det psykisk, måske er det indbildning, men det virker. Alle er glade.

Hvis det er fordi, en kirkegænger mener, at pengene skulle være brugt på menigheden, vil jeg som Rakel i al stilfærdighed påpege, at organister ikke altid er lette at få, og at mange af kirkens kerneydelser, fx gudstjenesten , er svær at opretholde uden.


Uden bias :) ...
For den pågældende organist er det jo ikke bare et spørgsmål om at kunne varetage sit arbejde, da vedkommende jo må anses for at have det dårligt 24/7, hvor vedkommende bliver påvirket.
Dette er bare et gæt, men, og det er bare tanker fra min side af, så må en kirke anses for at være et af de steder hvor der nok er mindre påvirkning end i hjemmet, i byen, på gaden osv. set i forhold til udførelse af arbejdet. Organisten sidder ikke i storrumskontor med masser af computere, trådløse forbindelser mv.

Jeg vil se det som en beklædning, der også skal bruges udenfor arbejdstid, sådan at vedkommende ikke møder syg på arbejde, og så kan man så altid tage diskussionen om hvorvidt det er menigheden der skal betale eller om det burde betragtes som et lån.
Siger organisten op om 2 år, så står meningheden uden organist og en hat de nok vil få svært ved at komme af med på det almindelige marked.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. maj 2016, 10:22

Wizzze skrev:Er det god og ordentlig medarbejderpleje/behandling eller er det lige i overkanten af, hvor langt man bør går for at imødekomme en medarbejder?


Det er nok sådan de vælger at spinne den, for at score lidt empati-point.

I virkeligheden handler det nok mere om at organister er offentligt ansatte, og offentlige arbejdsgivere har ekstra pligter til ansatte, der er handikappede. Hun er nok i gråzonen angående det nye handikap-begreb i lovens forstand, og de kan nemt komme af med langt mere end 30.000 kroner, hvis de ikke overholder deres pligter.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. maj 2016, 10:24

Rapfisk skrev:Er den sidste passage nødvendig? Jeg læser det som en ærekrænkende udtalelse om en identificerbar person, der ikke kan forsvare sig.


Jamen, så identificer lige den pågældende person...
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Mulan » 14. maj 2016, 11:20

Det er egentlig en interessant diagnose den der. Jeg kommer til at tænke på den nyeste tinnitusforskning, som fortæller os at den tone/hyl/ringen/blibben/whatevslyd man hører er et respons, der kommer fra centrale netværk i hjernen og forårsager et usynligt, i visse tilfælde meget invaliderende, problem.
Der kan måske trækkes paraleller til at hjernen muligvis kan detektere de elektromagnetiske bølger - som faktisk også afgiver en lyd, den er bare så højfrekvent (mener det er høj og ikke lav), at vi ikke registrerer den og at at hjernen måske laver noget lignende som ved tinnitus. Måske er der reelt set mennesker, hvis hjerne (som jo også har en masse impulser, der består af elektriske signaler) påvirkes af visse former for E/M. Ligesom man også har folk der er supersmagere, hypersensitive eller fx lydfølsomme uden høretab. Der er også ny forskning, som viser at ved tilslutning af svag strøm til kraniet, kan man øge midlertidig arbejdshukommelse og præstation. Der dannes nye blodkar i hjernen ved strømtilførslen og det kunne vel også hænge sammen med evt. hovedsmerter. (Kig evt. selv på tDCS).

Jeg ved det ikke og jeg tænker egentlig bare højt på skrift :)

Under alle omstændigheder, så bruger arbejdsmarkedet mange penge på at hjælpe folk, der har diverse funktionsnedsættelser med fx apparatur, støtte og andet til hjælp i hverdag og på job, for at sikre personens livskvalitet. Det sikrer både det menneskelige aspekt, men også rent samfundsmæssigt, der får man altså ekstra ressourcer og undlader at parkere mennesker på fx invalidepension eller kontanthjælp. Hvilket er langt dyrere på længere sigt.

At man gør sig til dommer over, hvem der må få, det synes jeg er en glidebane. Hvis arbejdsgiver og arbejdstager er tilfredse og det sikrer en særlig menneskelig kompetence, der er svær at få fat på ellers, så kan jeg ikke se det store problem her.
2
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 14. maj 2016, 11:25

Mulan skrev:At man gør sig til dommer over, hvem der må få, det synes jeg er en glidebane. Hvis arbejdsgiver og arbejdstager er tilfredse og det sikrer en særlig menneskelig kompetence, der er svær at få fat på ellers, så kan jeg ikke se det store problem her.


Private virksomheder kan næsten gøre som de kan enes om, men der er altså regler for hvad man må og ikke må, når det er en offentlig virksomhed, og det er offentlige penge man forvalter. Selvom arbejdsgiveren og den ansatte kan enes om det indbyrdes, så er offentligheden stadig en latent part med retlig interesse - som regel repræsenteret af tilsyn og revisioner.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Annione » 14. maj 2016, 12:43

Strålingsoverfølsomhed er vel ikke meget værre end duftoverfølsomhed?
Begge dele kan være dybt invaliderende og de, der lider af det skal også kæmpe med andres skepsis.

Jeg synes det er flot, at en arbejdsgiver vil betale for at bibeholde en medarbejder.
...om strålingoverfølsomhed så er indbildt eller ej, det vil jeg ikke tage stilling til. Det er jo muligt, at vi en gang i fremtiden finder ud af, at den er god nok - og at sølvpapirshatte virkelig er vejen frem.
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Mulan » 14. maj 2016, 12:52

Advocatus-Diaboli skrev:
Mulan skrev:At man gør sig til dommer over, hvem der må få, det synes jeg er en glidebane. Hvis arbejdsgiver og arbejdstager er tilfredse og det sikrer en særlig menneskelig kompetence, der er svær at få fat på ellers, så kan jeg ikke se det store problem her.


Private virksomheder kan næsten gøre som de kan enes om, men der er altså regler for hvad man må og ikke må, når det er en offentlig virksomhed, og det er offentlige penge man forvalter. Selvom arbejdsgiveren og den ansatte kan enes om det indbyrdes, så er offentligheden stadig en latent part med retlig interesse - som regel repræsenteret af tilsyn og revisioner.

Det er korrekt og jeg er enig. Men det besluttes typisk på kommunal basis hvilke typer hjælpemidler, der kan tilkendes, ansøgt typisk af sagsbehandlere, fra forskellige typer fagpersoner, der har med borgeren at gøre. Hvis lægmand går ind og vurderer, hvem der skal have hvad, eller hvis sagsbehandler anser sig selv for have særlig indsigt udover fagpersonen, så er det problematisk.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvor langt skal man gå for at imødekomme en medarbejder?

Indlægaf Bimmerdyret » 14. maj 2016, 16:21

Annione skrev:Strålingsoverfølsomhed er vel ikke meget værre end duftoverfølsomhed?


Bob...det skal jeg ikke udtale mig om, det kan vel kun den person, der lider af begge dele. Er en brækket arm værre end et brækket ben??
Spørgsmålet er nok mere om hvad der har størst indvirkning på arbejdspladsens medarbejdere og funktion.
Der har en sølvpapirshat ikke nogen betydning som sådan for kollegaer og kirkens funktion som sådan.
Men hvis organisten var duftoverfølsom, så ville en "tilpasning" af arbejdspladsen have store konsekvenser:
- ingen blomster til bryllup, begravelser osv
- alle kirkegængere skulle undlade at tage parfume på osv.

Og hvis det er så slemt, så vil vedkommende ikke kunne varetage sit arbejde, hvilket jo også er den virkelighed for de mennesker, der er kraftigt ramt af det. De isolerer sig i hjemmet, går sjældent ud i offentligheden osv.
Der kunne man måske sige, at den pågældende organist så skal have hazmat suit på ???
0

Tilbage til "Generelt"