Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Karkluden » 8. mar 2017, 13:36

Bøtte skrev:
Karkluden skrev:Der er åbenbart folk, der ikke har forsikringer? Ikke folk i dyb økonomisk krise - nej nej, folk med råd til bil, kæledyr og som har fuldtidsjobs. Det var jeg nok naiv nok til at tro, at ingen fraprioriterede, medmindre det var "liv eller død".


Måske det er en tilfældighed, men for mig at se, er det indlæg at sparke til en debattør, der allerede ligger ned.

Jeg håber, jeg tager fejl.

Jeg hentyder i hvert fald til en kollega, der ikke kunne få dækket et indbrud i sin lejlighed, og naturligvis er det frygteligt synd for hende og derfor skriver jeg det her fremfor at sige det irl.
Så vidt jeg ved er denne kollega ikke herinde og har intet læst der minder om hendes situation. Men øh tak for tilliden :rulle: og for at minde mig om at det nok snart er tid til en debatpause.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bøtte » 8. mar 2017, 18:59

Karkluden skrev:
Bøtte skrev:
Karkluden skrev:Der er åbenbart folk, der ikke har forsikringer? Ikke folk i dyb økonomisk krise - nej nej, folk med råd til bil, kæledyr og som har fuldtidsjobs. Det var jeg nok naiv nok til at tro, at ingen fraprioriterede, medmindre det var "liv eller død".


Måske det er en tilfældighed, men for mig at se, er det indlæg at sparke til en debattør, der allerede ligger ned.

Jeg håber, jeg tager fejl.

Jeg hentyder i hvert fald til en kollega, der ikke kunne få dækket et indbrud i sin lejlighed, og naturligvis er det frygteligt synd for hende og derfor skriver jeg det her fremfor at sige det irl.
Så vidt jeg ved er denne kollega ikke herinde og har intet læst der minder om hendes situation. Men øh tak for tilliden :rulle: og for at minde mig om at det nok snart er tid til en debatpause.


Som jeg skrev, håbede jeg, at jeg tog fejl, og det gjorde jeg så. Det beklager jeg :)
0
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lykke » 8. mar 2017, 20:33

Bøtte skrev:
Karkluden skrev:
Bøtte skrev:
Karkluden skrev:Der er åbenbart folk, der ikke har forsikringer? Ikke folk i dyb økonomisk krise - nej nej, folk med råd til bil, kæledyr og som har fuldtidsjobs. Det var jeg nok naiv nok til at tro, at ingen fraprioriterede, medmindre det var "liv eller død".


Måske det er en tilfældighed, men for mig at se, er det indlæg at sparke til en debattør, der allerede ligger ned.

Jeg håber, jeg tager fejl.

Jeg hentyder i hvert fald til en kollega, der ikke kunne få dækket et indbrud i sin lejlighed, og naturligvis er det frygteligt synd for hende og derfor skriver jeg det her fremfor at sige det irl.
Så vidt jeg ved er denne kollega ikke herinde og har intet læst der minder om hendes situation. Men øh tak for tilliden :rulle: og for at minde mig om at det nok snart er tid til en debatpause.


Som jeg skrev, håbede jeg, at jeg tog fejl, og det gjorde jeg så. Det beklager jeg :)


Måske du bare skulle spørge direkte en anden gang, istedet for at forestille dig noget som ikke bliver skrevet nogen steder.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bøtte » 8. mar 2017, 21:11

Lykke skrev:
Bøtte skrev:
Karkluden skrev:
Bøtte skrev:
Karkluden skrev:Der er åbenbart folk, der ikke har forsikringer? Ikke folk i dyb økonomisk krise - nej nej, folk med råd til bil, kæledyr og som har fuldtidsjobs. Det var jeg nok naiv nok til at tro, at ingen fraprioriterede, medmindre det var "liv eller død".


Måske det er en tilfældighed, men for mig at se, er det indlæg at sparke til en debattør, der allerede ligger ned.

Jeg håber, jeg tager fejl.

Jeg hentyder i hvert fald til en kollega, der ikke kunne få dækket et indbrud i sin lejlighed, og naturligvis er det frygteligt synd for hende og derfor skriver jeg det her fremfor at sige det irl.
Så vidt jeg ved er denne kollega ikke herinde og har intet læst der minder om hendes situation. Men øh tak for tilliden :rulle: og for at minde mig om at det nok snart er tid til en debatpause.


Som jeg skrev, håbede jeg, at jeg tog fejl, og det gjorde jeg så. Det beklager jeg :)


Måske du bare skulle spørge direkte en anden gang, istedet for at forestille dig noget som ikke bliver skrevet nogen steder.


Ja, det kunne jeg da.
Men jeg er da vist ikke den eneste, der har tænkt sådan!

Men jeg tænker egentlig at det ikke er anderledes end det du selv gjorde i sidste uge i tråden om den nemmeste alder omkring børn?

Det er hvad der sker på en debatside. Og som sagt skrev jeg, at jeg håbede jeg tog fejl. Så forstår ikke rigtigt hvad du vil med indlægget?
4
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sortkaffe » 8. mar 2017, 21:20

- altså jeg tænkte det faktisk også ..og så er det jo helt fint det lige bliver opklaret og så er den bøf ude af verden :)
6
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 9. mar 2017, 05:09

Journalist forsøger ihærdigt at hive en spændende historie ud af en brændende bygning, der har stået tom med blændede ruder i årevis
Hop hen omkring 11 min, der stiger spændingen til hidtil usete højder https://www.facebook.com/tveast/videos/ ... =2&theater
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Joe » 9. mar 2017, 16:51

Jeg er ikke sikker på hvilke hold der skal spille fodboldkamp i aften, men deres tilhængere har fået ødelagt et tog på hovedbanen. Godt klaret. Hvornår skal vi egentlig lovgive mod fodboldfans?
7
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2017, 20:42

I Sverige er det åbenbart helt normalt at bankrådgiveren er nødt til at ringe til support-afdelingen for at forstå hvordan man lukker en konto.
Ydermere anses det tilsyneladende for fuldkommen naturligt at rådgiver og support-medarbejder lige skal catche up før de behøver at tale om det egentlige problem.
Derfor beklager man selvfølgelig heller ikke ventetiden efterfølgende eller opfører sig som om det på nogen måde var lidt upassende.

Men vi kunne jo også bare lære at sætte pris på at vide at Alma nu er blevet 1 år og 3 måneder og hun gerne vil holde i hånden på vej til dagplejen og en snes ting mere om det vidunderlige barn. -Jeg vil dog sige at den efterfølgende pause fra hendes enerverende stemme, hvor vores rådgiver lyttede til beretningen om support-medarbejderens almene trivsel og spændende dagligdag, var tiltrængt.
På det tidspunkt overvejede jeg at rejse mig og kigge bydende på hende fra min plads bag computer-skærmen.
Som hun ikke havde gjort mine til at dreje lidt væk således at hun kunne have en eller anden form for interaktion med mig.
Men jeg tror at hun synes det var rigeligt at have min kæreste indenfor synsvidde.
Det er jo også ham der er manden. Eller noget.

Flabede kost.
Det er som om alle svenskere ved hvor meget jeg hader dem, så de gør deres bedste for at møde mine forventninger.
Det manglede da også bare.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 9. mar 2017, 23:38

Indenfor bannerreklame-verdenen er grænsen mellem "Frisk pensionist" og "Offer for voldsomt elektrisk stød" åbenbart fuldstændigt udvisket efterhånden.

pension.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. mar 2017, 07:45

Så en mand skælde sin cykel ud hertil morgen :lol:
"Jeg har KRAFTEDEME ikke tid til det her!" mens han flåede sin cykel væk fra cykelstien og op på fortovet.
15
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. mar 2017, 08:32

SAXO har den holdning at kunderne selv bestemmer størrelsen på deres rabatter.

rabat.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. mar 2017, 08:38

Dirtylittledevil skrev:SAXO har den holdning at kunderne selv bestemmer størrelsen på deres rabatter.

rabat.jpg


Et koncept jeg synes flere butikker burde indføre :gogo:
3
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lulu » 10. mar 2017, 10:43

NejJegErIkkeAsiat skrev:Så en mand skælde sin cykel ud hertil morgen :lol:
"Jeg har KRAFTEDEME ikke tid til det her!" mens han flåede sin cykel væk fra cykelstien og op på fortovet.


Det kunne så meget have været mig. Sådan noget gør jeg nemlig.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bøtte » 10. mar 2017, 20:52

Når man er kørt fast med cyklen og ens mor siger man så må trække den fri, er det mest nærliggende at stille sig op på et ben på sædet :shock: :tie:

I hvert fald hvis man er min 4 årige datter.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf zembra1986 » 10. mar 2017, 21:03

Underviser i Google analytics er meget usikker på om vi kursister forstår hvad han egentlig står og fortæller og spørger derfor hvert minut: forstår I hvad jeg mener? han pepper det dog lidt op ved at variere lidt i spørgeformen hvilket også inkludere: forstår i det? er I med? Er det helt sort snak? m.m.(seriøst.....tror han sspurgte os 100 gange i løbet af undervisningen :lol:)
1

Tilbage til "Generelt"