Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 15. sep 2017, 08:21

Der er ikke kartoffelkage i min kartoffel kogebog, men det var der i min lokale kvickly
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sustentaculum » 15. sep 2017, 09:08

LaMariposa skrev:
lillebjoern skrev:
Miss_no_More skrev:
Mulan skrev:Svigermødre fodrer altid deres afkoms bedre halvdel og bekymrer sig om, hvorvidt de nu får nok at spise.
Jeg er blevet fodret med hjemmegroede vindruer, blommer, hindbær og brombær. Nu får jeg choc chip cookies.


Jeg er blevet fodret med stegt flæsk, kartofler og persillesovs. Og nu matador-slik og skildpadder. Hun varsler om hjemmelavet Daim is også :wacko: Jeg må rulle hjem.


Jeg er i dag blevet fodret med flæskesteg med brun sovs og hele traktementet. Derefter æblecrumble. Gad vide om de har en hemmelig loge? :gruble:


Der må være en loge. Min svigermor laver virklig god mad, blandt andet verdens bedste mørbradgryde. Efter det dessert og kage og så kommer hun altid med en masse ting fra slikskabet til bilturen :D


Gider i ikke inviterer min svigermor med i den loge? Jeg synes altid vi får tarvelige sandwich fra arbejdet.. "De er løbet på dato, men jeg synes det var synd at smide dem ud" :wacko:
3
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lulu » 15. sep 2017, 10:40

Herhjemme kan vi ligeså godt nøjes med at købe chokolade vi kan lide.
For min hjerne arbejder sådan her når den får besked om chokolade.
Mmh chokolade
Øv mørk chokolade
5sek pause
Hmm chokolade er trods alt chokolade

Og vupti så var den plade væk.
Så meget for mørk chokolade skulle stille sliksulten tidligere så man ikke spiser så meget :sarkasme:
6
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Alphilia » 15. sep 2017, 14:23

A (og C) busser i Kbh lugter altid lidt af sved, prut og sure tæer. Det bliver ikke bedre når det regner
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9510
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26581

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 15. sep 2017, 14:29

Føtex i Hvidovre kl 11 er fuld af pensionister og kvinder på barsel, som står i vejen overalt, og spærrer gangene mens de hyggesnakker.
Pis-irriterende!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 15. sep 2017, 14:31

Jeg har købt en del Peter Beier-chokolade, jeg synes det er pengene værd. Ligesom dyre vine også sagtens kan være pengene værd.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11498
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 15. sep 2017, 15:16

En af vores killinger har lige rendt og leget med en pasta"rede" ude i gangen, som han har hugget fra en åben pose pasta på køkkenbordet. Jeg børstede hårene af og smed den tilbage i posen :fløjt:
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pyjamas » 15. sep 2017, 15:22

Mens jeg har forberedt aftensmaden, har jeg spist bland selv-slik og set Generation XL. Jeg føler mig rebelsk.
2
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf AgentPixie » 15. sep 2017, 16:59

Man behøver slet ikke købe fancy og dyrt legetøj til babyer. Herhjemme er en dørsprække det sjoveste, ever, især hvis der er lys på den anden side af døren.
4
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 15. sep 2017, 21:30

Nogen skal stoppe mig, inden jeg går ind i bland-selv-afdelingen over grænsen. Nu har jeg to kilo bland-selv-slik - 1,5 kg, jeg købte til sommerferien og et halvt kilo, jeg købte i lørdags. Jeg har vel spist omkring 200 gram. Fire-fem stykker, og jeg har kvalme :rulle:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 15. sep 2017, 23:29

Kl er 1:29 og jeg er stadig ikke gået i seng, trods en hensigtserklæring om at gå i seng efter filmen
0
14 11 14
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aspargsen » 16. sep 2017, 06:45

Alphilia skrev:A (og C) busser i Kbh lugter altid lidt af sved, prut og sure tæer. Det bliver ikke bedre når det regner

Især efteråret er slemt, fugtige rygere lygter altid 200% mere
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 16. sep 2017, 08:15

Jeg lægger ofte mærke til kundeservice når jeg er ude og handle. Om det så er i en kiosk hvor jeg skal have en 6-pack og en pose chips eller om jeg skal købe nyt jakkesæt til 5.000. Selvfølgelig har jeg ikke samme forventning til de to typer handler, men hvis jeg kommer ind i en kiosk hvor jeg nærmest skal gøre mig opmærksom på mig som kunde fordi ekspedienten har mere travlt med sin telefon (som han i øvrigt flittigt bruger mens han ekspederer mig), så går jeg gerne de 100 meter ekstra næste gang jeg skal småhandle lidt kioskvarer. F.eks. ned til kiosken hvor man får et "hej" når man træder ind af døren og ekspedienten spørger om man skal have en pose med.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 16. sep 2017, 09:06

Formiddag ved Føtexbageren.

Jeg står længe i kø og venter, men finder ud af, at jeg alligevel ikke skal bruge mit nummer. Jeg spottet en mor med to små børn, og tilbyder hende mit nummer (som nu er et af de næste numre). Damen kommer med et surt "ja", og hiver nummeret ud af min hånd. Herefter tilbyder hun sit oprindelige nummer videre til en nyankommen i køen. Vedkommende takker hende, og damen udbryder et højlydt "ork, det er da det mindste. Det skal da ikke gå til spilde, og vi må hjælpe hinanden" ledsaget af et stort smil.

Så kigger hun surt på mig, og går mod kassen, hvor det nu er hendes tur.

Ja ja......
16
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 16. sep 2017, 11:28

Det tog mig et minut at afsætte en masse af datterens brugte tøj, via facebook. Og kun ti minutter mere så var det afhentet :D

Det er godt nok dejligt når det går sådan.
Jeg gider ikke døje med at sælge tøjet selvom der faktisk var en ret dyr næsten ny vinterjakke, og andre meget pæne ting. For min erfaring er ikke for god, så skambyder folk ting der i forvejen er meget billige, eller de forventer man kan levere det eller opbevare det i lang tid inden de så kommer og henter det.

Så jeg prøvede at sætte de i en lokal gruppe, det kunne hentes, gerne så hurtigt som muligt. Et minut efter var der en far der svarede :klap:
Så de fik alle tre sække, så kan de sortere og tage det de kan bruge, dog skal de selv lige vaske overtøjet, de havde været i gemmeren siden sidste vinter hvor det ikke alt var nyvasket. Men de flest af os vasker vel alligevel tøj når man køber/får brugt.
1

Tilbage til "Generelt"