Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 265
Likede indlæg: 4646

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 21. okt 2017, 15:12

Det betragtes som en dødssynd, hvis man ikke spiser morgenmad.
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
jeanett88
Kort karma: 24
Likede indlæg: 223

Indlægaf jeanett88 » 21. okt 2017, 20:30

Jeg har i et stykket tid taget på hold med samme instruktør i fitness. Hun er min yndlings, men fordi jeg er gået fra at være studerende, til at have et fuldtidsjob, har jeg ikke mulighed for at træne på de samme tidspunkter længere.

I morges havde jeg været på et hold med en anden dygtig instruktør. Da jeg er på vej ud i omklædningsrummet møder jeg min yndlingsinstruktør. Hun hilser og jeg begynder straks at bortforklare hvorfor jeg har været på et andet hold.

Jeg havde virkelig en følelse af at have været hende utro. Som om hun går og venter på lige netop mig :lol: :stoned:
6
Brugeravatar
Mangoness

Indlægaf Mangoness » 21. okt 2017, 20:36

jeanett88 skrev:Jeg har i et stykket tid taget på hold med samme instruktør i fitness. Hun er min yndlings, men fordi jeg er gået fra at være studerende, til at have et fuldtidsjob, har jeg ikke mulighed for at træne på de samme tidspunkter længere.

I morges havde jeg været på et hold med en anden dygtig instruktør. Da jeg er på vej ud i omklædningsrummet møder jeg min yndlingsinstruktør. Hun hilser og jeg begynder straks at bortforklare hvorfor jeg har været på et andet hold.

Jeg havde virkelig en følelse af at have været hende utro. Som om hun går og venter på lige netop mig :lol: :stoned:

Jeg føler mig også forpligtet til at komme på de samme hold igen og igen :genert:
1

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1453
Likede indlæg: 26031

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. okt 2017, 03:38

Dirtylittledevil skrev:Bulk Powders. Halvt kosttilskuds-webshop, halvt rejsebureau.

rejse.jpg

Er det der, de også havde Kat Emil ansat?
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 435
Likede indlæg: 13964

Indlægaf Fyrst Eberhard » 22. okt 2017, 08:34

Man når som regel til et bestemt punkt, når børn er med til at bage: 'Fuck it, hvis det aldrig bliver rent igen. Så må vi jo bare flytte.'
9
Peace!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1422
Likede indlæg: 24294

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. okt 2017, 14:09

DetSorteCirkus skrev:
Dirtylittledevil skrev:Bulk Powders. Halvt kosttilskuds-webshop, halvt rejsebureau.

rejse.jpg

Er det der, de også havde Kat Emil ansat?

Åh Gud dem havde jeg rent glemt :-D
Nej, det var MuscleHouse. Hver kosttilskudswebshop sin særhed, åbenbart.
0
Overdrivelse er en million gange værre end underdrivelse.
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 50
Likede indlæg: 2493

Indlægaf Ghattner » 22. okt 2017, 14:22

På Valby Langgade virker der til at være flere vandpibecafeer end værtshuse og barer.

Hvad blev der af det rygeforbud i øvrigt?
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 435
Likede indlæg: 13964

Indlægaf Fyrst Eberhard » 22. okt 2017, 18:57

Hvis man føler, at man ikke helt har alderen eller måske snarere formatet til at gå på værtshus alene, skal man ærlig talt blæse det et stykke og se at komme i gang.

Det er virkelig hyggeligt, at man bare kan sidde i ro og betragte og lytte. Sådan lidt lurer-agtigt.
Ved nogle vandhuller får man lyst til at snakke med og hilse på - mens der på andre nærmest er noget mediterende over at sidde med en stille øl eller to, mens man arbejder sig ind på beværtningen. Er man lidt introvert, er det en fin måde at udfordre sig selv på.

Jeg kan bedst lide det i København. Og det skal være i tidsrummet 11-ca. 20 - ikke senere - der kommer amatørerne.

Forleden kiggede jeg indenfor på Høvlen på Christianshavn, som både har kolde øl til en overordentlig fornuftig pris og lokale gæster, der ikke har været væk fra "Øen" i en generation eller to. Et lille protip er, bevidst at søge en plads i baren frem for ved et bord eller en bås. Man får meget mere med deroppe.

Hvad end man gør, skal man dog holde sig fra Arnbitter (2450 og 2500 er kendt som Arnbitter-bæltet)
Man vågner de underligste steder efter Arnbitter. På taget af en pølsevogn. I Waage Sandøs hæk. Eller på en hestevogn i Dyrehaven hvor hesten er gået i galop. Farlig drik.
12
Peace!
Brugeravatar
Mangoness

Indlægaf Mangoness » 22. okt 2017, 20:21

Folk gætter som regel på, at jeg er 2-3 år yngre, end jeg er. Det lyder pludselig ikke så imponerende længere :nerve:

0

Billede

Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness

Indlægaf Mangoness » 22. okt 2017, 20:24

Man kan sagtens få 19 børn uden at skulle score en masse damer først.

0

Billede

Cheese Billede
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 839
Likede indlæg: 12031

Indlægaf dgd2007 » 22. okt 2017, 20:27

Mangoness skrev:Folk gætter som regel på, at jeg er 2-3 år yngre, end jeg er. Det lyder pludselig ikke så imponerende længere :nerve:

Ja, de er lidt syge i hovederne med det ovre i United Bluff.
De har simpelthen ikke et "moden kvinde"-ideal, men stræber efter at ligne teenage-mumier, når de er 70 :genert:
1
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 50
Likede indlæg: 2493

Indlægaf Ghattner » 23. okt 2017, 05:56

Jeg så dette indslag i TV2 Nyhederne i går.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... -til-pause
Jeg synes generelt der er flere og flere af den slags male-fanden-på-væggen-og-man-kan-se-en-tendens-indslag om dårlig opførsel og at det kun er blevet værre med årene. Men er det det eller er det historier der bliver kørt op? Hvad er jeres oplevelse? Nu er jeg selvfølgelig selv kun kunde så jeg har slet ikke samme indblik i dagligdagen som ekspedienterne. Men jeg frekventerer forskellige Føtex'er relativt jævnligt og har virkelig sjældent oplevet nogle grimme episoder. Når det endelig er sket har det ofte været fx alkoholikere, narkomaner, psykisk syge eller lign. og ikke den "normale" dansker.

Jeg kender selv alt til at være småstresset og irritabel og bare vil have indkøbene overstået, og så kan det godt frustrere hvis der er et eller andet der ikke spiller, fx en kassebon der skal skiftes, eller en vare der ikke vil slås ind. Men ligefrem skælde ekspedienten ud? Som kunde irriteres jeg faktisk oftere på de andre kunder der sløser i køen fordi de fx lige skal checke mobilen mens de burde fokusere på varebåndet eller pludselig har en masse spørgsmål til varerne de kunne have spurgt en ansat inde i forretningen om eller bliver helt overrasket over at de skal have pungen frem for at betale.

Jeg læste også nogle kommentarer til indslaget på Facebook hvor nogle kunder mente at det delvist var ekspedienternes egen skyld fordi det var så lidt servicemindede og ikke smilede. Det er jo trods alt sværere at skælde een ud, der møder en med et smil. Af samme grund foretrækker jeg netop at handle i Føtex fordi deres service- og smile-niveau er det højere end fx mine lokale Netto'er hvor de unge ansatte virkelig ikke virker til at gide at være. Og så kan jeg godt forstå hvis det smitter af på kunderne og let bliver en ond spiral.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 434
Likede indlæg: 8812

Indlægaf sigge » 23. okt 2017, 06:16

Ghattner skrev:Jeg så dette indslag i TV2 Nyhederne i går.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-10-2 ... -til-pause
Jeg synes generelt der er flere og flere af den slags male-fanden-på-væggen-og-man-kan-se-en-tendens-indslag om dårlig opførsel og at det kun er blevet værre med årene. Men er det det eller er det historier der bliver kørt op? Hvad er jeres oplevelse? Nu er jeg selvfølgelig selv kun kunde så jeg har slet ikke samme indblik i dagligdagen som ekspedienterne. Men jeg frekventerer forskellige Føtex'er relativt jævnligt og har virkelig sjældent oplevet nogle grimme episoder. Når det endelig er sket har det ofte været fx alkoholikere, narkomaner, psykisk syge eller lign. og ikke den "normale" dansker.

Jeg kender selv alt til at være småstresset og irritabel og bare vil have indkøbene overstået, og så kan det godt frustrere hvis der er et eller andet der ikke spiller, fx en kassebon der skal skiftes, eller en vare der ikke vil slås ind. Men ligefrem skælde ekspedienten ud? Som kunde irriteres jeg faktisk oftere på de andre kunder der sløser i køen fordi de fx lige skal checke mobilen mens de burde fokusere på varebåndet eller pludselig har en masse spørgsmål til varerne de kunne have spurgt en ansat inde i forretningen om eller bliver helt overrasket over at de skal have pungen frem for at betale.

Jeg læste også nogle kommentarer til indslaget på Facebook hvor nogle kunder mente at det delvist var ekspedienternes egen skyld fordi det var så lidt servicemindede og ikke smilede. Det er jo trods alt sværere at skælde een ud, der møder en med et smil. Af samme grund foretrækker jeg netop at handle i Føtex fordi deres service- og smile-niveau er det højere end fx mine lokale Netto'er hvor de unge ansatte virkelig ikke virker til at gide at være. Og så kan jeg godt forstå hvis det smitter af på kunderne og let bliver en ond spiral.

Jeg tænkte faktisk lidt af det samme, da jeg så indslaget. Samtidig med at jeg var ret WTF over nogle af de oplevelser, der blev beskrevet: Der er vel ikke nogen nogenlunde velfungerende mennesker, der kan finde på at kaste en varekurv efter de ansatte? Jeg har heldigvis aldrig oplevet kunder, der overfusede personalet. Jeg har en enkelt gang selv været lidt irritabel overfor en kasseassistent i Netto, men ellers prøver jeg som regel at være nogenlunde "zen" i indkøbssituationen og trække vejret dybt. Og som dig bliver jeg også oftere irriteret på de andre kunder end på personalet, og så vil det jo være tudetosset at lade det gå ud over kasseassistenten.

Jeg oplever så i øvrigt også et højere serviceniveau fra personalet i SuperBrugsen, hvor jeg oftest handler, end dem i Netto. I Netto er det oftest livstrætte teenagere, som måske lige kan tage sig sammen til at anerkende kundens tilstedeværelse ved at nævne beløbet, mens der i SuperBrugsen er noget mere kommunikation og oftere et smil og en mere energisk tilgang.
1
Christmas isn't a date, it's a state of mind.
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2779

Indlægaf Ficus » 23. okt 2017, 06:39

Jeg lader det aldrig gå ud over ekspedienter, men jeg tænker til mit om andre kunder.

I lige netop den Føtex fra indslaget, har jeg dog sagt pænt til en serviceleder at jeg synes det var voldsomt irriterende at hun sender mig ned til lagerdøren, for at ringe på en klokke efter pakkeudleveringsmedarbejder, som hun havde sendt på pause, mens jeg stod i kø for at snakke med hende oppe i kassen.... så kunne man stå der og ringe på en klokke i 10 min, mens hun over højtaleren kaldte den medarbejder hun selv havde sendt ud :rulle:

Det er den vi handler i oftest efter at være flyttet og tror ikke jeg har været der en eneste gang hvor jeg ikke har hørt en sur kunde, som oftest drevet af at de ikke kan svare på de mest simple spørgsmål, eller at de stiller paller/udendørsvarer/bure i hele indgangspartiet, foran andre varer flere timer før de lukker, så man ikke kan nå de varer bagved :stoned: det undrer mig virkelig.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 558
Likede indlæg: 9437

Indlægaf Lemonella » 23. okt 2017, 07:06

Jeg tror sjældent, jeg oplever ubehagelige kunder. Jeg har dog et par gange, i vores lokale Føtex, været ude for ubehagelige ansatte. Bl.a. en slagter, der mente, at jeg nok bare ikke havde forstand på, at lave mad, siden mine bøffer blev seje. Det kød han solgte fejlede i hvert fald ikke noget.
Jeg var også udsat for en butikschef samme sted, som højlydt fortalte mig, at nu havde HAN altså bestemt, at flaskeautomaten skulle rengøres og så måtte jeg sgu vente til det var færdigt, at han så havde startet rengøringen en lørdag formiddag lige da butikken havde åbnet og folk stod i kø for, at aflevere tomme flasker, "det ragede ham en høstblomst".
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Generelt"