Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 14. nov 2017, 20:51

Fyrst Eberhard skrev:Jeg er ved at få et Linda P-agtigt forhold til min hue.

Dvs den er klistret fast til dit fedtede, flettede hår?
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 14. nov 2017, 21:47

Jeg er ved at brække mig over, at politikerne konstant overbyder hinanden i, hvad de vil give folk. Dette gælder bredt over alle partier og politikere.

Jeg kan ikke lade være med at tænke: Okay, fint nok, du (politiker), er for alle de her ting? Hvad er du imod? Folk der har hang til ideologier, har det med at gå ud fra, at alt det gode er på deres side, og det gør tit mennesker ret ubevidste om deres dårlige sider.

Nazisterne havde selv rigtigt gode grunde til alt hvad de gjorde - de mente eksempelvis det var at udfri folks fra deres lidelser at slå dem ihjel, hvis de var udviklingshæmmede, homoseksuelle eller jøder. Men de negative grunde til at gøre det, ved vi jo alle også var der, og det var jo sandsynligvis dem, der i virkeligheden drev nazisterne.

Så når der står en ideolog fra Enhedslisten, eksempelvis, og prøver at overbevise mig om, at vedkommende har de rigtige holdninger, og de andre har de forkerte, så tænker jeg: Okay, så er du for alle de her ting. Godt. Men for det første, så ved jeg, at alle de gode mennesker ikke er på din side. For det andet ved jeg at negative følelser er en langt stærkere motivation end gode motivationer. Så måske er det ikke fordi du er vild med de fattige mennesker, at du går så meget ind for at velfærden skal være bedre, og at overførselsindkomster skal være højere. Måske hader du i virkeligheden bare de rige mennesker, og maskerer dit had rettet mod een gruppe, med godhed rettet mod en anden. Så du siger, du er for noget, med du er også imod noget, og lad os starte med dét.

Derudover så kan jeg ikke lade være med at tænke, at hvis man er for noget, er man nødvendigvis nødt til at være mod noget, og hvis jeg ikke får at vide, hvad en politker er mod, så bliver jeg vagtsom, fordi alting har en pris. Hvis man får noget, skal man give noget andet, og det bekymrer mig helt vildt, at se alle de her annoncer alle steder på nettet, med flere, mere og højere alle steder, men ikke noget om, hvad man så vil sætte i stedet. Det er ikke til at stole på, for det første, men for det andet er det også sådan en meget umoden tankegang i det hele tager, som passer meget godt til en ung teenager, som ikke forstår, at noget koster noget andet - og hvis det er selve tilstanden af vores politiske system, hvis det er den måde politikerne vælger at få deres budskaber frem, og det er den måde, befolkningen stemmer - altså efter, hvem der tilbyder mest gratis ting, så ser det dystert ud for vores fremtid.

En lokal politiker fra LA i min by, der er en større by i Jylland med ganske mange biler der konkurrerer om parkeringspladser, annoncerede med:
- Bedre infrastruktur i hele kommunen
- 2 timers gratis parkering i midtbyen

Han havde en 3. ting også, men jeg husker den ikke.

Og det eneste jeg kunne tænke på: Hvad er prisen for det der? Hvad er du imod, og hvad vil du fjerne, for at finansiere det?

For umiddelbart ville jeg synes det var rart at kunne smide min bil nede på gaden noget nemmere, men hvis prisen er at jeg kun kan konsultere en læge een gang hvert halve år, så tror jeg ikke jeg har lyst alligevel.

Så hvad er du imod? Og hvilken tilsyneladende god gerning, bruger du til at maskere noget der er lettere for dig end det andet - og ondskabsfuldt?
7

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 15. nov 2017, 14:02

Jeg har disse trusser, ikke. Seks par af samme slags.

Jeg bruger altid længere tid på at vende dem rigtig end alle andre par, så de tager dobbelt så lang tid at få på som alle mindre andre slags trusser. Alligevel vender jeg dem altid på vrangen i første forsøg. Det slår aldrig fejl.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 15. nov 2017, 14:05

De der mobile håndgranater, som PostNords pakkebude altid har med sig ... når man står i døren og skal kvittere på den spejlblanke skærm, er det i praksis umuligt at frembringe noget, der bare tilnærmelsesvis ligner ens underskift :P
11
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Charly » 15. nov 2017, 14:10

Alle har fået nye stole på job. Kontoret omdannes til en børnehave, hvor folk suser rundt, drejer på stolene og justerer i vildskab :-D
13
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 15. nov 2017, 14:21

Jeg har en veninde der er ret god til thailandsk og har en thailandsk kæreste og stor omgangskreds af thailændere. Samtidig har jeg nogle grønlandske bekendte som jeg også er ven med på Facebook.

Begge dele er virkelig et dårligt match når man er virkelig nysgerrig og de fleste af deres opslag og kommentarer foregår på henholdsvis thailandsk og grønlandsk. Især grønlænderne virker til at have det ret sjovt.

Thailandsk har jeg ikke en chance for at tyde, men jeg har tit tænkt på om grønlænderne bare troller mig og taster løs for at se hvor langt de kan køre den ud før det bliver opdaget. Det er jo virkelig lange ord og ofte med en masse Q'er. Ikke noget der giver meget mening hvis man læser det med dansk udtale i hvert fald :D
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf AgentPixie » 15. nov 2017, 14:30

Jeg har netop observeret at det er onsdag. Troede det var tirsdag. Der kan man bare se..
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 15. nov 2017, 14:32

Juki skrev:Jeg har en veninde der er ret god til thailandsk og har en thailandsk kæreste og stor omgangskreds af thailændere. Samtidig har jeg nogle grønlandske bekendte som jeg også er ven med på Facebook.

Begge dele er virkelig et dårligt match når man er virkelig nysgerrig og de fleste af deres opslag og kommentarer foregår på henholdsvis thailandsk og grønlandsk. Især grønlænderne virker til at have det ret sjovt.

Thailandsk har jeg ikke en chance for at tyde, men jeg har tit tænkt på om grønlænderne bare troller mig og taster løs for at se hvor langt de kan køre den ud før det bliver opdaget. Det er jo virkelig lange ord og ofte med en masse Q'er. Ikke noget der giver meget mening hvis man læser det med dansk udtale i hvert fald :D

Jeg ved ikke, om sådan noget stadig findes, men i gamle dage, når der var "Nyheder på grønlandsk", var der faktisk enkelte lyspunkter, hvor man godt kunne forstå det: "quillilliquq soliquaq fæm tussen tons ..." :lun:
Senest rettet af dgd2007 15. nov 2017, 14:33, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 15. nov 2017, 14:32

Nogen har - gætter jeg på - lige forsøgt at aflevere blomster til mig - nok en nabo, der har fået dem i sin varetægt af Interflora, mens jeg ikke var hjemme.

Jeg var på vej ud af badet, men jeg nåede ikke at få en trevl på kroppen eller opdage, hun var der, før hun var gået igen.

Min ringeklokke virker ikke, hvilket jeg kunne høre kvinden konstatere med høj stemme for sig selv. I stedet for at banke på, sagde hun dog bare højt: "Ding-dong!" og lidt efter: "Nå, så stiller jeg dem bare i den her krukke. Det er da pænt."

Nu sidder jeg herinde og fniser. Det var ret sødt.
19
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. nov 2017, 15:17

POCKETKITTEN skrev:Jeg har disse trusser, ikke. Seks par af samme slags.

Jeg bruger altid længere tid på at vende dem rigtig end alle andre par, så de tager dobbelt så lang tid at få på som alle mindre andre slags trusser. Alligevel vender jeg dem altid på vrangen i første forsøg. Det slår aldrig fejl.


Og så står man dér iført sine med vrangen ud trusser, og vakler et øjeblik, skal man bare beholde dem på forkert? Men så tør man alligevel ikke at udfordre skæbnen, for SÆT NU HVIS det så lige er i dag man er indblandet i trafikulykke og brækker begge ben og skal have bukserne klippet op og så ligger man der på båren og føler sig dum med sine dumme trusser, og tænker ved sig selv ÆV JEG KUNNE HAVE FORHINDRET DENNE FRYGTELIGE SITUATION (Altså det med trusserne, ikke det med trafikulykken)...
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DenBruneMunk » 15. nov 2017, 15:51

DR Journalister er vist en fin afspejlning af skolens matematik kunnen idag?

Denne artikel: https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-vid ... e-billeder

Tales der om dinarer,
400 libyske dinarer per styk. Er der nogle af de fremmødte, som vil købe én af mændene for det?
Beløbet svarer til 2.500 danske kroner.


Så fortsætter de

Først til 700, dernæst 800 for til sidst at ende på 1.200 dinarer – godt 5.500 kroner.

Kan jeg ikke regne eller blev 400 dinarer som svarer til 2500 kroner(På nettet er 400 LYD kun 1800kr), *3 nu kun til 5500 kroner?

Enten er det første forkert 400=2500 eller også er 1200=5500 tættere på korrekt? eller 2500*3 = 7500kroner :devil:

Bare en observation.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 17. nov 2017, 12:20

Fyrst Eberhard skrev:Mennesker kan opdeles i to kategorier.
Dem jeg ikke umiddelbart har et problem med, og dem der giver deres bil rensdyr-gejl på.

Er der stadig folk der gør det?

Fred være med det, jeg synes bare ikke jeg har set det de sidste år.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 12:25

DenBruneMunk skrev:DR Journalister er vist en fin afspejlning af skolens matematik kunnen idag?

Denne artikel: https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-vid ... e-billeder

Tales der om dinarer,
400 libyske dinarer per styk. Er der nogle af de fremmødte, som vil købe én af mændene for det?
Beløbet svarer til 2.500 danske kroner.


Så fortsætter de

Først til 700, dernæst 800 for til sidst at ende på 1.200 dinarer – godt 5.500 kroner.

Kan jeg ikke regne eller blev 400 dinarer som svarer til 2500 kroner(På nettet er 400 LYD kun 1800kr), *3 nu kun til 5500 kroner?

Enten er det første forkert 400=2500 eller også er 1200=5500 tættere på korrekt? eller 2500*3 = 7500kroner :devil:

Bare en observation.


4,6 dinarer pr. danske krone, så de 1200 dinarer er rigtigt nok 5500. Hvis de startede med 500 dinarer pr. styk, ville det være 2300 eller næsten 2500, så måske de 400 bare skulle have været 500.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DenBruneMunk » 17. nov 2017, 14:15

abcd skrev:
DenBruneMunk skrev:DR Journalister er vist en fin afspejlning af skolens matematik kunnen idag?

Denne artikel: https://www.dr.dk/nyheder/udland/ny-vid ... e-billeder

Tales der om dinarer,
400 libyske dinarer per styk. Er der nogle af de fremmødte, som vil købe én af mændene for det?
Beløbet svarer til 2.500 danske kroner.


Så fortsætter de

Først til 700, dernæst 800 for til sidst at ende på 1.200 dinarer – godt 5.500 kroner.

Kan jeg ikke regne eller blev 400 dinarer som svarer til 2500 kroner(På nettet er 400 LYD kun 1800kr), *3 nu kun til 5500 kroner?

Enten er det første forkert 400=2500 eller også er 1200=5500 tættere på korrekt? eller 2500*3 = 7500kroner :devil:

Bare en observation.


4,6 dinarer pr. danske krone, så de 1200 dinarer er rigtigt nok 5500. Hvis de startede med 500 dinarer pr. styk, ville det være 2300 eller næsten 2500, så måske de 400 bare skulle have været 500.

:) Og sån kunne vi nok fortsætte. Fejlen var der og stadig er, det var bare en observation med forskellige mulige korrekte formuleringer, det må forblive gætværk, hvor en er regnefejl :)
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 17. nov 2017, 23:40

Efter at have læst et længere interview med Sten Hegeler, kan jeg ikke slippe tanken om, hvor mange dørslag én 92 årig mand dog kan have brug for.

https://www.b.dk/kultur/mange-parforhol ... og-en-soen.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn

Tilbage til "Generelt"