Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 20. jan 2018, 12:26

LaMariposa skrev:
girl_beat skrev:
LaMariposa skrev:Tresporet motorvej. Jeg kører i inderste spor, og i midtersporet ligger en bil, der kører ca 20 km mindre i timen end det tilladte. Jeg kører længe bag bilen (stadig i inderste spor), fordi jeg tænker, at han nok snart trækker ind, så jeg kan overhale. Da jeg til sidst får nok og trækker ud i yderste spor for at overhale, så finder han speederen og accelererer så voldsomt, at jeg nærmest ikke kan komme forbi. Tågehoved...

Ohh, sådan nogen møder jeg temmelig ofte :tie: Hvad f*** sker der for danskernes opførsel i trafikken? En sjælden gang imellem - og ja, ved godt det ikke er særlig pænt - lægger jeg mig tæt op bag vedkommende i midterbanen og giver et blink med det lange lys. Så ser det nogle gange ud som om, de vågner med et sæt og trækker pænt ind til højre.

Nu kører jeg så også i en bil, der godt kan ligne en patruljevogn, måske det hjælper :fløjt:


Haha, min bil ligner absolut ikke en patruljevogn :lol:

Og jeg ved det virkelig ikke. Tror bare ikke folk tænker sig om. Det er jo hver eneste dag, at man ser mange biler, der ikke holder til højre, selvom de ikke er i gang med at overhale. Men når man spørger folk selv, så er der jo ingen, der ikke kan finde ud af at holde til højre...

Og hver eneste dag ser jeg folk, som ligger og skifter bane konstant!
De trækker ind til højre, så ud i midterbanen, når dem længst inde til højre ikke kører 110-120 (meget overraskende åbenbart!), ind til højre igen, også selvom der er både tilkørsler og frakørsler, som de burde give plads til ved at trække ud.
Det er ærlig talt ikke korrekt at køre sådan. At køre tæt på og blinke er aldrig i orden og det får ikke mig, til at trække ind, før jeg anser det for korrekt.

Forleden lå jeg med 110 (som er maks på den strækning) i midterbanen. Det er en strækning med konstante til- og frakørsler, og altid meget trafik. Men bagfra kom så en VW up med mindst 130, han blinkede og kørte HELT op i røven på mig, før han trak hidsigt ud og lige så hidsigt ind igen for at give mig fuckfingeren. Han lå og saksede frem og tilbage mellem alle tre baner i høj fart så langt frem jeg kunne se.
Han var godt nok en farlig bilist.
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jan 2018, 13:34

Tak "Arf", jeg er åbenbart ikke den eneste som har undret mig over hvor enslydende alle kommentarer på Knorrs hjemmeside er!

mums1.jpg


mums2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 20. jan 2018, 13:58

Ældre dame er igang med at feje fortovet, iført gummistøvler og en lang stor pels frakke.
Ikke et syn man ser hver dag, og da vi så kører forbi hende kan vi se det meste af højre ærme er tapet med gaffatape. :gruble: :lol:
4
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10763

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muspel » 20. jan 2018, 14:02

Santa skrev:
LaMariposa skrev:
girl_beat skrev:
LaMariposa skrev:Tresporet motorvej. Jeg kører i inderste spor, og i midtersporet ligger en bil, der kører ca 20 km mindre i timen end det tilladte. Jeg kører længe bag bilen (stadig i inderste spor), fordi jeg tænker, at han nok snart trækker ind, så jeg kan overhale. Da jeg til sidst får nok og trækker ud i yderste spor for at overhale, så finder han speederen og accelererer så voldsomt, at jeg nærmest ikke kan komme forbi. Tågehoved...

Ohh, sådan nogen møder jeg temmelig ofte :tie: Hvad f*** sker der for danskernes opførsel i trafikken? En sjælden gang imellem - og ja, ved godt det ikke er særlig pænt - lægger jeg mig tæt op bag vedkommende i midterbanen og giver et blink med det lange lys. Så ser det nogle gange ud som om, de vågner med et sæt og trækker pænt ind til højre.

Nu kører jeg så også i en bil, der godt kan ligne en patruljevogn, måske det hjælper :fløjt:


Haha, min bil ligner absolut ikke en patruljevogn :lol:

Og jeg ved det virkelig ikke. Tror bare ikke folk tænker sig om. Det er jo hver eneste dag, at man ser mange biler, der ikke holder til højre, selvom de ikke er i gang med at overhale. Men når man spørger folk selv, så er der jo ingen, der ikke kan finde ud af at holde til højre...

Og hver eneste dag ser jeg folk, som ligger og skifter bane konstant!
De trækker ind til højre, så ud i midterbanen, når dem længst inde til højre ikke kører 110-120 (meget overraskende åbenbart!), ind til højre igen, også selvom der er både tilkørsler og frakørsler, som de burde give plads til ved at trække ud.
Det er ærlig talt ikke korrekt at køre sådan. At køre tæt på og blinke er aldrig i orden og det får ikke mig, til at trække ind, før jeg anser det for korrekt.

Forleden lå jeg med 110 (som er maks på den strækning) i midterbanen. Det er en strækning med konstante til- og frakørsler, og altid meget trafik. Men bagfra kom så en VW up med mindst 130, han blinkede og kørte HELT op i røven på mig, før han trak hidsigt ud og lige så hidsigt ind igen for at give mig fuckfingeren. Han lå og saksede frem og tilbage mellem alle tre baner i høj fart så langt frem jeg kunne se.
Han var godt nok en farlig bilist.



Du skal nu altid holde til højre hvor det overhovedet er muligt. Ikke at det gør hans opførsel ok.
5
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jan 2018, 14:24

vulpesVelox skrev:
Dirtylittledevil skrev:Tak "Arf", jeg er åbenbart ikke den eneste som har undret mig over hvor enslydende alle kommentarer på Knorrs hjemmeside er!

mums1.jpg


mums2.jpg

Kommer vi ind på det med Kikki H. senere i tråden?


Det med at hun ikke skriver "mums"?
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jan 2018, 14:26

Der er for øvrigt sausage fest på Knorrs hjemmeside...

sausagefest.jpg


https://www.knorr.dk/knorr-family
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jan 2018, 15:32

vulpesVelox skrev:Kan der være tale om en slags... Øhhh... Evolution? Man ser tydelige forbedringer både ift det tekstmæssige og i valget af brugernavn hos Kikki-botten; eksemplet er næsten uhyggeligt tæt på at minde om et rigtigt menneske.
Jeg tænkte egentlig også at Arf kunne være involveret. F.eks. kunne Arf let være Kikkis "barn".


Jeg har fundet ud af at Kikki H. Sørensen har indsendt en opskrift til Knorr, bestående af hovedsageligt spaghetti + pølser + bacon.
Desuden har jeg set at facebookgruppen "Knorr Danmark" har 12 millioner følgere. 12 millioner! Så mange danskere findes der jo ikke engang.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. jan 2018, 15:39

Dirtylittledevil skrev:Jeg har fundet ud af at Kikki H. Sørensen har indsendt en opskrift til Knorr, bestående af hovedsageligt spaghetti + pølser + bacon.
Desuden har jeg set at facebookgruppen "Knorr Danmark" har 12 millioner følgere. 12 millioner! Så mange danskere findes der jo ikke engang.


Knorr's nye salgsfremstød kunne være at selv om man ikke kan lide deres mad, kan man få timers underholdning på deres hjemmeside.
Det evt. manglende salg af varer indhentes i yderligere reklamer på siden - jeg synes at du skal gå til Knorr med ideen og få lidt procenter!
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 20. jan 2018, 15:50

Muspel skrev:
Santa skrev:
LaMariposa skrev:
girl_beat skrev:
LaMariposa skrev:Tresporet motorvej. Jeg kører i inderste spor, og i midtersporet ligger en bil, der kører ca 20 km mindre i timen end det tilladte. Jeg kører længe bag bilen (stadig i inderste spor), fordi jeg tænker, at han nok snart trækker ind, så jeg kan overhale. Da jeg til sidst får nok og trækker ud i yderste spor for at overhale, så finder han speederen og accelererer så voldsomt, at jeg nærmest ikke kan komme forbi. Tågehoved...

Ohh, sådan nogen møder jeg temmelig ofte :tie: Hvad f*** sker der for danskernes opførsel i trafikken? En sjælden gang imellem - og ja, ved godt det ikke er særlig pænt - lægger jeg mig tæt op bag vedkommende i midterbanen og giver et blink med det lange lys. Så ser det nogle gange ud som om, de vågner med et sæt og trækker pænt ind til højre.

Nu kører jeg så også i en bil, der godt kan ligne en patruljevogn, måske det hjælper :fløjt:


Haha, min bil ligner absolut ikke en patruljevogn :lol:

Og jeg ved det virkelig ikke. Tror bare ikke folk tænker sig om. Det er jo hver eneste dag, at man ser mange biler, der ikke holder til højre, selvom de ikke er i gang med at overhale. Men når man spørger folk selv, så er der jo ingen, der ikke kan finde ud af at holde til højre...

Og hver eneste dag ser jeg folk, som ligger og skifter bane konstant!
De trækker ind til højre, så ud i midterbanen, når dem længst inde til højre ikke kører 110-120 (meget overraskende åbenbart!), ind til højre igen, også selvom der er både tilkørsler og frakørsler, som de burde give plads til ved at trække ud.
Det er ærlig talt ikke korrekt at køre sådan. At køre tæt på og blinke er aldrig i orden og det får ikke mig, til at trække ind, før jeg anser det for korrekt.

Forleden lå jeg med 110 (som er maks på den strækning) i midterbanen. Det er en strækning med konstante til- og frakørsler, og altid meget trafik. Men bagfra kom så en VW up med mindst 130, han blinkede og kørte HELT op i røven på mig, før han trak hidsigt ud og lige så hidsigt ind igen for at give mig fuckfingeren. Han lå og saksede frem og tilbage mellem alle tre baner i høj fart så langt frem jeg kunne se.
Han var godt nok en farlig bilist.



Du skal nu altid holde til højre hvor det overhovedet er muligt. Ikke at det gør hans opførsel ok.

Som jeg skriver, så er det ikke muligt på den strækning uden at ligge i vejen for folk, som skal flette ind og ud af motorvejen, når der er meget trafik.
Sådanne steder findes jo.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Anne Droid » 20. jan 2018, 16:18

LadyFox skrev:To damer snakker i flyet mellem Málaga og København:

Dame 1: Man kan overhovedet ikke høre hvad de siger over højtaleren.
Dame 2: Nogen gange siger de også ting på spansk... Det er der jo ikke nogen i flyet der får noget ud af, HVEM skulle dog kunne forstå det?!


Det minder mig om da sønnen og jeg havde været i biografen for at se IT. Bagefter hørte vi to af de andre biografgængere snakke om den kommende toer. Den ene af dem mente det var noget pjat med en film mere, for den sluttede på sådan en god måde.
2
Klimatosse
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. jan 2018, 16:45

Når er mens-ynkelig, så er det rart med kærestens underlige varmedims køb og kold cider i køleskabet.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf AgentPixie » 20. jan 2018, 16:58

Ung mand i bussen, iført shorts og en gucci dametaske. I snevejr.
15
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. jan 2018, 17:04

To unge fyre, langhårede, drengerøvsagtige og ude af stand til at gro rigtig skæg endnu, har lavet et facebookopslag om at de søger andre der vil starte et bofællesskab sammen med dem.
Alle der har svaret indtil nu, ser ud til at være 60 år eller ældre. Faktisk ligner de en ret homogen flok der burde kunne starte et ældrekollektiv sammen, og glemme alt om de to unge mænd.
16
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Fillie » 20. jan 2018, 19:08

Dirtylittledevil skrev:To unge fyre, langhårede, drengerøvsagtige og ude af stand til at gro rigtig skæg endnu, har lavet et facebookopslag om at de søger andre der vil starte et bofællesskab sammen med dem.
Alle der har svaret indtil nu, ser ud til at være 60 år eller ældre. Faktisk ligner de en ret homogen flok der burde kunne starte et ældrekollektiv sammen, og glemme alt om de to unge mænd.


:slem:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 20. jan 2018, 19:38

Dirtylittledevil skrev:To unge fyre, langhårede, drengerøvsagtige og ude af stand til at gro rigtig skæg endnu, har lavet et facebookopslag om at de søger andre der vil starte et bofællesskab sammen med dem.
Alle der har svaret indtil nu, ser ud til at være 60 år eller ældre. Faktisk ligner de en ret homogen flok der burde kunne starte et ældrekollektiv sammen, og glemme alt om de to unge mænd.

Det kan jo ellers være, det er det, der er deres fælles interesse(?) :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"