Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf 1234 » 1. jun 2018, 14:42

kartoffelpizza skrev:
dgd2007 skrev:83-årig dame og 32-årig ny mor:

83-årig: Nå, hjælper [manden] så til med husholdningen?
32-årig: Ok ja, og det er ham der står for madlavningen.
83-årig: :dåne:

Jeg arbejder med ældre, og de lige er færdige med at være ved at dø er de tit meget snakkesalige, og de dåner simpelthen på stribe over, at min kommende mand BÅDE arbejder med børn OG vasker tøj. Og støvsuger. :lol:
Det er så sødt. De synes bare det er så dejligt.

Det behøver man ikke være så gammel. Jeg oplever også mine kollegaer er meget imponeret over alt det min kæreste ordner.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Wizzze » 1. jun 2018, 15:14

Folk kan virkelig ikke køre bil her i DK. Jeg har 3 gange i dag oplevet hvordan folk kører ud i kryds uden nogen chance for at komme over inden lyset skifter, med det resultat at trafikken den anden vej står stille :evil:
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23837
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1205
Likede indlæg: 22087

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 1. jun 2018, 15:22

kartoffelpizza skrev:
dgd2007 skrev:83-årig dame og 32-årig ny mor:

83-årig: Nå, hjælper [manden] så til med husholdningen?
32-årig: Ok ja, og det er ham der står for madlavningen.
83-årig: :dåne:

Jeg arbejder med ældre, og de lige er færdige med at være ved at dø er de tit meget snakkesalige, og de dåner simpelthen på stribe over, at min kommende mand BÅDE arbejder med børn OG vasker tøj. Og støvsuger. :lol:
Det er så sødt. De synes bare det er så dejligt.

Ha ha, ja det var sådan en skæg reaktion, a la: "Sådan en himmel havde jeg ikke engang fantasi til at forestille mig: at man ikke skulle lave maden hver dag" :D

Men nu skal det retfærdigvis siges at jeg kender de pågældende, og ved at hun max. har arbejdet et par år mens hun var i 20'erne, mens manden typisk har arbejdet 60+ timer om ugen i mange år.

Det er sådan set værre med et andet par af den generation hvor de begge arbejdede (ok, han lidt mere), og hun alligevel stod for det hele derhjemme. Men sådan er det at være foregangsmand. Hun har engang fortalt om hvordan de lokale madammer i 1950'erne med næsen i sky foreholdt hende: "Aaaaltså fru X, vi begriber ikke at De vil arbejde! Vores mænd kan da forsørge os!"
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22006
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59750

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. jun 2018, 15:26

Dirtylittledevil skrev:Naboen har gang i noget der lyder som en studenterfest, men blandet med to voldsomt gøende hunde, og en skrigende baby, og muligvis et vuvuzelaorkester. Rimeligt friskt alligevel, her kl 10 om formiddagen.


Sølvbryllup? :-D
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bimmerdyret » 1. jun 2018, 15:32

DetSorteCirkus skrev:
Dirtylittledevil skrev:Naboen har gang i noget der lyder som en studenterfest, men blandet med to voldsomt gøende hunde, og en skrigende baby, og muligvis et vuvuzelaorkester. Rimeligt friskt alligevel, her kl 10 om formiddagen.


Sølvbryllup? :-D



DIY Distortion ???
5
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bimmerdyret » 1. jun 2018, 15:59

I forbindelse med den "ballade", der er kommet (kan man sige) om den svenske skole, der har givet eleverne "varmefri", har jeg gennem de sidste par uger observeret:

- der er generelt omkring 30 grader i klasselokalerne, selv med flere vinduer åbne
- eleverne tigger om at få lov til at blive i lokalerne i pauser og frikvarterer i stedet for køligt gangareal og skolegård med megen skygge
- elever i udskoling tæsker rundt i frikvarterene og spiller bold
- de mindes om at drikke meget og gør det ( der er vandposte på alle gange med iskoldt vand)
- de fastende elever holder sig forholdsvis i ro og de er ikke døden eller besvimelsen nær (vi lærere holder øje)
- der holdes jævntligt pauser (selv lærere kan lide under varmen)

...men at sende kollektivt hjem...????
Nææ... hvorfor...
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7113
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13336

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Rapfisk » 1. jun 2018, 16:06

Man har kræft, hvis man spøger Google - uanset hvilke symptomer, der er tale om.
10
Livslinjen: 70 201 201
Lulu
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2770

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lulu » 1. jun 2018, 16:26

Man ved det er casual friday når den ene chef har shorts på (officielt forbudt i virksomheden) og den anden løbetights i shorts udgave.
9
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4659
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 249
Likede indlæg: 8427

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Tibbler » 1. jun 2018, 16:27

Vira skrev:Der er genåbningsfest i den lokale Bilka i dag. Der er gratis sodavand og en lille pose chips. Og så er der DJ


I min Kvickly var der en oppustet Arlako
5
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kalimsofie » 1. jun 2018, 17:22

Et eller andet sted i vores villakvarter har en ung mand investeret i en guitar. Den vil han gerne øve sig på for åbne døre hele tiden, døgnet rundt. Det forstår man jo godt.
Det ville dog være fedt, hvis han: a. Sang rent, b. Varierede sit repertoire en smule, og c. Ikke sang Britney Spears i mandefalset :whine:
7
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 1. jun 2018, 17:29

Kalimsofie skrev:Et eller andet sted i vores villakvarter har en ung mand investeret i en guitar. Den vil han gerne øve sig på for åbne døre hele tiden, døgnet rundt. Det forstår man jo godt.
Det ville dog være fedt, hvis han: a. Sang rent, b. Varierede sit repertoire en smule, og c. Ikke sang Britney Spears i mandefalset :whine:


Nu bliver jeg nød til at spøger... hvilken sang?
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9627
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26971

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 1. jun 2018, 17:42

Wizzze skrev:Folk kan virkelig ikke køre bil her i DK. Jeg har 3 gange i dag oplevet hvordan folk kører ud i kryds uden nogen chance for at komme over inden lyset skifter, med det resultat at trafikken den anden vej står stille :evil:

Det skulle vel aldrig have været på Toftegårdsplads?
Der oplevede jeg i hvert fald det samme; jeg holdt bag ved en, som skulle svinge til højre, og fordi folk foran os (dem ,der var kommet helt over) ikke kørte helt frem til næste bil, blev vi fanget i kanten af krydset.
Bagved mig holdt mindst tre biler, som ikke burde været kørt ud. Kvinden lige bagved mig forsøgte så at køre inden om mig og mase sig foran!
Men jeg rullede vinduet og fortalte hende, at det kun hun altså godt glemme!! :nerve:
Folk var helt vanvittige i dag.
Slap dog af!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Wizzze » 1. jun 2018, 17:50

Santa skrev:
Wizzze skrev:Folk kan virkelig ikke køre bil her i DK. Jeg har 3 gange i dag oplevet hvordan folk kører ud i kryds uden nogen chance for at komme over inden lyset skifter, med det resultat at trafikken den anden vej står stille :evil:

Det skulle vel aldrig have været på Toftegårdsplads?
Der oplevede jeg i hvert fald det samme; jeg holdt bag ved en, som skulle svinge til højre, og fordi folk foran os (dem ,der var kommet helt over) ikke kørte helt frem til næste bil, blev vi fanget i kanten af krydset.
Bagved mig holdt mindst tre biler, som ikke burde været kørt ud. Kvinden lige bagved mig forsøgte så at køre inden om mig og mase sig foran!
Men jeg rullede vinduet og fortalte hende, at det kun hun altså godt glemme!! :nerve:
Folk var helt vanvittige i dag.
Slap dog af!


Nope Indre by og Østerbro, men det er desværre hverdag overalt :rulle:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kalimsofie » 1. jun 2018, 17:51

Persnikedy skrev:
Kalimsofie skrev:Et eller andet sted i vores villakvarter har en ung mand investeret i en guitar. Den vil han gerne øve sig på for åbne døre hele tiden, døgnet rundt. Det forstår man jo godt.
Det ville dog være fedt, hvis han: a. Sang rent, b. Varierede sit repertoire en smule, og c. Ikke sang Britney Spears i mandefalset :whine:


Nu bliver jeg nød til at spøger... hvilken sang?


Hit me Baby one More Time :tie:
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19716
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46519

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 1. jun 2018, 17:57

Kalimsofie skrev:
Persnikedy skrev:
Kalimsofie skrev:Et eller andet sted i vores villakvarter har en ung mand investeret i en guitar. Den vil han gerne øve sig på for åbne døre hele tiden, døgnet rundt. Det forstår man jo godt.
Det ville dog være fedt, hvis han: a. Sang rent, b. Varierede sit repertoire en smule, og c. Ikke sang Britney Spears i mandefalset :whine:


Nu bliver jeg nød til at spøger... hvilken sang?


Hit me Baby one More Time :tie:

Øv, jeg håbede på Toxic eller Lucky. Måske du kunne forslå ham dem?
3
...

Tilbage til "Generelt"