Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21970
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59605

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 12:08

vulpesVelox skrev:
LaMariposa skrev:Når man indser, at man ikke fatter en bjælde af den sidste side af denne tråd og samtidig konstaterer, at man ikke gider læse de lange indlæg igennem for at prøve at forstå dem :genert:

Det kan jo ikke være hækling og skærmydsler i lokale Facebook-grupper, det hele ;)


Hækling? :forvirret:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21970
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59605

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 12:14

Charterferier skoses ofte for at være forudsigelige og trivielle, hvorimod KULTURrejser...!!!
Jeg tillader mig at have mine tvivl angående modsætningsforholdet, når jeg ser på mine egne ferie, afholdte og kommende.

- Europæisk (kultur)storby
- Fly kl. lort om morgenen
- Pensionat/mindre hotel
- Katedral/større kirke
- Stort museum med kunst fra middelalder og renæssance
- Slot med park (gerne stort)
- Endagstur til anden kulturby
- Asiatisk mad
- Aftensmad på værelset min. én gang
- Køb af fagbog på museum eller slot
- Køb af en bunke postkort, der skal hænges op derhjemme, men aldrig bliver det
- Hjem med sidste fly på afrejsedagen
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17321
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3592
Likede indlæg: 42263

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2018, 12:25

Vi har været lidt rundt i bil i vores ferie. Her er et udpluk af de (gakkede) danske bynavne, vi har været forbi:

Snave
Kværkeby
Mellemballe
Gummerup
Ringe
Hundested
Skævinge

Jeg har tidligere pendlet og kørte dagligt forbi et skilt til byen Slagballe... Gad vide, hvad der i sin tid har inspireret til danske bynavne :gruble:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14875
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1185
Likede indlæg: 25040

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 18. aug 2018, 12:31

LaMariposa skrev:Vi har været lidt rundt i bil i vores ferie. Her er et udpluk af de (gakkede) danske bynavne, vi har været forbi:

Snave
Kværkeby
Mellemballe
Gummerup
Ringe
Hundested
Skævinge

Jeg har tidligere pendlet og kørte dagligt forbi et skilt til byen Slagballe... Gad vide, hvad der i sin tid har inspireret til danske bynavne :gruble:


I nærheden af Ikast er jeg kommet forbi et skilt, der peger mod Guldforhoved. Det lyder altså som et stednavn, der må være en god historie bag.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17321
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3592
Likede indlæg: 42263

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 18. aug 2018, 12:37

sigge skrev:
LaMariposa skrev:Vi har været lidt rundt i bil i vores ferie. Her er et udpluk af de (gakkede) danske bynavne, vi har været forbi:

Snave
Kværkeby
Mellemballe
Gummerup
Ringe
Hundested
Skævinge

Jeg har tidligere pendlet og kørte dagligt forbi et skilt til byen Slagballe... Gad vide, hvad der i sin tid har inspireret til danske bynavne :gruble:


I nærheden af Ikast er jeg kommet forbi et skilt, der peger mod Guldforhoved. Det lyder altså som et stednavn, der må være en god historie bag.


Den har jeg også ofte studset over. Jeg kan heller ikke lure, hvad der ligger til grund for Pikhede (stednavn på Fur)
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23812
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 22063

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 12:44

LaMariposa skrev:Vi har været lidt rundt i bil i vores ferie. Her er et udpluk af de (gakkede) danske bynavne, vi har været forbi:
[...]
Ringe
Hundested
Skævinge
[...]

Men det er jo også lidt skægt fordi, nu de tre der har jeg hørt hele livet. Så tænker man jo overhovedet ikke over at det skulle være gakket. :)

Det kunne for øvrigt være meget skægt med en tråd om hvad forskellige bynavne egentlig kommer af ... :gruble:
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7457
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1578
Likede indlæg: 23556

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 18. aug 2018, 12:52

vulpesVelox skrev:
Aragorn skrev:
LaMariposa skrev:Når man indser, at man ikke fatter en bjælde af den sidste side af denne tråd og samtidig konstaterer, at man ikke gider læse de lange indlæg igennem for at prøve at forstå dem :genert:


Jeg medgiver det var kedeligt og indforstået snak, og som Vulpe foreslår, så laver vi en tråd til dét, og stopper med den snak her.

Det eneste for dig væsentlige jeg har skrevet, er dette:

Forestil dig at få en pacemaker der skal få dit fucking hjerte til at slå, og så må du ikke få udleveret den kode der driver lortet - det er dér vi er lige nu. Det er der ikke mange der går særligt meget op i, eller spekulerer over - og hvis det var mig, ville jeg nok også tænke mest på at mit hjerte slog - men det er principielt helt forkert at man på grund af fucking copyright og intet andet, ikke kan få lov at se, hvad det er, der holder én i live.


[...]


https://youtu.be/zBnDWSvaQ1I :slem:


Hvilket er grunden til at jeg altid siger 'hvilket udelukkende var en vittighed, Mr. Cia Man' hver gang jeg har sagt en sort joke.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. aug 2018, 14:46

Gad vide hvor mange der stadig er med på ingefær-shots hver morgen -bølgen. Man hører ikke ret meget til det længere.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19684
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 18. aug 2018, 14:49

Dirtylittledevil skrev:Gad vide hvor mange der stadig er med på ingefær-shots hver morgen -bølgen. Man hører ikke ret meget til det længere.

De sælges i kantinen på min uddannelse, det er dog uvidst om nogen køber dem.
1
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23812
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 22063

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 18. aug 2018, 14:57

Dirtylittledevil skrev:Gad vide hvor mange der stadig er med på ingefær-shots hver morgen -bølgen. Man hører ikke ret meget til det længere.

Jeg bruger det af og til i madlavningen. :P
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3259

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf klumphen » 18. aug 2018, 15:05

Det er altid en lille sejr, når der kommer et lige antal sokker ud af tørretumbleren.
13
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21970
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59605

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. aug 2018, 15:38

Dirtylittledevil skrev:Gad vide hvor mange der stadig er med på ingefær-shots hver morgen -bølgen. Man hører ikke ret meget til det længere.


Jeg er med på æblecidereddikeshots-bølgen. Desværre føler jeg, at det faktisk hjælper på min fordøjelse. Jeg var det ellers meget gerne foruden.
:badr:
1
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3853

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf HappyQ » 18. aug 2018, 16:15

LaMariposa skrev:
sigge skrev:
LaMariposa skrev:Vi har været lidt rundt i bil i vores ferie. Her er et udpluk af de (gakkede) danske bynavne, vi har været forbi:

Snave
Kværkeby
Mellemballe
Gummerup
Ringe
Hundested
Skævinge

Jeg har tidligere pendlet og kørte dagligt forbi et skilt til byen Slagballe... Gad vide, hvad der i sin tid har inspireret til danske bynavne :gruble:


I nærheden af Ikast er jeg kommet forbi et skilt, der peger mod Guldforhoved. Det lyder altså som et stednavn, der må være en god historie bag.


Den har jeg også ofte studset over. Jeg kan heller ikke lure, hvad der ligger til grund for Pikhede (stednavn på Fur)

Sengeløse og Styrt om er også ret sære.
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7457
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1578
Likede indlæg: 23556

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 18. aug 2018, 19:03

Confucius skrev:
Aragorn skrev:
vulpesVelox skrev:
Aragorn skrev:Hvis din computer ikke virker og du ringer til nogen for at få hjælp, så fortæl kort hvad du har et problem med og så hold din fucking kæft, hvis du alligevel ikke kan terminologien.

Hvis du arbejder hos et hosting firma, og ikke ved hvad en Office 365 tennant er, eller at et domæne skal løses fra din tennant så domænet kan tilknytte en anden, så dø. Bare dø.



cmd prompt -> format C: -q -u

Bedste råd man kan give i mystiske support-situationer, viser erfaringen med al tydelighed.


Ville det ikke være

Kode: Vælg alt

format c: /q /u
?


azX36AB_460s.jpg


Now show me F#!
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
rosena
Indlæg: 242
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 188

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf rosena » 18. aug 2018, 19:30

Dirtylittledevil skrev:Gad vide hvor mange der stadig er med på ingefær-shots hver morgen -bølgen. Man hører ikke ret meget til det længere.


De sælges også i kantinen på mit arbejde og vi har lavet en tradition i min gruppe med at skulle have et shot hver morgen. Det startede som en modreaktion på alt det slik osv. vi havde en overgang. Nu er det lidt hyggeligt at samles om :)
1

Tilbage til "Generelt"