Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15368
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 5. dec 2018, 14:00

dgd2007 skrev:De højtærede engelske parlamentsmedlemmer hujer som skoledrenge under deres debatter. :lol:


Det er noget mere underholdende end dem der sidder og sover på tinge
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17173
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41729

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 7. dec 2018, 05:20

Stitch skrev:Det er godt med distraktioner, når man er ked af det. Min følgesvend er Netflix med dens mange dokumentarer.


Jeg har en gang købt hele serien med Nikolaj og Julie på dvd, fordi jeg havde gigantiske kærestesorger :genert: At binge kan et eller andet, når man er trist.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 7. dec 2018, 06:27

LaMariposa skrev:
Stitch skrev:Det er godt med distraktioner, når man er ked af det. Min følgesvend er Netflix med dens mange dokumentarer.


Jeg har en gang købt hele serien med Nikolaj og Julie på dvd, fordi jeg havde gigantiske kærestesorger :genert: At binge kan et eller andet, når man er trist.


Det er virkelig godt. Tror ikke lige, jeg kan N&J serien. Ikke-kærlighedsting fungerer bedst for mig pt. Morddokumentarer, aktion, ren doku. Det er ret godt.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17173
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41729

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 7. dec 2018, 06:36

Stitch skrev:
LaMariposa skrev:
Stitch skrev:Det er godt med distraktioner, når man er ked af det. Min følgesvend er Netflix med dens mange dokumentarer.


Jeg har en gang købt hele serien med Nikolaj og Julie på dvd, fordi jeg havde gigantiske kærestesorger :genert: At binge kan et eller andet, når man er trist.


Det er virkelig godt. Tror ikke lige, jeg kan N&J serien. Ikke-kærlighedsting fungerer bedst for mig pt. Morddokumentarer, aktion, ren doku. Det er ret godt.


Det forstår jeg godt :)
0
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf 1234 » 7. dec 2018, 07:49

Efter 1 måned i København har jeg observeret følgende forskelle:

- Mødetider på kontor er ikke klokken 8, men et nærmere ubestemt tidspunkt omkring klokken 9, hvilket selvfølgelig også medfører man tager senere hjem.
- Små børn transporteres på ladcykel eller barnesæde. Ingen bruger de, der vogne efter cyklen, som er det mest almindelige i Aalborg og Århus.
- Nye medarbejdere bydes velkommen med crossainter til morgenmad istedet for rundstykker.
Senest rettet af 1234 7. dec 2018, 10:33, rettet i alt 1 gang.
6
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 7. dec 2018, 09:30

1234 skrev:Efter 1 måned i København har jeg observeret følgende forskelle:

- Mødetider på kontor er ikke klokken 8, men et nærmere bestemt tidspunkt omkring klokken 9, hvilket selvfølgelig også medfører man tager senere hjem.
- Små børn transporteres på ladcykel eller barnesæde. Ingen bruger de, der vogne efter cyklen, som er det mest almindelige i Aalborg og Århus.
- Nye medarbejdere bydes velkommen med crossainter til morgenmad istedet for rundstykker.


Og apropos morgenmad og arbejde: Første gang det var min tur til at have morgenmad med på arbejde om fredagen i København, opdagede jeg at bageren først åbner kl. 7, og det er åbenbart almindeligt. Findes der mon en bager i Jylland der åbner efter kl. 6?

Frokosten er også væsentligt senere i Kbh. Det er altid anledning til godmodig konflikt når medarbejdere fra Jylland er på besøg i København, og der skal aftales et frokosttidspunkt.

Det er ironisk når solen står tidligere op og går tidligere ned i København end i Jylland.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Minionine » 7. dec 2018, 09:35

abcd skrev:
1234 skrev:Efter 1 måned i København har jeg observeret følgende forskelle:

- Mødetider på kontor er ikke klokken 8, men et nærmere bestemt tidspunkt omkring klokken 9, hvilket selvfølgelig også medfører man tager senere hjem.
- Små børn transporteres på ladcykel eller barnesæde. Ingen bruger de, der vogne efter cyklen, som er det mest almindelige i Aalborg og Århus.
- Nye medarbejdere bydes velkommen med crossainter til morgenmad istedet for rundstykker.


Og apropos morgenmad og arbejde: Første gang det var min tur til at have morgenmad med på arbejde om fredagen i København, opdagede jeg at bageren først åbner kl. 7, og det er åbenbart almindeligt. Findes der mon en bager i Jylland der åbner efter kl. 6?

Frokosten er også væsentligt senere i Kbh. Det er altid anledning til godmodig konflikt når medarbejdere fra Jylland er på besøg i København, og der skal aftales et frokosttidspunkt.

Det er ironisk når solen står tidligere op og går tidligere ned i København end i Jylland.


Sjovt, min oplevelse er omvendt. På mit kontor møder folk glad ind kl 6:30 og de fleste suser til frokost kl 11 - mig selv inklusiv. Lagkagehuset åbner 6:30, hvis man gider at bruge dem.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5416
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf RavenClaw » 7. dec 2018, 16:00

Når der er lange køer til kassen i en butik, hjælper det på folks sure miner, at de bliver tilbudt brunkager og pebernødder, mens de venter. Billigt trick, hvis nogen står i den situation.
6
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6817

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Selma156 » 7. dec 2018, 22:21

Der kan relativt nemt gå ild i bagepapir i ovnen - fandt jeg ud af. Det tog mig cirka 10 sekunder med brændende bagepapir, der faldt af i flager ud over mit køkkengulv, at indse, at løsningen var at smide papiret i vasken og tænde for vandet.

Jeg er den første, der dør, hvis jorden en dag går under.
11
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20476
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43942

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 7. dec 2018, 22:22

Billede
12
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lisva » 7. dec 2018, 22:26

Løse hår mellem våde fingre er ganske enkelt modbydeligt.
10
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4926
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7919

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nicolait » 7. dec 2018, 22:52

Fyrst Eberhard skrev:Jeg har lige sat mig ind i en taxa ved siden af chaufføren, og her viser det sig (ret tydeligt, skulle jeg hilse og sige) at chaufføren i dag har valgt at iføre sig fuldt julemandskostume. Altså, vi snakker skæg und alles.

Så nu sidder vi og har det lidt akavet sammen, både fordi jeg jo er ude at køre Mercedes med julemanden, men også fordi det er ret mærkeligt og svært at finde en grimasse der kan passe, når vi holder for rødt lys og fodgængerne får øje på os.


Du skulle have haft din egen nissehue med, så kunne du være julemandens lille hjælper. :-D
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Miss_no_More » 8. dec 2018, 00:54

Lisva skrev:Løse hår mellem våde fingre er ganske enkelt modbydeligt.


Løse hår er bare generelt modbydelige :tie: Don't even get me startet med VÅDE, løse hår :panik:
4
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muspel » 8. dec 2018, 01:05

Miss_no_More skrev:
Lisva skrev:Løse hår mellem våde fingre er ganske enkelt modbydeligt.


Løse hår er bare generelt modbydelige :tie: Don't even get me startet med VÅDE, løse hår :panik:


Løse lange hår mellem tæerne i et par strømpebukser. Se det er toppen af modbydelighed. Hvordan de ender der ved jeg ikke.
4
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2320

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Jadajada » 8. dec 2018, 09:34

Muspel skrev:
Miss_no_More skrev:
Lisva skrev:Løse hår mellem våde fingre er ganske enkelt modbydeligt.


Løse hår er bare generelt modbydelige :tie: Don't even get me startet med VÅDE, løse hår :panik:


Løse lange hår mellem tæerne i et par strømpebukser. Se det er toppen af modbydelighed. Hvordan de ender der ved jeg ikke.



Eller når jeg trækker kærestens hår ud af mit skæg ...
2

Tilbage til "Generelt"