Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 20. jan 2019, 17:40

klumphen skrev:En tot navlefnuller kan ‘overleve’ ret mange skyl i et toilet.

Jeg burde nok skrive dette i undringstråden - men hvorfor får mænd navlefnuller, når kvinder ikke gør? Eller gør kvinder også? Jeg har aldrig selv haft det :D
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf klumphen » 20. jan 2019, 18:28

Planten skrev:
klumphen skrev:En tot navlefnuller kan ‘overleve’ ret mange skyl i et toilet.

Jeg burde nok skrive dette i undringstråden - men hvorfor får mænd navlefnuller, når kvinder ikke gør? Eller gør kvinder også? Jeg har aldrig selv haft det :D

Jeg er ret sikker på det har noget med behåringen at gøre :D
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41853

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 20. jan 2019, 18:37

Tid brugt på at tage mig sammen til at gå i bad, cykle i Netto og pakke træningstøj til i morgen: Fem timer
Tid brugt på at udføre ovenstående opgaver: 45 min

:stoned:
22
:lun: Be brave
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 20. jan 2019, 18:52

klumphen skrev:
Planten skrev:
klumphen skrev:En tot navlefnuller kan ‘overleve’ ret mange skyl i et toilet.

Jeg burde nok skrive dette i undringstråden - men hvorfor får mænd navlefnuller, når kvinder ikke gør? Eller gør kvinder også? Jeg har aldrig selv haft det :D

Jeg er ret sikker på det har noget med behåringen at gøre :D


Det har nemlig med behåringen at gøre. Jeg så det engang i et eller andet program om kroppens særheder. Hårene virker som et transportbånd mod navlen hvor ingen eller få hår bare gør at fnulleret falder ned
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 20. jan 2019, 19:01

Persnikedy skrev:
klumphen skrev:
Planten skrev:
klumphen skrev:En tot navlefnuller kan ‘overleve’ ret mange skyl i et toilet.

Jeg burde nok skrive dette i undringstråden - men hvorfor får mænd navlefnuller, når kvinder ikke gør? Eller gør kvinder også? Jeg har aldrig selv haft det :D

Jeg er ret sikker på det har noget med behåringen at gøre :D


Det har nemlig med behåringen at gøre. Jeg så det engang i et eller andet program om kroppens særheder. Hårene virker som et transportbånd mod navlen hvor ingen eller få hår bare gør at fnulleret falder ned

Selvfølgelig :) I har ret :)
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lucia » 20. jan 2019, 19:16

Underteksterne til Once Upon a Time er tit helt forkerte. Eller, det vil sige, ordene er sådan set oversat korrekt, men oversætteren har tydeligvis slet ikke fattet sammehængen og har i stedet valgt en forkert oversættelse af ordet. For eksempel blev "appear" oversat til "dukke op" i stedet for "fremstå". Det er virkelig irriterende (jeg ved godt at jeg bare kan slå underteksterne fra...). Bliver der ikke læst korrektur på den slags? :gruble:
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 20. jan 2019, 19:40

Lucia skrev:Underteksterne til Once Upon a Time er tit helt forkerte. Eller, det vil sige, ordene er sådan set oversat korrekt, men oversætteren har tydeligvis slet ikke fattet sammehængen og har i stedet valgt en forkert oversættelse af ordet. For eksempel blev "appear" oversat til "dukke op" i stedet for "fremstå". Det er virkelig irriterende (jeg ved godt at jeg bare kan slå underteksterne fra...). Bliver der ikke læst korrektur på den slags? :gruble:


Mange gange får oversættere bare selve teksten, der skal oversættes, men hverken audio eller video. Det resulterer i dårlige oversættelser :rulle:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 21. jan 2019, 01:04

Stitch skrev:
Lucia skrev:Underteksterne til Once Upon a Time er tit helt forkerte. Eller, det vil sige, ordene er sådan set oversat korrekt, men oversætteren har tydeligvis slet ikke fattet sammehængen og har i stedet valgt en forkert oversættelse af ordet. For eksempel blev "appear" oversat til "dukke op" i stedet for "fremstå". Det er virkelig irriterende (jeg ved godt at jeg bare kan slå underteksterne fra...). Bliver der ikke læst korrektur på den slags? :gruble:


Mange gange får oversættere bare selve teksten, der skal oversættes, men hverken audio eller video. Det resulterer i dårlige oversættelser :rulle:

Jeg synes også jeg har læst (her, eller på den gamle debat), at oversætterne nogen gange sidder med andet-sproget til en serie, som de så oversætter til dansk. Feks en amerikansk serie, der får norske tekster - og det er så de norske tekster, den danske oversætter skal oversætte fra til den engelske serie. Om det er rigtig ved jeg ikke :gruble:
Jeg tror også tit, de kun har audio uden billeder. I perioder, da de viste CSI Las Vegas, hed personerne ikke det samme i et afsnit som tidligere :D Og der var det nemlig svært at høre hvad der blev sagt i situationen, men havde oversætteren haft afsnittet kørende, så havde de nok opdaget det.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 21. jan 2019, 07:04

Daine skrev:Jeg synes også jeg har læst (her, eller på den gamle debat), at oversætterne nogen gange sidder med andet-sproget til en serie, som de så oversætter til dansk. Feks en amerikansk serie, der får norske tekster - og det er så de norske tekster, den danske oversætter skal oversætte fra til den engelske serie. Om det er rigtig ved jeg ikke :gruble:
Jeg tror også tit, de kun har audio uden billeder. I perioder, da de viste CSI Las Vegas, hed personerne ikke det samme i et afsnit som tidligere :D Og der var det nemlig svært at høre hvad der blev sagt i situationen, men havde oversætteren haft afsnittet kørende, så havde de nok opdaget det.


Jeg oversatte et par gange, da jeg læste og vi sad bare med en udskrift. Det var SÅ irriterende.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lulu » 21. jan 2019, 08:35

Odenses vejnet minder om at have en baby på under 1 år.

Når man endelig føler man kan finde nogenlunde rundt i alt vejarbejde og ombygning, så begynder de et nyt sted og laver noget andet om, så man er slået tilbage til start endnu en gang.

Jeg er ret træt af at færdes inde i Odense centrum efterhånden.
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 21. jan 2019, 09:54

I dag, er det 'Blue Monday' - årets værtste dag, mandag d. 21 Januar. :trist:

"Monday (21/1) is the most miserable day of the year, according to a thoroughly un-scientific equation involving winter, the time elapsed since Christmas, and the fact that your New Year’s resolutions have already collapsed into a chocolatey, gin-soaked heap of self-loathing.

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 21. jan 2019, 10:14

paint skrev:I dag, er det 'Blue Monday' - årets værtste dag, mandag d. 21 Januar. :trist:

"Monday (21/1) is the most miserable day of the year, according to a thoroughly un-scientific equation involving winter, the time elapsed since Christmas, and the fact that your New Year’s resolutions have already collapsed into a chocolatey, gin-soaked heap of self-loathing.

Billede

Der er noget om det. Shit hvor er folk sure eller lade i dag.
0
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20486
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43976

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 21. jan 2019, 10:20

LadyFox skrev:
paint skrev:I dag, er det 'Blue Monday' - årets værtste dag, mandag d. 21 Januar. :trist:

"Monday (21/1) is the most miserable day of the year, according to a thoroughly un-scientific equation involving winter, the time elapsed since Christmas, and the fact that your New Year’s resolutions have already collapsed into a chocolatey, gin-soaked heap of self-loathing.

Billede

Der er noget om det. Shit hvor er folk sure eller lade i dag.


Kan man være andet?

Klassisk Blue Monday' outfit. :sur:

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf KitKat » 21. jan 2019, 13:11

Samtale på kontoret hvor jeg arbejder:


Kollega 1: "Hvor gammel er B... egentlig?"
Kollega 2: "Han er i hvert fald over 40"
Kollega 1: "Så har han da fået børn meget tidligt, har han ikke ret store børn?"
(der er bred enighed om, at det er tilfældet)


Jeg sidder bagest i lokalet, er 3 år yngre end B... og min søn er 3 år ældre end hans ældste... jeg blander mig stille og roligt udenom samtalen :D


(alt foregår i en god tone, vil jeg lige tilføje, og samtalen kunne ligeså fint have fundet sted med B... i lokalet)
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 21. jan 2019, 13:16

En vandmåler, en elmåler og en fjernvarmemåler ligner åbenbart hinanden så meget, at mange tager fejl....
2

Tilbage til "Generelt"