Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jan 2019, 12:36

TakeAChanceOnMe skrev:Selvom man arbejder på hospital til hverdag og ser så mange triste skæbner, så betyder det ikke at man kan se “Hospital” på BBC iPlayer uden at blive rørt.

Når Palliative Care bliver nævnt i forbindelse med en 2 årig :whine:



Du ville være en føleleskold skiderik hvis ikke du blev påvirket af den slags! :kram:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5886
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14685

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. jan 2019, 12:46

Madam Pomfrey skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Selvom man arbejder på hospital til hverdag og ser så mange triste skæbner, så betyder det ikke at man kan se “Hospital” på BBC iPlayer uden at blive rørt.

Når Palliative Care bliver nævnt i forbindelse med en 2 årig :whine:



Du ville være en føleleskold skiderik hvis ikke du blev påvirket af den slags! :kram:


Vi har så mange unge patienter med high grade tumors at jeg tænkte at jeg godt kunne se det uden at ende med at græde. Troede at jeg var lidt klimatiseret til det - hvor trist det end lyder, men nej.

Kan så til gengæld også huske hvordan det er at være del i de momenter hvor patienter får gode nyheder og de føler at man personligt har bidraget til det. Ååårh den følelse :dåne:
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 22. jan 2019, 14:41

Madam Pomfrey skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Selvom man arbejder på hospital til hverdag og ser så mange triste skæbner, så betyder det ikke at man kan se “Hospital” på BBC iPlayer uden at blive rørt.

Når Palliative Care bliver nævnt i forbindelse med en 2 årig :whine:



Du ville være en føleleskold skiderik hvis ikke du blev påvirket af den slags! :kram:

Så må jeg være en følelseskold skid. Altså, jeg kan da godt svinge mig op til at synes det er synd for forældrende, og at det ikke er feel-good-tv, men det der med at blive direkte rørt over den slags, det bliver jeg ikke. Jeg tror mest bare jeg har et eller andet filter i forhold til hvor meget jeg lukker det jeg ser i fjernsynet ind mentalt.
2
...
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ExCoastal » 22. jan 2019, 15:38

bluetof1 skrev:
ExCoastal skrev:Hvis man stjæler øl hos Ernie's Liquor i Palo Alto, så får man tæv og bliver smidt ud bogstaveligt talt.


Personlig erfaring?


Haha nej, men det var et interessant optrin, som jeg kom til at overvære.
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 24. jan 2019, 08:03

De der flyverdragter til voksne som mange kvinder i Storkøbenhavn ifører sig så snart det er lidt koldt. Er det mon mere et modefænomen end det er for at holde varmen? I så fald, hvorfor blev de ikke opfundet noget før? De har jo eksisteret til børn i mange år.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26582

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 24. jan 2019, 08:09

Ghattner skrev:De der flyverdragter til voksne som mange kvinder i Storkøbenhavn ifører sig så snart det er lidt koldt. Er det mon mere et modefænomen end det er for at holde varmen? I så fald, hvorfor blev de ikke opfundet noget før? De har jo eksisteret til børn i mange år.

Men nu slipper vi da for alle de forfrysningsskader damerne fik tidligere, når de havde travet Frederiksberg have rundt med deres latte, headset, hund og klapvogn.
Dejligt med den slags fremskridt.
6
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 24. jan 2019, 09:12

Lemonella skrev:
Ghattner skrev:De der flyverdragter til voksne som mange kvinder i Storkøbenhavn ifører sig så snart det er lidt koldt. Er det mon mere et modefænomen end det er for at holde varmen? I så fald, hvorfor blev de ikke opfundet noget før? De har jo eksisteret til børn i mange år.


Jeg tror det er lidt en blanding af mode og så kunne holde varmen. Flyverdragter til voksne, har eksisteret i mange år. Jeg husker dem da fra jeg var ung i 70’erne. :gammel:
Jeg tror det er med flyverdragterne som med så meget andet. Moden skifter og andet bliver et hit og så 5-10 år efter, dukker det op igen. :)

Og de her flyverdragter er storblomstrede - noget vi er nogle, der savnede, dengang de rigtig var på mode :D
1
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 24. jan 2019, 09:37

Santa skrev:
Ghattner skrev:De der flyverdragter til voksne som mange kvinder i Storkøbenhavn ifører sig så snart det er lidt koldt. Er det mon mere et modefænomen end det er for at holde varmen? I så fald, hvorfor blev de ikke opfundet noget før? De har jo eksisteret til børn i mange år.

Men nu slipper vi da for alle de forfrysningsskader damerne fik tidligere, når de havde travet Frederiksberg have rundt med deres latte, headset, hund og klapvogn.
Dejligt med den slags fremskridt.

Åh ja :gogo:
Og som en lille "added bonus" får man sådan en smuk, lang røv i en flyverdragt samtidig med, at taljen forsvinder :love:

:-D
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Minionine » 24. jan 2019, 10:07

Ghattner skrev:De der flyverdragter til voksne som mange kvinder i Storkøbenhavn ifører sig så snart det er lidt koldt. Er det mon mere et modefænomen end det er for at holde varmen? I så fald, hvorfor blev de ikke opfundet noget før? De har jo eksisteret til børn i mange år.


Jeg vil gerne have en flyverdragt - en rigtig dejlig varm en :love2: Jeg er SÅ jaloux på min 2 årige datters!
Jeg tror iøvrigt at det er lidt af begge dele. Lidt mode og lidt rart. De moderne dragte de fleste går i er dog termodragte, så ikke helt så varm som en rigtig flyverdragt.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 24. jan 2019, 10:20

Det første jeg tænkte, da jeg så dette opslag, var Pockets signatur: Selvom man er dum, kan man godt have en høj IP.

Hvor er det pinligt. Ikke så meget de grammatiske fejl, men den totale mangel på grundighed som gør, at han ikke gider læse en tekst på 48 ord igennem inden han sender den ud i verden. Det siger bare alt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16074
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 24. jan 2019, 10:59

Taste arbejde bliver bare aldrig særligt interessant...
Efter et par kolonner begynder mine fingre at blive irriterede over at skulle foretage de samme handlinger.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf hotlips » 24. jan 2019, 12:13

Ghattner skrev:De der flyverdragter til voksne som mange kvinder i Storkøbenhavn ifører sig så snart det er lidt koldt. Er det mon mere et modefænomen end det er for at holde varmen? I så fald, hvorfor blev de ikke opfundet noget før? De har jo eksisteret til børn i mange år.


Mon ikke det er fordi det er moderne at ligne et frilufts menneske, det er også noget nemmere at finde for tiden, jeg har ellers jævnligt haft mit hyr med at finde det, i midten af halvfemserne var det ikke eksisterende og jeg måtte arbejde i en kedeldragt til herrer i str small der selvfølgelig var meget for stor til mine 158 cm og jeg havde altid kolort og mudder der var kommet op i opsmøgene.

Nu kan man både finde det og ligefrem vælge om det skal være med pastel blomster eller ligne kansas tøj,eller heldragt eller to delt, så jeg har for tiden noget midt i mellem et relativt pænt termosæt i mørkegrå, men jeg kan se på diverse havegrupper at det skal være med blomster hvis man skal være med på moden, men jeg tror heller ikke det er meningen de fine lyserøde roser, eller margueritter og lyse tulipaner skal pladres til med mudder fra havearbejde i december.. Det er måske mere til at sidde og drikke te i drivhuset og fryde sig over at man er udemenneske imens.
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lucia » 24. jan 2019, 18:00

Det ville være smart, hvis der på alle vitaminer og kosttilskud fremgik af emballagen, hvor stor en pille er, og om den evt. må knuses. Det er jo umuligt at afgøre om indholdet er noget, jeg har en chance for at kunne sluge uden at skulle købe det først.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 24. jan 2019, 18:16

Jeg vil nu hellere have et par overtræksbukser og en jakke, det er mere fleksibelt, og det har jeg så. Jeg brugte dem dog mest dengang, jeg dagligt kørte 8 km scooter og retur igen. Det skal være lavere end 3-4 graders frost, før jeg gider tage dem på for at gå en kortere tur.
0
14 11 14
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 24. jan 2019, 21:06

Sådan noget stærk hostesaft kan godt på en til at blive ret bimmelims.
Det er nærmest som at have en lille brændert på når man går i seng :stoned:
1

Tilbage til "Generelt"