Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 26. jun 2019, 09:52

Selvom lov er lov kan jeg godt nogle gange føle at der sidder nogen og griner højt af mig når jeg står og venter pænt i et minuts tid i et lyskryds der er fuldstændig strippet for nogle former for trafik.
14
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14669
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 26. jun 2019, 11:45

Det er ikke nødvendigvis de største modermærker, der kan gro de længste hår, kan jeg konstatere efter at have nærstuderet mine arme og rykket 5-6 hår ud.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16018
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29810

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 26. jun 2019, 12:15

Pandesteg skrev:
musling skrev:
Pandesteg skrev:
musling skrev:Vejens nye tilflytterpar kommer sammen, strålende af overskud, løbende med nyfødt baby i løbevogn på varm sommermorgen.

Kan allerede mærke, at jeg hader dem lidt. Bare lidt.


Hvorfor? :gruble:


Måske var der en smule ironi :lol2: grundet i dårlig samvittighed :fløjt:


Det undrer mig bare ofte, at der er sådan lidt "motions-shaming" i DK. Altså jeg elsker at dyrke motion og prioriterer det rigtig højt, men det er ikke noget jeg taler så meget om, fordi det ofte bliver mødt af sådan lidt himmelvendte øjne og folk tit får behov for at ytre, at løbetræning er dødens pølse og de meget hellere vil sidde i sofaen og æde kage. Og det er fair nok med mig, undrer mig bare over, at det ofte virker som om det er mere acceptabelt at være inaktiv end hvis man rent faktisk nyder at dyrke sport.

Ovenstående er tankespind inspireret af dit indlæg og ikke fordi jeg siger du shamer folk.


Jeg ville ønske, jeg elskede at dyrke motion - men jeg synes det er dødens pølse. Nok derfor jeg ikke får gjort det så ofte, som jeg burde.
Altså rideturen og gåturene med hundene er skønne, men løb osv. det siger mig bare ingenting. Jeg har dog kun respekt overfor dem, der gør det. Hvad enten det så er af lyst eller nød.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 26. jun 2019, 18:13

Alphilia skrev:Man får flash back til sidste sommer i dag


Letskyet henover dagen udviklende sig til overskyet, blæsende og lidt køligt?

Overvejer jakke når jeg skal afsted om lidt :lol:
0
14 11 14
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22963

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 26. jun 2019, 19:40

Pandesteg skrev:
musling skrev:
Pandesteg skrev:
musling skrev:Vejens nye tilflytterpar kommer sammen, strålende af overskud, løbende med nyfødt baby i løbevogn på varm sommermorgen.

Kan allerede mærke, at jeg hader dem lidt. Bare lidt.


Hvorfor? :gruble:


Måske var der en smule ironi :lol2: grundet i dårlig samvittighed :fløjt:


Det undrer mig bare ofte, at der er sådan lidt "motions-shaming" i DK. Altså jeg elsker at dyrke motion og prioriterer det rigtig højt, men det er ikke noget jeg taler så meget om, fordi det ofte bliver mødt af sådan lidt himmelvendte øjne og folk tit får behov for at ytre, at løbetræning er dødens pølse og de meget hellere vil sidde i sofaen og æde kage. Og det er fair nok med mig, undrer mig bare over, at det ofte virker som om det er mere acceptabelt at være inaktiv end hvis man rent faktisk nyder at dyrke sport.

Ovenstående er tankespind inspireret af dit indlæg og ikke fordi jeg siger du shamer folk.


Man hader dem fordi man bliver konfronteret med sin egen utilstrækkelighed, når man ikke har motioneret, vasket tøj eller støvsuget i en uge, og forøvrigt bare har ligget i sengen og set på ligegyldigt fyld på nettet, mens man har proppet sig med kage, og forøvrigt har skullet tabe 10 kg de sidste 5 år, men i stedet har taget 5 kg på.

Man kan ikke lide at se dem, fordi deres eksistens får én til at erkende sin egen og det er ubehageligt.

Det er vel ikke særligt svært at forstå? Jeg mener, det er basic psykologi, en 10 årig kan regne det ud.
13

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pandesteg » 26. jun 2019, 19:55

Aragorn skrev:
Pandesteg skrev:
musling skrev:
Pandesteg skrev:
musling skrev:Vejens nye tilflytterpar kommer sammen, strålende af overskud, løbende med nyfødt baby i løbevogn på varm sommermorgen.

Kan allerede mærke, at jeg hader dem lidt. Bare lidt.


Hvorfor? :gruble:


Måske var der en smule ironi :lol2: grundet i dårlig samvittighed :fløjt:


Det undrer mig bare ofte, at der er sådan lidt "motions-shaming" i DK. Altså jeg elsker at dyrke motion og prioriterer det rigtig højt, men det er ikke noget jeg taler så meget om, fordi det ofte bliver mødt af sådan lidt himmelvendte øjne og folk tit får behov for at ytre, at løbetræning er dødens pølse og de meget hellere vil sidde i sofaen og æde kage. Og det er fair nok med mig, undrer mig bare over, at det ofte virker som om det er mere acceptabelt at være inaktiv end hvis man rent faktisk nyder at dyrke sport.

Ovenstående er tankespind inspireret af dit indlæg og ikke fordi jeg siger du shamer folk.


Man hader dem fordi man bliver konfronteret med sin egen utilstrækkelighed, når man ikke har motioneret, vasket tøj eller støvsuget i en uge, og forøvrigt bare har ligget i sengen og set på ligegyldigt fyld på nettet, mens man har proppet sig med kage, og forøvrigt har skullet tabe 10 kg de sidste 5 år, men i stedet har taget 5 kg på.

Man kan ikke lide at se dem, fordi deres eksistens får én til at erkende sin egen og det er ubehageligt.

Det er vel ikke særligt svært at forstå? Jeg mener, det er basic psykologi, en 10 årig kan regne det ud.


Selv en 10-årig kan så forhåbentlig også regne ud at man ikke får en døjt ud af at hade nogle, fordi de har eller gør noget, som man selv godt kunne tænke sig.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22963

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 26. jun 2019, 19:58

Pandesteg skrev:
Aragorn skrev:
Pandesteg skrev:
musling skrev:
Pandesteg skrev:
musling skrev:Vejens nye tilflytterpar kommer sammen, strålende af overskud, løbende med nyfødt baby i løbevogn på varm sommermorgen.

Kan allerede mærke, at jeg hader dem lidt. Bare lidt.


Hvorfor? :gruble:


Måske var der en smule ironi :lol2: grundet i dårlig samvittighed :fløjt:


Det undrer mig bare ofte, at der er sådan lidt "motions-shaming" i DK. Altså jeg elsker at dyrke motion og prioriterer det rigtig højt, men det er ikke noget jeg taler så meget om, fordi det ofte bliver mødt af sådan lidt himmelvendte øjne og folk tit får behov for at ytre, at løbetræning er dødens pølse og de meget hellere vil sidde i sofaen og æde kage. Og det er fair nok med mig, undrer mig bare over, at det ofte virker som om det er mere acceptabelt at være inaktiv end hvis man rent faktisk nyder at dyrke sport.

Ovenstående er tankespind inspireret af dit indlæg og ikke fordi jeg siger du shamer folk.


Man hader dem fordi man bliver konfronteret med sin egen utilstrækkelighed, når man ikke har motioneret, vasket tøj eller støvsuget i en uge, og forøvrigt bare har ligget i sengen og set på ligegyldigt fyld på nettet, mens man har proppet sig med kage, og forøvrigt har skullet tabe 10 kg de sidste 5 år, men i stedet har taget 5 kg på.

Man kan ikke lide at se dem, fordi deres eksistens får én til at erkende sin egen og det er ubehageligt.

Det er vel ikke særligt svært at forstå? Jeg mener, det er basic psykologi, en 10 årig kan regne det ud.


Selv en 10-årig kan så forhåbentlig også regne ud at man ikke får en døjt ud af at hade nogle, fordi de har eller gør noget, som man selv godt kunne tænke sig.


Ja, naturligvis. Men selv en 10 årig ved også det er lettere at hade andre for deres succes end at ændre sin egen måde at agere på.

Skal vi snakke mere om hvad 10 årige ved?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pandesteg » 26. jun 2019, 19:58

Aragorn skrev:
Pandesteg skrev:
Aragorn skrev:
Pandesteg skrev:
musling skrev:
Pandesteg skrev:
musling skrev:Vejens nye tilflytterpar kommer sammen, strålende af overskud, løbende med nyfødt baby i løbevogn på varm sommermorgen.

Kan allerede mærke, at jeg hader dem lidt. Bare lidt.


Hvorfor? :gruble:


Måske var der en smule ironi :lol2: grundet i dårlig samvittighed :fløjt:


Det undrer mig bare ofte, at der er sådan lidt "motions-shaming" i DK. Altså jeg elsker at dyrke motion og prioriterer det rigtig højt, men det er ikke noget jeg taler så meget om, fordi det ofte bliver mødt af sådan lidt himmelvendte øjne og folk tit får behov for at ytre, at løbetræning er dødens pølse og de meget hellere vil sidde i sofaen og æde kage. Og det er fair nok med mig, undrer mig bare over, at det ofte virker som om det er mere acceptabelt at være inaktiv end hvis man rent faktisk nyder at dyrke sport.

Ovenstående er tankespind inspireret af dit indlæg og ikke fordi jeg siger du shamer folk.


Man hader dem fordi man bliver konfronteret med sin egen utilstrækkelighed, når man ikke har motioneret, vasket tøj eller støvsuget i en uge, og forøvrigt bare har ligget i sengen og set på ligegyldigt fyld på nettet, mens man har proppet sig med kage, og forøvrigt har skullet tabe 10 kg de sidste 5 år, men i stedet har taget 5 kg på.

Man kan ikke lide at se dem, fordi deres eksistens får én til at erkende sin egen og det er ubehageligt.

Det er vel ikke særligt svært at forstå? Jeg mener, det er basic psykologi, en 10 årig kan regne det ud.


Selv en 10-årig kan så forhåbentlig også regne ud at man ikke får en døjt ud af at hade nogle, fordi de har eller gør noget, som man selv godt kunne tænke sig.


Ja, naturligvis. Men selv en 10 årig ved også det er lettere at hade andre for deres succes end at ændre sin egen måde at agere på.

Skal vi snakke mere om hvad 10 årige ved?


:lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14622

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. jun 2019, 20:00

Damen ved siden af mig på tram’en spillede Pokémon Go hele turen gennem manchester.

You go girl! Gotta catch ‘em all :banan:
6
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 27. jun 2019, 08:58

Jeg overhører ofte at folk siger "Det er nogen der hedder ..." hvis de fx fortæller om et mindre kendte band de lytter til. I stedet for bare at sige bandets navn og derefter kan folk sige "Nåh, hvad er det for noget?" hvis de ikke kender det.

Er det egentlig ikke en lidt nedladende måde at sige det på? "Se mig, jeg lytter til noget spændende og eksotisk og jeg går ud fra at du ikke kender til det".

At jeg så selv tit er fristet til at sige det når mine Grøn Koncert-bands-lyttende kolleger spørger mig til hvad det var for en koncert jeg var til på Stengade, er en anden snak...
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 27. jun 2019, 10:13

POCKETKITTEN skrev:Det er en en sjov og ret udbredt distancering at omtale sin hustru (ikke at forveksle med ekskone) som "min datters mor" eller sin husbond (ikke at forveksle med eksmand) som "min søns far". Det gør det nogle gange svært at afkode, om folk er ved at blive skilt.


Min svigerfar omtalte sin hustru, min kærestes mor, som farmor overfor sine sønner og to svigerdøtre i bilen forleden, "Farmor tager toget med ungerne". Jeg nåede at blive forvirret, min farmor er død, jo, og det er deres også :sarkasme:

Det er vildt i hvor høj grad nogle mennesker mister deres egen identitet og bliver en rolle i stedet, og en smule stødende hvordan nogle forbindelser ligeledes pludselig rangeres over alle andre forudgående og helt selvstændige, fordi der kommer fx børn i billedet. Min kæreste har det selv lidt underligt, når hans far omtalter hans mor som Farmor til ham. Som om de ikke længere har deres egen relation.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2019, 10:18

Ghattner skrev:Jeg overhører ofte at folk siger "Det er nogen der hedder ..." hvis de fx fortæller om et mindre kendte band de lytter til. I stedet for bare at sige bandets navn og derefter kan folk sige "Nåh, hvad er det for noget?" hvis de ikke kender det.

Er det egentlig ikke en lidt nedladende måde at sige det på? "Se mig, jeg lytter til noget spændende og eksotisk og jeg går ud fra at du ikke kender til det".

At jeg så selv tit er fristet til at sige det når mine Grøn Koncert-bands-lyttende kolleger spørger mig til hvad det var for en koncert jeg var til på Stengade, er en anden snak...


Ofte har man jo også lidt en idé om ens samtalepartner kender det pågældende band. Hvis jeg skulle se Benal ville jeg starte sætningen sådan hvis jeg snakkede med min farmor, men ikke min lillesøster. Hvor imod jeg ville sige det samme til min søster hvis jeg skulle se Clutch men ikke til min mor. Og det er ikke engang specialt smalle band.
1
...
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 27. jun 2019, 12:20

Kollega der har fjantet og grinet og pjattet med andre kolleger stort set konstant siden hun mødte på arbejde har netop sagt at hun har travlt og har brug for mere tid til at nå hendes opgaver...
9
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jun 2019, 12:27

Har dårlig mave i et storcenter på Vestegnen.
Så bliver det ikke mere socialrealistisk.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14669
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 27. jun 2019, 12:27

LaScrooge skrev:
POCKETKITTEN skrev:Det er en en sjov og ret udbredt distancering at omtale sin hustru (ikke at forveksle med ekskone) som "min datters mor" eller sin husbond (ikke at forveksle med eksmand) som "min søns far". Det gør det nogle gange svært at afkode, om folk er ved at blive skilt.


Min svigerfar omtalte sin hustru, min kærestes mor, som farmor overfor sine sønner og to svigerdøtre i bilen forleden, "Farmor tager toget med ungerne". Jeg nåede at blive forvirret, min farmor er død, jo, og det er deres også :sarkasme:

Det er vildt i hvor høj grad nogle mennesker mister deres egen identitet og bliver en rolle i stedet, og en smule stødende hvordan nogle forbindelser ligeledes pludselig rangeres over alle andre forudgående og helt selvstændige, fordi der kommer fx børn i billedet. Min kæreste har det selv lidt underligt, når hans far omtalter hans mor som Farmor til ham. Som om de ikke længere har deres egen relation.


Nu er jeg hverken mor eller bedstemor selv, men jeg synes egentlig bare, det er hyggeligt. Og allermest er det måske bare vane, fordi man er vant til at omtale hinanden sådan, når yngste generation er til stede, og så fortsætter man med det. Mens min egen morfar levede, måtte jeg jævnligt spørge min mor, om det var min eller sin egen far, hun mente, når hun omtalte "far", selvom jeg altså var voksen. :genert: I de senere år var det dog oftest min morfar, hun mente, og så omtaler hun for det meste min far ved navn overfor mig.

Edit: Og her taler jeg ikke om "min søns mor", som jeg også synes er lidt mærkeligt, hvis man rent faktisk er sammen med personen. Men mere som i Scrooges eksempel.
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"