Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. okt 2019, 13:24

LaScrooge skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Min ene killing har virkelig ondt af sig selv over at han har kegle på hovedet efter han er blevet kastreret. Min straf for at have givet ham monstrummet på, er at jeg skal kvæles i kærlighed. I keglen. Med ham.

Så nu går han stor spindende op og sætter sin pande mod min. Så er vi i keglen sammen. Det synes han er fantastisk :lun:


:love:

Da min kat blev opereret fik han også en kegle på. I hans verden var det dog mere som en møllesten, der gjorde, at han ikke kunne løfte hovedet. Når han gik, svingede han hoved og kegle fra side til side som en projektør for at kunne se, så hjemmet var fyldt med lyden af plastic der skrabede over gulvet. Han var også i problemer, når han stødte på dørtrin. *bonk* Stå stille lidt, forvirret, bakke, prøve fra en anden vinkel. *bonk* Gentag fra en ny vinkel . *bonk* Han var som en pelset roomba inden de lærte at forcere forhindringer :lol: Han kunne heller ikke glatte sin pels, så min hånd blev inddraget som hjælpemiddel, når det gjalt hovedet og resten af kroppen strøg jeg med en fugtig mikrofiberklud, så han ikke skulle føle sig mere usoigneret og ussel en højest nødvendigt.

Katte :lun:


Det er virkelig ondt, men det er virkelig sjovt at se dem med keglerne på :genert:

Vi skilte dem ad i nat og Loki sov sammen med mig. Han kunne absolut ikke finde ro medmindre han rørte mig, lå på min dyne og blev nusset når han begyndte at møve lidt. Det har været mega hyggeligt :love:
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 23. okt 2019, 13:39

I toget nord for Aalborg vil unge mennesker (*mimre*) åbenbart hellere stå op, end at sidde ved siden af fremmede mennesker. Uuuuh farligt! Hellere stå op en halv time så... :rulle:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. okt 2019, 15:18

Logikken fejler lidt når man får et brev fra kattenes forsikring (gratis med i købet af dem!) om at den gratis dækning udløber d. 30 September 2019, om man vil forlænge og få rabat - hvilket skal gøres inden forsikring udløber. Brevet er dateret October 5th, modtaget 15 Oktober....
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26525

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 24. okt 2019, 11:49

Fyrst Eberhard skrev:Jeg er ligeglad hvor længe I har været sammen. Luk toiletdøren!
Jeg har samme indstilling til at lukke toiletdøren (når jeg tisser!) som min kæreste har til at slå brættet ned efter sig.....han kan jo lukke den, hvis det generer ham at jeg tisser.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 25. okt 2019, 22:04

Man (jeg) kan ikke sove nu når det er første gang sønnike er i byen til fest med alkohol.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 26. okt 2019, 07:33

Det kan være lidt svært at finde de rigtige ord, når man skal forklare en ung kollega, hvad ordet hyrdetime betyder. Heldigvis trådte en tredje kollega (som tydeligvis er kryds & tværs-fan) til med ordet elskovsakt.
Senest rettet af sigge 26. okt 2019, 08:18, rettet i alt 1 gang.
7
You can't spell awesome without me.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 26. okt 2019, 07:47

sigge skrev:Det kan være lidt svært at finde de rigtige ord, når man skal forklare en ung kollega, hvad ordet hyrdetime betyder. Heldigvis trådte en tredje kollega (som tydeligvis er kryds & tværs-fan) til med ordet elskovsagt.


Hvis man har elskovsagt og over kvinden elskovsmagt, ender det med en elskovsakt.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 26. okt 2019, 08:18

abcd skrev:
sigge skrev:Det kan være lidt svært at finde de rigtige ord, når man skal forklare en ung kollega, hvad ordet hyrdetime betyder. Heldigvis trådte en tredje kollega (som tydeligvis er kryds & tværs-fan) til med ordet elskovsagt.


Hvis man har elskovsagt og over kvinden elskovsmagt, ender det med en elskovsakt.


Ah, du har helt ret - det skulle have været et k i stedet for g.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 26. okt 2019, 08:42

Fyrst Eberhard skrev:Jeg er ligeglad hvor længe I har været sammen. Luk toiletdøren!

:ninja:
1
...
Mamaseraptor
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 26. okt 2015, 06:24
Kort karma: 97
Likede indlæg: 1422

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mamaseraptor » 26. okt 2019, 14:04

Vandrede ned til Sydhavnen for at se statuen af Anker Jørgensen. Den er lille, fin og meget vellignende. Anker havde fået stukket en cigaret i munden og på hver side af ham, sad to herrer med pilsnere ligesom der stod en del andre med pilsnere ved statuen. Det var helt tydeligt at de var glade for statuen af Anker.
9
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf cola » 26. okt 2019, 14:31

Var ude og lufte den lille i dag, det regner, og det fik mig til at kigge på vandstrømmen og på kloarkerne, først var der en der var totalt oversvømmet, og så meget regner det altså heller ikke, dens vand løb så videre ned til næste rist... der var placeret så langt fra vandstrømmen, så vandet løb videre til næste rist... jeg tror det løb sådan videre ca 100 m jeg ved ikke hvor langt der er, men i hvert fald forbi 4 riste, før vandet fandt en rist, det kunne komme ned i.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 26. okt 2019, 14:32

Det er lørdag. På Ikeas parkeringsplads breder en Volvo med trailer sig over både en handicapplads og motorcykelpladsen ved siden af, plus stikker ud over en smal gennemkørsel, der derfor nu er ubrugelig.
Røvhul. Jeg håber du snubler og får våde bukser.
Og nej, der er ikke et handicapskilt i bilen.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 26. okt 2019, 17:05

Jeg ved godt, at folk fra Københavnsområdet ikke selv mener, at de trækker enkelte stavelser ud i to (f.eks at sige e-en i stedet for en). Men
i mine jyske ører lyder det altså sådan :genert:

Har lige kørt i tog med en, der talte om Peter Peda-al :-D
Senest rettet af LaMariposa 26. okt 2019, 19:11, rettet i alt 1 gang.
3
:lun: Be brave
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Jadajada » 26. okt 2019, 19:10

LaMariposa skrev:Jeg ved godt, at folk fra Københavnsområdet ikke selv mener, at de trækker enkelte stavelser ud i to (f.eks at sige e-en i stedet for en). Men jeg kan altså ikke lade være med at lægge mærke til det alligevel :genert:

Har lige kørt i tog med en, der talte om Peter Peda-al :-D


Københavner - altså sååån-en der bor øst for Storebælt ;)
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 26. okt 2019, 19:13

Jadajada skrev:
LaMariposa skrev:Jeg ved godt, at folk fra Københavnsområdet ikke selv mener, at de trækker enkelte stavelser ud i to (f.eks at sige e-en i stedet for en). Men jeg kan altså ikke lade være med at lægge mærke til det alligevel :genert:

Har lige kørt i tog med en, der talte om Peter Peda-al :-D


Københavner - altså sååån-en der bor øst for Storebælt ;)


Nej ;) Første gang, jeg lagde mærke til det, var hos en skrædder, der er født og opvokset på Nørrebro. Hun udtalte, at det var noget "lo-ort", at min jakke var i stykker. Mine nevøer og niecer, som et født i Kbh, gør det også.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Generelt"