Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bergen » 25. jan 2019, 11:59

Movita skrev:
Bergen skrev:
HappyPaww skrev:
Studsgaard skrev:Sådan noget stærk hostesaft kan godt på en til at blive ret bimmelims.
Det er nærmest som at have en lille brændert på når man går i seng :stoned:

Hvilken hostesaft er det? :love:

Jeg savner Pectyl, men det kan man jo ikke få mere med mindre man er døden nær af tuberkulose eller noget... :rulle:


Det er udgået :(

Jeg fik Pectyl på recept i sidste uge



Spøjst

https://www.medicinpriser.dk/Default.as ... vnr=104056
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 25. jan 2019, 12:10

Hvis man falder i trit med nogen, mens man går på gaden, vil den ene uværgeligt sakke agterud efter et lille stykke tid. INGEN kan holde tanken ud om pludselig at føle at de følges med en fremmed. For hvad kan det ikke ende med! Giftermål! At man smiler til hinanden? Anerkender hinandens eksistens, når man jo bare går uskyldigt på gaden! :panik:
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 25. jan 2019, 12:13

kidkomb skrev:Vil det sige at jeg, når jeg i perioder ikke sover så godt, kan poppe en Kodimagnyl og sove bedre?
Bare for at få en enkelt nats søvn tænker jeg.
Jeg har været søvnløs i mange år og fungerer ok på trods. Der er bare perioder, ca 2-3 gange om året hvor det går for vidt og der kunne jeg godt tænke mig en løsning, så jeg kan få bare en enkelt nats søvn.

Nu vil jeg nødig vejlede nogen i brug af smertestillende medicin, det har jeg slet ikke uddannelse til. Men grunden til at jeg skriver, som jeg gør, at at morfin "lammer" nogle signaler i centralnervesystemet. Derfor får man fx ikke hostetrang, fordi netop nerveresponset er nedsat.

Jeg har selv ondt stort set hele tiden - dog ikke på en hæmmende måde, men jeg sover bedre, hvis jeg tager et par pinex/pamol/panodil. Og det, bilder jeg mig ind, skyldes, at jeg så ikke har ondt og dermed ikke spænder og derfor er mere afslappet. Giver et mening?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 25. jan 2019, 12:16

Planten skrev:
kidkomb skrev:Vil det sige at jeg, når jeg i perioder ikke sover så godt, kan poppe en Kodimagnyl og sove bedre?
Bare for at få en enkelt nats søvn tænker jeg.
Jeg har været søvnløs i mange år og fungerer ok på trods. Der er bare perioder, ca 2-3 gange om året hvor det går for vidt og der kunne jeg godt tænke mig en løsning, så jeg kan få bare en enkelt nats søvn.

Nu vil jeg nødig vejlede nogen i brug af smertestillende medicin, det har jeg slet ikke uddannelse til. Men grunden til at jeg skriver, som jeg gør, at at morfin "lammer" nogle signaler i centralnervesystemet. Derfor får man fx ikke hostetrang, fordi netop nerveresponset er nedsat.

Jeg har selv ondt stort set hele tiden - dog ikke på en hæmmende måde, men jeg sover bedre, hvis jeg tager et par pinex/pamol/panodil. Og det, bilder jeg mig ind, skyldes, at jeg så ikke har ondt og dermed ikke spænder og derfor er mere afslappet. Giver et mening?

Ja, det giver mening (og jeg forstår til fulde din modvilje mod at "vejlede" i medicin på den måde :kys:)
Men det er ikke fysikken der driller, når jeg er søvnløs, det tror jeg i hvert fald ikke, men derimod min hjerne der ikke gider at lukke bare nogle af de 273 browservinduer den har kørende konstant :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 25. jan 2019, 12:18

kidkomb skrev:
Planten skrev:
kidkomb skrev:Vil det sige at jeg, når jeg i perioder ikke sover så godt, kan poppe en Kodimagnyl og sove bedre?
Bare for at få en enkelt nats søvn tænker jeg.
Jeg har været søvnløs i mange år og fungerer ok på trods. Der er bare perioder, ca 2-3 gange om året hvor det går for vidt og der kunne jeg godt tænke mig en løsning, så jeg kan få bare en enkelt nats søvn.

Nu vil jeg nødig vejlede nogen i brug af smertestillende medicin, det har jeg slet ikke uddannelse til. Men grunden til at jeg skriver, som jeg gør, at at morfin "lammer" nogle signaler i centralnervesystemet. Derfor får man fx ikke hostetrang, fordi netop nerveresponset er nedsat.

Jeg har selv ondt stort set hele tiden - dog ikke på en hæmmende måde, men jeg sover bedre, hvis jeg tager et par pinex/pamol/panodil. Og det, bilder jeg mig ind, skyldes, at jeg så ikke har ondt og dermed ikke spænder og derfor er mere afslappet. Giver et mening?

Ja, det giver mening (og jeg forstår til fulde din modvilje mod at "vejlede" i medicin på den måde :kys:)
Men det er ikke fysikken der driller, når jeg er søvnløs, det tror jeg i hvert fald ikke, men derimod min hjerne der ikke gider at lukke bare nogle af de 273 browservinduer den har kørende konstant :genert:

Ved nærmere eftertanke, så kan det da godt være at jeg lettere ville sove, trods hjernekvabbelser, hvis jeg ikke kunne mærke smerten i mine hænder og fødder.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Chatsy » 25. jan 2019, 15:24

Bergen skrev:
Movita skrev:
Bergen skrev:
HappyPaww skrev:
Studsgaard skrev:Sådan noget stærk hostesaft kan godt på en til at blive ret bimmelims.
Det er nærmest som at have en lille brændert på når man går i seng :stoned:

Hvilken hostesaft er det? :love:

Jeg savner Pectyl, men det kan man jo ikke få mere med mindre man er døden nær af tuberkulose eller noget... :rulle:


Det er udgået :(

Jeg fik Pectyl på recept i sidste uge



Spøjst

https://www.medicinpriser.dk/Default.as ... vnr=104056

Pectyl kan ikke fåes som almindelig markedsført medicin. Man kan dog i stedet få det som magistralt fremstillet medicin, dvs det er produceret på et af landets apoteker med medicinproduktion.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 25. jan 2019, 16:57

En tandbeskytter gør ikke rigtigt noget godt for nogen som helsts udseende.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 25. jan 2019, 17:15

Lemonella skrev:
sigge skrev:En tandbeskytter gør ikke rigtigt noget godt for nogen som helsts udseende.


Hmm... siger du, min kæreste lyver, når han påstår, jeg ser skidesexet ud om natten med min tandbeskytter på? :lol:


Øh - ingen regel uden undtagelse? :fløjt:
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Velvet-Goldmine » 25. jan 2019, 20:57

Fyrst Eberhard skrev:Hvis nogen tænker på at få børn, kan jeg opmuntre til handling ved at informere om, at jeg lige har fundet et halvt hvidløgsbrød i min sko.


Ja ja, bare giv barnet skylden - kender typen. Det er også hunden der prutter, ikke? :rulle:
3
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 25. jan 2019, 21:06

Man ved man er havnet i det rigtige fag, når man under en fodboldkamp glemmer at fokusere på hvad der foregår fordi man stadig afspiller en sekvens af en spiller der bliver skadet for at regne ud hvilke strukturer der er involveret - 20 minutter efter det skete.

Og det er altså ikke mærkeligt at se resten af kampen med halvdelen af Bob the Bastards ben ved siden af sig i tilfælde af der er flere skader man skal tænke igennem :genert:
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 25. jan 2019, 21:30

kidkomb skrev:Ja, det giver mening (og jeg forstår til fulde din modvilje mod at "vejlede" i medicin på den måde :kys:)
Men det er ikke fysikken der driller, når jeg er søvnløs, det tror jeg i hvert fald ikke, men derimod min hjerne der ikke gider at lukke bare nogle af de 273 browservinduer den har kørende konstant :genert:



Jeg lider også af søvnløshed og har gjort det i mange år. I perioder hjælper det med antihistaminer faktisk. Så slapper kroppen bedre af.

Pt. er jeg startet på melatonin. Sover ikke længere, men falder i dybere søvn. Har du prøvet dem?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Spjaerten » 25. jan 2019, 21:39

Stitch skrev:
kidkomb skrev:Ja, det giver mening (og jeg forstår til fulde din modvilje mod at "vejlede" i medicin på den måde :kys:)
Men det er ikke fysikken der driller, når jeg er søvnløs, det tror jeg i hvert fald ikke, men derimod min hjerne der ikke gider at lukke bare nogle af de 273 browservinduer den har kørende konstant :genert:



Jeg lider også af søvnløshed og har gjort det i mange år. I perioder hjælper det med antihistaminer faktisk. Så slapper kroppen bedre af.

Pt. er jeg startet på melatonin. Sover ikke længere, men falder i dybere søvn. Har du prøvet dem?


Samme jeg oplever på tylenol pm som kan sammenlignes med melatonin, men er desværre snart immun overfor dem. Synes ikke de hjælper så meget mere. Og bruger dem slet ikke regelmæssigt.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 25. jan 2019, 22:00

En mand i ret beskidt og lugtende tøj og fedtet/filteret skæg og hår, står ved bland selv slikket. Han spørger ekspedienten efter flere hansker, og bliver ret irriteret på hende da hun oplyser de ikke har flere og der er bestilt nye, men der er jo skovle/skeer.
Han giver hende en vældig svada om at der altså er krav om handsker, da skovlene ikke er ret hygiejniske, han brokker sig i et godt stykke tid. Hun beklager og siger at der altså kun er skovlene lige nu og hun desværre ikke kan gøre noget nu.

Jeg tænkte at han måske skulle holde sig helt væk fra bland selv slikket i det tøj han havde på. Og så er det måske også smartere at vælge slik der er pakket ind fra fabrikken hvis man er bakterie forskrækket.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ExCoastal » 25. jan 2019, 22:13

I stort set enhver liquor store kan man finde de røde SOLO engangskrus og bordtennisbolde.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7327
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 25. jan 2019, 22:29

En overset manglende underscore kan virkelig give uforholdsmæssigt meget ekstra arbejde i forhold til debugging. Og meget glæde når man finder det sted den mangler.

Jeg blev så glad for at have fundet problemet at jeg begyndte at fortælle min kæreste om det. Hun begyndte omgående at gabe. Og ikke engang for sjov.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Generelt"