Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Misantropen » 26. aug 2021, 18:44

LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:
LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:
LaMariposa skrev:Vi sidder på en færge og har fundet os et bord med god afstand til andre. Alle infoskærme og skilte på bordet informerer om vigtigheden af social distancing. Min mand har netop hentet den obligatoriske fiskefilet med fritter og har dårligt fået den første pommes indenbords, før en gruppe boomers sætter sig på stolene helt tæt op ad os. Vi rejser os demonstrativt og går over til et andet bord. De kigger ikke gang op.

Boomer-adfærd er stærk fascinerende.

De vidste jo heller ikke hvorfor I rejste jer. Var det vigtigt de forstod hvorfor eller kædede det sammen havde det nok givet mere mening at I havde henvendt jer til dem direkte :genert:

Forstå mig ret, jeg forstår udmærket hvorfor I gik og at de havde sat sig for tæt på jer, men de er jo ikke tankelæsere(selvom man kunne ønske sig det)

Nej, men vi er 18 måneder inde i corona og vi har fået proppet social distancing ned i halsen lige så længe. Derudover, hvis man lige har sat sig og de andre ved bordet med det samme rejser sig og tager deres mad med over til et andet bord, så er det mon fordi, at vi ikke gider dele bord med dem. Der var i øvrigt rigeligt med plads andre steder. Derudover ville jeg aldrig selv sætte mig ved et bord, hvor der sidder andre, uden lige at spørge, om det er ok.

Det er svært for mig at udtale mig om den konkrete situation når jeg ikke var der og har tilkendegivet at de gjorde noget forkert, men helt generelt ignorerer jeg også "demonstrativ" adfærd. Folk må åbne munden i stedet for at gøre det til en gættekonkurrence. Selvom man/jeg ikke ønsker at være til besvær eller træde nogen over tæerne er det desværre nemt at komme til. Det har jeg selv oplevet nogle gange under corona.

Edit: Til den sidste sætning du tilføjede. Det er i hvert fald ikke urimeligt at forvente andre er opmærksomme på sine omgivelser og følger med i corona-situationen, eller hvad det måtte være :)

Ja, jeg burde nok have konfronteret dem. Men jeg orkede ærligt talt ikke at skulle til at forklare dem, at vi skal holde afstand - henover skiltet, hvor der ordret stod, at man ikke skulle sidde tæt på andre.

Men jeg er heller ikke ret tolerant over for ignorance. Det irriterer mig simpelthen grænseløst.

Det burde heller ikke være nødvendigt.
2
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17867

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf .Magic. » 26. aug 2021, 18:54

LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:
LaMariposa skrev:Vi sidder på en færge og har fundet os et bord med god afstand til andre. Alle infoskærme og skilte på bordet informerer om vigtigheden af social distancing. Min mand har netop hentet den obligatoriske fiskefilet med fritter og har dårligt fået den første pommes indenbords, før en gruppe boomers sætter sig på stolene helt tæt op ad os. Vi rejser os demonstrativt og går over til et andet bord. De kigger ikke gang op.

Boomer-adfærd er stærk fascinerende.

De vidste jo heller ikke hvorfor I rejste jer. Var det vigtigt de forstod hvorfor eller kædede det sammen havde det nok givet mere mening at I havde henvendt jer til dem direkte :genert:

Forstå mig ret, jeg forstår udmærket hvorfor I gik og at de havde sat sig for tæt på jer, men de er jo ikke tankelæsere(selvom man kunne ønske sig det)


Nej, men vi er 18 måneder inde i corona og vi har fået proppet social distancing ned i halsen lige så længe. Derudover, hvis man lige har sat sig og de andre ved bordet med det samme rejser sig og tager deres mad med over til et andet bord, så er det nok fordi, at vi ikke gider sidde tæt med dem. Der var i øvrigt rigeligt med plads andre steder. Derudover ville jeg aldrig selv sætte mig ved et bord, hvor der sidder andre, uden lige at spørge, om det er ok.

Jeg forventer muligvis for meget af mine omgivelser :genert:

Nej, du forventer ikke for meget. Jeg ville også mene at folk burde tænke sig om og så er det uhøflig at sætte sig ved et bord uden at spørge om det er ok - Corona eller ej.
4
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. aug 2021, 20:45

Twitter er garanti for en demonstration af misogyni og incel-opførsel, når en premier league spiller bliver anklaget for seksuel vold.
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf MissIce » 27. aug 2021, 09:36

Min mand og jeg spiller helt klart to forskellige varianter af opvaskemaskinetetris :gruble:
16
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9938
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17867

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf .Magic. » 27. aug 2021, 11:29

Der er en på nabovejen som spiller klaver hver dag på dette tidspunkt. Det er virkelig hyggeligt.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 27. aug 2021, 12:39

Smiling_Goat skrev:Vent... er det ikke normalt at lave sit regnskab i Excel? Er det ikke noget vi alle sammen gør?

Er det bare mig og Marott?


Altså jeg har godt nok et budget i Excel, men jeg har ikke opdateret det, siden jeg skiftede bank for 2-3 år siden. Jeg burde gøre det, nu hvor jeg er flyttet og har fået en højere husleje, men det er bare så keeedeligt.

Ellers bruger min veninde og jeg mest Excel, når vi skal retfærdiggøre at bruge penge på et eller andet ekstravagant. Så kan vi hurtigt lave en beregning, der viser, at det sagtens kan betale sig. Og når det står i Excel, så passer det jo. Det er sådan en fast replik mellem os, "jeg skriver det lige ind i Excel." :-D
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21049

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf catnip » 27. aug 2021, 14:05

Sverige er kommet på en alternativ energikilde. Solceller er så passé! :D

Screenshot 2021-08-27 at 15.58.07.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
19
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 27. aug 2021, 19:51

At der er 107 afghanere i lige netop Thyregod, virker som en ret stor langemand til Thulesen Dahl.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 27. aug 2021, 20:42

fGp79Ev.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Finidut » 28. aug 2021, 09:34

Hugo Helmig lyder præcis som Jon Nørgaard fra Popstars. Man kan håbe, han er fremme i lige så kort tid.
1
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lucia » 28. aug 2021, 09:45

Finidut skrev:Hugo Helmig lyder præcis som Jon Nørgaard fra Popstars. Man kan håbe, han er fremme i lige så kort tid.

Han har da allerede været fremme i længere tid end Jon, har han ikke? :gruble:
0
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Finidut » 28. aug 2021, 09:48

Lucia skrev:
Finidut skrev:Hugo Helmig lyder præcis som Jon Nørgaard fra Popstars. Man kan håbe, han er fremme i lige så kort tid.

Han har da allerede været fremme i længere tid end Jon, har han ikke? :gruble:


Jo, det har du nok ret i. Så håber jeg bare, at han snart stopper med at blive spillet.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Anilara » 29. aug 2021, 12:08

Wozniacki, mand, far og barn er tilsyneladende på Christianshavn i dag. Blev en aaanelse starstruck.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 29. aug 2021, 12:40

Anilara skrev:Wozniacki, mand, far og barn er tilsyneladende på Christianshavn i dag. Blev en aaanelse starstruck.


Det gjorde jeg også lidt i går. Jeg så Jakob Stegelmann i Irma.
13
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11408

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kerrigan » 29. aug 2021, 13:32

LaMariposa skrev:
Anilara skrev:Wozniacki, mand, far og barn er tilsyneladende på Christianshavn i dag. Blev en aaanelse starstruck.


Det gjorde jeg også lidt i går. Jeg så Jakob Stegelmann i Irma.

:dåne:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Generelt"