Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 10. jan 2019, 20:59

HappyPaww skrev:Så længe I ikke siger Øjro, er I tilgivet.

Ha ha, jeg skulle lige til at skrive det, men du kom først :-D
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 10. jan 2019, 21:45

Hvor ind i helvede er den tråd om Jakob Engel-Schmidt det kørte narkokørsel? Jeg skal se noget i den!
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 10. jan 2019, 22:25

abcd skrev:Normalt når jeg spiser en 10-kroners mazarin-tærte, skærer jeg den i normale kagestykker. Det er vel en kombination af god opdragelse og selvbedrag - det kunne jo være jeg ikke havde lyst til mere efter et enkelt stykke. I dag kiggede jeg på mazarintærten og besluttede at jeg ikke længere gider skuespillet med at skære den ud inden jeg spiser den. Jeg tror det markerer en eller anden form for vendepunkt i mit liv, men jeg ved ikke om det er godt eller skidt.

Jeg foretrækker citronmåne :fløjt: Men er det ikke møgbesværligt at spise den så? Bruger du kagegaffel eller løfter du den bare op og gnaver? :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 11. jan 2019, 04:16

Pityt skrev:
abcd skrev:Normalt når jeg spiser en 10-kroners mazarin-tærte, skærer jeg den i normale kagestykker. Det er vel en kombination af god opdragelse og selvbedrag - det kunne jo være jeg ikke havde lyst til mere efter et enkelt stykke. I dag kiggede jeg på mazarintærten og besluttede at jeg ikke længere gider skuespillet med at skære den ud inden jeg spiser den. Jeg tror det markerer en eller anden form for vendepunkt i mit liv, men jeg ved ikke om det er godt eller skidt.

Jeg foretrækker citronmåne :fløjt: Men er det ikke møgbesværligt at spise den så? Bruger du kagegaffel eller løfter du den bare op og gnaver? :gruble:


Løfter den op og gnaver. Det ville fungere dårligt med en lagkage, men jeg tænker en citronmåne også har den fornødne sammenhængskraft.
3
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf KitKat » 11. jan 2019, 07:04

dgd2007 skrev:
HappyPaww skrev:Så længe I ikke siger Øjro, er I tilgivet.

Ha ha, jeg skulle lige til at skrive det, men du kom først :-D


Det gør jeg, helt konsekvent...

(og eurocent kalder jeg Øjro-ører) :fløjt:

-min eks fik et meget træt udtryk i ansigtet hver gang vi var over grænsen :D
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 11. jan 2019, 07:14

Har fået udleveret et morfinpræparat af min læge, som jeg skal tage frem til operationen. Oh my god. De er gode. Forstår pludselig hvorfor folk kan blive hooked på dem.

Men bivirkningerne er godt nok ikke rare. Så jeg forstår det nok alligevel ikke.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Yossarian » 11. jan 2019, 16:35

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Mormonerne er mine yndlingsmissionærer. De kommer hertil fra USA og investerer den krævede tid i at lære at tale glimrende dansk med deres brede amerikaner-accent, og de er ulasteligt klædt og høflige og smilende.

Ha ha, jeg snakkede engang med nogle ved en stand på Strøget i Kbh. Jeg kan stadig huske hans udtale af at det havde været et meget stort "aahnswarr" at skrive Mormons Bog. Og så det der med at man så dem gå to og to i nogle ret ens, akavede jakker.
Jeg vidste egentlig ikke om de stadig huserede. Jeg har aldrig været ude for at få besøg af dem. (Kun JV.)

Jeg har vist kun mødt dem på gaden: "Goddag, hr! :) " med amerikansk accent. Og så plejer de at være unge, spinkle, slipseklædte og have skuldertaske på.

Jeg kendte engang nogle danske mormoner, og selv om jeg opfatter deres tro som noget fjollet fan fiction, så var de allesammen de sødeste mennesker.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. jan 2019, 16:42

Af alle sære ting der kan købes i en udgave med lakrids, tage oliven med lakridssmag alligevel prisen for mig. Dem observerede jeg i dag i forbindelse med en Ebaysøgning efter noget helt andet.
14
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf klumphen » 11. jan 2019, 16:57

Fakta i januar - først kostede julesmåkagerne 10 kroner posen, så 5 kroner, så 2 kroner. Kommer de mon ned på 1 krone posen, eller når de at blive solgt først? :D
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2019, 17:16

I dag gik det op for mig, at min nærmeste teamkollega er født samtidig med børnene i den børnehave, hvor jeg i mit sabbatår efter gymnasiet var voluntør. Hun er årgang '95, og jeg blev student i 2000.
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 11. jan 2019, 22:00

Dirtylittledevil skrev:Af alle sære ting der kan købes i en udgave med lakrids, tage oliven med lakridssmag alligevel prisen for mig. Dem observerede jeg i dag i forbindelse med en Ebaysøgning efter noget helt andet.



Hummus med lakrids er også en tand for spøjst til mig. Set i Føtex.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23374

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 11. jan 2019, 22:06

Fyrst Eberhard skrev:Mig kl. 22:30: “Jeg har virkelig brug for gode 8 timers søvn i nat.”

Mig kl. 03:48: “Nå! Hvis man prutter uafbrudt i 6 år og 9 måneder, har man produceret nok giftige luftarter til at lave en atombombe. Vildt!”


Hvis min pik var 2 centimeter oppe i min mor og min fars pik var 2 centimeter oppe i mig, hvilken vej ville jeg så bevæge mig?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. jan 2019, 22:30

Det er nemt at få en mistanke om at man snart bliver nedlagt af et eller andet væmmeligt når man har det varmt på arbejdet på trods af at man altid fryser, sover to timer efter man er kommet hjem (når man kommer hjem kl. 17.10) og stadig er parat til at gå i seng kl. 22 :ninja:
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 12. jan 2019, 06:51

Aragorn skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Mig kl. 22:30: “Jeg har virkelig brug for gode 8 timers søvn i nat.”

Mig kl. 03:48: “Nå! Hvis man prutter uafbrudt i 6 år og 9 måneder, har man produceret nok giftige luftarter til at lave en atombombe. Vildt!”


Hvis min pik var 2 centimeter oppe i min mor og min fars pik var 2 centimeter oppe i mig, hvilken vej ville jeg så bevæge mig?

Væk i sidelæns retning.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 12. jan 2019, 14:24

dykkersild skrev:Nej det er det ikke - det er et datingprogram. Prøv at se det - så vidt jeg kan se kommer det på Zulu hver onsdag. Prøv at se det - og fortæl så hvad du syntes om det. Jeg har set det et par gange.

Okay tak, måske. Men jeg bliver generelt lidt dårlig ved at se folk gøre ting på landsdækkende tv, som ellers normalt ikke vedkommer andre. Jeg synes det er en underlig ide at få folk til det, og jeg tror heller ikke de, der stiller op til det, er sådan helt repræsentative for befokkningen som helhed. :gruble:

Men selvfølgelig hvis der er nogle lækre nøgne damer, skulle man måske overveje det ... :P
0

Tilbage til "Generelt"