Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Undtagelsen » 8. jan 2018, 17:33

Rapfisk skrev:Set i chefens kalender:

"Tal med Rapfisk om udlændingeloven"

:gruble:


Hvis der stod Rapfisk, kan jeg godt forstå du synes det er mærkeligt og måske også lige overveje din anonymitet :afro: :D
10
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Rapfisk » 8. jan 2018, 17:36

Undtagelsen skrev:
Rapfisk skrev:Set i chefens kalender:

"Tal med Rapfisk om udlændingeloven"

:gruble:


Hvis der stod Rapfisk, kan jeg godt forstå du synes det er mærkeligt og måske også lige overveje din anonymitet :afro: :D

:jule:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 8. jan 2018, 18:44

Anders W. Berthelsen og jeg handler i samme supermarked :afro:
6
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2018, 19:23

Fitnesscenteret de første uger efter nytår er altid et voldsomt rend af mennesker, det er lidt irriterende. Men der går heldigvis kun få uger, så er nytårsforsætterne glemt i et omfang så det er tilbage til normalen. Hvis jeg var fitnessmedarbejder med adgang til medlemmernes mødestatistik, ville jeg have svært ved at modstå fristelsen til at tage væddemål om hvor længe folk holder.
6
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 8. jan 2018, 20:58

Santa skrev:En halv pakke RUC kiks, en drink og to tændte stearinlys er den slags hverdagsluksus, som får en travl dag til at glide i baggrunden.
Skål.

TUC kiks for fanden.....man skulle tro at jeg var fugl.
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2018, 21:41

Loppefrøskaller, der hedder HUSK: 85 kr.
Loppefrøskaller, der ikke hedder HUSK: 39 kr.
5
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf superboa » 8. jan 2018, 21:43

abcd skrev:Fitnesscenteret de første uger efter nytår er altid et voldsomt rend af mennesker, det er lidt irriterende. Men der går heldigvis kun få uger, så er nytårsforsætterne glemt i et omfang så det er tilbage til normalen. Hvis jeg var fitnessmedarbejder med adgang til medlemmernes mødestatistik, ville jeg have svært ved at modstå fristelsen til at tage væddemål om hvor længe folk holder.


Jep, det bliver rart med knapt så overrendte hold når vi når februar :D
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 8. jan 2018, 21:47

Når man snakker godt engelsk og derudover ikke ser mega eksotisk ud, så er det et kæmpe mindfuck for nogle personer når de finder ud af at man 1. ikke er engelsk. 2. ikke har boet i England i mere end 2 år og 3. at det er muligt at snakke engelsk med engelsk dialægt uden at have boet i landet i 10 år.

Det er dog god underholdning!
4
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 9. jan 2018, 07:20

Mørk morgen med helt klart vejr uden antydningen af tåge. Toyota Aygo kører med tågelys i tæt morgentrafik.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23136

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 9. jan 2018, 10:56

Jeg har ikke noget imod Oprah Winfrey. Jeg kender heller ikke særligt meget til hende.

Men på dette tidspunkt i historien, ville jeg foretrække at den næste præsident i USA er en erfaren politiker med en IQ på 160 eller højere. Republikaner såvel som demokrat, jeg er ligeglad - bare en kompetent person. Det må gerne være en tør og kedelig type, nærmest lidt elitær, faktisk. Sådan en person der er bedre egnet end de fleste til at bestride jobbet, både hvad angår erfaring med politik, viden om verden såvel som den nødvendige psyke og begavelse.

Ikke en TV stjerne. Ikke lige denne omgang.

Anders Fogh ville af med ekspertvældet, som han sagde.

Jeg ønsker det tilbage i denne tid.
12

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf MissHindenburg » 9. jan 2018, 12:10

En bøtte med makrelsalat behøver ikke et låg for at stå i fælleskøleskabet - Mmm kaffe m. mælk m. et hint af makrel-smag!
3
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Miss_no_More » 9. jan 2018, 13:18

Konservesdåser med "håndtag" på er fantastiske. Ja, altså lige indtil det knækker af ved første snuptag. Så er de faktisk mere irriterende at åbne end almindelige dåser.
7
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Miss_no_More » 9. jan 2018, 14:22

Har tics over hvor svært det åbenbart skal være at modtage en pakke fra DHL :nerve:

sketch-1515506027377.png


"Vi kommer (nok) med pakken i morgen. Nej, vi ved ikke hvornår.
Hvis du ikke er hjemme, kan du tilmelde dig servicepoint, som alle jo ved hvad er. Vi har hvert fald ikke linket til en forklaring af det.
Men du kan jo Google det, hvor du så kommer ind på en engelsk side, trykker 'Danmark' ved land og derefter bliver omdirigeret...til en side på bulgarsk! Den skal du så oversætte med Google Translate og herefter kan du meget nemt trykke dit postnummer ind og finde butikken, hvor du kan hente din pakke".

Piece of cake really. Man skulle fandeme tro, de ikke ville give pakken fra sig igen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 9. jan 2018, 14:33

Miss_no_More skrev:Har tics over hvor svært det åbenbart skal være at modtage en pakke fra DHL :nerve:

sketch-1515506027377.png


"Vi kommer (nok) med pakken i morgen. Nej, vi ved ikke hvornår.
Hvis du ikke er hjemme, kan du tilmelde dig servicepoint, som alle jo ved hvad er. Vi har hvert fald ikke linket til en forklaring af det.
Men du kan jo Google det, hvor du så kommer ind på en engelsk side, trykker 'Danmark' ved land og derefter bliver omdirigeret...til en side på bulgarsk! Den skal du så oversætte med Google Translate og herefter kan du meget nemt trykke dit postnummer ind og finde butikken, hvor du kan hente din pakke".

Piece of cake really. Man skulle fandeme tro, de ikke ville give pakken fra sig igen.


Nu ved jeg så, at der er en SwipBox i min lokale Netto, så jeg har egentlig bare tænkt, at det var en fin service, at man kunne vælge det så nemt med en sms i stedet for et værre cirkus med at forsøge at give en fuldmagt til at levere til en alternativ adresse, som jeg var igennem engang med DHL eller UPS eller noget tilsvarende. Men når man ikke lige kender til det, kan jeg godt se, at det er ret utilstrækkelig information fra DHL.

Så vidt jeg husker, får man så ikke valgmuligheder over afhentningssteder i en ny sms, hvis man bare svarer SB til den første?
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Miss_no_More » 9. jan 2018, 14:45

sigge skrev:
Nu ved jeg så, at der er en SwipBox i min lokale Netto, så jeg har egentlig bare tænkt, at det var en fin service, at man kunne vælge det så nemt med en sms i stedet for et værre cirkus med at forsøge at give en fuldmagt til at levere til en alternativ adresse, som jeg var igennem engang med DHL eller UPS eller noget tilsvarende. Men når man ikke lige kender til det, kan jeg godt se, at det er ret utilstrækkelig information fra DHL.

Så vidt jeg husker, får man så ikke valgmuligheder over afhentningssteder i en ny sms, hvis man bare svarer SB til den første?


Jo, det gør man. Men jeg ville ikke tilmelde mig noget, før jeg vidste, hvad det var.
Faktisk har jeg stadig ikke forstået, om jeg skal hente den hos skranken eller en boks i den valgte butik? Den efterfølgende besked var nemlig heller ikke helt fyldestgørende, synes jeg :lol2: Ej, det er da kun til at grine af, men jeg tænker alligevel på mine forældres generation. Mine ville hvert fald ikke kunne finde ud af det.
0

Tilbage til "Generelt"