Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf AgentPixie » 13. sep 2018, 07:44

Jeg har i dag konstateret at min kæreste har ret, når han siger jeg ikke skal håndtere elektrisk værktøj.
Først borede jeg to huller der overhovedet ikke er i vater. Hullerne er boret skævt ind i væggen. Rawplugs er for store, sidder nu fast halvt inde i væggen og er umulige at få ud, fordi jeg har maltrakteret dem, med en tang der viste sig at være til at klippe ting over med.

Nu overvejer jeg at sætte knagerækken op på gipsvæggen i stedet for. Er bare lidt usikker på hvordan sådan nogle rawplugs bruges. Udvider de af sig selv :forvirret:

Min håndværkerkæreste bliver sikkert glad når han ser det.
5
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf HappyPaww » 13. sep 2018, 08:07

abcd skrev:Jeg forstår ikke gavekort og de der smartboxe som gaver. Var det ikke smartere bare at skrive et kort med forslag til brug af de kontanter man lægger ved? Så er modtageren ikke bundet til en Luksusbrunch for to til 300 kroner som han aldrig får brugt.

Tænker det er fordi man ved at det langt oftest ender med at pengene ryger i pungen og derfor ender med ikke at blive brugt som tiltænkt.

Jeg er dog enig i at Smartboxe, diverse deals osv er dårlige steder at købe fra, i stedet for direkte hos leverandøren. Jeg har oftest oplevet at få en dårligere vare/service selvom de jo teoretisk burde give samme service som til fuld pris.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. sep 2018, 08:22

Det sker meget sjældent, at der bliver taget et nogenlunde godt billede af undertegnede, og når det så gør, er jeg selvfølgelig iført en juletræsformet elefanthue.
11
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 13. sep 2018, 08:30

Mine kolleger har åbenbart et indtryk af at jeg har monster-travlt og når de spørger mig om hjælp er de altid meget sådan ydmyge: "Det er virkelig ikke en haster, og bare lav det når du har tid".

De skulle bare ane hvor meget jeg sidder og overspringshandler for at få tiden til at gå, for jeg har virkelig ikke travlt. Derfor bliver de også overraskede når jeg så løser opgaven med det samme når jeg får den.
6
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 13. sep 2018, 09:11

AgentPixie skrev:Jeg har i dag konstateret at min kæreste har ret, når han siger jeg ikke skal håndtere elektrisk værktøj.
Først borede jeg to huller der overhovedet ikke er i vater. Hullerne er boret skævt ind i væggen. Rawplugs er for store, sidder nu fast halvt inde i væggen og er umulige at få ud, fordi jeg har maltrakteret dem, med en tang der viste sig at være til at klippe ting over med.

Nu overvejer jeg at sætte knagerækken op på gipsvæggen i stedet for. Er bare lidt usikker på hvordan sådan nogle rawplugs bruges. Udvider de af sig selv :forvirret:

Min håndværkerkæreste bliver sikkert glad når han ser det.


Du skal bruge specielle rawlplugs, som er beregnet til gipsvægge. De har den funktion, at når skruen bliver skruet i bund og "spænder" lidt, udvider plug'en sig inde i gipspladen og sidder fast. Man kan også få en type, hvor man skruer en stor plastikskrue med et groft gevind ind i gipsvæggen, og så skruer en almindelige skrue ind i et gevind i plastskruen. Sidstnævnte er dog kun til mindre ting med lav vægt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nicolait » 13. sep 2018, 09:24

Ghattner skrev:Mine kolleger har åbenbart et indtryk af at jeg har monster-travlt og når de spørger mig om hjælp er de altid meget sådan ydmyge: "Det er virkelig ikke en haster, og bare lav det når du har tid".

De skulle bare ane hvor meget jeg sidder og overspringshandler for at få tiden til at gå, for jeg har virkelig ikke travlt. Derfor bliver de også overraskede når jeg så løser opgaven med det samme når jeg får den.


Måske skulle du sige det til dem. De har sikkert en masse ting, som lige trænger til at blive ordnet, som du kan kaste dig over. :-D
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 14. sep 2018, 06:05

7-eleven ved østjyske motorvej kl. 7:25 her til morgen: Andre mennesker køber rundstykker og kaffe, jeg køber 4 KitKat ruby. :genert:
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mani » 14. sep 2018, 06:45

Autoforhandler fredag morgen - både radio og tv kører med lyd på :forvirret2:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 14. sep 2018, 06:57

Mani skrev:Autoforhandler fredag morgen - både radio og tv kører med lyd på :forvirret2:


Det gør de også ved "min" forhandler. Det er meget forstyrrende.

De har 2 siddeområder med TV, og en morgen var kun det ene TV tændt. Vi var 4 mennesker, som havde placeret os ved det slukkede TV - for mit vedkommende var det et bevidst valg, og jeg gætter på, at det også var det for de andre. Men så kom der lige en medarbejder og tændte TV'et, for vi skulle da ikke sidde der og kun høre radio jo. :forvirret:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mani » 14. sep 2018, 07:23

sigge skrev:
Mani skrev:Autoforhandler fredag morgen - både radio og tv kører med lyd på :forvirret2:


Det gør de også ved "min" forhandler. Det er meget forstyrrende.

De har 2 siddeområder med TV, og en morgen var kun det ene TV tændt. Vi var 4 mennesker, som havde placeret os ved det slukkede TV - for mit vedkommende var det et bevidst valg, og jeg gætter på, at det også var det for de andre. Men så kom der lige en medarbejder og tændte TV'et, for vi skulle da ikke sidde der og kun høre radio jo. :forvirret:

Virkelig forstyrrende!
En anden gang må jeg have mine høretelefoner med, så jeg kan lukke det ude.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 14. sep 2018, 07:50

sigge skrev:
Mani skrev:Autoforhandler fredag morgen - både radio og tv kører med lyd på :forvirret2:


Det gør de også ved "min" forhandler. Det er meget forstyrrende.

De har 2 siddeområder med TV, og en morgen var kun det ene TV tændt. Vi var 4 mennesker, som havde placeret os ved det slukkede TV - for mit vedkommende var det et bevidst valg, og jeg gætter på, at det også var det for de andre. Men så kom der lige en medarbejder og tændte TV'et, for vi skulle da ikke sidde der og kun høre radio jo. :forvirret:


Da jeg arbejdede hos Mercedes skulle vi tænde fjernsynet. Det havde intet at gøre med om vi synes det var træls for folk at sidde i stilhed, men det blev bare betragtet som god kundeservice. Vores fjernsyn var så til gengæld næsten altid på lydløs med undertekster på.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 14. sep 2018, 08:01

Voksen kvinde på omkring 25 år havde et dejligt øjeblik med sig selv på parkeringspladsen ved Kvickly. Faktisk så meget, at jeg måtte vente lidt på at kunne komme ind i bilen, fordi hun stod ved sin bil ved siden af og truttede læberne i forskellige udgaver, mens hun med højre hånd navigerede mobiltelefonen i forskellige retninger oppefra for at få det absolutte bedste billede af sig selv.
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Minionine » 14. sep 2018, 08:30

Det er nemt at falde i snak med folk tidligt om morgenen. Jeg er begyndt at tage træningstimen kl 6, og folk er bare mere tilbøjelige til at snakke med en og de fleste siger godmorgen ( i modsætning til senere på dagen, hvor man ligeså godt kunne være en dør). Det er som om, at man har en form for fællesskab i at være stået møgtidligt op for at tage til træning. Det er hyggeligt :)
18
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. sep 2018, 08:30

Man burde indføre en årlig "Rend-rundt-på-gangen-dag" på mit arbejde, for det er tilsyneladende de fleste elevers største fornøjelse.
Eller også burde man ikke.

Indrømmet, sådan noget 70er-byg har også de perfekte gange til at rende rundt på. Det må jeg give ungerne.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Wizzze » 14. sep 2018, 09:50

"Gratis" tag selv fadøl i business Loungen og svenskere er ikke en gennemtænkt ordning! :tie:
4
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"