Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Wizzze » 20. sep 2018, 19:58

Vi har på en eller anden måde fået synkroniseret vores tid med pensionisterne. Alle steder vi kommer, så er vi der samtidig med pensionisterne, der er ingen andre på vores alder. Selv da vi var i supermarked, så var det med de andre pensionister, og ditto personale, og da vi kørte med vores varer, passede det med at det unge personale mødte ind og afløste de ældre :stoned:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6206

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Miss_no_More » 20. sep 2018, 20:18

Wizzze skrev:Vi har på en eller anden måde fået synkroniseret vores tid med pensionisterne. Alle steder vi kommer, så er vi der samtidig med pensionisterne, der er ingen andre på vores alder. Selv da vi var i supermarked, så var det med de andre pensionister, og ditto personale, og da vi kørte med vores varer, passede det med at det unge personale mødte ind og afløste de ældre :stoned:


Er du nu helt sikker på det? :devil:
10
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 20. sep 2018, 20:42

Wizzze skrev:Vi har på en eller anden måde fået synkroniseret vores tid med pensionisterne. Alle steder vi kommer, så er vi der samtidig med pensionisterne, der er ingen andre på vores alder. Selv da vi var i supermarked, så var det med de andre pensionister, og ditto personale, og da vi kørte med vores varer, passede det med at det unge personale mødte ind og afløste de ældre :stoned:


Så man begynder at arbejde i supermarkeder, når man går på pension over there? De er skøre, de amerikanere *dok dok dok*
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. sep 2018, 22:41

Thomas Borgen er blevet 20 år ældre på bare 5 år.

2013: https://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/a ... 561246.ece
tb1.jpg


I dag: https://www.gettyimages.dk/photos/thomas-f-borgen
tb2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 21. sep 2018, 05:26

Dagens passivt-aggressive udbrud:

Nej, jeg mente ikke at du skulle komprimere dine 600 GB data, og så bagefter uploade BÅDE de ukomprimerede og de komprimerede data til serveren.

Eftersom jeg sagde til dig, at det var for at spare både plads og båndbredde og tid, så ville det jo både være ulogisk og bare dumt. Men på magisk vis formåede du at gøre hvad der kunne have været en overførsel på 280 GB data til knap 900 GB, og det er faktisk årsagen til det ikke er færdigt endnu, for med lidt hurtig hovedregning så vil 900 GB på en 100 Mbit/s forbindelse og lad os sige 10% overhead tage omkring 23 timer.

For ikke at tale om at du har mange tusinde filer der udgør de oprindelige 600 GB, så der løber en del tid på til handshake og CRC kontrol.

Og de 500 i timen som det koster dig at tale med mig må simpelthen bare være alt for billigt, for ellers så tror jeg du ville koncentrere dig bare en lille smule mere.

Jeg ved godt du gør meget ud af at fortælle mig at du ikke er ekspert, og det ved jeg godt du ikke er, og det er i orden, men det er jeg rent faktisk, så hvad med at du holder din kæft og så er dette her meget hurtigere overstået?

#stupiditysurvivor


PS: Hvis jeg ser damen fra i går igen i dag, laver jeg hendes cykel om til en xylofon.

God fredag!
10

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 21. sep 2018, 07:58

^^ :lol: :fløjt:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14616

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. sep 2018, 08:53

Når man har brugt omkring 5 timer den foregående dag på at være fuldkommen drivvåd og skulle stå udenfor, bør man ikke være overrasket når man vågner med snottet næse, kvalme, mavekramper og derudover er fuldkommen udkørt.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. sep 2018, 11:23

Jeg formåede så lige at piske en stemning op i går aftes da vi kom hjem til et meget mørkt hus, dog lige med undtagelse af et enkelt vindue hvor der var lys.
Vi bor på landet. Som i langt ude på landet, og der er virkelig mørkt. Derfor var det også meget tydeligt at der var lys i et af vinduerne da vi kiggede ind gennem det lille stykke skov der ligger mellem hus og vej. Selvfølgelig tænkte vi at vi bare havde glemt at slukke lyset om morgenen. Men da vi så kører ind gennem den lange indkørsel og kommer forbi skoven, kan jeg pludselig ikke se lyset i vinduet længere :shock: Jeg var sikker på at det var et af vinduerne på den side af huset.
Så i stedet for at parkere bilen i carporten, kørte jeg op mod gårdspladsen og satte det lange lys på, så hele den ene side af huset blev oplyst.
Vi gik ind og kiggede i hvert værelse. Og faktisk er jeg overrasket over at min kone var så rolig som hun var. Enten må hun havde tænkt at der ikke kan ske noget, når hun er sammen med sådan en vikingetype som mig ( :) ) eller så tænkte hun at jeg bare var hysterisk og tog fejl af vinduerne. Jeg hældte til det første...desværre viste det sig at det var det sidste der var tilfældet. Det var lyset på badeværelset der var tændt, og det kan man ikke se fra indkørslen :rulle:
17
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 21. sep 2018, 19:49

Patholder er et virkelig ucharmerende synonym for BH.
14
...
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Alphilia » 21. sep 2018, 20:14

Hårelastikker bliver altid væk. Og dukker pludselig op i hobetal
7
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2018, 02:23

Jeg har været til koncert og i byen med en jeg var veninde med i gymnasiet.
Dengang brød jeg mig faktisk ikke om hende. Men hun var i det mindste mere til at holde ud end de andre i klassen.
I dag var (er) hun arrogant, mut og tvær når samtalen ikke handler om hende, vrænger ad mad og i det hele taget en kende negativ.
Jeg synes at hendes veninde var langt hyggeligere.
Jeg synes ikke at hun har forandret sig.
Det havde jeg forventet at jeg ville synes efter 20 år.
Tænk at jeg havde så dårlig selvtillid dengang at jeg gad at være veninde med hende.
Jeg kan huske at hun, nogle år efter gymnasiet, fortalte mig at efter hun var begyndt at læse noget sygeplejefagligt var det pludselig gået op for hende at grunden til at jeg havde opført mig sådan dengang var fordi jeg var depressiv.
Bevares, det var jeg absolut, men efter i dag kan jeg med ro maven konkludere at nej, det var ikke derfor jeg "opførte mig sådan" Jeg sagde såmænd bare fra over for hendes egoistiske og uopdragne opførsel.
Good riddens.
Nogle ting er åbenbart præcis som man husker dem.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Chatsy » 22. sep 2018, 16:07

Føtex har tilbud på et aktivitetsur, som min mor er meget interesseret i, så jeg drog afsted i går for at købe det for hende. Da jeg kommer hjem opdager jeg, at de åbenbart findes i to størrelser og jeg har selvfølgelig købt den forkerte.
Så jeg tog afsted igen i dag for at få den byttet. Kundeservice henviste mig til radio og TV området og ville så kalde en medarbejder dertil for at hjælpe mig med at finde den rigtige. Jeg iler derhen og idet jeg når frem, kommer en ung medarbejder også rundt om hjørnet. Der står to kvinder lige der, hvor vi skulle mødes og medarbejderen spørger dem, om det var dem, han blev kaldt ud til at hjælpe. Kvinderne svarer nej og jeg tilkendegiver mig og mit ærinde.

Men kvinderne afbrød mig, for godt nok havde de ikke kaldt på hjælp, men faktisk ville de gerne have hjælp med noget og begyndte så at snakke med medarbejderen om det. De stillede sig ind foran mig, så det fremstod ret klart, at jeg havde værsgo at vente. Medarbejderen så lidt fortvivlet ud og han så også på mig med et "Det er jeg sgu ked af" udtryk. Jeg trak bare på skuldrene, stillede ind til siden og ventede på at han kunne hjælpe dem færdig.

Jeg kan ikke forstå den slags mennesker.
Senest rettet af Chatsy 22. sep 2018, 17:01, rettet i alt 1 gang.
17
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 22. sep 2018, 16:39

Pernille Vermund har så store mellemrum mellem alle sine tænder at de ligner sorte streger når hun taler, og det ser ud som om man kan stikke en arm mellem dem.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. sep 2018, 19:26

"Pas nu på at I ikke forspiser jer eller knækker tænderne på flæskesværene!"
Citat: Min mor, der selv fra sin seng på hospitalet har sans for detaljen :klap:
14
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 22. sep 2018, 19:41

Oprydning her på matriklen betyder ifølge min fitnesstracker, at man tager mindst 3000 skridt i processen. Vi er kun to, men vi roder helt urealistisk meget :stoned:
2
:lun: Be brave

Tilbage til "Generelt"