Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2018, 19:45

DetSorteCirkus skrev:Jeg fatter heller ikke noget her på Amager. Slackline? Det er jo bare balancegang på en slap line. Det har man gjort siden middelalderen og garanteret også før.

Men det er jo nogle nye mennesker som er der nu(?) ;)
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Skralde » 22. apr 2018, 20:18

Når første linje på en tinder profil er: "Jeg er venstreorienteret", så ved man bare at "den" er slem.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 22. apr 2018, 20:30

Skralde skrev:Når første linje på en tinder profil er: "Jeg er venstreorienteret", så ved man bare at "den" er slem.

Hvordan mener du? :) jeg ville vælge vedkommende til - hvis det var en højreorienteret, som stemte df eller savnede Glistrup, så blev det nej...
6
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf 1234 » 22. apr 2018, 20:45

Miss_no_More skrev:
lillebjoern skrev:
Det hedder et eller andet fancy (Slackline, kan jeg se på Google), det er sådan noget her (kan ikke se Floras billede af en eller anden årsag):

Billede


Og ved egentlig ikke, hvorfor jeg sagde gå på snore når det hedder at gå på line :lol: Men de er mellem hvert træ i Nørrebroparken efterhånden... ligesom folk, der laver yoga i fællesstillinger.

Lykke skrev:Ej det der lineshow har da været populær mega længe i DK.


Meanwhile fatter jeg bare ingenting her i Nordjylland :lol: Er jeg gået glip af noget?

Østre anlæg i Aalborg. Hvis det skulle have interesse :lol:
1
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lisva » 22. apr 2018, 21:00

Når man er ung, er der ingen grænser for ens ambitioner, håb og drømme. Når man er 39 og lige har født sit barn nummer to, så er højdepunktet at hoste uden at pisse i bukserne.
10
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 22. apr 2018, 23:34

lillebjoern skrev:
paint skrev:
lillebjoern skrev:
Juki skrev:
lillebjoern skrev:Nørrebroparken har nu nået sit peak. Der kan simpelthen ikke proppes flere christianiacykler, barnevogne, klapvogne, mødregrupper eller hipstere der går på snore ind på det område.

Går på snore..? :genert:


Det hedder et eller andet fancy (Slackline, kan jeg se på Google), det er sådan noget her (kan ikke se Floras billede af en eller anden årsag):


Og ved egentlig ikke, hvorfor jeg sagde gå på snore når det hedder at gå på line :lol: Men de er mellem hvert træ i Nørrebroparken efterhånden... ligesom folk, der laver yoga i fællesstillinger.


Er det først blevet fancy i lille Danmark nu?

Vi var på Gran Canaria for 5 år siden og boede på et hotel, i en slags høj stueetage. Ude på græsplænen, lige foran vores balkon, havde én eller anden yngre amerikaner spændt en snor ud mellem to træer. Vi havde ham mistænkt for at træne til VM i linedans. Hver evig eneste dag defilerede hans hoved forbi, lige i synsfeltet. Hold da kæft, hvor var vi trætte af ham og hans 'slackline' ;)


Studsgaard skrev:
Miss_no_More skrev:
lillebjoern skrev:
Det hedder et eller andet fancy (Slackline, kan jeg se på Google), det er sådan noget her (kan ikke se Floras billede af en eller anden årsag):



Og ved egentlig ikke, hvorfor jeg sagde gå på snore når det hedder at gå på line :lol: Men de er mellem hvert træ i Nørrebroparken efterhånden... ligesom folk, der laver yoga i fællesstillinger.

Lykke skrev:Ej det der lineshow har da været populær mega længe i DK.


Meanwhile fatter jeg bare ingenting her i Nordjylland :lol: Er jeg gået glip af noget?

Det har nu også været i Nordjylland i flere år. Mine unger prøvede det i sommeren 16.


Lykke skrev:Ej det der lineshow har da været populær mega længe i DK.


Jeg så først fænomenet for et par år siden – netop i Nørrebroparken. Og så er det bare tiltaget mere år for år. Men det har nok været en trend i mange år :D det er jo først for nyligt at hipsterne har udskiftet narkokartellet i Nørrebroparken.

Jeg troede ikke der fandtes hipstere mere, men måske det er fordi de ikke er nået til Jylland :gruble: Her i Østjylland er sådan noget der noget gøglere og børn gør. Evt. også folk på polterabend og ryste-sammen-ture.

Men jeg kommer lige i tanke om noget jeg lykkeligt havde fortrængt. Jeg har en forfærdelig tilståelse.. :genert: Da jeg i starten af 00'erne havde overstået et år på efterskole, og ikke vidste hvad jeg ville efter sommerferien, der var jeg meget tæt på at starte på Gøglerskolen i Århus for at lære akrobatik, at jonglere, lave teater osv. :mellow: :gisp:
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 22. apr 2018, 23:45

Juki skrev:
Jeg troede ikke der fandtes hipstere mere, men måske det er fordi de ikke er nået til Jylland :gruble: Her i Østjylland er sådan noget der noget gøglere og børn gør. Evt. også folk på polterabend og ryste-sammen-ture.

Men jeg kommer lige i tanke om noget jeg lykkeligt havde fortrængt. Jeg har en forfærdelig tilståelse.. :genert: Da jeg i starten af 00'erne havde overstået et år på efterskole, og ikke vidste hvad jeg ville efter sommerferien, der var jeg meget tæt på at starte på Gøglerskolen i Århus for at lære akrobatik, at jonglere, lave teater osv. :mellow: :gisp:



Det er da ikke så forfærdeligt. Det havde da sikkert været sjovt :P
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 02:51

Flora skrev:
Juki skrev:
Jeg troede ikke der fandtes hipstere mere, men måske det er fordi de ikke er nået til Jylland :gruble: Her i Østjylland er sådan noget der noget gøglere og børn gør. Evt. også folk på polterabend og ryste-sammen-ture.

Men jeg kommer lige i tanke om noget jeg lykkeligt havde fortrængt. Jeg har en forfærdelig tilståelse.. :genert: Da jeg i starten af 00'erne havde overstået et år på efterskole, og ikke vidste hvad jeg ville efter sommerferien, der var jeg meget tæt på at starte på Gøglerskolen i Århus for at lære akrobatik, at jonglere, lave teater osv. :mellow: :gisp:



Det er da ikke så forfærdeligt. Det havde da sikkert været sjovt :P

Jeg har gået på en meget kreativ og alternativ efterskole. Det var et godt år, men der må være grænser for galskaben. Jeg vil ikke kunne forsvare at være gøgler, sådan en der er irriterende på diverse strøg og i S-tog :genert:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 23. apr 2018, 04:42

DetSorteCirkus skrev:Jeg fatter heller ikke noget her på Amager. Slackline? Det er jo bare balancegang på en slap line. Det har man gjort siden middelalderen og garanteret også før.


Jo, men nu gør man det på en holistisk måde, hvor man kombinerer slacklinen med indre ro og vegansk livsstil og husker at være meget namaste omkring det. Det er forskellen.
8
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 23. apr 2018, 06:21

lillebjoern skrev:Jeg så først fænomenet for et par år siden – netop i Nørrebroparken. Og så er det bare tiltaget mere år for år. Men det har nok været en trend i mange år :D det er jo først for nyligt at hipsterne har udskiftet narkokartellet i Nørrebroparken.


Narko'erne er der stadig. Mest dem der sælger. De holder gerne til på bænkene i midtergangen. Lige ved legepladsen!

Jeg blev SÅ forarget en dag, hvor de stod og solgte åbenlyst ved højlys dag. Men da jeg ringede til politiet, var meldingen, at de nok skulle tage sig af det snarest. Men nok ikke lige den dag.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 23. apr 2018, 07:48

LaScrooge skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg fatter heller ikke noget her på Amager. Slackline? Det er jo bare balancegang på en slap line. Det har man gjort siden middelalderen og garanteret også før.


Jo, men nu gør man det på en holistisk måde, hvor man kombinerer slacklinen med indre ro og vegansk livsstil og husker at være meget namaste omkring det. Det er forskellen.


Og mindfull. Det skal gøres med mindfulness.
4
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Akehurst2 » 23. apr 2018, 08:21

vulpesVelox skrev:
LaScrooge skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg fatter heller ikke noget her på Amager. Slackline? Det er jo bare balancegang på en slap line. Det har man gjort siden middelalderen og garanteret også før.


Jo, men nu gør man det på en holistisk måde, hvor man kombinerer slacklinen med indre ro og vegansk livsstil og husker at være meget namaste omkring det. Det er forskellen.

Forskellen ligger vel i hvor meget man hyper linen/løbehjulet/kassecyklen/yo-yo'en..? I middelalderen havde hipsterne ikke facebook, så de var tvunget til at være all-up-in-your-face på kræmmermarkeder, festivaler, til banko, den slags ting. Så smed befolkningen rådne tomater efter dem, hvis de ikke kunne lide løjerne, eller gav lagkage, hvis de syntes det var ok fedt balanceret.
Det system kunne man jo genindføre. Brug gerne non-øko-tomater for at maksimere nederdrægtigheds-niveauet; hvis der er noget, en hipster ikke kan li', så er det at blive besudlet med non-øko-grøntsager.


"I middelalderen havde hipsterne ikke facebook" lyder for mig som et argument man kan bruge til at afgøre alle diskussioner :love:
9
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 23. apr 2018, 08:44

sigge skrev:
LaScrooge skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg fatter heller ikke noget her på Amager. Slackline? Det er jo bare balancegang på en slap line. Det har man gjort siden middelalderen og garanteret også før.


Jo, men nu gør man det på en holistisk måde, hvor man kombinerer slacklinen med indre ro og vegansk livsstil og husker at være meget namaste omkring det. Det er forskellen.


Og mindfull. Det skal gøres med mindfulness.


Gad vide om de kunne bevare deres mindfulness, hvis de hævede linen lidt højere end 30 cm over jorden :gruble:

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lillebjoern » 23. apr 2018, 09:57

Stitch skrev:
lillebjoern skrev:Jeg så først fænomenet for et par år siden – netop i Nørrebroparken. Og så er det bare tiltaget mere år for år. Men det har nok været en trend i mange år :D det er jo først for nyligt at hipsterne har udskiftet narkokartellet i Nørrebroparken.


Narko'erne er der stadig. Mest dem der sælger. De holder gerne til på bænkene i midtergangen. Lige ved legepladsen!

Jeg blev SÅ forarget en dag, hvor de stod og solgte åbenlyst ved højlys dag. Men da jeg ringede til politiet, var meldingen, at de nok skulle tage sig af det snarest. Men nok ikke lige den dag.


Ja, I know, men der var jo engang det der narkoskur, hvor der nu er grillpladser, og det er heldigvis væk. De står altid dernede og sælger, og de blokerer også gangene med plader, så politiet ikke kan køre/løbe igennem (og heller ikke andre mennesker, for den sags skyld). Og nu er det "bare" unge drenge... engang var der nogle ret creepy typer dernede :s
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 23. apr 2018, 10:32

Clickbait når det er bedst. Eller værst :gruble:

Overskriften er ret meget WTF og bizar i sig selv, så jeg kan godt forstå at man undrer sig eller er nysgerrig på hvorfor Finn Nørbygaard blev fundet i sin egen afføring og hvad der var gået forude. Men det handler så om noget mere trist og alvorligt i og med at han som spæd blev misrøgtet og har haft mén derfra som voksen :wacko:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"