Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. nov 2016, 20:09

.
hvorerIdumme!.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. nov 2016, 20:10

.
uslingehelebundtet.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. nov 2016, 20:12

Iforståringenting!!.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Viskelæder » 6. nov 2016, 20:15

LadyFox skrev:
DetSorteCirkus skrev:
LadyFox skrev:
DetSorteCirkus skrev:Det var dog en modbydelig bygning :gisp:
Næsten ligeså uhyggelig som Grundtvigskirken.
Og så lige før sengetid...

Intet er i nærheden af at være så modbydelig som Grundvigskirken! Jeg skulle blive voksen før jeg tog mod til mig og kom hele vejen over så jeg kunne røre ved den. Udover den selv fra jorden trigger min højdeskræk så ved jeg ikke hvad der er med den kirke, men jeg har seriøse issues, med den.


Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. Ligefra jeg første gang i forbifarten så den springe frem mellem to boligblokke, da jeg kom kørende i bil fra Søborg, har bare tanken om den gjort mig nervøs. Jeg har faktisk været inde i den, men det ville jeg aldrig gøre alene. Ikke så meget pga. dens indre, men fordi jeg simpelthen ikke ville turde gå helt hen til den alene.

Rapfisk og jeg var engang ude at gå på Bispebjerg Kirkegård, og der troede jeg, at jeg havde fået krammet på den møgkirke, for den så jo faktisk slet ikke så stor ud på afstand. Det viste sig dog, at vi gik op ad en bakke, og at vi derfor kun kunne se halvdelen af kirken, der altså igen formåede at springe lige op i hovedet på mig.
Den er i øvrigt også rigtig god til at gemme sig inde bag lave bygninger. Jeg forstår ikke, hvordan den gør det.

Men det er altså rart ikke at være alene om det :) Så virker det mindre skørt at have det sådan i det mindste.


Har lige googlet mig nogle billeder af den. Wow. Den kirke er jo 100% lavet af Voldemort.
4
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Viskelæder » 6. nov 2016, 20:17

Dirtylittledevil skrev:
Iforståringenting!!.jpg


Fy for fanden. Hvorfor gør du det her mod mig?
2
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Buffy » 6. nov 2016, 20:26

Dirtylittledevil skrev:.
hvorerIdumme!.jpg



Billede
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 6. nov 2016, 21:13

Ok, hvis vi absolut skal tude..

Billede
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Moxy-lady » 6. nov 2016, 21:20

Joe skrev:
kidkomb skrev:Man skal lade være med at gå i byen i Roskilde.
Man kan selvfølgelig gøre det og derefter erklære sig enig i ovenstående, hvis og såfremt man ikke agter at tage min ord for gode varer.


Enig. Det var jeg bare ikke blevet advaret om før jeg gjorde det.


Hvad er der i vejen med Roskilde? :sur:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 6. nov 2016, 21:21

Fællestuderi? Jeg vil være med!
IMG_1797.JPG
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 6. nov 2016, 21:26

Moxy-lady skrev:
Joe skrev:
kidkomb skrev:Man skal lade være med at gå i byen i Roskilde.
Man kan selvfølgelig gøre det og derefter erklære sig enig i ovenstående, hvis og såfremt man ikke agter at tage min ord for gode varer.


Enig. Det var jeg bare ikke blevet advaret om før jeg gjorde det.


Hvad er der i vejen med Roskilde? :sur:

Jeg skrev sådan til en veninde for nogle uger siden:
Lørdag var jeg til Cascada-koncert på et gå-i-byen sted i Roskilde. Wtf Roskilde? Det er ragnarok. Jeg har boet der og jeg savner det IKKE. Jeg har boet på Amager i 10 år og har aldrig set så mange aggressive mennesker og slåskampe som da jeg boede i Roskilde.
I lørdags så vi endda to unge piger, hver for sig på to forskellige tidspunkter, blive hentet i ambulance og båret op på en båre og kørt væk. Fuldkommen bevidstløse af druk. En tredje lå på gulvet inde på den sharwama-bar hvor vi spiste. Tre uafhængige piger. På tre forskellige tidspunkter. Og vi var ude på gaden sammenlagt måske 15 min. Halleluja. Og to fast stationerede betjente ved lyskrydset ved stationen, så de kunne redde de unge mennesker, der kontinuerligt væltede rundt ude på vejen og i lyskrydset. Og så nogle slåskampe selvfølgelig. Seriøst, vi var i den by i 5 timer. Det er jo sygt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Buffy » 6. nov 2016, 21:42

kidkomb skrev:
Moxy-lady skrev:
Joe skrev:
kidkomb skrev:Man skal lade være med at gå i byen i Roskilde.
Man kan selvfølgelig gøre det og derefter erklære sig enig i ovenstående, hvis og såfremt man ikke agter at tage min ord for gode varer.


Enig. Det var jeg bare ikke blevet advaret om før jeg gjorde det.


Hvad er der i vejen med Roskilde? :sur:

Jeg skrev sådan til en veninde for nogle uger siden:
Lørdag var jeg til Cascada-koncert på et gå-i-byen sted i Roskilde. Wtf Roskilde? Det er ragnarok. Jeg har boet der og jeg savner det IKKE. Jeg har boet på Amager i 10 år og har aldrig set så mange aggressive mennesker og slåskampe som da jeg boede i Roskilde.
I lørdags så vi endda to unge piger, hver for sig på to forskellige tidspunkter, blive hentet i ambulance og båret op på en båre og kørt væk. Fuldkommen bevidstløse af druk. En tredje lå på gulvet inde på den sharwama-bar hvor vi spiste. Tre uafhængige piger. På tre forskellige tidspunkter. Og vi var ude på gaden sammenlagt måske 15 min. Halleluja. Og to fast stationerede betjente ved lyskrydset ved stationen, så de kunne redde de unge mennesker, der kontinuerligt væltede rundt ude på vejen og i lyskrydset. Og så nogle slåskampe selvfølgelig. Seriøst, vi var i den by i 5 timer. Det er jo sygt.


Wow der kan ikke en gang Randers ikke være med :gisp: Eller Robin i Gaden i '90'erne...
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Moxy-lady » 6. nov 2016, 21:47

kidkomb skrev:
Moxy-lady skrev:
Joe skrev:
kidkomb skrev:Man skal lade være med at gå i byen i Roskilde.
Man kan selvfølgelig gøre det og derefter erklære sig enig i ovenstående, hvis og såfremt man ikke agter at tage min ord for gode varer.


Enig. Det var jeg bare ikke blevet advaret om før jeg gjorde det.


Hvad er der i vejen med Roskilde? :sur:

Jeg skrev sådan til en veninde for nogle uger siden:
Lørdag var jeg til Cascada-koncert på et gå-i-byen sted i Roskilde. Wtf Roskilde? Det er ragnarok. Jeg har boet der og jeg savner det IKKE. Jeg har boet på Amager i 10 år og har aldrig set så mange aggressive mennesker og slåskampe som da jeg boede i Roskilde.
I lørdags så vi endda to unge piger, hver for sig på to forskellige tidspunkter, blive hentet i ambulance og båret op på en båre og kørt væk. Fuldkommen bevidstløse af druk. En tredje lå på gulvet inde på den sharwama-bar hvor vi spiste. Tre uafhængige piger. På tre forskellige tidspunkter. Og vi var ude på gaden sammenlagt måske 15 min. Halleluja. Og to fast stationerede betjente ved lyskrydset ved stationen, så de kunne redde de unge mennesker, der kontinuerligt væltede rundt ude på vejen og i lyskrydset. Og så nogle slåskampe selvfølgelig. Seriøst, vi var i den by i 5 timer. Det er jo sygt.


Vildt! Nu tager jeg generelt set ikke så meget i byen mere, hverken her eller i Kbh, men jge færdes alligevel en del oppe omkring stationen hvor gå-i-byen stederne ligger (til uinviede.) Jeg kan slet ikke genkende dette. Min kæreste har i mange år (7-ish) arbejdet på Garbos (som jeg går ud fra var der du var,) og det plejer(ede) ikke at være så slemt. Selvfølgelig er der da idioter eller folk der ikke kan tåle at drikke, men det lyder meget koncentreret. Jeg tror så egentlig at provinsbyer generelt set er værre end større byer, ift. ukontrolleret druk og dertil hørende problematikker.

Er ked af at byen viste sådan en skidt side af sig selv :D
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Novella » 6. nov 2016, 21:52

Hahaha, jeg har endnu til gode at opleve Roskilde være andet end fuldstændig og aldeles stendød en lørdag aften. Det er kun lykkedes mig at finde et brunt værtshus med tre ludere og en lommetyv, en øde og tom gågade samt en studentercafe i forbindelse med Gimle. Sker der virkelig noget i byen :D?
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 6. nov 2016, 21:53

Moxy-lady skrev:
Vildt! Nu tager jeg generelt set ikke så meget i byen mere, hverken her eller i Kbh, men jge færdes alligevel en del oppe omkring stationen hvor gå-i-byen stederne ligger (til uinviede.) Jeg kan slet ikke genkende dette. Min kæreste har i mange år (7-ish) arbejdet på Garbos (som jeg går ud fra var der du var,) og det plejer(ede) ikke at være så slemt. Selvfølgelig er der da idioter eller folk der ikke kan tåle at drikke, men det lyder meget koncentreret. Jeg tror så egentlig at provinsbyer generelt set er værre end større byer, ift. ukontrolleret druk og dertil hørende problematikker.

Er ked af at byen viste sådan en skidt side af sig selv :D

Well, jeg havde også gode stunder i Roskilde. Men generelt synes jeg der er rigtig mange aggressive mennesker der. I hvert fald i forhold til Amager.
-de andre steder jeg har boet har været ret rolige. Nu residerer jeg i en større provins-by, som ellers har ry for at være voldsom, men det har ikke været værre end Amager endnu :D
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 7. nov 2016, 07:46

Lemonella skrev:Jeg boede 50 år i Roskilde, før jeg flyttede til Skive og jeg kan slet ikke genkende beskrivelserne af min fødeby.
Jeg har gået/slingret "dødsruten" op til flere gange :P og har ikke oplevet, at der var flere ubehagelige oplevelser i Roskildes natteliv, end i andre byer.

Måske har det ændret sig de seneste 10 år.
Måske har jeg bare været uheldig.
Mange gange :lol:
Ej, jeg kan jo sagtens have været uheldig en del gange og derfor været ekstra opmærksom på sådan noget. Så ser man jo mere.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"