Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf cola » 26. maj 2019, 06:55

Køre bag ved en bil, jeg er passager, og vi ser så den bil foran os, der smider de papbæger ud af vinduet og køre videre, desværre for dem så skal de stoppe for rødt lys. Jeg vælger at gå ud og give dem en skideballe, for det er svineri. Det viser sig så at være to trunter der knap kan være gamle nok til at have kørekort.

Jeg blir så gal når jeg ser folk være miljøsvin på den måde. og havde der været kortere til de ting de havde smidt ud, så havde jeg hentet det og smidt ind i deres bil.
17
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lykke » 26. maj 2019, 15:05

Når jeg har kæmpet (ja kæmpet) mig ned i stemmeboksen, med forkølelse, jetlag, tømmermænd etc., så kan, eller faktisk SKAL du også tage ned at stemme!! For det er VIGTIGT! at stemme.

Virker tendensen til at være på de sociale medier i dag.
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 26. maj 2019, 17:11

Untitled.png
Når man bare så gerne vil presse et par reklamepauser ind i aftenens program

'Europa går til valg, afgørelsen' lyder i øvrigt som et realityprogram :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
14 11 14
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 26. maj 2019, 17:21

Delfin skrev:
Untitled.png
Når man bare så gerne vil presse et par reklamepauser ind i aftenens program

'Europa går til valg, afgørelsen' lyder i øvrigt som et realityprogram :D


Gad vide om vinderen får en pladekontrakt :D
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 26. maj 2019, 17:27

Flora skrev:
Delfin skrev:
Untitled.png
Når man bare så gerne vil presse et par reklamepauser ind i aftenens program

'Europa går til valg, afgørelsen' lyder i øvrigt som et realityprogram :D


Gad vide om vinderen får en pladekontrakt :D


De vil jeg da tro, den har jo X-factor (kryds-factor)
2
14 11 14
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 27. maj 2019, 13:56

Det skal være let!

Næste gang nogen siger til jer at ingen har sagt det skal være let, kan I svare at det er der faktisk en gut på internettet der har sagt.
17
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lucia » 27. maj 2019, 17:26

Det kan på ingen måde anbefales at tilsætte peanut butter i smoothies :badr:
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 27. maj 2019, 18:12

Person efterspørger bud på en nem og sund ret til aftensmad til én person på Facebook

Her er nogle af svarene. Det er jo alt sammen udmærket mad, men...

Chorizo pølse, ruccula, feta, rød pesto og så på et lækkert brød


camembert påristet brød med solbær el. lign. gele


Jeg skal ud og ha kebab i morgen så det virkelig nemt :)


Koldskål og kammerjunker.
8
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 27. maj 2019, 20:10

paint skrev:
Delfin skrev:
PublicLibrary skrev:
paint skrev:Jeg så, i dag i et supermarked, nogle frosne frikadeller, som meget iøjefaldende udenpå posen havde en rød påskrift, hvor der stod "Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse". Frikadellerne var lavet af svinekød.

De grise, der er havet i de frikadeller, er vist ikke blevet særligt effektivt 'beskyttet'. :gruble:


Jeg køber den slags ting til mine ikke-veganske bofæller (= mand og børn), men du har ret, det giver ingen.menining.
Forestiller mig noget tilsvarende med mennesker og folkemord og det bliver virkelig klamt og upasende.


Er det ikke sådan noget de anbefaler, hvis grisen efter deres præmisser er vokset op under rimelige forhold?


Det virker bare lidt paradoksalt. Lidt på samme måde, som når en præst, står og velsigner de soldater, der skal sendes ud og slå andre ihjel.


Jeg forstår udmærket hvad du mener: Hvis dyret skal have det så godt, hvad så med at lade være med at slå det ihjel og æde det?

Og mht soldaterne: Kirken prædiker kærlighed og fred, hvordan kan man så i Guds navn velsigne folk der dræber andre mennesker?

Men kæden hopper alligevel af et sted i logikken. Eller der er i hvert fald ikke meget kompromis over din tankegang dér. Jo, jeg kan også more mig over de paradokser, men på det mere pragmatiske plan, så har jeg tænkt mig at spise frikadeller, men jeg vil stadig gerne have at dyret er behandlet med respekt mens det var levende, og at det ikke er blevet pint og plaget ihjel.

Hvad angår soldaterne så ønsker jeg at de mennesker der vil forsvare mig mod fjender og måske lade deres eget liv i forsøget, er udrustet til opgaven så godt som muligt. Det kan i nogle menneskers øjne være at betragte soldaterne som forsvarere sendt af en Gud for at forsvare godt mod ondt.

I det tilfælde ville en velsignelse være på sin plads.

Ikke at jeg selv tror det gør meget praktisk nytte, men jeg kan godt forstå den grundlæggende tankegang bag. For faktum er hvad angår soldater at jeg aldrig har kendt til krig i min del af verden fordi en masse unge mænd har givet deres liv i krig for at jeg kan leve i fred, og jeg kan ikke andet end at respektere dét - det er ærefuldt.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 27. maj 2019, 20:13

Chef: Skal jeg mon bestille USB2 eller USB3?
Kollega: Det ved jeg ikke - gør det nogen forskel?
Chef: USB3 er hurtigere....
Kollega: Ja, det ved jeg kraftedme godt....

Bare tag det roligt. Ingen panik. Vi er professionelle hos os.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 27. maj 2019, 21:03

Aragorn skrev:
paint skrev:
Delfin skrev:
PublicLibrary skrev:
paint skrev:Jeg så, i dag i et supermarked, nogle frosne frikadeller, som meget iøjefaldende udenpå posen havde en rød påskrift, hvor der stod "Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse". Frikadellerne var lavet af svinekød.

De grise, der er havet i de frikadeller, er vist ikke blevet særligt effektivt 'beskyttet'. :gruble:


Jeg køber den slags ting til mine ikke-veganske bofæller (= mand og børn), men du har ret, det giver ingen.menining.
Forestiller mig noget tilsvarende med mennesker og folkemord og det bliver virkelig klamt og upasende.


Er det ikke sådan noget de anbefaler, hvis grisen efter deres præmisser er vokset op under rimelige forhold?


Det virker bare lidt paradoksalt. Lidt på samme måde, som når en præst, står og velsigner de soldater, der skal sendes ud og slå andre ihjel.


Jeg forstår udmærket hvad du mener: Hvis dyret skal have det så godt, hvad så med at lade være med at slå det ihjel og æde det?

Og mht soldaterne: Kirken prædiker kærlighed og fred, hvordan kan man så i Guds navn velsigne folk der dræber andre mennesker?

Men kæden hopper alligevel af et sted i logikken. Eller der er i hvert fald ikke meget kompromis over din tankegang dér. Jo, jeg kan også more mig over de paradokser, men på det mere pragmatiske plan, så har jeg tænkt mig at spise frikadeller, men jeg vil stadig gerne have at dyret er behandlet med respekt mens det var levende, og at det ikke er blevet pint og plaget ihjel.

Hvad angår soldaterne så ønsker jeg at de mennesker der vil forsvare mig mod fjender og måske lade deres eget liv i forsøget, er udrustet til opgaven så godt som muligt. Det kan i nogle menneskers øjne være at betragte soldaterne som forsvarere sendt af en Gud for at forsvare godt mod ondt.

I det tilfælde ville en velsignelse være på sin plads.

Ikke at jeg selv tror det gør meget praktisk nytte, men jeg kan godt forstå den grundlæggende tankegang bag. For faktum er hvad angår soldater at jeg aldrig har kendt til krig i min del af verden fordi en masse unge mænd har givet deres liv i krig for at jeg kan leve i fred, og jeg kan ikke andet end at respektere dét - det er ærefuldt.


Paradokset opstår vel, når fjendens soldater også velsignes af deres præst - måske endda præst for den samme Gud. I det tilfælde kan man vel ikke påberåbe sig noget "godt mod ondt", når det handler om den samme Gud.

I øvrigt, var mit indlæg ment som et lille humoristisk indspark ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 27. maj 2019, 21:08

Falstria skrev:
paint skrev:
Delfin skrev:
PublicLibrary skrev:
paint skrev:Jeg så, i dag i et supermarked, nogle frosne frikadeller, som meget iøjefaldende udenpå posen havde en rød påskrift, hvor der stod "Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse". Frikadellerne var lavet af svinekød.

De grise, der er havet i de frikadeller, er vist ikke blevet særligt effektivt 'beskyttet'. :gruble:


Jeg køber den slags ting til mine ikke-veganske bofæller (= mand og børn), men du har ret, det giver ingen.menining.
Forestiller mig noget tilsvarende med mennesker og folkemord og det bliver virkelig klamt og upasende.


Er det ikke sådan noget de anbefaler, hvis grisen efter deres præmisser er vokset op under rimelige forhold?


Det virker bare lidt paradoksalt. Lidt på samme måde, som når en præst, står og velsigner de soldater, der skal sendes ud og slå andre ihjel.


"Dyrenes beskyttelse anbefaler", handler om det slagtede dyrs opvækst ude i det fri.

Modsat økologi, hvor det handler om moderdyrets svangerskab ude i det fri.
Det slagtede økologiske dyr kan meget vel have gået inde i en stald siden det blev fravænnet fra moderen.


Jeg synes stadig, det virker en smule komisk, når der skrives "Anbefalet af dyrenes beskyttelse", på en pakke frossent 'afdød gris.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 27. maj 2019, 21:09

paint skrev:Jeg synes stadig, det virker en smule komisk, når der skrives "Anbefalet af dyrenes beskyttelse", på en pakke frossent 'afdød gris.

Dyrenes beskyttelse går jo ikke bare ind for, at dyr ikke må slås ihjel, men for at dyrene har det så godt som muligt, mens de er i live.
6
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 27. maj 2019, 21:18

Planten skrev:
paint skrev:Jeg synes stadig, det virker en smule komisk, når der skrives "Anbefalet af dyrenes beskyttelse", på en pakke frossent 'afdød gris.

Dyrenes beskyttelse går jo ikke bare ind for, at dyr ikke må slås ihjel, men for at dyrene har det så godt som muligt, mens de er i live.


Det er nok navnet "Dyrenes Beskyttelse", som jeg forbinder med en reel beskyttelse af dyr. Hvis det at slagte og æde dem, er 'beskyttelse', tror jeg godt jeg kunne undvære 'beskyttelse', hvis jeg var gris.

Hvis de nu havde kaldt sig *Foreningen for dyrs trivsel', havde jeg nok ikke undret mig så meget over det. ;)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 27. maj 2019, 21:21

paint skrev:
Planten skrev:
paint skrev:Jeg synes stadig, det virker en smule komisk, når der skrives "Anbefalet af dyrenes beskyttelse", på en pakke frossent 'afdød gris.

Dyrenes beskyttelse går jo ikke bare ind for, at dyr ikke må slås ihjel, men for at dyrene har det så godt som muligt, mens de er i live.


Det er nok navnet "Dyrenes Beskyttelse", som jeg forbinder med en reel beskyttelse af dyr. Hvis det at slagte og æde dem, er 'beskyttelse', tror jeg godt jeg kunne undvære 'beskyttelse', hvis jeg var gris.

Hvis de nu havde kaldt sig *Foreningen for dyrs trivsel', havde jeg nok ikke undret mig så meget over det. ;)

Du må skrive til dem og bede dem om at skifte navn :D det er jo noget rod :)
1

Tilbage til "Generelt"