Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1005
Likede indlæg: 17417

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2017, 20:58

" - OG kuglepenne til 3000 kr.!"
Så er der i dén grad dømt drama og korruption i lille Danmark.
2
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 435
Likede indlæg: 5635

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. nov 2017, 01:10

Det gik lige op for mig forleden, at min skønhedsdame bruger det gamle trick med at skrive småting ned om sine kunder efter hver aftale, da hun ud af det blå spurgte ind til, om jeg havde fået besøgt en specifik restaurant, jeg havde nævnt i en bisætning, at jeg overvejede at spise på, tre uger tidligere.

Min bedstefar gjorde det som direktør for at få sine samarbejdspartnere til at føle sig særlige. Nu gør han det med sine hjemmehjælpere og imponerer dem i stor stil ved at spørge ind til deres tre søskende og fritidssysler, når de besøger ham med ugers mellemrum. De tror tilsyneladende bare, at han husker som en elefant.
30
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 244
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 7478

Indlægaf Hunkat » 13. nov 2017, 02:56

Jeg dømmer folk som har "dybsindige"/"filosofiske" citater klistret op i overstørrelse på væggen derhjemme (gerne i et par forskellige skrifttyper så man rigtig kan se hvor kække de er).
15
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
LaMariposa
Kort karma: 81
Likede indlæg: 1505

Indlægaf LaMariposa » 13. nov 2017, 05:02

Vil gerne endnu en gang undskylde for, at jeg har fået en kø til at gå i stå ved blot at stille mig i den. Denne gang var det IKEA Gentofte, hvor en masse sultne stakler måtte stå næsten stille i køen til bistroen i omkring en halv time. Sorry... ved stadig ikke, hvordan jeg gør det :genert:
Senest rettet af LaMariposa 15. nov 2017, 04:31, rettet i alt 1 gang.
11
Forstadskedelig :love:

I won't let it die
I can feel you when you're not around
When the night gets cold
We won't be alone
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 8
Likede indlæg: 827

Indlægaf Ghattner » 13. nov 2017, 05:56

Hunkat skrev:Jeg dømmer folk som har "dybsindige"/"filosofiske" citater klistret op i overstørrelse på væggen derhjemme (gerne i et par forskellige skrifttyper så man rigtig kan se hvor kække de er).

Især hvis de er metervareslagsen købt i IKEA
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 84
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 1520

Indlægaf ExCoastal » 13. nov 2017, 07:07

Thanksgiving. Endelig en amerikansk tradition som hverken kan eller skal dyrkes udenfor USA.
4
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 8
Likede indlæg: 827

Indlægaf Ghattner » 13. nov 2017, 07:16

ExCoastal skrev:Thanksgiving. Endelig en amerikansk tradition som hverken kan eller skal dyrkes udenfor USA.

Ha! Det er jo den der har affødt forfærdelige Black Friday som jo er kommet til DK.
5
Brugeravatar
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 13. nov 2017, 07:33

Ghattner skrev:
ExCoastal skrev:Thanksgiving. Endelig en amerikansk tradition som hverken kan eller skal dyrkes udenfor USA.

Ha! Det er jo den der har affødt forfærdelige Black Friday som jo er kommet til DK.

Jeg et dybt forundret over, at det på den måde er lykkedes at få etableret Black Friday i Danmark. Thanksgiving falder jo altid på en torsdag, så når man så ellers er færdig med at slå mave efter et enormt indtag af kalkun og tilbehør, så er det jo fint, at man har fri om fredagen. Lige der er der jo plads til en god shopping dag. Hvordan kan det oversættes til dansk?
0
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 12
Likede indlæg: 374

Indlægaf PerXX » 13. nov 2017, 07:34

ExCoastal skrev:
Ghattner skrev:

Jeg et dybt forundret over, at det på den måde er lykkedes at få etableret Black Friday i Danmark. Thanksgiving falder jo altid på en torsdag, så når man så ellers er færdig med at slå mave efter et enormt indtag af kalkun og tilbehør, så er det jo fint, at man har fri om fredagen. Lige der er der jo plads til en god shopping dag. Hvordan kan det oversættes til dansk?

Butikkerne: "Profit!"
Brugerne" "De skrev noget om rabat!"
7
Brugeravatar
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 13. nov 2017, 07:49

PerXX skrev:
ExCoastal skrev:
Ghattner skrev:

Heldigvis kan Thanksgiving ikke oversættes. Det har altid været tradition, at julesalget starter lige efter Thanksgiving, så på den måde er det jo nemt at efterligne. Bare vælg den samme fredag. Men det mangler sammenhængen. Altså, man spiser en masse mad, hygger sig sammen med familien og ser et Cowboys football game om torsdagen, og fredag starter man med at købe julegaver. Ærkeamerikansk og jeg elsker det!
2
Brugeravatar
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 13. nov 2017, 08:05

ExCoastal skrev:
PerXX skrev:
ExCoastal skrev:
Ghattner skrev:

Heldigvis kan Thanksgiving ikke oversættes. Det har altid været tradition, at julesalget starter lige efter Thanksgiving, så på den måde er det jo nemt at efterligne. Bare vælg den samme fredag. Men det mangler sammenhængen. Altså, man spiser en masse mad, hygger sig sammen med familien og ser et Cowboys football game om torsdagen, og fredag starter man med at købe julegaver. Ærkeamerikansk og jeg elsker det!

Edit: Thanksgiving er for mange amerikanere en tid til at sige tak, langt ud over den tåbelige ide, om at indvandrerne virkeligt sagde tak til de indfødte indianere. Thanksgiving er en meget dybtfølt institution i USA, "its like a fabric that keeps people together and extends beyond color and religion". (udtrykker mig nogle gange bedre på engelsk end på dansk).
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 370
Likede indlæg: 6486

Indlægaf Juki » 13. nov 2017, 20:19

Det tager tid, hårdt arbejde og ikke mindst tålmodighed når man skal forme et nyt aftryk i sofahynderne.

Samtidig er det virkelig en irriterende skuffelse at finde ud af at de er lagt forkert tilbage på plads efter støvsugning.. :mellow:
5
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Aragorn
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1917

Indlægaf Aragorn » 13. nov 2017, 20:40

Jeg havde egentlig aldrig forventet at få denne besked, men sådan går det når man navngiver sine enheder sjofelt, for bedre at kunne huske hvilken der er hvad.

Screenshot_20171112-205350_01.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Mistakes are, after all, the foundations of truth, and if a man does not know what a thing is, it is at least an increase in knowledge if he knows what it is not.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1265
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12661

Indlægaf Daine » 14. nov 2017, 10:21

Suk. Hvor filan skal jeg så møde en mand?? :(

IMG_4401.JPG

(Det er en abonnementsartikel om vold i parforhold, som jeg selvfølgelig på ingen måde synes er sjovt. Det var bare lige overskriften)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1277
Likede indlæg: 19966

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. nov 2017, 11:24

500 familier meldte sig åbenbart, i jagten på at blive udnævnt til "En rigtig dansk familie", og blive foreviget som en bronzeskulptur, der faktisk er så grim og uhyggelig, at jeg ville betale penge for at slippe for at være den model det blev skabt ud fra. :gisp:

famm.jpg

Edit: Jeg glemte link til historien :) https://www.dr.dk/nyheder/kultur/en-rig ... ie-ikke-ud
3
I'm a social vegan. I avoid meet.

Tilbage til "Generelt"