Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2019, 20:17

Og der var faktisk en der skrev “if you’re pregnant and you don’t want to be you can change” og jeg tænkte, ja, med en abort. Men nej, kvinder har åbenbart viljestyrke udover det sædvanelige og magiske krafter...

Bare ikke når det kommer til at bestemme over egne kroppe :rulle:

General konstatering: jeg fatter ikke folk er så betagede af USA og jeg skal holde op med at læse om det fordi jeg bliver så rasende at min stakkels kæreste skal høre på 10 minutters ranting og blive stille 110 spørgsmål om emnet for at se om han helt igennem mener en kvindes ret til hendes krop er hendes egen.
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23361

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 19. maj 2019, 20:36

TakeAChanceOnMe skrev:Og der var faktisk en der skrev “if you’re pregnant and you don’t want to be you can change” og jeg tænkte, ja, med en abort. Men nej, kvinder har åbenbart viljestyrke udover det sædvanelige og magiske krafter...

Bare ikke når det kommer til at bestemme over egne kroppe :rulle:

General konstatering: jeg fatter ikke folk er så betagede af USA og jeg skal holde op med at læse om det fordi jeg bliver så rasende at min stakkels kæreste skal høre på 10 minutters ranting og blive stille 110 spørgsmål om emnet for at se om han helt igennem mener en kvindes ret til hendes krop er hendes egen.


USA er et stort land. Det er i Alabama det går galt. Ingen overraskelse.

Der er mange meget progressive og højt begavede mennesker i USA, og hvis det ikke var for USA gik vi nok rundt og talte tysk nu. Der er bestemt problemer i landet, men de har også givet verden meget godt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2019, 20:45

Aragorn skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Og der var faktisk en der skrev “if you’re pregnant and you don’t want to be you can change” og jeg tænkte, ja, med en abort. Men nej, kvinder har åbenbart viljestyrke udover det sædvanelige og magiske krafter...

Bare ikke når det kommer til at bestemme over egne kroppe :rulle:

General konstatering: jeg fatter ikke folk er så betagede af USA og jeg skal holde op med at læse om det fordi jeg bliver så rasende at min stakkels kæreste skal høre på 10 minutters ranting og blive stille 110 spørgsmål om emnet for at se om han helt igennem mener en kvindes ret til hendes krop er hendes egen.


USA er et stort land. Det er i Alabama det går galt. Ingen overraskelse.

Der er mange meget progressive og højt begavede mennesker i USA, og hvis det ikke var for USA gik vi nok rundt og talte tysk nu. Der er bestemt problemer i landet, men de har også givet verden meget godt.


Og Ohio.
Men det er mere en generel ting og ikke kun med aborter. Jeg aner ikke hvor ham manden der mente at kvinder har en magisk evne til af sig selv at afslutte en graviditet uden medicinsk indblanding var fra. Jeg sagde selv til min kæreste at jeg synes det var skræmmende, når nu der var så mange oplyste mennesker derovre. Jeg forstår stadig ikke hvorfor folk er så betagede af USA, for jeg synes mange af de ting man hører derovre fra er fuldkommen kuk i låget og selvmål af rang.

Jeg kunne få et fedt job med god løn derovre og jeg kender et par stykker der virkelig, sådan dybt indeni, undrer sig over at på ingen måde er fristet til at prøve. Jeg er ikke bare slet ikke så betaget af deres måde at gøre tingene på som mange andre er.
3
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2019, 20:48

Aragorn skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Og der var faktisk en der skrev “if you’re pregnant and you don’t want to be you can change” og jeg tænkte, ja, med en abort. Men nej, kvinder har åbenbart viljestyrke udover det sædvanelige og magiske krafter...

Bare ikke når det kommer til at bestemme over egne kroppe :rulle:

General konstatering: jeg fatter ikke folk er så betagede af USA og jeg skal holde op med at læse om det fordi jeg bliver så rasende at min stakkels kæreste skal høre på 10 minutters ranting og blive stille 110 spørgsmål om emnet for at se om han helt igennem mener en kvindes ret til hendes krop er hendes egen.


USA er et stort land. Det er i Alabama det går galt. Ingen overraskelse.

Der er mange meget progressive og højt begavede mennesker i USA, og hvis det ikke var for USA gik vi nok rundt og talte tysk nu. Der er bestemt problemer i landet, men de har også givet verden meget godt.


Og så synes jeg generelt ikke at fortidens handlinger bør undskylde nutidens.
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 19. maj 2019, 21:25

:træt:
HappyHippo skrev:
kidkomb skrev:Dame på Facebook spørger efter erfaringer med vinduesfilm, så folk ikke kan kigge ind i hendes stue.
Et par stykker anbefaler efter bedste evne, men der er også en der siger at man bare skal duppe sine ruder med creme fraiche.
Så er det også nemt at vaske af igen.

Erhm, hvad? Altså. Nej, hvad?


Vi har sådan nogle kæmpe gulv-til-loft vinduer i vores soveværelse, som vender ud mod solen. Dvs soveværelset bliver en sauna om sommeren. Vi bruger ikke vinduerne til noget, så min mand fik den ide at plastre dem til med stanniol, så solen og varmen ville reflektere væk.
Jeg aner ikke om det reelt hjælper (stadig mega varmt), men det ser virkelig godt ud fra gaden :rulle:

Der findes noget solfilm der det beregnet til det, hvor meget det hjælper ved jeg ikke, men det er kønnere end stanniol :lol:
Men bortset fra det, bruger jeg total mørklægning med to lag mørklægning og et almindeligt gardin foran. Det er ret effekt t mod varme
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16241
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1408
Likede indlæg: 30216

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 20. maj 2019, 03:34

Aragorn skrev:
TinaW skrev:Når man finder ud af, at den eneste sang med Justin Bieber (på nær hans duet med selvsamme) der har hængt fast i øregangen er skrevet af Ed Sheeran, så giver det hele mening igen... (Jeg er ikke så hurtig)


Ed Sheeran har skrevet den samme sang 200 gange.


Har du hørt 200 sange Ed Sheeran har skrevet, så er du større fan af hans musik end jeg ;) :D
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 20. maj 2019, 14:24

Mit barn fandt 200 kroner på gulvet ved kassen i Rema, og fik den samlet op og afleveret til ekspedienten før jeg overhovedet nåede at registrere noget.

I den alder havde jeg muligvis stoppet pengene i lommen.

Han er vist bedre end jeg var.
16
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. maj 2019, 16:03

To ældre damer sidder og har en intens samtale - i en havemøbelopstilling midt i Bilka.
Senest rettet af DetSorteCirkus 20. maj 2019, 16:38, rettet i alt 1 gang.
12
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 21. maj 2019, 05:53

En iranskfødt mand fra Århus stiller op til EU-valget for de konservative med mærkesagen at sætte en prop i det europæiske asylsystem. Kommentarsporet flyder over med hadefuld retorik og "rejs hjem"-kommentarer. Jeg troede, at problemet med "de fremmede" var, at de ikke ville i integrere sig?

Nogle sammenligner ham dog med en jøde, der forsøger at passe ind for at gemme sig for nazisterne, og så kan jeg jo godt se problemet... :stoned:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 21. maj 2019, 06:23

Mi55y skrev:En iranskfødt mand fra Århus stiller op til EU-valget for de konservative med mærkesagen at sætte en prop i det europæiske asylsystem. Kommentarsporet flyder over med hadefuld retorik og "rejs hjem"-kommentarer. Jeg troede, at problemet med "de fremmede" var, at de ikke ville i integrere sig?

Nogle sammenligner ham dog med en jøde, der forsøger at passe ind for at gemme sig for nazisterne, og så kan jeg jo godt se problemet... :stoned:


Idioter: Alle de fremmede vil ikke integrere sig!
"Fremmede": *begynder at arbejde, lære godt dansk, og melder sig ind i fagforeninger*
Idioter: Nu tager de fandme vores arbejdspladser! Kan de ikke bare opføre sig ordenligt. Også er de nogle narrøve der ikke vil have demokrati eller religionsfrihed!
"Fremmede": *får statsbogerskab, stiller op til valg, fejre jul, stemmer til valg*
Idioter: Nu overtager de sku landet! Hvor er Holger Danske når man skal bruge ham! De vil aldrig blive danske og selv 8.generations fremmede skaber problemer
"Fremmede": Hvad fanden vil I ha' vi skal gøre?!
Idioter: Argh, se hvor agrresive de er!

Damned if you do, damned if you don't
26
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 21. maj 2019, 14:22

2 hunkatte i løb. 2 hankatte, der er klar og strinter på alt. 9 killinger, der drøner rundt.

I'm going crazy!
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Maoam » 21. maj 2019, 15:15

Er jeg den eneste, der ser "fyld posen med ærter - ca. 1 kg" som en test af hvor meget, der kan være i posen? Det blev 1,6 kg I dag :fløjt:

IMG_20190521_161728532-600x800.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Moxy-lady » 22. maj 2019, 07:51

Maoam skrev:Er jeg den eneste, der ser "fyld posen med ærter - ca. 1 kg" som en test af hvor meget, der kan være i posen? Det blev 1,6 kg I dag :fløjt:

IMG_20190521_161728532-600x800.jpg


Hvor hvor hvor hvor? :savl:

(og nej, det er du ikke. Min rekord er 1,8 kg :D)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Maoam » 22. maj 2019, 08:59

Moxy-lady skrev:
Maoam skrev:Er jeg den eneste, der ser "fyld posen med ærter - ca. 1 kg" som en test af hvor meget, der kan være i posen? Det blev 1,6 kg I dag :fløjt:

IMG_20190521_161728532-600x800.jpg


Hvor hvor hvor hvor? :savl:

(og nej, det er du ikke. Min rekord er 1,8 kg :D)


Kostede 10 kr. i SuperBrugsen i en landsby på Fyn :dance: Jeg er aldrig kommet over 1,7 kg.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. maj 2019, 13:46

De der handymænd som kører ret aggressiv reklame på fb med konkurrencer og reklamer, de er både virkelig sløve til at svare, svarer i øst og vest og deres faktiske prise er alt for dyre ift hvad de reklamerer med.
1

Tilbage til "Generelt"