Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
K.toldam
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1786

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf K.toldam » 22. apr 2024, 10:38

Akehurst2 skrev:
PaleSeptember skrev:
abcd skrev:Hvis du er på ferie, og sætter auto-svar på din mail, så sæt dem til at stoppe fredag eftermiddag kl. 16, ikke mandag morgen kl. 8. Det er lidt fjollet at sende autosvar mandag morgen når man har tænkt sig at møde på arbejde mandag morgen.


Det gør jeg også altid.


Alternativt - sæt den til dagen efter og køb dig lidt fred på første dag efter ferien. Sørg for også at sætte den til i god tid, så du undgår sidste øjebliks-opgaver.


Det er altid dejligt med en blød start efter ferien.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
K.toldam
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1786

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf K.toldam » 22. apr 2024, 10:39

Kerrigan skrev:
Boevsedragen skrev:Burgeren på Molslinjen er tilsyneladende lige til at lukke op og skide i https://www.bt.dk/dagligvarer/anmeldels ... rste-hylde
De røde pølser er til gengæld næsten værd at slå ihjel for.

Jeg ved ikke med burgeren, men vi bestilte pomfritterne engang. De var simpelthen så ulækre og fedtede at de næsten ikke kunne spises. Som om at de var blevet dobbeltstegt. Stenhårde.


jeg har flere gange spist deres aftensmad buffet, den er helt fin
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 600
Likede indlæg: 11595

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kerrigan » 22. apr 2024, 13:11

K.toldam skrev:
Kerrigan skrev:
Boevsedragen skrev:Burgeren på Molslinjen er tilsyneladende lige til at lukke op og skide i https://www.bt.dk/dagligvarer/anmeldels ... rste-hylde
De røde pølser er til gengæld næsten værd at slå ihjel for.

Jeg ved ikke med burgeren, men vi bestilte pomfritterne engang. De var simpelthen så ulækre og fedtede at de næsten ikke kunne spises. Som om at de var blevet dobbeltstegt. Stenhårde.


jeg har flere gange spist deres aftensmad buffet, den er helt fin

Ja, men det er restauranten, ikke deres "diner". :)
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
K.toldam
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1786

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf K.toldam » 22. apr 2024, 13:48

Kerrigan skrev:
K.toldam skrev:
Kerrigan skrev:
Boevsedragen skrev:Burgeren på Molslinjen er tilsyneladende lige til at lukke op og skide i https://www.bt.dk/dagligvarer/anmeldels ... rste-hylde
De røde pølser er til gengæld næsten værd at slå ihjel for.

Jeg ved ikke med burgeren, men vi bestilte pomfritterne engang. De var simpelthen så ulækre og fedtede at de næsten ikke kunne spises. Som om at de var blevet dobbeltstegt. Stenhårde.


jeg har flere gange spist deres aftensmad buffet, den er helt fin

Ja, men det er restauranten, ikke deres "diner". :)


helt rigtigt, syntes ikke deres “diner” så interesant ud
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4180

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Galoldriel » 22. apr 2024, 14:06

catnip skrev:
Altså...ja? Jeg snakker ikke om nattefrost, at plante blomster og den slags. Jeg har måske bare en, åbenbart naiv, forventning om at jeg ikke behøver at gå rundt i min tykkeste vinterjakke og varmeste hue i slut april. Det tror jeg faktisk aldrig har været nødvendigt før.


:gammel:

I 1995 kom der en ordentlig omgang sne i begyndelsen af maj. Det var vist over en meter nogle steder. Jeg gik på efterskole, og der var en lidt lang indkørsel. Vi blev alle sendt ud for at skovle den fri for sne, så man kunne komme ind og ud.

Det var meget usædvanligt for årstiden, og jeg mindes ikke at have oplevet noget lignende siden.
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
fisken80
Indlæg: 22574
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53093

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf fisken80 » 22. apr 2024, 14:37

Galoldriel skrev:
catnip skrev:
Altså...ja? Jeg snakker ikke om nattefrost, at plante blomster og den slags. Jeg har måske bare en, åbenbart naiv, forventning om at jeg ikke behøver at gå rundt i min tykkeste vinterjakke og varmeste hue i slut april. Det tror jeg faktisk aldrig har været nødvendigt før.


:gammel:

I 1995 kom der en ordentlig omgang sne i begyndelsen af maj. Det var vist over en meter nogle steder. Jeg gik på efterskole, og der var en lidt lang indkørsel. Vi blev alle sendt ud for at skovle den fri for sne, så man kunne komme ind og ud.

Det var meget usædvanligt for årstiden, og jeg mindes ikke at have oplevet noget lignende siden.


Det kan netop godt ske. Men dels er det, som du skriver, ikke normalt, og dels er det ikke noget, der varer ret længe.
Det der er skørt i år er, at det har var to uger snart med det meget kølige vejr.
Jeg cyklede med vanter på midt på dagen i dag. Det har jeg vitterligt aldrig før prøvet så langt henne i april. Om morgenen har jeg selvfølgelig, men dælme ikke midt på dagen.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14791
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 689
Likede indlæg: 19226

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 22. apr 2024, 16:38

En flue har netop valgt at begå selvmord i mit kogende kartoffelvand.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23717

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 22. apr 2024, 21:01

Lander skrev:Nu har jeg læst dit indlæg en del gange, men må indrømme jeg ikke helt forstår det. Det virker mere som et rant skrevet i ophidselse.

Hvad er behovet for at sætte tingene sådan op mod hinanden på den måde? Går der noget af en selv, hvis der er nogle som har 10 milliarder, mens man selv måske kun har 10.000 kr? Der er sikkert mange ting som er lettere og sjovere, hvis man har mange penge, det kunne jeg da også godt tænke mig. Men det betyder da ikke jeg går rundt og er vred på dem som har mere end mig.

For min skyld må man have lige så mange penge som man har lyst til, så længe man har tjent dem på ærlig vis og uden at udnytte andre på vejen.


Men det er jo sådan set pointen. Du kan ikke tjene en milliard eller tusind milliarder. Det er noget andre gør for dig. Det gør de gennem udnyttelse.

Hvor mange børn i Indien sidder og syr tøj for Holch Povlsen så Best Seller kan sælge noget billigt højt for en høj pris? Og var der ikke noget med at han var ret kold under Corona i forhold til sine ansatte?

Der er noget med at dem der arbejder ved Amazon ikke må gå ud at skide i arbejdstiden og Elon Musk vil ikke indgå aftaler om overenskomst.

De grimme historier står i kø bag de rigeste mennesker i verden.

I Danmark var der vistnok noget med at Operaen i København ikke blev bygget på lovligt grundlag, det samme med Bilka i Horsens, men i og med at det hjælper at have telefonnummeret på borgmestre og statsministeren så blev det aldrig til et problem.

At folk må have så mange penge de har lyst til at have, ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige til. Det lyder som noget der er formuleret af en 10-årig. Jeg har 30 milliarder kroner fordi jeg havde lyst til at have det....
8

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14986
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25217

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 23. apr 2024, 07:03

Efter vi blev migreret til nyt IT-system på arbejde i går, er det åbenbart ikke muligt at fjerne de forudinstallere apps på skrivebordet, det skal man have en administrator til. Flere af mine kolleger er stærkt irriterede over dette. Jeg har ikke opdaget det, for jeg bruger vitterligt aldrig skrivebordsgenveje endsige gemmer filer på skrivebordet. Different worlds. :D
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30655

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 23. apr 2024, 08:40

Jeg har mine hunde med på arbejde i dag (og de skal også med i morgen) fordi vi får sat luft til vand pumpe op og jeg ikke rigtigt har mulighed for at lukke dem væk, så håndværkene kan komme ind i huset.
Den ældste bryder sig ikke ret meget om at folk taler i telefon, så min chef har måtte lukke døren ind til sit kontor, så dem han taler med, ikke kan høre hunden bjæffe (det er selvfølgelig clearet med samme chef, at det er ok, jeg tog dem med)
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23717

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 23. apr 2024, 16:02

sigge skrev:Efter vi blev migreret til nyt IT-system på arbejde i går, er det åbenbart ikke muligt at fjerne de forudinstallere apps på skrivebordet, det skal man have en administrator til. Flere af mine kolleger er stærkt irriterede over dette. Jeg har ikke opdaget det, for jeg bruger vitterligt aldrig skrivebordsgenveje endsige gemmer filer på skrivebordet. Different worlds. :D


Genveje placeret af systembrugeren i public desktop biblioteket. Det er den eneste rigtige måde at drive IT. Jeg er den systemadministrator i mit firma der er ved at fjerne admin by request og alle administrative adgange.

Det kommer til at give en fandens ballade, men det er samtidigt også mit ansvar når damen i kantinen installerer en virus.

Men det er pudsigt et observere. Mænd reagerer som om man har klippet nosserne af dem fordi de ikke kan være administrator på en arbejds PC.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
fisken80
Indlæg: 22574
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53093

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf fisken80 » 23. apr 2024, 16:15

Det er lige gået op for mig, at Kvinde kend din krop udgives på K. Vinders forlag...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14986
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25217

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 23. apr 2024, 16:48

Aragorn skrev:
sigge skrev:Efter vi blev migreret til nyt IT-system på arbejde i går, er det åbenbart ikke muligt at fjerne de forudinstallere apps på skrivebordet, det skal man have en administrator til. Flere af mine kolleger er stærkt irriterede over dette. Jeg har ikke opdaget det, for jeg bruger vitterligt aldrig skrivebordsgenveje endsige gemmer filer på skrivebordet. Different worlds. :D


Genveje placeret af systembrugeren i public desktop biblioteket. Det er den eneste rigtige måde at drive IT. Jeg er den systemadministrator i mit firma der er ved at fjerne admin by request og alle administrative adgange.

Det kommer til at give en fandens ballade, men det er samtidigt også mit ansvar når damen i kantinen installerer en virus.

Men det er pudsigt et observere. Mænd reagerer som om man har klippet nosserne af dem fordi de ikke kan være administrator på en arbejds PC.


Min kollega, som var meget ophidset i går, var tæt på lykkelig i dag, da han fik tildelt administratorrettigheder til sin egen PC i 7 dage, så han kunne fjerne de skrivebordsgenveje, han ikke skulle bruge. :-D

Jeg har stadig ikke set på mine. Alle mine åbne programmer dækker for dem i al den tid, jeg bruger min PC.
0
You can't spell awesome without me.
abcd
Indlæg: 6341
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10347

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf abcd » 23. apr 2024, 17:03

Aragorn skrev:
sigge skrev:Efter vi blev migreret til nyt IT-system på arbejde i går, er det åbenbart ikke muligt at fjerne de forudinstallere apps på skrivebordet, det skal man have en administrator til. Flere af mine kolleger er stærkt irriterede over dette. Jeg har ikke opdaget det, for jeg bruger vitterligt aldrig skrivebordsgenveje endsige gemmer filer på skrivebordet. Different worlds. :D


Genveje placeret af systembrugeren i public desktop biblioteket. Det er den eneste rigtige måde at drive IT. Jeg er den systemadministrator i mit firma der er ved at fjerne admin by request og alle administrative adgange.

Det kommer til at give en fandens ballade, men det er samtidigt også mit ansvar når damen i kantinen installerer en virus.

Men det er pudsigt et observere. Mænd reagerer som om man har klippet nosserne af dem fordi de ikke kan være administrator på en arbejds PC.


I et IT-udviklingshus er der en evig konflikt imellem IT-afdelingen og udviklerne. IT-afdelingen har ikke fundet ud af hvordan de kan tage admin-adgangen fra udviklerne uden at bremse vores arbejde, men man kan fornemme at de drømmer om dagen hvor det kan lade sig gøre. De må indtil videre nøjes med at stjæle vores CPU med Windows Defender og andet sikkerheds-tingel-tangel.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7513
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23717

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 23. apr 2024, 17:21

abcd skrev:
Aragorn skrev:
sigge skrev:Efter vi blev migreret til nyt IT-system på arbejde i går, er det åbenbart ikke muligt at fjerne de forudinstallere apps på skrivebordet, det skal man have en administrator til. Flere af mine kolleger er stærkt irriterede over dette. Jeg har ikke opdaget det, for jeg bruger vitterligt aldrig skrivebordsgenveje endsige gemmer filer på skrivebordet. Different worlds. :D


Genveje placeret af systembrugeren i public desktop biblioteket. Det er den eneste rigtige måde at drive IT. Jeg er den systemadministrator i mit firma der er ved at fjerne admin by request og alle administrative adgange.

Det kommer til at give en fandens ballade, men det er samtidigt også mit ansvar når damen i kantinen installerer en virus.

Men det er pudsigt et observere. Mænd reagerer som om man har klippet nosserne af dem fordi de ikke kan være administrator på en arbejds PC.


I et IT-udviklingshus er der en evig konflikt imellem IT-afdelingen og udviklerne. IT-afdelingen har ikke fundet ud af hvordan de kan tage admin-adgangen fra udviklerne uden at bremse vores arbejde, men man kan fornemme at de drømmer om dagen hvor det kan lade sig gøre. De må indtil videre nøjes med at stjæle vores CPU med Windows Defender og andet sikkerheds-tingel-tangel.


Du skal bare vælge en Mac i stedet, halvdelen af de 60 agenter der bliver lagt på en Windows PC findes ikke til Mac...


Hvad er problemet præcist med en ikke domain joined VM til udvikling? Hvorfor er det at I hader det så frygteligt meget?

Men ellers kan man jo vende den om, her er en laptop som du kan give AIDS og så har du en AVD hvor du kan registrere din tid, få adgang til SSO og alle de andre interne ressourcer du har behov for.

I det sidste tilfælde har jeg bare behov for at sikre du har BitLocker og at du ikke kan smide et års arbejde væk fordi der står en stikflamme ud af din computer eller hvis den bliver stjålet fra dig.

Jeg bliver mødt af en 'der er en masse mistillid til os udviklere, vi er trods alt uddannede inden for IT og du er bare en sølle administrator', men når man så spørger udvikleren om hvordan han opbevarer sine passwords så er det med en txt fil på hans skrivebord og jeg har fundet masser af sjove systemer når jeg har lavet NTOP og ping scan. Så dukker der et web interface op hvor brugernavn og password er admin/admin.

Derudover stiller vi naturligvis E5 licenser til rådighed og har 3 års backup af mail og Onedrive, Azure P2 og Defender for Cloud og alt det skidt, men alligevel sidder folk og hyrer deres ting ud på Dropbox og Discord.


I er jo umulige :-)
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Generelt"