Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 15. apr 2019, 14:11

Der er flere kvinder i Danmark, der hedder Christian (4), end der er mænd, der hedder Winnie (1). Og Rhododendron er ikke et godkendt fornavn til en kvinde. (Der gik muligvis lidt feriestemning i den på kontoret sidst på eftermiddagen.)
9
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 15. apr 2019, 15:11

sigge skrev:Der er flere kvinder i Danmark, der hedder Christian (4), end der er mænd, der hedder Winnie (1). Og Rhododendron er ikke et godkendt fornavn til en kvinde. (Der gik muligvis lidt feriestemning i den på kontoret sidst på eftermiddagen.)

Men rhododendronbusk er der blevet søgt om at få godkendt.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 15. apr 2019, 15:48

Planten skrev:
sigge skrev:Der er flere kvinder i Danmark, der hedder Christian (4), end der er mænd, der hedder Winnie (1). Og Rhododendron er ikke et godkendt fornavn til en kvinde. (Der gik muligvis lidt feriestemning i den på kontoret sidst på eftermiddagen.)

Men rhododendronbusk er der blevet søgt om at få godkendt.


Det talte vi faktisk også om, men blev enige om, at Rhododendron Busck måske var et bedre navn. Jeg tror dog, vi endte på, at min kollega skal skifte navn til Lilje Paaske, da Påskelilje heller ikke er et godkendt fornavn.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 15. apr 2019, 15:52

sigge skrev:
Planten skrev:
sigge skrev:Der er flere kvinder i Danmark, der hedder Christian (4), end der er mænd, der hedder Winnie (1). Og Rhododendron er ikke et godkendt fornavn til en kvinde. (Der gik muligvis lidt feriestemning i den på kontoret sidst på eftermiddagen.)

Men rhododendronbusk er der blevet søgt om at få godkendt.


Det talte vi faktisk også om, men blev enige om, at Rhododendron Busck måske var et bedre navn. Jeg tror dog, vi endte på, at min kollega skal skifte navn til Lilje Paaske, da Påskelilje heller ikke er et godkendt fornavn.

:lol:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 16. apr 2019, 10:46

Fyrst Eberhard skrev:Bag-in-box vine lyder som en hest der pisser, når man skænker.

Det går lidt ud over romantikken.


En hest med prostataproblemer (eller også er der noget mere tryk på din bag-in-box end dem, jeg har hørt).
0
You can't spell awesome without me.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 16. apr 2019, 19:16

Jeg savner Usenet.
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 17. apr 2019, 07:30

Serviceniveauet på restauranter og cafeer i Danmark nogle gange. Især i Kbh. der lever af turister. Jeg tænker meget om det er en tendens, eller jeg bare har været uheldig. Jeg synes i hvert fald at vi er på et helt andet og mere serviceminded niveau, når jeg er i udlandet.

Forleden var jeg på en cafe. Jeg skulle i baren og bestile. Jeg stod i kø, da dem foran mig skulle have en specialkaffe, der tog noget tid. Mens jeg stod i køen registrerede jeg to andre ansatte, der vel snildt kunne have aflastet hende der lavede kaffe og så betjent mig. Den ene sad på den anden side af baren og lavede noget papirarbejde og den anden gik og fyldte varer op. Bevares, det skal også laves, men er det ikke altid kundenre først? Kan de andre ting ikke vente? Jeg synes det sender et signal om at kunderne har lav prioritet. Hvis I skal lave papirarbejde, kan det så ikke gøres i et baglokale.
Samtidig står der er glas med "Tips" på desken og på dankort-terminalen spørges der "Vil du tilføje drikkepenge" når man betaler. Jøsses!
12
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 17. apr 2019, 10:10

Når man handler i et overfyldt supermarked, så er det åbenbart helt almindelig praksis, at den næste i køen står tættere på dankortterminalen end den, der skal betale :D yikes jeg hader det! Og de bliver så trætte af at blive skubbet tilbage - blidt bevares. Og mest af min røv :D
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 17. apr 2019, 15:59

Planten skrev:Når man handler i et overfyldt supermarked, så er det åbenbart helt almindelig praksis, at den næste i køen står tættere på dankortterminalen end den, der skal betale :D yikes jeg hader det! Og de bliver så trætte af at blive skubbet tilbage - blidt bevares. Og mest af min røv :D

Hvis du bruger røven til at få dem væk, er en larmende og lugtende prut måske mere effektiv.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 17. apr 2019, 16:07

abcd skrev:
Planten skrev:Når man handler i et overfyldt supermarked, så er det åbenbart helt almindelig praksis, at den næste i køen står tættere på dankortterminalen end den, der skal betale :D yikes jeg hader det! Og de bliver så trætte af at blive skubbet tilbage - blidt bevares. Og mest af min røv :D

Hvis du bruger røven til at få dem væk, er en larmende og lugtende prut måske mere effektiv.

Åh, nu er jeg sådan en, der ikke kan fise på kommando :D
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 17. apr 2019, 16:32

Jeg har lige overhørt en ung pige sige til sin veninde “Du skal være glad for, at du ikke har en flot krop. Du kan meget lettere gå i fred” :ad!:
Veninden så ret chokeret ud!
8
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 17. apr 2019, 16:34

Pityt skrev:Jeg har lige overhørt en ung pige sige til sin veninde “Du skal være glad for, at du ikke har en flot krop. Du kan meget lettere gå i fred” :ad!:
Veninden så ret chokeret ud!

Jeg har hørt at piger er verdensmestre i at opbygge hinandens selvtillid ... :lol:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lulu » 17. apr 2019, 16:54

Min dreng på 5 år er åbenbart bagmand for trafficking.

Han proklamerer i hvert fald under aftensmaden at babyer kostede 1 kr, og at nogen gange kunne man få 2 for 1.

Manden og jeg sad ca sådan her :ticks:
7
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 17. apr 2019, 17:25

dgd2007 skrev:
Pityt skrev:Jeg har lige overhørt en ung pige sige til sin veninde “Du skal være glad for, at du ikke har en flot krop. Du kan meget lettere gå i fred” :ad!:
Veninden så ret chokeret ud!

Jeg har hørt at piger er verdensmestre i at opbygge hinandens selvtillid ... :lol:

Jep :-D Og det her var meget opbyggeligt :lol:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 17. apr 2019, 18:17

14
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"