Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 7. nov 2018, 08:35

Når jeg sidder og kigger efter billigere alternativer, til de støvler jeg har forelsket mig i, så ender jeg med at falde for nogen, der er endnu dyrere :fløjt: :D
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 7. nov 2018, 09:54

Da jeg havde fødselsdag forleden fik jeg på Facebook en del fødselsdagshilsener fra perifære bekendte jeg har mødt få gange. Samtidig var der flere folk jeg betragter som tætte(re), og som endda var inviteret til min fest i weekenden efter, som jeg slet ikke hørte fra.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. nov 2018, 09:58

Min far har helt uden problemer og beklagelser fået købt and til på lørdag. Og ikke bare en hvilken som helst and, men DEN and.
Jeg er himmelfalden over manglen på dramatik.
8
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 7. nov 2018, 10:22

Ghattner skrev:Da jeg havde fødselsdag forleden fik jeg på Facebook en del fødselsdagshilsener fra perifære bekendte jeg har mødt få gange. Samtidig var der flere folk jeg betragter som tætte(re), og som endda var inviteret til min fest i weekenden efter, som jeg slet ikke hørte fra.


Jeg er faktisk nogle gange i tvivl om, hvorvidt det er "nødvendigt" at skrive en fødselsdagshilsen på Facebook til folk, jeg kommer til at se IRL i anledning af deres fødselsdag og dermed kan overbringe en mundtlig lykønskning. Jeg tror dog mest, jeg dropper Facebook, hvis jeg skal se folk på selve deres fødselsdag. Hvis jeg først ser dem ugen efter, kan jeg godt flotte mig med en både/og-løsning. :lol2:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 8. nov 2018, 09:45

I min gade er der brosten. Det betyder så at alle cyklister cykler på fortovet. Godt tænkt trafikplanlægningstyper!
5
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ladysparrow » 8. nov 2018, 09:51

sigge skrev:
Ghattner skrev:Da jeg havde fødselsdag forleden fik jeg på Facebook en del fødselsdagshilsener fra perifære bekendte jeg har mødt få gange. Samtidig var der flere folk jeg betragter som tætte(re), og som endda var inviteret til min fest i weekenden efter, som jeg slet ikke hørte fra.


Jeg er faktisk nogle gange i tvivl om, hvorvidt det er "nødvendigt" at skrive en fødselsdagshilsen på Facebook til folk, jeg kommer til at se IRL i anledning af deres fødselsdag og dermed kan overbringe en mundtlig lykønskning. Jeg tror dog mest, jeg dropper Facebook, hvis jeg skal se folk på selve deres fødselsdag. Hvis jeg først ser dem ugen efter, kan jeg godt flotte mig med en både/og-løsning. :lol2:


Jeg synes det er gået over gevind. Jeg må nok erkende at jeg ikke gider skrive fødselsdagshilsner til alle på fjæsen, jeg havde fødseldags sidste uge og jo vist masser af hilsner med: Tillykke og det var det. Ærlig talt det siger mig ikke en skid, jeg bruger hellere tid på en mail, sms, eller opkald - eller går det vildt for sig et fysisk kort.

Jeg kan svinge mig op på en længere fødselsdags hilsne på fjæsen hvis det er mine nærmeste som jeg ikke kommer til at se på deres dag.
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 8. nov 2018, 10:40

Jo, yngre mine mandlige kolleger er, des mere skæg har de.

Mænd i 20'erne kører helt fuldskæg.
Mænd i 30'erne og 40'erne har korte, trimmede stubbe.
Mænd fra 50 og op er helt glatbarberede.

(Dog med enkelte glatbarberede i alle aldersgrupper, men ingen over 30 med langt fuldskæg.)
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 8. nov 2018, 12:57

Ladysparrow skrev:
sigge skrev:
Ghattner skrev:Da jeg havde fødselsdag forleden fik jeg på Facebook en del fødselsdagshilsener fra perifære bekendte jeg har mødt få gange. Samtidig var der flere folk jeg betragter som tætte(re), og som endda var inviteret til min fest i weekenden efter, som jeg slet ikke hørte fra.


Jeg er faktisk nogle gange i tvivl om, hvorvidt det er "nødvendigt" at skrive en fødselsdagshilsen på Facebook til folk, jeg kommer til at se IRL i anledning af deres fødselsdag og dermed kan overbringe en mundtlig lykønskning. Jeg tror dog mest, jeg dropper Facebook, hvis jeg skal se folk på selve deres fødselsdag. Hvis jeg først ser dem ugen efter, kan jeg godt flotte mig med en både/og-løsning. :lol2:


Jeg synes det er gået over gevind. Jeg må nok erkende at jeg ikke gider skrive fødselsdagshilsner til alle på fjæsen, jeg havde fødseldags sidste uge og jo vist masser af hilsner med: Tillykke og det var det. Ærlig talt det siger mig ikke en skid, jeg bruger hellere tid på en mail, sms, eller opkald - eller går det vildt for sig et fysisk kort.

Jeg kan svinge mig op på en længere fødselsdags hilsne på fjæsen hvis det er mine nærmeste som jeg ikke kommer til at se på deres dag.


Jeg bliver altid i tvivl, om jeg skal takke hver enkelt, eller om det er nok med: "Tak for alle de dejlige hilsner. Jeg er blevet forkælet af Honningbjørn Tullepigen og lille Carl Viggo med dejlig morgenmad på sengen. I aften står har Honningbjørnen lavet mine livretter. Ummm jeg elsker den mand > 20 hjerter"
6
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 8. nov 2018, 13:12

Delfin skrev:
Ladysparrow skrev:
sigge skrev:
Ghattner skrev:Da jeg havde fødselsdag forleden fik jeg på Facebook en del fødselsdagshilsener fra perifære bekendte jeg har mødt få gange. Samtidig var der flere folk jeg betragter som tætte(re), og som endda var inviteret til min fest i weekenden efter, som jeg slet ikke hørte fra.


Jeg er faktisk nogle gange i tvivl om, hvorvidt det er "nødvendigt" at skrive en fødselsdagshilsen på Facebook til folk, jeg kommer til at se IRL i anledning af deres fødselsdag og dermed kan overbringe en mundtlig lykønskning. Jeg tror dog mest, jeg dropper Facebook, hvis jeg skal se folk på selve deres fødselsdag. Hvis jeg først ser dem ugen efter, kan jeg godt flotte mig med en både/og-løsning. :lol2:


Jeg synes det er gået over gevind. Jeg må nok erkende at jeg ikke gider skrive fødselsdagshilsner til alle på fjæsen, jeg havde fødseldags sidste uge og jo vist masser af hilsner med: Tillykke og det var det. Ærlig talt det siger mig ikke en skid, jeg bruger hellere tid på en mail, sms, eller opkald - eller går det vildt for sig et fysisk kort.

Jeg kan svinge mig op på en længere fødselsdags hilsne på fjæsen hvis det er mine nærmeste som jeg ikke kommer til at se på deres dag.


Jeg bliver altid i tvivl, om jeg skal takke hver enkelt, eller om det er nok med: "Tak for alle de dejlige hilsner. Jeg er blevet forkælet af Honningbjørn Tullepigen og lille Carl Viggo med dejlig morgenmad på sengen. I aften står har Honningbjørnen lavet mine livretter. Ummm jeg elsker den mand > 20 hjerter"


Jeg er begyndt at takke enkeltvis. Jeg er alligevel for privat til at jeg gider skrive en offentlig tak ud til alle mine "venner", især når det kun er under 1/5-del der har sagt tillykke.

Jeg bliver altid selv sådan lidt wtf når der kommer en status fra en perifær bekendt med "Tak for hilsenerne, jeg havde en god dag [indsæt glansbilleder]" som jeg havde glemt/overset havde fødselsdag. Hvorfor takker du mig?
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Tilly » 8. nov 2018, 14:04

Ghattner skrev:Da jeg havde fødselsdag forleden fik jeg på Facebook en del fødselsdagshilsener fra perifære bekendte jeg har mødt få gange. Samtidig var der flere folk jeg betragter som tætte(re), og som endda var inviteret til min fest i weekenden efter, som jeg slet ikke hørte fra.

Jeg synes offentlige fødselsdagshilsener på Facebook er så upersonlige. Personligt har jeg skjult min fødselsdag fra Facebook, jeg vil hellere "nøjes" med hilsener fra de af min tætte venner/familiemedlemmer der rent faktisk kan huske min fødselsdag, og som jeg derfor får en oprigtig hilsen fra. Og i bund og grund går jeg bare heller ikke så meget op i min egen fødselsdag.

Jeg har selv sørget for at alle de fødselsdage jeg gerne vil huske er plottet i min kalender, så jeg kan huske at sende en hilsen :) Og så skriver jeg generelt mine hilsener som en privatbesked.
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ladysparrow » 8. nov 2018, 14:29

Tilly skrev:
Ghattner skrev:Da jeg havde fødselsdag forleden fik jeg på Facebook en del fødselsdagshilsener fra perifære bekendte jeg har mødt få gange. Samtidig var der flere folk jeg betragter som tætte(re), og som endda var inviteret til min fest i weekenden efter, som jeg slet ikke hørte fra.

Jeg synes offentlige fødselsdagshilsener på Facebook er så upersonlige. Personligt har jeg skjult min fødselsdag fra Facebook, jeg vil hellere "nøjes" med hilsener fra de af min tætte venner/familiemedlemmer der rent faktisk kan huske min fødselsdag, og som jeg derfor får en oprigtig hilsen fra. Og i bund og grund går jeg bare heller ikke så meget op i min egen fødselsdag.

Jeg har selv sørget for at alle de fødselsdage jeg gerne vil huske er plottet i min kalender, så jeg kan huske at sende en hilsen :) Og så skriver jeg generelt mine hilsener som en privatbesked.


Det var sgu en god idé. Den hopper jeg på. :D
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 8. nov 2018, 14:31

Dmitra skrev:Så en Jack the Ripper dokumentar i går og konstaerede:

Det sidste kendte offer, Mary Jane Kelly blev myrdet fredag den 9 november 1888 - 130 års -dagen falder også på en fredag.

Ligegyldig info.

:shock: Billede :shock:

Nej, jeg vil mene det beviser at alt er tilfældigt :lol:
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 9. nov 2018, 09:51

"Free seating": Et fancy business-buzzword der skal dække over at arbejdspladsen ikke har nok pladser til deres ansatte
7
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 9. nov 2018, 14:49

Forbløffende mange her hvor jeg bor, synes at hunden rendende efter bilen, mens man triller af sted er en god måde at lufte den på....
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ladysparrow » 9. nov 2018, 14:55

TinaW skrev:Forbløffende mange her hvor jeg bor, synes at hunden rendende efter bilen, mens man triller af sted er en god måde at lufte den på....


Hold da op hvor er det usmageligt. :mellow:
2

Tilbage til "Generelt"