Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lulu » 7. mar 2019, 14:39

Nicolait skrev:Det kan sætte sindene i kog, når kantinen pludselig vælger at servere kalvesteg til vegetartorsdag. I :lol2:


Her i huset (arbejdshuset forstås), sættes sindene i kog over vegerartorsdag. Det er jo lang arbejdsdag,så kød skal der til, åbenbart!
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 7. mar 2019, 14:44

Lulu skrev:
Nicolait skrev:Det kan sætte sindene i kog, når kantinen pludselig vælger at servere kalvesteg til vegetartorsdag. I :lol2:


Her i huset (arbejdshuset forstås), sættes sindene i kog over vegerartorsdag. Det er jo lang arbejdsdag,så kød skal der til, åbenbart!


Tja... Hellere en ordentlig vegetarret end en omgang kedeligt kantinekød :D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 7. mar 2019, 14:45

LaMariposa skrev:
Lulu skrev:
Nicolait skrev:Det kan sætte sindene i kog, når kantinen pludselig vælger at servere kalvesteg til vegetartorsdag. I :lol2:


Her i huset (arbejdshuset forstås), sættes sindene i kog over vegerartorsdag. Det er jo lang arbejdsdag,så kød skal der til, åbenbart!


Tja... Hellere en ordentlig vegetarret end en omgang kedeligt kantinekød :D

Åh, ja. Sådan noget skamstegt (nogle gange nærmere ovn-kogt) tør kød.
Ellers tak. Og jeg er ellers inkarneret kødspiser.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lulu » 7. mar 2019, 14:49

LaMariposa skrev:
Lulu skrev:
Nicolait skrev:Det kan sætte sindene i kog, når kantinen pludselig vælger at servere kalvesteg til vegetartorsdag. I :lol2:


Her i huset (arbejdshuset forstås), sættes sindene i kog over vegerartorsdag. Det er jo lang arbejdsdag,så kød skal der til, åbenbart!


Tja... Hellere en ordentlig vegetarret end en omgang kedeligt kantinekød :D


Enig. Og jeg er da også fint tilfreds.

Til vores kantinedames forsvar skal jeg dog sige at hun laver virkelig god og lækker mad og der er bestemt ikke noget kedeligt over det, hverken på kød eller salat fronten. Tror mere det er tanken om at man ikke bliver ordentligt mæt af "kaninfoder" og når det så er lang dag (kommunalt ansat så fri 17.30 om torsdagen) så er det en uorden. Jeg forstår dem personligt ikke. Og synes faktisk måske at "fiske onsdag" er langt værre end "vegetartorsdag".
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sof » 7. mar 2019, 15:05

Nogle steder er ‘fiskedag’ og ‘kagedag’ i kantinen fast samme dag, som kompensation. Fx på min kærestes seneste 2 arbejdspladser.

Sidste uge var det alt godt fra havets bund fiskegryde og en kage med rosiner, tranebær og nødder :-D
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8913
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18041

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 7. mar 2019, 16:40

Sof skrev:Nogle steder er ‘fiskedag’ og ‘kagedag’ i kantinen fast samme dag, som kompensation. Fx på min kærestes seneste 2 arbejdspladser.

Sidste uge var det alt godt fra havets bund fiskegryde og en kage med rosiner, tranebær og nødder :-D


Ha ha, det har jeg aldrig tænkt over, men sådan er det også på min arbejdsplads :lol:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14617

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. mar 2019, 17:32

Det er trist at købe en Michael Kors kjole, glæde sig helt vildt til at den ankommer for så at modtage en super lækker kjole, der er lavet udfra ideen om at XS/size 6 mennesker er omkring 1.80 cm høje som standard.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 7. mar 2019, 18:57

Min veninde havde taget frokost med til mig, Nepalesisk momo - som er nepalesiske dumplings.

Jeg snakker med en ven og siger "Jeg har prøvet at spise momo til frokost i dag, det smagte sygt godt". Min ven kiggede meget bekymret og forvirret på mig.. Han troede selvfølgelig jeg snakkede om min hund Momo.
4
...
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nicolait » 7. mar 2019, 19:16

kidkomb skrev:
LaMariposa skrev:
Lulu skrev:
Nicolait skrev:Det kan sætte sindene i kog, når kantinen pludselig vælger at servere kalvesteg til vegetartorsdag. I :lol2:


Her i huset (arbejdshuset forstås), sættes sindene i kog over vegerartorsdag. Det er jo lang arbejdsdag,så kød skal der til, åbenbart!


Tja... Hellere en ordentlig vegetarret end en omgang kedeligt kantinekød :D

Åh, ja. Sådan noget skamstegt (nogle gange nærmere ovn-kogt) tør kød.
Ellers tak. Og jeg er ellers inkarneret kødspiser.


Det var faktisk supergod mad idag. Kalvestegen var virkelig saftig og mør. Det var virkelig en positiv overraskelse, når jeg troede, de serverede vegetarmad.

Dagens kage var drømmekage, så frokostmæssigt var det en rigtig god dag.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nicolait » 7. mar 2019, 19:17

Mine naboer har vist fået hund. Den har stået og gøet hele dagen. :wacko:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mulan » 7. mar 2019, 19:52

Når man har et lille kontor, så er 1 times samtale med et par, der er inkarnerede rygere altid en fornøjelse a lufte ud efter. Særligt når kvinden også har en rigtig kraftig parfume.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16941
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 7. mar 2019, 20:01

Fyrst Eberhard skrev:
MilleMercy skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Klokken er ikke engang slået 10:00 og jeg har allerede ufrivilligt været involveret i to seksuelt betonede hændelser.

Først anså genboens hund mig som sit private redskab til sin enorme liderlighed, ved i godt 20 sekunder at benbolle mig ude på fortovet. (20 sekunder føles som længere tid i dén situation). Og nu har jeg lige ved et uheld lavet klassikeren og fået øjenkontakt med en anden mand, imens jeg bed af en banan.

Dirty thursday!


Det bliver en god dag :D

Jeg føler mig udnyttet.


Du kan passende sige som Jim fra American Pie. "I was used... Cool"
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kommodedyret » 7. mar 2019, 21:59

Hørt i toget: "you speak ik' danish?"

Modtagen forstod alligevel godt sætningen, på trods af sine formodede manglende danskkunskaber.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12920
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ado » 8. mar 2019, 14:04

I Silkeborg har vi noget, der hedder "Søtorvet". Det lyder smukt, men det er det ikke. Det er en kæmpe parkeringsplads med en Circle K i den ene ende og med en udtjent brun Kvicklybygning i den anden ende.
Det skal der nu ændres på. Og gudskelov for det. Grunden ligger så smukt med havnen på den ene side og sø på den anden. Så der skal være boliger, nye butikker og grønne områder.
Men folk er ikke glade. Sjældent har jeg da set så mange følelser knyttet til noget så grimt.
I dag har avisen en artikel om at den ene tank (ja, der er en mere udover Circle K) bliver fjernet i dag. Og dét synes Anette er rædsomt. Rædsomt!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 8. mar 2019, 14:07

Ado skrev:[...] Og dét synes Anette er rædsomt. Rædsomt!


Folk er ofte meget konservative mht. lokalmiljøet :lol:
1

Tilbage til "Generelt"