Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Selma156
Indlæg: 2341
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6808

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Selma156 » 11. mar 2019, 18:25

Jeg så i dag en ældre dame på gaden, som gik med et indkøbsnet med påskriften "Læs. Spis. Sov. Gentag". Hun var totalt street med solbriller og hat og det hele. Jeg ved ikke hvorfor, men i mit hoved burde det bare være på engelsk :D
7
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 11. mar 2019, 18:37

Delfin skrev:Nogle gange indtræder miraklet at man kommer til stoppestedet samtidig med bussen. Ikke nok med det. I dag opnåede jeg at opleve hele to mirakler, da jeg kunne løbe direkte fra den ene bus ind i den næste, som kun køre en gang i timen

Købte du ikke en lottokupon? Det der sker SÅ sjældent, at det måtte udløse et Kinderæg :D
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25522

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 11. mar 2019, 18:55

Daine skrev:
Delfin skrev:Nogle gange indtræder miraklet at man kommer til stoppestedet samtidig med bussen. Ikke nok med det. I dag opnåede jeg at opleve hele to mirakler, da jeg kunne løbe direkte fra den ene bus ind i den næste, som kun køre en gang i timen

Købte du ikke en lottokupon? Det der sker SÅ sjældent, at det måtte udløse et Kinderæg :D


Næ men det var da en god ide, så nu har jeg været inde at bruge penge, det er alligevel også længe siden sidst, så hvorfor ikke i dag :lol:
1
14 11 14
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 12. mar 2019, 07:10

Totalt en observation fra dagligdagen. Er der noget, der kan hidse mig op, så er det faktisk sådanne svar. Fuck, hvor er det irriterende! (også selvom det ikke er mig, der spørger)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kalimsofie » 13. mar 2019, 17:10

Der er virkelig mange deltagere på denne konference, der tror, det hedder “interessanter” og ikke “interessenter”.

Når man så samtidig ikke er så stærk udi sammensatte ord, er der mange arbejdspapirer med titlen “Interessant analyse”.

Og det lyder jo egentlig meget spændende at læse...
10
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Jadajada » 13. mar 2019, 18:12

Kalimsofie skrev:Der er virkelig mange deltagere på denne konference, der tror, det hedder “interessanter” og ikke “interessenter”.

Når man så samtidig ikke er så stærk udi sammensatte ord, er der mange arbejdspapirer med titlen “Interessant analyse”.

Og det lyder jo egentlig meget spændende at læse...



Mere én gang på en dag ville give mig tics ;)
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kalimsofie » 13. mar 2019, 18:16

Jadajada skrev:
Kalimsofie skrev:Der er virkelig mange deltagere på denne konference, der tror, det hedder “interessanter” og ikke “interessenter”.

Når man så samtidig ikke er så stærk udi sammensatte ord, er der mange arbejdspapirer med titlen “Interessant analyse”.

Og det lyder jo egentlig meget spændende at læse...



Mere én gang på en dag ville give mig tics ;)


Så ville du ikke have overlevet længere end til frokost...

Jeg tic’ser over hele kroppen.
0
rosena
Indlæg: 235
Tilmeldt: 13. feb 2016, 11:26
Kort karma: 8
Likede indlæg: 181

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf rosena » 13. mar 2019, 20:38

Der er ikke så mange passagerer i S-togene, der har opdaget, at man ikke behøver at flagre med hånden helt oppe under loftet under censoren for at få mellemdørene til at åbne.

Det virker fint i den højde, hvor piktogrammet sidder :-)
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22961

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 13. mar 2019, 20:46

Mand der har fortalt mig et password bemærker at jeg husker det en halv time senere (jeg husker det stadig), og udbryder: Du er en farlig mand at give information.

Det var interessant. For det første var det snot åndssvagt af ham at give mig det, men det var nødvendigt. Og for at løse opgaven måtte jeg nødvendigvis huske det, så der er ligesom lidt af en logisk kløft mellem hvad der bør holdes hemmeligt og hvad virkeligheden er.

Men for det andet var det ret kvikt tænkt af ham efterfølgende. Han ved hvad mennesker er i stand til at udøve af skade tydeligvis. Helt almindelige, ikke-psykopatiske mennesker. Og jeg er ikke ham der tæver folk nede i byen, men kors hvor kan jeg anrette meget skade bag en computer med en internetforbindelse - hvis jeg vil.

Gad vide om det kun er tanken om at det også er mit eget liv der ville blive ødelagt der holder mig tilbage? Ligesom at ham nede i byen ikke slår løs på alle, fordi han godt ved han ikke kan tæve hele byen på én gang, trods alt.

Jeg ved ikke præcist hvad der er årsagen til at jeg ikke misbruger den viden jeg har om forskellige følsomme ting. Gud skal vide jeg ikke tror det er min gode moral alene.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14618

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 13. mar 2019, 20:49

Det gør mig virkelig træt i hovedet når folk reklamerer for de her “vidunder” vægttabsprodukter hvor man kan beholde samme inaktive livsstil og usunde diæt, hvis bare man skifter morgenmåltidet ud med denne her mirakeldrik.

Den eneste måde at tabe sig på er ved at være i et kalorieunderskud. Hvis man taber sig 5 kg på tre dage, så er det ikke særlig sundt og størstedelen af det er højest sandsynlig væske. Selvom en stor del er begyndt at stille kritiske spørgsmål, så er der også nogen der hopper i med begge ben. Hver. Evig. Eneste. Gang.
7
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 14. mar 2019, 08:23

Aragorn skrev:Mand der har fortalt mig et password bemærker at jeg husker det en halv time senere (jeg husker det stadig), og udbryder: Du er en farlig mand at give information.

Det var interessant. For det første var det snot åndssvagt af ham at give mig det, men det var nødvendigt. Og for at løse opgaven måtte jeg nødvendigvis huske det, så der er ligesom lidt af en logisk kløft mellem hvad der bør holdes hemmeligt og hvad virkeligheden er.

Men for det andet var det ret kvikt tænkt af ham efterfølgende. Han ved hvad mennesker er i stand til at udøve af skade tydeligvis. Helt almindelige, ikke-psykopatiske mennesker. Og jeg er ikke ham der tæver folk nede i byen, men kors hvor kan jeg anrette meget skade bag en computer med en internetforbindelse - hvis jeg vil.

Gad vide om det kun er tanken om at det også er mit eget liv der ville blive ødelagt der holder mig tilbage? Ligesom at ham nede i byen ikke slår løs på alle, fordi han godt ved han ikke kan tæve hele byen på én gang, trods alt.

Jeg ved ikke præcist hvad der er årsagen til at jeg ikke misbruger den viden jeg har om forskellige følsomme ting. Gud skal vide jeg ikke tror det er min gode moral alene.


Det er jo egentlig et meget spændende tankeeksperiment: hvad ville man rent faktisk gøre, hvis ens handlinger absolut ingen konsekvenser havde? Hvilke impulser ville man give efter for - af nysgerrighed, af ondskabsfuldhed, af hævntørst, af fascination?

Jeg tror personligt, at jeg har kapacitet til en hel del og jeg kan også mærke, hvor civiliseringen og mine særlige menneskelige egenskaber holder mig tilbage. Ikke blot ud fra en "Det er forbudt og det må man ikke"-overvejelse - lovlydighed er for mig på en lang række områder bare et spørgsmål om, at jeg ikke vil bremses i livet på grund af handlinger, som af samfundet opfattes som kriminelle; ikke fordi jeg har internaliseret samfundets love som min egen personlige moral -, men en reel aversion mod fx at skade andre, fysisk og psykisk. Min indlevelsesevne og empati opsætter nogle barrierer, som jeg ikke kan få mig selv til at nedbryde, selvom jeg godt kunne være nysgerrig, et eller andet sted, efter at vide, hvordan det føles at slå et andet menneske ihjel, fx. Den esktreme oplevelse og dét, det gør ved et menneske at have gjort sådan; det ufravendelige ved det. Hvordan føles det at have overskredet den grænse og aldrig kunne vende om? Hvordan lever man med det og hvad gør det ved én?

Jeg er facineret af tanken om at kunne være turist i menneskelige bevidshedstilstande; det er en nysgerrighed bundet op på en længsel eller interesse efter at undersøge den menneskelige kapacitet. Men jeg har jo mig selv lige her og jeg tror ikke, at jeg nogensinde har stillet mig selv spørgsmålet direkte, selvom jeg har talt om det masser af gange: hvad ville jeg gøre, hvis jeg kunne?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 14. mar 2019, 09:25

LaScrooge skrev:
Aragorn skrev:Mand der har fortalt mig et password bemærker at jeg husker det en halv time senere (jeg husker det stadig), og udbryder: Du er en farlig mand at give information.

Det var interessant. For det første var det snot åndssvagt af ham at give mig det, men det var nødvendigt. Og for at løse opgaven måtte jeg nødvendigvis huske det, så der er ligesom lidt af en logisk kløft mellem hvad der bør holdes hemmeligt og hvad virkeligheden er.

Men for det andet var det ret kvikt tænkt af ham efterfølgende. Han ved hvad mennesker er i stand til at udøve af skade tydeligvis. Helt almindelige, ikke-psykopatiske mennesker. Og jeg er ikke ham der tæver folk nede i byen, men kors hvor kan jeg anrette meget skade bag en computer med en internetforbindelse - hvis jeg vil.

Gad vide om det kun er tanken om at det også er mit eget liv der ville blive ødelagt der holder mig tilbage? Ligesom at ham nede i byen ikke slår løs på alle, fordi han godt ved han ikke kan tæve hele byen på én gang, trods alt.

Jeg ved ikke præcist hvad der er årsagen til at jeg ikke misbruger den viden jeg har om forskellige følsomme ting. Gud skal vide jeg ikke tror det er min gode moral alene.


Det er jo egentlig et meget spændende tankeeksperiment: hvad ville man rent faktisk gøre, hvis ens handlinger absolut ingen konsekvenser havde? Hvilke impulser ville man give efter for - af nysgerrighed, af ondskabsfuldhed, af hævntørst, af fascination?

Jeg tror personligt, at jeg har kapacitet til en hel del og jeg kan også mærke, hvor civiliseringen og mine særlige menneskelige egenskaber holder mig tilbage. Ikke blot ud fra en "Det er forbudt og det må man ikke"-overvejelse - lovlydighed er for mig på en lang række områder bare et spørgsmål om, at jeg ikke vil bremses i livet på grund af handlinger, som af samfundet opfattes som kriminelle; ikke fordi jeg har internaliseret samfundets love som min egen personlige moral -, men en reel aversion mod fx at skade andre, fysisk og psykisk. Min indlevelsesevne og empati opsætter nogle barrierer, som jeg ikke kan få mig selv til at nedbryde, selvom jeg godt kunne være nysgerrig, et eller andet sted, efter at vide, hvordan det føles at slå et andet menneske ihjel, fx. Den esktreme oplevelse og dét, det gør ved et menneske at have gjort sådan; det ufravendelige ved det. Hvordan føles det at have overskredet den grænse og aldrig kunne vende om? Hvordan lever man med det og hvad gør det ved én?

Jeg er facineret af tanken om at kunne være turist i menneskelige bevidshedstilstande; det er en nysgerrighed bundet op på en længsel eller interesse efter at undersøge den menneskelige kapacitet. Men jeg har jo mig selv lige her og jeg tror ikke, at jeg nogensinde har stillet mig selv spørgsmålet direkte, selvom jeg har talt om det masser af gange: hvad ville jeg gøre, hvis jeg kunne?


Det har du nok alligevel, i et eller andet omfang. I psykoanalysen og i teorien bar gestaltterapien, opererer man med begrebet 'Introjektion/Introjekt', som en yderst og meget væsentlig del af den menneskelige psyke/bevidsthed/underbevidsthed.

For nu ikke at skulle kaste mig ud i en længere smøre, kan jeg henvise til Hanne Hostrups artikel, der kommer lidt ind på emnet ;)

http://hannehostrup.dk/gestalt/Artikler ... 202008.pdf
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 14. mar 2019, 17:05

Selvfølgelig er det når man sniger sig op til spar (den eneste butik i vores lille by) med sovehår og generelt tydeligt man er syg. For at hente yoghurt (til de to syge børn), Chips (til rask mand og søn, der kommer hjemsendte) og rødvin (trøst til mig fordi jeg bliver ved med at hoste helt vildt)
At man møder vildt mange mennesker man kender og de fleste kikker i vognen og smiler meget overbærende :ninja:
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14667
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 14. mar 2019, 18:22

Ud over debatten er jeg uendeligt ligeglad med, hvad tilfældige, fremmede mennesker mener om dette eller hint. DR Aftenshowets “faste seere”, TV2 News’ Danmarkspanel, Mads & Monopolets facebookside: I couldn’t care less.
Meningsmålinger med et ordentligt statistisk grundlag kan være interessante nok, men 3 tilfældige kunder i Bilka :gab: .
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Moxy-lady » 14. mar 2019, 19:23

Fyrst Eberhard skrev:
sigge skrev:Ud over debatten er jeg uendeligt ligeglad med, hvad tilfældige, fremmede mennesker mener om dette eller hint. DR Aftenshowets “faste seere”, TV2 News’ Danmarkspanel, Mads & Monopolets facebookside: I couldn’t care less.
Meningsmålinger med et ordentligt statistisk grundlag kan være interessante nok, men 3 tilfældige kunder i Bilka :gab: .

Voxpops er som regel vildt berigende.
(Og fyldt med materiale til ‘No shit-tråden’)

Journalist: “Hvordan har du det med, at børnehaven brændte ned til grunden i nat?”

Marianne ‘Forælder’:
“Jamen, det synes jeg da er meget ubehageligt, også fordi vores barn nu skal passes et sted det ikke kender.”


Journalist: “Hvad synes du om, at benzinpriserne er steget så meget den seneste tid?”

Bjarne ‘Smed’:
“Det er da noget møg, fordi nu bliver det jo dyrere for os at komme til og fra arbejde.”


Enig, men samtidig er det den slags ting der er sjovest for eftertiden at gense. Måske ikke lige ovenstående eksempler, men jeg kan huske både nyhedssekvenser fra dengang dankortet blev indført og da McDonald's kom til landet hvor de her voxpops er skide sjove at gense. Det er åbenlyst for samtiden, men 20 år senere er det små tidslommer fra almindelige mennesker.

Det er i hvert fald hvad jeg fortæller mig selv når jeg bliver irriteret over åbenlyse og intetsigende spørgsmål i nyhederne :D
4
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Generelt"