Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14789
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24883

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 30. jun 2017, 06:13

hotlips skrev:
Queen Molly skrev:
hotlips skrev:Jeg tror snart jeg får ry for at have en vinbjergsneglefetich.

Og det på trods af at jeg ikke er synderligt vild med snegle af nogen art.

Men damn jeg har efterhånden skrevet mange gange at de er fredede og at man ikke må tegne på dem når der igen er nogen der stolt viser billeder af at de har malet lyserøde hjerter eller fartstriber på en snegl, ofte sammen med poderne der så lærer det er helt fint at man gør den slags... Og selvom de sikkert er lige så ligeglade bagefter så synes jeg ikke det skal have lov til at stå uden at blive kritiseret, det er sq en besynderlig ide at få og i særdeleshed at udføre.


Hvorfor i alverden gør man det? Male på et levende dyr er da virkelig sært.
Kan de ikke nøjes med sten som andre børn?


Det er et rigtig godt spørgsmål, hvis jeg kunne svare kunne jeg måske bedre trænge igennem med at det ikke er iorden.
Nogen skriver navne eller numre på fordi de tilsyneladende mener det er helt fint de lige tager ejerskab over hvad der nu tilfældigvis kommer forbi deres dør af frie levende væsener, måske er det generelt også for de der tegner hjerter og lignende.

Sidste år var der en der havde hældt neglelak over en håndfuld af dem, tilsyneladende det meste af en flaske på hver for de var helt dækket af et tykt lag der løb ned hvor sneglen skulle kravle,hun syntes vist mest det så flot ud.


Som børn legede min søster og jeg med nogle snegle, som vi "holdt fanget" i min farmors fuglebad, vi malede deres huse med vandfarver for at kunne kende forskel på, hvis snegle der var hvis. :genert: Til vores store overraskelse havde sneglene forladt deres nye hjem (fuglebadet) næste morgen.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Queen Molly » 30. jun 2017, 06:41

hotlips skrev:
Queen Molly skrev:
hotlips skrev:Jeg tror snart jeg får ry for at have en vinbjergsneglefetich.

Og det på trods af at jeg ikke er synderligt vild med snegle af nogen art.

Men damn jeg har efterhånden skrevet mange gange at de er fredede og at man ikke må tegne på dem når der igen er nogen der stolt viser billeder af at de har malet lyserøde hjerter eller fartstriber på en snegl, ofte sammen med poderne der så lærer det er helt fint at man gør den slags... Og selvom de sikkert er lige så ligeglade bagefter så synes jeg ikke det skal have lov til at stå uden at blive ktank
eret, det er sq en besynderlig ide at få og i særdeleshed at udføre.


Hvorfor i alverden gør man det? Male på et levende dyr er da virkelig sært.
Kan de ikke nøjes med sten som andre børn?


Det er et rigtig godt spørgsmål, hvis jeg kunne svare kunne jeg måske bedre trænge igennem med at det ikke er iorden.
Nogen skriver navne eller numre på fordi de tilsyneladende mener det er helt fint de lige tager ejerskab over hvad der nu tilfældigvis kommer forbi deres dør af frie levende væsener, måske er det generelt også for de der tegner hjerter og lignende.

Sidste år var der en der havde hældt neglelak over en håndfuld af dem, tilsyneladende det meste af en flaske på hver for de var helt dækket af et tykt lag der løb ned hvor sneglen skulle kravle,hun syntes vist mest det så flot ud.


Jeg forstår slet ikke hvordan den tanke opstår.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf hotlips » 30. jun 2017, 08:27

sigge skrev:
hotlips skrev:
Queen Molly skrev:
hotlips skrev:Jeg tror snart jeg får ry for at have en vinbjergsneglefetich.

Og det på trods af at jeg ikke er synderligt vild med snegle af nogen art.

Men damn jeg har efterhånden skrevet mange gange at de er fredede og at man ikke må tegne på dem når der igen er nogen der stolt viser billeder af at de har malet lyserøde hjerter eller fartstriber på en snegl, ofte sammen med poderne der så lærer det er helt fint at man gør den slags... Og selvom de sikkert er lige så ligeglade bagefter så synes jeg ikke det skal have lov til at stå uden at blive kritiseret, det er sq en besynderlig ide at få og i særdeleshed at udføre.


Hvorfor i alverden gør man det? Male på et levende dyr er da virkelig sært.
Kan de ikke nøjes med sten som andre børn?


Det er et rigtig godt spørgsmål, hvis jeg kunne svare kunne jeg måske bedre trænge igennem med at det ikke er iorden.
Nogen skriver navne eller numre på fordi de tilsyneladende mener det er helt fint de lige tager ejerskab over hvad der nu tilfældigvis kommer forbi deres dør af frie levende væsener, måske er det generelt også for de der tegner hjerter og lignende.

Sidste år var der en der havde hældt neglelak over en håndfuld af dem, tilsyneladende det meste af en flaske på hver for de var helt dækket af et tykt lag der løb ned hvor sneglen skulle kravle,hun syntes vist mest det så flot ud.


Som børn legede min søster og jeg med nogle snegle, som vi "holdt fanget" i min farmors fuglebad, vi malede deres huse med vandfarver for at kunne kende forskel på, hvis snegle der var hvis. :genert: Til vores store overraskelse havde sneglene forladt deres nye hjem (fuglebadet) næste morgen.


Jeg har skam også haft mariehøns boende i en madkasse og jeg har taget livet af adskillige hundestejler fordi jeg tog dem med hjem og holdt dem i en spand.
Men børn der ikke ved bedre og voksne der forlængst burde være blevet klogere er meget forskellige ting.
Da vi havde fanget en masse fisk i biologi og vores lærer ikke ville høre på at de ville dø fordi der ikke var en pumpe i akvariet , ikke engang efter en dag da der allerede var en del døde fik min mor så også brev fra inspektøren om at jeg havde forladt skolen i timen, jeg snuppede resten og gik ned til havnen og slap dem fri, fordi jeg var blevet klogere og det bestemt ikke var hensigten at være ond ved dyrene.

Når de her finder snegle de har tegnet på på vej ud af haven bliver de også ofte hentet tilbage, og hvorvidt ens have er et godt sted at bo for en snegl bliver som hovedregel slet ikke overvejet og det er det ikke alle haver der er, hvis der er mange fliser, grus nåletræer eller et generelt tørt miljø uden steder at gemme sig så er der sjældent vinbjergsnegle naturligt, det er ikke noget for dem.
Og det burde være indlysende at man tænker på den slags hvis man gerne vil have dyr og så er det sådan set ligemeget om det er kæledyr eller vildledende dyr man gerne vil tiltrække.
2
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aspargsen » 30. jun 2017, 08:45

Tamara skrev:Jeg er så træt af den retorik, der har sneget sig ind om at mennesker på offentlig ydelse er dumme


Så du DR programmet barndom på bistand ?
de forældre der medvirkede der gjorde da intet for af modbevise påstanden, man kan vist roligt sige af de ikke var den skarpeste kniv i skuffen (faktisk ikke kniv, nok mere en ske)

og det fik mig til af undre mig over om det er et krav i bistands loven af man skal have husdyr ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jun 2017, 15:35

Nogle gange skal de voksne virkelig passe på med at tro de kan være "Ung med de unge" og forstå deres udtryk og lige være smarte og bruge dem selv.

nut.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25711

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 30. jun 2017, 18:05

Queen Molly skrev:
hotlips skrev:
Queen Molly skrev:
hotlips skrev:Jeg tror snart jeg får ry for at have en vinbjergsneglefetich.

Og det på trods af at jeg ikke er synderligt vild med snegle af nogen art.

Men damn jeg har efterhånden skrevet mange gange at de er fredede og at man ikke må tegne på dem når der igen er nogen der stolt viser billeder af at de har malet lyserøde hjerter eller fartstriber på en snegl, ofte sammen med poderne der så lærer det er helt fint at man gør den slags... Og selvom de sikkert er lige så ligeglade bagefter så synes jeg ikke det skal have lov til at stå uden at blive ktank
eret, det er sq en besynderlig ide at få og i særdeleshed at udføre.


Hvorfor i alverden gør man det? Male på et levende dyr er da virkelig sært.
Kan de ikke nøjes med sten som andre børn?


Det er et rigtig godt spørgsmål, hvis jeg kunne svare kunne jeg måske bedre trænge igennem med at det ikke er iorden.
Nogen skriver navne eller numre på fordi de tilsyneladende mener det er helt fint de lige tager ejerskab over hvad der nu tilfældigvis kommer forbi deres dør af frie levende væsener, måske er det generelt også for de der tegner hjerter og lignende.

Sidste år var der en der havde hældt neglelak over en håndfuld af dem, tilsyneladende det meste af en flaske på hver for de var helt dækket af et tykt lag der løb ned hvor sneglen skulle kravle,hun syntes vist mest det så flot ud.


Jeg forstår slet ikke hvordan den tanke opstår.


Nogle gør det for at følge dem, og og jeg har hørt om, at de samme snegle er kommet i folks haver gennem mange år. Jeg har aldrig tænkt på, at det skulle være skadeligt for sneglen med en lille klat neglelak på skjoldet, men hvis du ved noget, jeg ikke ved, vil jeg meget gerne give det videre
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bøtte » 30. jun 2017, 19:09

Det lykkes mig altid - uden undtagelse - at komme i Bilka den sidste hverdag i måneden. Og jeg opdager det først, når jeg begynder at spekulere over hvorfor der er så mange mennesker/biler lige netop den dag.
3
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 30. jun 2017, 19:35

Jeg tror, der er et marked for at masseproducere dimissionsbankoplader.

Felterne kunne inkludere, men er ikke begrænset til, følgende:

Metafortalen - Talen, der indeholder så mange metaforer, at selv motivationsmemes på en ensom tantes Facebookvæg ikke kan følge med.
Den Højtidelige Pligttale - Talen, der leveres af en fra ledelsen, som de studerende næppe har mødt.
Relationstalen - Talen, der gives af en studerende, hvis tid på uddannelsen primært har begrænset sig til festudvalget. Bonus, hvis der hujes når taleren nævner fredagsbaren.
Sangeren - En underviser på uddannelsen leder forsamlingen i et udvalg af skingert fremført klaverspil og sang. Bonus, hvis sangprogrammet indeholder "De smukke unge mennesker" og/eller "Livstræet".
Det Forkerte Navn - Forvirring fordi opråberen bytter om på "Vestergaard" og "Vesterskov" til diplomoverrækkelsen.
Forsvinderen - Når der opråbes dimittender, der er blevet væk. Bonus, hvis der er fem eller flere i træk.
Knas Med Mikrofonen - En blanding mellem hyletone og dyb brummen indtager salen, indtil taleren får rettet på mikrofonen.
7
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 30. jun 2017, 19:53

En ting er at det virker fjollet at have sandaler på i øsregnvejr, det virker endnu mere fjollet når de også er to numre for små.
1
...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jun 2017, 19:56

Allmost_Famous skrev:Jeg tror, der er et marked for at masseproducere dimissionsbankoplader.

Felterne kunne inkludere, men er ikke begrænset til, følgende:

Metafortalen - Talen, der indeholder så mange metaforer, at selv motivationsmemes på en ensom tantes Facebookvæg ikke kan følge med.
Den Højtidelige Pligttale - Talen, der leveres af en fra ledelsen, som de studerende næppe har mødt.
Relationstalen - Talen, der gives af en studerende, hvis tid på uddannelsen primært har begrænset sig til festudvalget. Bonus, hvis der hujes når taleren nævner fredagsbaren.
Sangeren - En underviser på uddannelsen leder forsamlingen i et udvalg af skingert fremført klaverspil og sang. Bonus, hvis sangprogrammet indeholder "De smukke unge mennesker" og/eller "Livstræet".
Det Forkerte Navn - Forvirring fordi opråberen bytter om på "Vestergaard" og "Vesterskov" til diplomoverrækkelsen.
Forsvinderen - Når der opråbes dimittender, der er blevet væk. Bonus, hvis der er fem eller flere i træk.
Knas Med Mikrofonen - En blanding mellem hyletone og dyb brummen indtager salen, indtil taleren får rettet på mikrofonen.


Genial! :klap:

Må jeg bidrage:
Jokeren - En dimittend der modtager sit diplom iført meget iøjenfaldende afroparyk eller blomstret jakkesæt.
Rockstjernen - En dimittend der har medbragt dedikeret skrigekor der går helt grassat når han går på scenen.
Hopperen - Ham som efter diplommodtagelsen lige hopper op og klikker fødderne sammen og får hele salen til at bryde ud i fælles latter

click.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 30. jun 2017, 20:09

Dirtylittledevil skrev:
Genial! :klap:

Må jeg bidrage:
Jokeren - En dimittend der modtager sit diplom iført meget iøjenfaldende afroparyk eller blomstret jakkesæt.
Rockstjernen - En dimittend der har medbragt dedikeret skrigekor der går helt grassat når han går på scenen.
Hopperen - Ham som efter diplommodtagelsen lige hopper op og klikker fødderne sammen og får hele salen til at bryde ud i fælles latter

click.jpg

Ej, nu kan jeg jo ikke lade være med at komme på flere :lol:

Sjusken - Dimmitenden, der møder op i udtrådte sneakers, forvaskede jeans, og sovseplettet t-shirt med tryk på maven. Bonus for utæmmet hår/skæg.

Fashionistaen - Dimmitenden, der er iført gulvlang kjole, stilletter med rhinsten på, og håret sat op i en fabelagtig frisure. Hun bærer typisk på en stor buket blomster, der matcher tøjet.

Moren - Dimmitenden, der har fået barn i løbet af uddannelsen. Hun har taget sin tumling med op til overrækkelsen, og alle tilskuende kvinder i den fødedygtige alder udbryder et kollektivt "nååårh" når barnet siger hej til opråberen.

Den Ivrige - Dimmitenden, der rækker hånden frem alt for tidligt, og derfor går hele vejen hen over gulvet med kroppen let foroverbøjet og armen strakt ud mod opråberen.

Den Lårkorte - Dimmitenden, der bærer en så kort kjole, at forreste række kan se hendes trusser når hun går.

Fumleren - Dimmitenden, der må stå lidt akavet oppe på podiet, fordi opråberen ikke kan finde det rette eksamensbevis.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 30. jun 2017, 20:11

Jeg bliver åbenbart utilpas af kvinder der ifører sig cowboybukser uden noget inde under.
Altså hun stod bare der i glat skinke og trak jeans på :panik:
But how? Det kan umuligt være andet end ubehageligt?
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. jun 2017, 20:15

Allmost_Famous skrev:Ej, nu kan jeg jo ikke lade være med at komme på flere :lol:

Sjusken - Dimmitenden, der møder op i udtrådte sneakers, forvaskede jeans, og sovseplettet t-shirt med tryk på maven. Bonus for utæmmet hår/skæg.

Fashionistaen - Dimmitenden, der er iført gulvlang kjole, stilletter med rhinsten på, og håret sat op i en fabelagtig frisure. Hun bærer typisk på en stor buket blomster, der matcher tøjet.

Moren - Dimmitenden, der har fået barn i løbet af uddannelsen. Hun har taget sin tumling med op til overrækkelsen, og alle tilskuende kvinder i den fødedygtige alder udbryder et kollektivt "nååårh" når barnet siger hej til opråberen.

Den Ivrige - Dimmitenden, der rækker hånden frem alt for tidligt, og derfor går hele vejen hen over gulvet med kroppen let foroverbøjet og armen strakt ud mod opråberen.

Den Lårkorte - Dimmitenden, der bærer en så kort kjole, at forreste række kan se hendes trusser når hun går.

Fumleren - Dimmitenden, der må stå lidt akavet oppe på podiet, fordi opråberen ikke kan finde det rette eksamensbevis.


Åh hvor er du god! :lol:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 30. jun 2017, 20:18

kidkomb skrev:Jeg bliver åbenbart utilpas af kvinder der ifører sig cowboybukser uden noget inde under.
Altså hun stod bare der i glat skinke og trak jeans på :panik:
But how? Det kan umuligt være andet end ubehageligt?

Glat skinke! :lol: :klap: :lol: :klap: :lol:
7
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 30. jun 2017, 20:24

Dirtylittledevil skrev:Åh hvor er du god! :lol:


Kameramanden - Dimittendens kæreste, der har medbragt spejlreflekskamera med særdeles effektiv blitz. Og han er ikke bleg for at bruge det!

Den Omvende Selfie - Dimittendens far, der har medbragt en selfiestang, hvilket tillader ham at tage hvad jeg gætter på er virkelig slørede billeder af sit barn til diplomoverrækkelsen.

Den Nærrige Fulderik - Dimittenden, der drikker sig halvsnaldret i de gratis drinks, kantinen har sat på bordene. Vedkommende kendetegnes blandt andet på den stak mikroskopiske plastikglas, han/hun konstant har i hænderne.

Graduation Goggles - Den følelsesmæssigt overvældede dimittend, der i dagens anledning går og omfavner alle, hun nogensinde har haft en samtale med i løbet af studiet.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Generelt"