Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 18. maj 2019, 22:06

Som patient ville jeg være ravende ligeglad med, hvad der evt står eller ikke står på personalets kuglepen. Jeg tror aldrig, jeg overhovedet har lagt mærke til deres kuglepennes udseende, så de kan være grønlyseblå med stjerner på. Noget mere ligegyldigt skal jeg lede længe efter
15
14 11 14
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Fru Sunshine » 18. maj 2019, 23:06

Min mand får nogle vældig flagrende armbevægelser ca. 20 minutter inden, han bliver småskidt tilpas efter et pænt umådeholdent alkoholindtag.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 19. maj 2019, 00:02

.
Senest rettet af Delfin 19. maj 2019, 07:43, rettet i alt 1 gang.
0
14 11 14
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 19. maj 2019, 00:45

kartoffelpizza skrev:Jeg er sygeplejerske, og ville finde det vanvittigt upassende, hvis mine kollegaer havde kuglepenne med logo - uanset om det var fagforening, LA, Ø eller Polle fra snave.

Hvorfor skulle det være upassende med fagforeningens logo? Jeg går da med min fagforeningsnål. Jeg kan ikke rigtig se, at det skulle være upassende?
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 19. maj 2019, 09:35

Dame på Facebook spørger efter erfaringer med vinduesfilm, så folk ikke kan kigge ind i hendes stue.
Et par stykker anbefaler efter bedste evne, men der er også en der siger at man bare skal duppe sine ruder med creme fraiche.
Så er det også nemt at vaske af igen.

Erhm, hvad? Altså. Nej, hvad?
26
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 19. maj 2019, 10:38

Den eneste gang jeg har lagt mærke til en sygeplejerskes kuglepen, var fordi den var lyserød med pels.

Spurgte ind til den aparte kuglepen og hun svarede blot, at så blev den aldrig bare tilfældigt nuppet af andre.
16
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf HappyHippo » 19. maj 2019, 12:02

kidkomb skrev:Dame på Facebook spørger efter erfaringer med vinduesfilm, så folk ikke kan kigge ind i hendes stue.
Et par stykker anbefaler efter bedste evne, men der er også en der siger at man bare skal duppe sine ruder med creme fraiche.
Så er det også nemt at vaske af igen.

Erhm, hvad? Altså. Nej, hvad?


Vi har sådan nogle kæmpe gulv-til-loft vinduer i vores soveværelse, som vender ud mod solen. Dvs soveværelset bliver en sauna om sommeren. Vi bruger ikke vinduerne til noget, så min mand fik den ide at plastre dem til med stanniol, så solen og varmen ville reflektere væk.
Jeg aner ikke om det reelt hjælper (stadig mega varmt), men det ser virkelig godt ud fra gaden :rulle:
2
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 19. maj 2019, 12:42

At være tilskuer til Marathon er hårdt for hænderne. Jaja, de løber langt, men er der nogen der tænker over hvor hårdt det er at klappe? :fløjt:
Bortset fra det er løberne pisseseje og min veninde og jeg havde en fest med at kigge på forskellige løbestile...og pæne mænd :lol:
6
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6975

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ladysparrow » 19. maj 2019, 15:17

Trappestige skrev:
kidkomb skrev:Dame på Facebook spørger efter erfaringer med vinduesfilm, så folk ikke kan kigge ind i hendes stue.
Et par stykker anbefaler efter bedste evne, men der er også en der siger at man bare skal duppe sine ruder med creme fraiche.
Så er det også nemt at vaske af igen.

Erhm, hvad? Altså. Nej, hvad?

I Sverige er det “in” at smøre ruderne med filmjölk. Det har været i flere indretningsgrupper gennem flere år. Man smører det på med en lille rulle og flere laver mønstre i det med malertape. Det er nok dér idéen kommer fra, jeg tvivler dog på at resultatet bliver lige så godt med creme fraiche.


:lol: det har jeg alligevel aldrig i mine 15 år i Sverige hørt om eller set. Ved du hvorhenne i Sverige det er en trend? Er sgu nødt til at høre mine svenske kolleger om det. Det lyder vildt underligt og rigtigt ulækkert.
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pityt » 19. maj 2019, 15:49

Når man er rigtig god og husker at smøre ansigt og bryst ind i faktor 50 inden mange timer i solen, er det en god idé også at huske det øverste af skuldre/ryg og nakken...har jeg hørt :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6975

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ladysparrow » 19. maj 2019, 16:09

Trappestige skrev:
Ladysparrow skrev:
Trappestige skrev:
kidkomb skrev:Dame på Facebook spørger efter erfaringer med vinduesfilm, så folk ikke kan kigge ind i hendes stue.
Et par stykker anbefaler efter bedste evne, men der er også en der siger at man bare skal duppe sine ruder med creme fraiche.
Så er det også nemt at vaske af igen.

Erhm, hvad? Altså. Nej, hvad?

I Sverige er det “in” at smøre ruderne med filmjölk. Det har været i flere indretningsgrupper gennem flere år. Man smører det på med en lille rulle og flere laver mønstre i det med malertape. Det er nok dér idéen kommer fra, jeg tvivler dog på at resultatet bliver lige så godt med creme fraiche.


:lol: det har jeg alligevel aldrig i mine 15 år i Sverige hørt om eller set. Ved du hvorhenne i Sverige det er en trend? Er sgu nødt til at høre mine svenske kolleger om det. Det lyder vildt underligt og rigtigt ulækkert.

Jeg har set det i flere år, i diverse svenske indretningsgrupper på Facebook. Der er jo intet ulækkert i det, det tørrer ind. Jeg synes det er vældigt smart.


Tak for linket. Jeg har aldrig hørt om det, men synes stadig det er noget klamt med indtørrede madrester på vinduerne. Er sgu nødt til at høre om det er nogen jeg kender der har hørt om det. Tiltrækker det ikke insekter ect?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 19. maj 2019, 17:40

Pityt skrev:Når man er rigtig god og husker at smøre ansigt og bryst ind i faktor 50 inden mange timer i solen, er det en god idé også at huske det øverste af skuldre/ryg og nakken...har jeg hørt :genert:


:D
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 19. maj 2019, 20:01

Når man finder ud af, at den eneste sang med Justin Bieber (på nær hans duet med selvsamme) der har hængt fast i øregangen er skrevet af Ed Sheeran, så giver det hele mening igen... (Jeg er ikke så hurtig)
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. maj 2019, 20:12

Selvom man tænker “det berører ikke mig, så jeg kan godt læse det” om abortlovgivningerne i USA, så ender man (jeg) alligevel med at sidde og være fuldkommen rødglødende af raseri over at man vil tvinge kvinder igennem en graviditet og der findes mænd der kaæder det sexistisk når kvinder påpeger at det ikke vil ramme dem direkte, så deres mening er underordnet.

No uterus, no opinion.
Hvad en pro-lifer (synes bedre om anti-choice) vil gøre med sin krop er deres egen sag. Hvad jeg vil med min skal de bare blande sig fuldkommen udenom.
6
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7324
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 19. maj 2019, 20:13

TinaW skrev:Når man finder ud af, at den eneste sang med Justin Bieber (på nær hans duet med selvsamme) der har hængt fast i øregangen er skrevet af Ed Sheeran, så giver det hele mening igen... (Jeg er ikke så hurtig)


Ed Sheeran har skrevet den samme sang 200 gange.
6

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Generelt"