Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5745

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 31. maj 2018, 14:59

sigge skrev:
Guilded_Lily skrev:Ballerinasko giver usandsynligt sure tæer!

Den der udtalelse bragte mig ud i en mærkelig yogastilling, som jeg egentlig ikke er smidig nok til at udføre, for at sniffe til mine egne tæer. Heldigvis var de ikke sure.

:lol:

Jeg havde mine på fra 7.15-16.30 i går, og jeg kunne lugte dem på vej hjem i bilen. I morges konstaterede jeg så, at de havde skrabt noget af neglelakken af, og da jeg havde lidt travlt, smed jeg lakken i tasken, sandalerne i bilen og tog skoene på, mens jeg afleverede børnene. Jeg kunne endnu engang lugte dem på vejen til arbejde. Vel ankommet til arbejde kunne man så observere mig på p-pladsen lægge ny lak og skifte til sandaler :lol:
2
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3182

Indlægaf Mani » 31. maj 2018, 15:18

Guilded_Lily skrev:
sigge skrev:

Den der udtalelse bragte mig ud i en mærkelig yogastilling, som jeg egentlig ikke er smidig nok til at udføre, for at sniffe til mine egne tæer. Heldigvis var de ikke sure.

Jeg havde mine på fra 7.15-16.30 i går, og jeg kunne lugte dem på vej hjem i bilen. I morges konstaterede jeg så, at de havde skrabt noget af neglelakken af, og da jeg havde lidt travlt, smed jeg lakken i tasken, sandalerne i bilen og tog skoene på, mens jeg afleverede børnene. Jeg kunne endnu engang lugte dem på vejen til arbejde. Vel ankommet til arbejde kunne man så observere mig på p-pladsen lægge ny lak og skifte til sandaler :lol:

Det samme kan ske i visse typer af åbne sandaler. Det må jeg konstaterer efter at have hjulpet en kollega ved hendes pc i dag. Alternativt har hun haft ballerinaer på i går og ikke vasket fødder i mellemtiden...
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 31. maj 2018, 15:21

Mani skrev:
Guilded_Lily skrev:
sigge skrev:

Det samme kan ske i visse typer af åbne sandaler. Det må jeg konstaterer efter at have hjulpet en kollega ved hendes pc i dag. Alternativt har hun haft ballerinaer på i går og ikke vasket fødder i mellemtiden...

Mmmm - nam. Jeg vaskede fødderne, da jeg kom hjem i går og var i bad i morges, så ballerinaerne får enten en tur med Rodalon eller en tur i skraldespanden.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 980
Likede indlæg: 8423

Indlægaf Rapfisk » 31. maj 2018, 15:46

Deterenoplevelse,detgårover, deterenoplevelse,detgårover, deterenoplevelse,detgårover...
2
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 151
Likede indlæg: 2836

Indlægaf PaleSeptember » 31. maj 2018, 15:50

Guilded_Lily skrev:
Mani skrev:
Guilded_Lily skrev:
sigge skrev:

Mmmm - nam. Jeg vaskede fødderne, da jeg kom hjem i går og var i bad i morges, så ballerinaerne får enten en tur med Rodalon eller en tur i skraldespanden.

Prøv at smide dem i fryseren natten over.
1
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4570

Indlægaf abcd » 31. maj 2018, 16:01

Jeg har lyst til sushi med ristede løg. Jeg har aldrig smagt det, men det lyder godt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 803
Likede indlæg: 11489

Indlægaf dgd2007 » 31. maj 2018, 16:10

Lemonella skrev:Det “sjove” i det med betydningen af ordet forfordele, er jo at dansk sprognævn, har opdaget at flere yngre mennesker, tror at ordet betyder at få mere end de andre.
Det sjove for mig, er at det har jeg så altid troet det betød og jeg er ikke ung mere :gammel: :blush:

Så er det nok dig der har startet "den nye betydning"! :whip: :whip: :whip: :P
Der står i opslaget at den nye (læs: forkerte :devil:) betydning har været kendt siden 1964.

Min forklaring med at det nok betød, at goderne var "før-fordelt" (altså før man selv kom til), var selvfølgelig ikke fri association, men fordi jeg havde hørt de voksne bruge det i betydningen at være blevet snydt. Så det var vel nærmest en logisk efterrationalisering. Altså at det var lidt i stil med fx en "forfilm", som var før den rigtige film. :gruble:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 31. maj 2018, 16:13

PaleSeptember skrev:
Prøv at smide dem i fryseren natten over.

Tak for tippet - det giver jeg et forsøg :gogo:
0
Muddi
Kort karma: 218
Likede indlæg: 1162

Indlægaf Muddi » 31. maj 2018, 16:45

I bussen mod København: Dame sidder på sæddet foran mig og snakker i telefon. I starten lød det meget fredeligt, men pludselig lyder det: “jeg vil ikke diskutere det med dig mere!”, og en masse andre vrede gloser, hvorefter hun smider røret på. Det er sket gentagende gange, for vedkommende i den anden ende, vil åbenbart gerne diskutere, og har ringet med mellemrum, de sidste tre timer.

Damen i bussen, syntes så det skulle gå ud over nogen, for hun lænede sig ud over kanten foran sig (hun sidder helt forrest i bussen ) og spurgte vredt bus chaufføren, om han absolut skulle høre radio, og at det da ikke kunne være rigtigt, at hun skulle være tvangsindlagt til at høre på det. Chaufføren svarede at hun da bare kunne sætte sig lidt længere ned i bussen, men skruede dog ned.
6
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 194
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 3837

Indlægaf ExCoastal » 31. maj 2018, 17:37

Fyrst Eberhard skrev:Set ud fra niveauer af prollethed, rykker ristede løg på sushi saftsuseme ved grænserne for, hvad der burde være muligt. OMFG!

Det lyder nok mærkeligt, men ristede løg og sushi er ikke en ny (eller dansk) ting. Poke (hvor man blander rå fisk, ris og en masse tilbehør) I en skål, er en af de mulige ingredienser netop ristede løg.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Brutus
Kort karma: 14
Likede indlæg: 422

Indlægaf Brutus » 31. maj 2018, 17:45

Dirtylittledevil skrev:Observeret på Bilkas facebookside:

Dame er overrasket over at en medarbejder var overrasket over at hun spurgte efter en pose til den gratis bolle man kan få til sit barn.
Nu her bagefter var hun bekymret over om dette måske betød at hun ikke kunne regne med at få en pose til bollen i fremtiden. Så hun ville gerne lige høre om hun så måske burde gemme den pose hun havde fra sidst hun fik en gratis bolle.
For en sikkerheds skyld postede hun også et foto af den føromtalte pose.

Tit bliver jeg overrasket over, hvad folk finder på at spørge om på de forskellige brevkasser og debatter, men denne her gjorde, at begyndte af lede efter en smiley, der dunker hovedet ind i væggen.
Jamen, altså :forvirret: :stoned:
2
For many and many a year ago.
in a kingdom by the sea
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 613
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8989

Indlægaf Delfin » 31. maj 2018, 17:49

Jamen hvorfor ikke straffe barnebarnet for, at man ikke må tage billeder af andre menneskers børn og sprede dem rundt omkring efter forgodtbefindende
Untitled.png

Opslaget, som Bedste skriver på, handler selvfølgelig om noget helt andet
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 522
Likede indlæg: 11402

Indlægaf Flora » 31. maj 2018, 17:58

Delfin skrev:Jamen hvorfor ikke straffe barnebarnet for, at man ikke må tage billeder af andre menneskers børn og sprede dem rundt omkring efter forgodtbefindende
Untitled.png

Opslaget, som Bedste skriver på, handler selvfølgelig om noget helt andet

Pics or it didn't happen. Så det er klart, at hvis man ikke må tage billeder, er der ingen grund til at deltage :afro:
2
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 629
Likede indlæg: 11637

Indlægaf Persnikedy » 31. maj 2018, 18:12

Jeg har været til borddæknings kursus i ikea, der var intet om jul desværre - men både min mor og jeg skrev på hvad-synes-du-om-det-listen efterfølgende at vi gerne ville have at de lavede et jule kursus

Jeg har vist fået min juleglæde ind med modermælken
5
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1379
Likede indlæg: 24928

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2018, 18:24

Persnikedy skrev:Jeg har været til borddæknings kursus i ikea, der var intet om jul desværre - men både min mor og jeg skrev på hvad-synes-du-om-det-listen efterfølgende at vi gerne ville have at de lavede et jule kursus

Jeg har vist fået min juleglæde ind med modermælken

Det har jeg ikke.
Det er derfor, jeg har købt de her, så jeg kan lave Grinch Pills til min mor til jul :devil:

Billede
2

Tilbage til "Generelt"