Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 604
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8741

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 26. maj 2018, 19:23

1234 skrev:Nu tænkt jeg her på debatten.

Nå det misforstod jeg. Debatten her er jo ikke så gammel, og jeg kan ikke huske, om det var oppe er sidste år. Det har helt sikkert været oppe på Jubii
0
14 11 14 :banan:
1234
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1294

Indlægaf 1234 » 26. maj 2018, 19:25

Delfin skrev:
1234 skrev:Nu tænkt jeg her på debatten.

Nå det misforstod jeg. Debatten her er jo ikke så gammel, og jeg kan ikke huske, om det var oppe er sidste år. Det har helt sikkert været oppe på Jubii

Jeg kan ikke huske det fra jubii hellere, mens de andre to kommer hver år :lol:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 425
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6183

Indlægaf Studsgaard » 26. maj 2018, 19:33

LadyFox skrev:Man kan godt få lidt ondt i håret hvis man bruger en hel dag på at drikke farverige shots i solen.

Karneval?
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 180
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 3312

Indlægaf ExCoastal » 26. maj 2018, 19:47

Når man højlydt skændes i forhaven og råber "han har en pistol", så må man forvente, at politiet møder talstærkt op!

(vores genboer klokken lort i morges)
3
Aragorn
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3552

Indlægaf Aragorn » 26. maj 2018, 19:49

ExCoastal skrev:Når man højlydt skændes i forhaven og råber "han har en pistol", så må man forvente, at politiet møder talstærkt op!

I DK ville det højst være en vandingspistol på haveslangen.
8
Consider these questions:
What are you willing to live for?
Look deep inside
What are you willing to die for?
Examine your own reflection
Deliver a true confession
When flesh and blood are threatened
What are you willing to kill for?
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 517
Likede indlæg: 2659

Indlægaf Falstria » 26. maj 2018, 19:58

Aragorn skrev:
ExCoastal skrev:Når man højlydt skændes i forhaven og råber "han har en pistol", så må man forvente, at politiet møder talstærkt op!

I DK ville det højst være en vandingspistol på haveslangen.

I DK bliver man bedt om at gå hen og tale fornuft med genboen og så smækker de røret på.
Har prøvet det.
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1215
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 19974

Indlægaf LadyFox » 26. maj 2018, 19:59

Studsgaard skrev:
LadyFox skrev:Man kan godt få lidt ondt i håret hvis man bruger en hel dag på at drikke farverige shots i solen.

Karneval?

Nej, min klasse fik al for tidligt efter at have brugt dagen på sport, og der var en café.. Og der var pink og grønne shots, 10 for 100 kroner :genert:
1
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
NorwayhereIcome
Kort karma: 6
Likede indlæg: 88

Indlægaf NorwayhereIcome » 26. maj 2018, 20:00

sigge skrev:På norsk hedder alkoholsodavand "rusbrus" - det er da et fint ord. Dog ikke lige så godt som "hybelkaniner" :love: , men de kan nu noget med ord de nordmænd.

Og hjemmebrændt spiritus hedder sinnebrus. Sinne=vrede. Men det bedste ord de har er nu bøssebærer. Det tog mig en rum tid at finde ud af hvad sådan en var for noget, specielt da reklamen viste 2 mandlige fodboldsspillere der bar en 3. mand og den blot sagde: " nu kommer bøssebærerne til din dør snart og den næste reklame blot sagde: " vi søger bøssebærer" :tie:
0
NorwayhereIcome
Kort karma: 6
Likede indlæg: 88

Indlægaf NorwayhereIcome » 26. maj 2018, 20:27

NorwayhereIcome skrev:
sigge skrev:På norsk hedder alkoholsodavand "rusbrus" - det er da et fint ord. Dog ikke lige så godt som "hybelkaniner" :love: , men de kan nu noget med ord de nordmænd.

Og hjemmebrændt spiritus hedder sinnebrus. Sinne=vrede. Men det bedste ord de har er nu bøssebærer. Det tog mig en rum tid at finde ud af hvad sådan en var for noget, specielt da reklamen viste 2 mandlige fodboldsspillere der bar en 3. mand og den blot sagde: " nu kommer bøssebærerne til din dør snart og den næste reklame blot sagde: " vi søger bøssebærer" :tie:

Og hvad er det med de der Nordmænd fra Østfold? De KAN ikke finde ud af at smile til folk der ikke selv kommer fra Østfold. Heller ikke selv om man er i en god og sjov samtale med dem, så er det som om at smilet kun går længere og længere ned. Til gengæld smiler de fra øre til øre hvis det er en anden nordmand de snakker med. Og vé den der er så som udlænding at sige "hei" og smile til dem på gaden. Så ligner de pludseligt alle en gammel dame hvor alle rynkerne er så tunge at de sidder syd for brystet.
De eneste her der har smilet til mig er de nordmænd der var fulde.
Da jeg for sjov spurgte min nabo om det sagde han " at nu havde han boet her i norge i 17 år og det havde han aldrig lagt mærke til"
så fortsatte jeg " så må du enten arbejde som bartender og derfor kun se fulde nordmænd,eller også er du selv indfødt Østfoldboer"
Det var så der han overrasket sagde at han faktisk arbejde som bartender.....
et par dage efter kom han og fortalte at han havde lagt mere mærke til det efter at jeg havde sagt det, og at han nu måtte give mig ret. Der var faktisk ingen udenfor hans arbejde der smilede til ham. Han havde bare ikke lagt mærke til det før... :gruble:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1260
Likede indlæg: 24041

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. maj 2018, 16:57

Min mor kommer til at efterlade sig en komplet samling af Billed-Bladets royale gemmehæfter fra cirka 1995 og frem.
5
Allmost_Famous
Kort karma: 356
Likede indlæg: 6653

Indlægaf Allmost_Famous » 27. maj 2018, 18:16

Der findes folk, som inviterer til et arrangement med en meget, meget specifik dresscode (herunder høje hæle), men som det første siger "ja, I skal altså stille skoene ude i gangen, dem vil vi ikke have indendørs" når man dukker op.

Hvorfor pokker står der så specifikt, at kvinder bedes møde op i høje hæle? :stoned:
18
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 777
Likede indlæg: 10977

Indlægaf dgd2007 » 27. maj 2018, 18:19

Allmost_Famous skrev:Der findes folk, som inviterer til et arrangement med en meget, meget specifik dresscode (herunder høje hæle), men som det første siger "ja, I skal altså stille skoene ude i gangen, dem vil vi ikke have indendørs" når man dukker op.

Hvorfor pokker står der så specifikt, at kvinder bedes møde op i høje hæle? :stoned:

De tænder måske på at have mange stiletter stående på række i entreen? :gruble:
2
jeanett88
Kort karma: 24
Likede indlæg: 221

Indlægaf jeanett88 » 27. maj 2018, 18:54

NorwayhereIcome skrev:

Du er nødt til at fortælle hvad bøssebærer så betyder? :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 777
Likede indlæg: 10977

Indlægaf dgd2007 » 27. maj 2018, 19:20

jeanett88 skrev:Du er nødt til at fortælle hvad bøssebærer så betyder? :gruble:

Mon ikke det er sådan en, der går rundt med en raslebøsse (til en indsamling)? :gruble:
4
jeanett88
Kort karma: 24
Likede indlæg: 221

Indlægaf jeanett88 » 27. maj 2018, 19:29

dgd2007 skrev:
jeanett88 skrev:Du er nødt til at fortælle hvad bøssebærer så betyder? :gruble:

Mon ikke det er sådan en, der går rundt med en raslebøsse (til en indsamling)? :gruble:

Det giver mening :lol:
0

Tilbage til "Generelt"