Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. jun 2016, 09:30

Alle har på et eller andet tidspunkt i deres facebook-karriere haft et profilfoto hvor de poserer i Aros' "Rainbow panorama" gang.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Novella » 14. jun 2016, 19:53

Island spiller bedre end det danske landshold i sådan cirka de sidste 15 år. De hedder også nogle federe ting. Og anføreren ligner Røde Orm.

Kan man ikke skifte statsborgerskab?
7
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 14. jun 2016, 22:36

Det er juni. Mand i Canada Goose jakke på hovedbanegården....
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 14. jun 2016, 22:36

Samme lokation.
Alle asiatiske kvinder slæber fødderne efter sig.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 14. jun 2016, 22:56

Novella skrev:Island spiller bedre end det danske landshold i sådan cirka de sidste 15 år. De hedder også nogle federe ting. Og anføreren ligner Røde Orm.

Kan man ikke skifte statsborgerskab?


Jeg tænker, det må kunne gøres nemmere: Hvorfor ikke bare gøre det islandske hold til danskere? Ellers kommer vi ud i at skulle skifte statsborgerskab på mange tusinde mennesker. Det bliver noget værre administrativt rod. Og nemID er jo ikke for fikst og smooth i forvejen ...

Selv vil jeg nu gerne være islænding. Ikke at jeg aner en kæft om fodbold. Eller så kampen, for dén sags skyld. Men jeg ser Ørnen for tiden, og hvem vil ikke gerne rykke tættere på rulle-r'er? Og hedde Jóhanna Hallgrimsson (eller hendes rigtige navn, som faktisk er endnu federe: Elva Osk Olafsdottir)? Det gløder da af lava! :love:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 15. jun 2016, 08:28

Fyrst Eberhard skrev:En begivenhedsløs tur i Rema er lige blevet afbrudt af en mand, der skældte mælken ud. Så gik han lidt væk, men vendte ophidset tilbage med løftet pegefinger.

Jeg får aldrig nok af mennesker uden filter.


Det dér MÅ altså give sur mælk ...

Sorry. For filan, mit filter er sgu åbenbart også lidt hullet ... :genert:
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 16. jun 2016, 13:50

Min sidemand i S-toget lige nu lugter ret kraftigt af lort. Jeg kan ikke helt afgøre, om det er ud af munden, bare på huden generelt eller - nåja - ud af numsen.

Her er virkelig et sted, hvor Stillezonen spiller fallit - gid man kunne bede folk om venligst at lade være med at lugte så højt!
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 18. jun 2016, 13:45

På norsk hedder alkoholsodavand "rusbrus" - det er da et fint ord. Dog ikke lige så godt som "hybelkaniner" :love: , men de kan nu noget med ord de nordmænd.
14
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Skralde » 18. jun 2016, 17:32

Jylland har tilsyneladende skiftet lokation og befinder sig nu på banestien i Frederikssund.

Billede
14
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2016, 17:37

^^ Hvilket faktisk ville kunne forklare, hvorfor så mange jyder er lidt af nogle brokkerøve og helst ikke skilter med optimisme. Jeg mener ... Frederikssund.
Senest rettet af ManicNinja 18. jun 2016, 17:42, rettet i alt 1 gang.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2016, 17:40

De dér kvinder, der lægger makeup i bussen ... Jeg sidder altid og følger processen med en blanding af spænding og ængstelse: HvorNÅR får de den blyant i øjet ...?

Forleden føjedes så yderligere et perspektiv til emnet: Et polsk-eller-noget-andet-østeuropæisk par morgenskændtes ret indædt og snerrende, mens hun færdiggjorde sit morgentoilette dér i 6A. Jeg sværger - de øjenbryn har helt sikkert set rasende ud resten af dagen.
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Skralde » 18. jun 2016, 18:05

ManicNinja skrev:^^ Hvilket faktisk ville kunne forklare, hvorfor så mange jyder er lidt af nogle brokkerøve og helst ikke skilter med optimisme. Jeg mener ... Frederikssund.


Hov hov :naughty:
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Fru Sunshine » 18. jun 2016, 19:37

sigge skrev:På norsk hedder alkoholsodavand "rusbrus" - det er da et fint ord. Dog ikke lige så godt som "hybelkaniner" :love: , men de kan nu noget med ord de nordmænd.

Især med bandeord! I hvert fald er det nogle RET spøjse gloser, der vælter ud af munden på min nordmand lige nu.
Han er ved at tilslutte en ny router. Jøsses altså :lol:
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 18. jun 2016, 21:25

sigge skrev:På norsk hedder alkoholsodavand "rusbrus" - det er da et fint ord. Dog ikke lige så godt som "hybelkaniner" :love: , men de kan nu noget med ord de nordmænd.

Rasp hedder strøbrød :love:
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Novella » 18. jun 2016, 21:45

Den rigtige måde at få gelejdet alt for mange journalister og politikere igennem Rønne Lufthavn er at tage dem, der skal med flyveren først, først. Det gør man bedst ved at stille alle op i en lang kø gennem security og undervejs, når folk er fanget i den snoede kø mellem banerne, skille dem, der først skal med om en halv time, fra de øvrige. De bliver stillet til side med de store plasticbakker indeholdende deres tasker og computere og bælter osv lige uden for den der metalport, de skal gå igennem.
Der er masser af plads i hallen før den snoede kø-bane.
Der er masser af plads ved gaten på den anden side af securityindgangen
Men de skal stille sig dér og holde plasticbakkerne hvor køen drejer og de står mest i vejen. Alle har arbejdet tre døgn i træk og er trætte og fatsvage.
Imens maser de, der skal nå flyet om 8 minutter, sig svedende igennem den snoede købane. Nogen glemmer at tage bæltet af og sætter alarmen i gang i metalporten. Befippet indser manden, at han ikke har boardingkort, som pt kører igennem gennemlysningen. Den kvindelige sikkerhedsvagt er ved at nægte ham adgang. Resten af køen prøver at være tålmodig og give plads.
2

Tilbage til "Generelt"