Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf RavenClaw » 3. jan 2019, 11:42

Lokomotivføreren til det tog, jeg sidder i, er forsinket, og togføreren regner med, at han ankommer om lidt.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 3. jan 2019, 12:44

Når man ikke har haft normal afføring i over en uge, så kan man næsten udbryde "Halleluja! Praise the Lord (lort?)", når den så endelig er normal igen.

Sorry, TMI måske :genert:
17
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 3. jan 2019, 20:51

Det er simpelthen så spild at jeg er lavet med det fineste, lange blonde hår. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med det ... Tænk på hvad alle dem med girl/woman skills kunne få ud af det!
6
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 3. jan 2019, 22:52

Jeg synes at Mette Grith Stage ser vildt uhyggelig ud.
Jeg får sådan en super dårlig fornemmelse i maven når jeg ser billeder af hende.
Det er meget mærkeligt. Jeg har aldrig mødt hende eller ved noget særligt om hende.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muddi » 4. jan 2019, 20:58

At være faldet for en anden end sin kæreste, er besværligt. Og at vedkommende pludselig har lukket af, er ubærligt :trist:
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Fræksak » 4. jan 2019, 22:22

kidkomb skrev:Jeg synes at Mette Grith Stage ser vildt uhyggelig ud.
Jeg får sådan en super dårlig fornemmelse i maven når jeg ser billeder af hende.
Det er meget mærkeligt. Jeg har aldrig mødt hende eller ved noget særligt om hende.


Nu måtte jeg lige google hende. Jeg får det fuldstændig som dig. Hun ser meget speciel ud.
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21197

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf catnip » 5. jan 2019, 00:11

USA er så broken, på alle måder, helt ind til kernen, at jeg har svært ved at være i det. Det er helt fint at vi skal hjem på søndag.
3
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 5. jan 2019, 00:41

catnip skrev:USA er så broken, på alle måder, helt ind til kernen, at jeg har svært ved at være i det. Det er helt fint at vi skal hjem på søndag.

Ja, det bliver spændende at se om det eksisterer om 20 år (altså som ét land).
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7403
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23349

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 5. jan 2019, 06:47

dgd2007 skrev:
catnip skrev:USA er så broken, på alle måder, helt ind til kernen, at jeg har svært ved at være i det. Det er helt fint at vi skal hjem på søndag.

Ja, det bliver spændende at se om det eksisterer om 20 år (altså som ét land).


Amerikanerne har en direkte urovækkende evne til at samle sig og rejse sig efter hårde tider. Jeg ville ikke afskrive dem endnu.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43966

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 5. jan 2019, 09:01

dgd2007 skrev:
catnip skrev:USA er så broken, på alle måder, helt ind til kernen, at jeg har svært ved at være i det. Det er helt fint at vi skal hjem på søndag.

Ja, det bliver spændende at se om det eksisterer om 20 år (altså som ét land).


Hvis ikke der sker ét eller andet drastisk i USA, tror jeg at det går galt; enten bliver det en mere eller mindre totalitær stat eller også går det helt galt. Der mangler simpelthen sammenhængskraft i landet, Og det gør der på grund af de helt uhæmmede kapitalistisk præmisser, som landet er bygget på. Kapitalisme, kan være en udmærket måde at drive et land frem på, formentlig den mest effektive. Men når man så når et vist stade, skal der bremses op, og kapitalismen skal have "klippet sine klør", som der står i den linkede artikel.

Et par citater: "Han mener, at kapitalismen går sin egen undergang i møde – den steger så at sige i sit eget fedt. Den rummer i sidste ende sit eget sammenbrud som konsekvens af udviklingen"

"Det kapitalistiske profitmotiv er i princippet skrupelløst, amoralsk og umætteligt. Derfor skal det begrænses af moralsk anstændighed. Rovdyrkapitalismen skal have klippet sine kløer, så den økonomiske frihed begrænses af kravet om social retfærdighed."

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/tro/an ... pitalismen
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf RavenClaw » 5. jan 2019, 14:07

Der står et par mormoner i min opgang, som ihærdigt prøver at få min muslimske nabo med i kirke i morgen. Altså, de er jo søde nok, men måske skal de investere deres optimisme i nogle andre.
10
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2019, 15:00

RavenClaw skrev:Der står et par mormoner i min opgang, som ihærdigt prøver at få min muslimske nabo med i kirke i morgen. Altså, de er jo søde nok, men måske skal de investere deres optimisme i nogle andre.


Mormonerne er mine yndlingsmissionærer. De kommer hertil fra USA og investerer den krævede tid i at lære at tale glimrende dansk med deres brede amerikaner-accent, og de er ulasteligt klædt og høflige og smilende.
8
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 5. jan 2019, 15:13

abcd skrev:Mormonerne er mine yndlingsmissionærer. De kommer hertil fra USA og investerer den krævede tid i at lære at tale glimrende dansk med deres brede amerikaner-accent, og de er ulasteligt klædt og høflige og smilende.

Ha ha, jeg snakkede engang med nogle ved en stand på Strøget i Kbh. Jeg kan stadig huske hans udtale af at det havde været et meget stort "aahnswarr" at skrive Mormons Bog. Og så det der med at man så dem gå to og to i nogle ret ens, akavede jakker.
Jeg vidste egentlig ikke om de stadig huserede. Jeg har aldrig været ude for at få besøg af dem. (Kun JV.)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 5. jan 2019, 15:21

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Mormonerne er mine yndlingsmissionærer. De kommer hertil fra USA og investerer den krævede tid i at lære at tale glimrende dansk med deres brede amerikaner-accent, og de er ulasteligt klædt og høflige og smilende.

Ha ha, jeg snakkede engang med nogle ved en stand på Strøget i Kbh. Jeg kan stadig huske hans udtale af at det havde været et meget stort "aahnswarr" at skrive Mormons Bog. Og så det der med at man så dem gå to og to i nogle ret ens, akavede jakker.
Jeg vidste egentlig ikke om de stadig huserede. Jeg har aldrig været ude for at få besøg af dem. (Kun JV.)


Jeg talte senest med dem på gaden for et par måneder siden. Tror jeg har talt med dem 3 gange i mit liv, alle gangene har de henvendt sig på gaden. Men synes jævnligt jeg har set dem i København - de er lette at kende, de kommer som du siger i par med ens jakkesæt og navneskilte.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mani » 5. jan 2019, 15:58

abcd skrev:
RavenClaw skrev:Der står et par mormoner i min opgang, som ihærdigt prøver at få min muslimske nabo med i kirke i morgen. Altså, de er jo søde nok, men måske skal de investere deres optimisme i nogle andre.


Mormonerne er mine yndlingsmissionærer. De kommer hertil fra USA og investerer den krævede tid i at lære at tale glimrende dansk med deres brede amerikaner-accent, og de er ulasteligt klædt og høflige og smilende.

Og da Book of Mormons fik præmiere i Danmark delte de deres bog ud. Den slags protester har jeg enorm respekt for. At jeg så ellers ikke er til religion på den måde er en anden sag.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Generelt"