Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 2. okt 2018, 18:25

LaMariposa skrev:
Persnikedy skrev:
LaMariposa skrev:LaGlace har åbenbart en kage, der hedder Sportskage. Den ser sådan her ud:

https://laglace.dk/kage/sportskage/

Ifølge min mand er der flødeskum uden på og creme inden i. Jeg kan ikke greje, hvor sporten kommer ind i billedet. Er det fordi man skal løbe en maraton for at kunne spise et stykke, eller om man skal løbe en maraton for at forbrænde den bagefter. Eller om man bliver så propmæt, at man aldrig kan overskue at dyrke sport igen, når man har spist den? :gruble:


Brødrene Price lavede den på et tidspunkt, her er deres opskrift: https://www.dr.dk/mad/opskrift/sportskage-fra-la-glace
Den hedder sportskage på grund af et teaterstykke, men jeg kan hilse at sige at jeg spiste den sidste år og kastede op en halv time sener på grund af at den er alt for fed - og desurden skuffende når man tænker på hvor meget den er blevet promoveret


Aha! Der var linket. Man kaster simpelthen op af bare anstrengelser lige som sportsfolk gør af og til :D

(Anede slet ikke, at det var en ting)


Den smagte heller ikke godt, sådan lidt brændt. Men så blev den da prøvet
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 2. okt 2018, 18:31

Persnikedy skrev:
LaMariposa skrev:
Persnikedy skrev:
LaMariposa skrev:LaGlace har åbenbart en kage, der hedder Sportskage. Den ser sådan her ud:

https://laglace.dk/kage/sportskage/

Ifølge min mand er der flødeskum uden på og creme inden i. Jeg kan ikke greje, hvor sporten kommer ind i billedet. Er det fordi man skal løbe en maraton for at kunne spise et stykke, eller om man skal løbe en maraton for at forbrænde den bagefter. Eller om man bliver så propmæt, at man aldrig kan overskue at dyrke sport igen, når man har spist den? :gruble:


Brødrene Price lavede den på et tidspunkt, her er deres opskrift: https://www.dr.dk/mad/opskrift/sportskage-fra-la-glace
Den hedder sportskage på grund af et teaterstykke, men jeg kan hilse at sige at jeg spiste den sidste år og kastede op en halv time sener på grund af at den er alt for fed - og desurden skuffende når man tænker på hvor meget den er blevet promoveret


Aha! Der var linket. Man kaster simpelthen op af bare anstrengelser lige som sportsfolk gør af og til :D

(Anede slet ikke, at det var en ting)


Den smagte heller ikke godt, sådan lidt brændt. Men så blev den da prøvet


Den lyder alt i alt til at være ret nederen. Jeg tror, jeg vil lægge mine kalorier et andet sted :D
Senest rettet af LaMariposa 2. okt 2018, 19:17, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Allmost_Famous » 2. okt 2018, 18:39

Sønnike og jeg smagte sportskagen på La Glace for nogle år siden. Fy for pokker! Det var virkelig sødt og fedt og fesent.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 2. okt 2018, 18:47

Det er lige gået op for mig at ham jeg i mange år kaldte min bedste ven, ikke er det længere.
Han er ikke længere min ven. I dag ramte han grænsen for hvor mange gange man kan være en idiot overfor mig uden konsekvenser.
Fra nu af er han bekendt eller "en jeg kender".
Det er trist :(
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Persnikedy » 2. okt 2018, 18:51

kidkomb skrev:Det er lige gået op for mig at ham jeg i mange år kaldte min bedste ven, ikke er det længere.
Han er ikke længere min ven. I dag ramte han grænsen for hvor mange gange man kan være en idiot overfor mig uden konsekvenser.
Fra nu af er han bekendt eller "en jeg kender".
Det er trist :(


At være fremmede med delte minder er en trist ting, men med nogle er det ikke andre valg. :kram:
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 2. okt 2018, 18:55

Persnikedy skrev:
kidkomb skrev:Det er lige gået op for mig at ham jeg i mange år kaldte min bedste ven, ikke er det længere.
Han er ikke længere min ven. I dag ramte han grænsen for hvor mange gange man kan være en idiot overfor mig uden konsekvenser.
Fra nu af er han bekendt eller "en jeg kender".
Det er trist :(


At være fremmede med delte minder er en trist ting, men med nogle er det ikke andre valg. :kram:

Nej det er trist. Men jeg må beskytte mig selv også. Han har svigtet mig en del gange efterhånden.
Han har sågar efterladt mig engang hvor kærestens far lige var død. Jeg kom direkte fra hospitalet og bad ham om at tage nogle øl med mig fordi det var første gang jeg havde set en død person og svigerfar betød rigtig meget for mig. Han blev i 20 min. For han skulle jo også på arbejde i morgen. -Klokken var 19.30 og han skulle møde kl 12 dagen efter..
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 2. okt 2018, 19:17

Man skal være ekstra opmærksom når man leder efter de billigste flybilletter og har en 2-3 faner åben. Ellers ender man bare med at booke to identiske ture på forskellige datoer :genert:
(Jeg kom ikke til at booke KBH til MCR x2 :fløjt: )

Og Kid, din "ven" lyder som en rigtig røv. Du fortjener bedre :ae:
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Rapfisk » 2. okt 2018, 20:53

Jeg var positivt overrasket over sportskagen. Der er så vidt jeg husker ikke creme i, men fløden er vendt med krokant, og det balancerer det fede.

Man kan ikke spise et helt stykke, men den smager godt. Jeg fik den til en 50 års fødselsdag.

Edit: Find fire fejl
Senest rettet af Rapfisk 3. okt 2018, 07:05, rettet i alt 1 gang.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 3. okt 2018, 06:21

Rapfisk skrev:Jeg var positivt overrasket over sportskagen. Der er sp vidt jeg husker ikke creme i, men flødener vendt med krokant, og det balancerer det fede.

Man kan kkje spise et helt stykke, men den smager godt. Jeg fik den til en 50 års fødselsdag


Ja, det er nemlig bare fløde med fløde på, hvilket jeg er sært fascineret af. Altså en kage, der består af ca. 90% flødeskum (og en bund, noget krokant og et par vandbakkelser til pynt), det er da virkelig overdådigt på en eller anden måde. Jeg har dog endnu ikke smagt den, men jeg tror, den skal prøves på et tidspunkt. Evt. bare et stykke til deling med resten af bordet for at smage og så et andet stykke kage ved siden af.
1
You can't spell awesome without me.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Akehurst2 » 3. okt 2018, 06:30

Jeg elsker sportskage, og jeg kan sagtens spise mindst et stykke selv.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Fru Sunshine » 3. okt 2018, 09:51

Nogle lærervikarer tjener fandenfløjtme deres penge for nemt!
I hvert fald dem, der sidder og læser krimier i klassen, når alle eleverne på årgangen laver gruppearbejde, mens en anden fiser fra Herodes til Pilatus, for at holde øje og hjælpe.

(og nej, jeg har ikke sagt noget endnu. Jeg er så gal, at jeg frygter at få sagt noget meget upædagogisk.)
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 3. okt 2018, 09:59

Fru Sunshine skrev:Nogle lærervikarer tjener fandenfløjtme deres penge for nemt!
I hvert fald dem, der sidder og læser krimier i klassen, når alle eleverne på årgangen laver gruppearbejde, mens en anden fiser fra Herodes til Pilatus, for at holde øje og hjælpe.

(og nej, jeg har ikke sagt noget endnu. Jeg er så gal, at jeg frygter at få sagt noget meget upædagogisk.)

Jeg plejer at klage til den leder, som har ansvaret for vikarer. Men hos os bliver der stille ret håndfaste krav til alle vikarer, og ellers ryger de lynhurtigt ud.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Fru Sunshine » 3. okt 2018, 10:06

Santa skrev:
Fru Sunshine skrev:Nogle lærervikarer tjener fandenfløjtme deres penge for nemt!
I hvert fald dem, der sidder og læser krimier i klassen, når alle eleverne på årgangen laver gruppearbejde, mens en anden fiser fra Herodes til Pilatus, for at holde øje og hjælpe.

(og nej, jeg har ikke sagt noget endnu. Jeg er så gal, at jeg frygter at få sagt noget meget upædagogisk.)

Jeg plejer at klage til den leder, som har ansvaret for vikarer. Men hos os bliver der stille ret håndfaste krav til alle vikarer, og ellers ryger de lynhurtigt ud.

Det kommer jeg også til at gøre, hvis hun laver samme nummer i den lektion, der kommer nu.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 3. okt 2018, 10:35

Fru Sunshine skrev:
Santa skrev:
Fru Sunshine skrev:Nogle lærervikarer tjener fandenfløjtme deres penge for nemt!
I hvert fald dem, der sidder og læser krimier i klassen, når alle eleverne på årgangen laver gruppearbejde, mens en anden fiser fra Herodes til Pilatus, for at holde øje og hjælpe.

(og nej, jeg har ikke sagt noget endnu. Jeg er så gal, at jeg frygter at få sagt noget meget upædagogisk.)

Jeg plejer at klage til den leder, som har ansvaret for vikarer. Men hos os bliver der stille ret håndfaste krav til alle vikarer, og ellers ryger de lynhurtigt ud.

Det kommer jeg også til at gøre, hvis hun laver samme nummer i den lektion, der kommer nu.


Vi havde en meget kort overgang en vikar, der - når alle elevers telefoner var inddraget og låst inde - skrev på tavlen, hvad eleverne skulle, mens hun selv satte sig godt til rette og spillede Hay Day på sin telefon.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 3. okt 2018, 10:51

Guilded_Lily skrev:
Fru Sunshine skrev:
Santa skrev:
Fru Sunshine skrev:Nogle lærervikarer tjener fandenfløjtme deres penge for nemt!
I hvert fald dem, der sidder og læser krimier i klassen, når alle eleverne på årgangen laver gruppearbejde, mens en anden fiser fra Herodes til Pilatus, for at holde øje og hjælpe.

(og nej, jeg har ikke sagt noget endnu. Jeg er så gal, at jeg frygter at få sagt noget meget upædagogisk.)

Jeg plejer at klage til den leder, som har ansvaret for vikarer. Men hos os bliver der stille ret håndfaste krav til alle vikarer, og ellers ryger de lynhurtigt ud.

Det kommer jeg også til at gøre, hvis hun laver samme nummer i den lektion, der kommer nu.


Vi havde en meget kort overgang en vikar, der - når alle elevers telefoner var inddraget og låst inde - skrev på tavlen, hvad eleverne skulle, mens hun selv satte sig godt til rette og spillede Hay Day på sin telefon.

Vi har været velsignet med dygtige, engagerede vikarer i flere år nu. Vi tager primært lærerstuderende ind, eller nogen vi kender godt. Mange ender med at blive fastansat (hvis de er læreruddannede!) og en del har været hos os i flere år.
Men vi er osse skrappe med krav - til gengæld bliver de en fuldgyldig del af personalet og taget rigtig godt imod.
Så det er længe siden jeg har måttet klage over en vikar.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Generelt"