Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1383

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pølsemix » 22. jul 2018, 08:51

Madam Pomfrey skrev:
For mig, netop fordi det er privat, hvis man vælger at skrive i et grønt, såvelsom rød kort, så er det "kun for dig" agtigt.
Jeg ville synes det samme hvis folk tog screendumps af deres grønne kort.
Nu er det nok typisk røde kort de fleste vil føle trang til at offentligegøre, båret af noget retfærdighedssans, og derfor bliver en evt konflikt båret fra privat forum til fælles forum - det synes jeg egentligt ikke er ok.

Jeg synes det er helt ok at der ikke findes et privat helle som nogle kan anvende til at svine folk til, det må man kunne stå ved offentligt.
5
abcd
Kort karma: 136
Likede indlæg: 4553

Indlægaf abcd » 22. jul 2018, 08:52

Madam Pomfrey skrev:For mig, netop fordi det er privat, hvis man vælger at skrive i et grønt, såvelsom rød kort, så er det "kun for dig" agtigt.
Nu er det nok typisk røde kort de fleste vil føle trang til at offentligegøre, båret af noget retfærdighedssans, og derfor bliver en evt konflikt båret fra privat forum til fælles forum - det synes jeg egentligt ikke er ok.

Tilbyder du også diskretion i den virkelige verden hvis folk trækker dig til side og giver dig en sviner?
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1275
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21128

Indlægaf LadyFox » 22. jul 2018, 08:57

Madam Pomfrey skrev:
Pølsemix skrev:
Madam Pomfrey skrev:

Det handler vel ikke så meget om, om man må, men at det vel generelt er dårlig stil.
Men lige de kort, kan der indlæg i tråden taget i betragtning, ikke rigtig være nogen overraskelse, og ej heller noget respektive afsendere ville skamme sig over at få frem i dagens lys.

Hvorfor er det dårlig stil? Folk bør da offentligt kunne stå ved det de skriver til andre brugere, medmindre det handler om noget absolut privat.

For mig, netop fordi det er privat, hvis man vælger at skrive i et grønt, såvelsom rød kort, så er det "kun for dig" agtigt.

Det er vel ikke anderledes end alt muligt andet mam modtager privat. Hvis du sidder med mig på to mands hånd og siger urimelige ting til mig så synes jeg da heller ikke du kan regne med at den samtale bliver mellem dig og mig. Eller hvis nogen sender mig en sviner i en sms så kan jeg da også godt sige det videre til andre.

Man kan da ikke bare regne med at man uanset hvad har diskretion fra andre private mennesker der ikke har tavshedspligt uanset hvad.

Ofte er de røde kort jo afledt af en allerede i gang værende offentlig tråd, og derfor er det jo heller ikke fordi man indtager de andre debattører i en konflikt de ikke allerede er en del af. Hvis jeg debattere med en i en tråd, og personen både kommer med argumenter i tråden og i kort synes jeg da det er svært ikke at indtage de argumenter i kort i debatten.
3
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 536
Likede indlæg: 8970

Indlægaf Lemonella » 22. jul 2018, 09:00

Madam Pomfrey skrev:
Pølsemix skrev:
Madam Pomfrey skrev:

Det handler vel ikke så meget om, om man må, men at det vel generelt er dårlig stil.
Men lige de kort, kan der indlæg i tråden taget i betragtning, ikke rigtig være nogen overraskelse, og ej heller noget respektive afsendere ville skamme sig over at få frem i dagens lys.

Hvorfor er det dårlig stil? Folk bør da offentligt kunne stå ved det de skriver til andre brugere, medmindre det handler om noget absolut privat.

Jeg kan da godt finde på at smide et "tak for svineren i det røde kort fra dig". Jeg skriver så ikke, hvad der står, men jeg fortæller at jeg har fået kortet. Det kan jeg ikke se noget odiøst i.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 719
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8710

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jul 2018, 09:15

Det handler måske om at jeg ikke rigtig gør mig i røde kort, hverken som afsender eller modtager. Og jeg gider heller ikke de tråde hvor bølgerne går højt, netop pga. det går fra emne til personangreb.
Men generelt nej, jeg trækker ikke private konflikter, uanset regi, ud i åbent offtenligt forum, hvor alle kan forholde sig til det.
Ikke dermed sagt at jeg lader stå til, eller opfordrer andre til det, men der er andre måder at gribe det an på.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
LaScrooge
Kort karma: 835
Likede indlæg: 8344

Indlægaf LaScrooge » 22. jul 2018, 10:13

Jeg kan huske at vi havde diskussionen på den anden debat, flere gange. Positionerne var nogenlunde de samme: dem, der lægger vægt på det aspekt, at man ved offentliggørelsen drager andre ind i en sag, der eksisterer mellem én og en anden; dem, som ikke bryder sig om dét fordi det der skrives er "privat", og dem som ser det første som noget, der allerede sker, fordi alle konflikter starter offentligt alligevel og som ikke synes, at kortene skal være steder, hvor man kan skrive underlødige ting i fred.

Jeg føler sjældent trangen og tænker egentlig, at den kun vil opstå hvis der er en person, der hærger i urimelig grad - som det lidt har været tilfældet på det seneste - og der kan det godt, i mine øjne, tage karakter af gruppemobning.

I dette tilfælde tager småkagen sit brok med sig til en anden debat, og så synes jeg egentlig ikke vi kan være bekendt at bitche. Så opsøger vi lissom selv muligheden for forargelse.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 332
Likede indlæg: 13377

Indlægaf paint » 22. jul 2018, 13:29

Jeg bestilte forleden en vare i en online-butik. Varen kunne enten sendes direkte til en pakkeboks eller man kunne afhente den personligt, i deres udleveringssted ude i Sydhavnen, nærmere bestemt i Bådehavnsgade.
Jeg kom til at tænke på, at det var rigtigt mange år siden, at jeg havde været i Sydhanvsområdet, og tænkte at jeg ville cykle derud, bare for at se, hvordan der så ud, nu om stunder – ikke mindst fordi jeg også kom i tanke om noget fra Rytteriet – Fritz og poul, der sidder og snakker nede på rækkerne til noget Zulu comedy awards. Fritz: Hvad er det der Sydhavnen egentlig for noget? Poul: Sydhavnen – det er der de fattige bor. Fritz: Åh, fy for helvede. Det lyder kraftedeme ulækkert. Lad os snakke om noget andet.
https://www.youtube.com/watch?v=jqQi2I3pyN4

Der var nu ikke sket de store forandringer, bortset fra at der nu er kommet en Anker Jørgensens Plads.

Jeg fik min vare udleveret, og brugte hjemturen til at filosofere over gadenavnet 'Bådehavnsgade'. Hvem har dog fundet på det navn? I mine øjne er både og havne uadskillelige. Jeg mener, hvad skulle der ellers være i en havn, hvis ikke både? Medmindre, der er tale om en lufthavn, og det er der IKKE, i dette tilfælde. Man kunne lige så godt have kaldt den 'Vådt Vand Gade' eller noget tilsvarende åndssvagt.

Dén babermaskine jeg hentede derude, var i øvrigt næsten 600 kr billigere end den var i Elgiganten – som ellers har et motto om at ville være de billigste. Der er lang vej endnu, Elgigant – næsten lige så langt som til Sydhavnen.
8
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1379
Likede indlæg: 24926

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. jul 2018, 16:26

Juki skrev:
DetSorteCirkus skrev:'Man skal da også have et øje på hver finger!

Citat: Min mor, der opdager, at ovnen ved en fejl står på varmluft.

Skal dine forældre ikke have deres egen tråd? Billede

Dine fortællinger om dem frembringer altid et smil eller et grin. Det ville være fantastisk hvis alle de anekdoter var samlet et sted så de var nemme at finde hvis man fx har en dårlig dag :blush2:

En hel tråd er måske lige overkill :D, men det er sjovt, du nævner det, for jeg læste engang om en mand, der af økonomiske årsager måtte flytte hjem til sine forældre i en voksen alder og endte med at få en hel karriere ud af en twitter-konto ved navn "Shit my dad says".
Den ide må jeg lige have i baghovedet, hvis jeg en dag står i en lignende situation.

Det er forresten ikke alt, min mor kommenterer lige flittigt på.
Her er vores seneste sms-korrespondance:
Mig: Dansk sejr i touren.
Min mor: Ok
11
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14756

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 16:33

DetSorteCirkus skrev:
Juki skrev:

Dine fortællinger om dem frembringer altid et smil eller et grin. Det ville være fantastisk hvis alle de anekdoter var samlet et sted så de var nemme at finde hvis man fx har en dårlig dag :blush2:

En hel tråd er måske lige overkill :D, men det er sjovt, du nævner det, for jeg læste engang om en mand, der af økonomiske årsager måtte flytte hjem til sine forældre i en voksen alder og endte med at få en hel karriere ud af en twitter-konto ved navn "Shit my dad says".
Den ide må jeg lige have i baghovedet, hvis jeg en dag står i en lignende situation.

Nej :)

:lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 16:40

Pølsemix skrev:
Madam Pomfrey skrev:

Tit bliver der henvist til røde kort i form af stikpiller eller korte bemærkninger, og hvis der citeres fra et rødt kort er det tit i en sammenhæng hvor modtageren virker bitter eller indebrændt.

Jeg er enig med dig i at man skal kunne stå ved hvad man skriver. Jeg synes bare oftest det er totalt irrelevant for andre at læse andres røde kort.

Der kan være en pointe i det hvis der er tale om chikane hvor man vil gøre andre opmærksom på vedkommende. Den slags personlig chikane er jo desværre set før herinde.
1

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1921
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 19305

Indlægaf Daine » 22. jul 2018, 16:52

DetSorteCirkus skrev:
Juki skrev:

Jeg har lige haft familien på besøg og hos os lød det sådan:
Bror: Fedt, dansk etapesejr. Det er første gang i mange år!
Mor: Nååee. *retter lidt på en serviet og kigger så på min bror* Er det da vigtigt?

:D
15
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 17:20

Som bager behøver du ikke være dårlig til dit håndværk, have en dårlig hygiejne eller bruge dårlige produkter hvis du vil være ond. Du skal bare sørge for at dit brød ligner et lille, nuttet dyr :mellow:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9

Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2026

Indlægaf klumphen » 22. jul 2018, 19:06

Hvis man skal beskrive en brombærbusk med et enkelt ord, så ville arrig være passende. Hold nu op sådan en fætter har mange torne! Og man skal godt nok være behændig, hvis man vil ha' nogen af de dejlige bær, uden at sidde ubehjælpeligt fast :D
5
Marott
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1210

Indlægaf Marott » 22. jul 2018, 19:17

Søndag aften kl 21.15 er altid det rette tidspunkt at gå i gang med at klippe hæk...
7
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1383

Indlægaf Pølsemix » 22. jul 2018, 19:28

paint skrev:Jeg bestilte forleden en vare i en online-butik. Varen kunne enten sendes direkte til en pakkeboks eller man kunne afhente den personligt, i deres udleveringssted ude i Sydhavnen, nærmere bestemt i Bådehavnsgade.
Jeg kom til at tænke på, at det var rigtigt mange år siden, at jeg havde været i Sydhanvsområdet, og tænkte at jeg ville cykle derud, bare for at se, hvordan der så ud, nu om stunder – ikke mindst fordi jeg også kom i tanke om noget fra Rytteriet – Fritz og poul, der sidder og snakker nede på rækkerne til noget Zulu comedy awards. Fritz: Hvad er det der Sydhavnen egentlig for noget? Poul: Sydhavnen – det er der de fattige bor. Fritz: Åh, fy for helvede. Det lyder kraftedeme ulækkert. Lad os snakke om noget andet.
https://www.youtube.com/watch?v=jqQi2I3pyN4

Der var nu ikke sket de store forandringer, bortset fra at der nu er kommet en Anker Jørgensens Plads.

Jeg fik min vare udleveret, og brugte hjemturen til at filosofere over gadenavnet 'Bådehavnsgade'. Hvem har dog fundet på det navn? I mine øjne er både og havne uadskillelige. Jeg mener, hvad skulle der ellers være i en havn, hvis ikke både? Medmindre, der er tale om en lufthavn, og det er der IKKE, i dette tilfælde. Man kunne lige så godt have kaldt den 'Vådt Vand Gade' eller noget tilsvarende åndssvagt.

Dén babermaskine jeg hentede derude, var i øvrigt næsten 600 kr billigere end den var i Elgiganten – som ellers har et motto om at ville være de billigste. Der er lang vej endnu, Elgigant – næsten lige så langt som til Sydhavnen.

Næste gang du forlader rigmandsghettoen så prøv at køre ned af vasbygade og ind til sluseholmen, der er der sket lidt.
1

Tilbage til "Generelt"