Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 593
Likede indlæg: 5059

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kommodedyret » 20. sep 2018, 09:08

Dirtylittledevil skrev:
rejsekort.jpg

Realistisk fremtidsvision: Regeringen vil derfor lave én samlet IT-rejseplatform, de kalder den Nem-Rejse-ID. Via en app, et nyt plasticrejsekort (pris 600 kr pr. person) kombineret med et pap-kodekort (kan ikke tåle regn) skal man ved hver påstigning logge ind på sin app, sætte rejsekortet i automaten ved døren, og derefter indtaste en 12-cifret kode fra papkortet.
Man kan desværre ikke købe sine børn eller andre med på kortet da det er personligt ligesom det almindelige NemID.
Selve platformen loader på cirka 250 sekunder, den skal loade før man kan stige på bus/tog. Hele herligheden vil komme til at koste i omegnen af 300 milliarder kroner, inden det i 2023 tages af markedet igen, fordi det har skræmt cirka 75% af pendlerne væk fra offentlig trafik og det viser sig at IT-firmaet bag systemet samtidig drev flere snuff-filmstudier i Indien.
Ingen politikere kan stilles til ansvar for dette.

Altså jeg ved ikke om jeg køber den med snuff filmene, men du kunne godt bilde mig ind at de ansvarlige politikere fik medregnet deres egne privatchauffører i budgettet. :D
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Aragorn
Kort karma: 396
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Aragorn » 20. sep 2018, 09:59

Dirtylittledevil skrev:
rejsekort.jpg

Realistisk fremtidsvision: Regeringen vil derfor lave én samlet IT-rejseplatform, de kalder den Nem-Rejse-ID. Via en app, et nyt plasticrejsekort (pris 600 kr pr. person) kombineret med et pap-kodekort (kan ikke tåle regn) skal man ved hver påstigning logge ind på sin app, sætte rejsekortet i automaten ved døren, og derefter indtaste en 12-cifret kode fra papkortet.
Man kan desværre ikke købe sine børn eller andre med på kortet da det er personligt ligesom det almindelige NemID.
Selve platformen loader på cirka 250 sekunder, den skal loade før man kan stige på bus/tog. Hele herligheden vil komme til at koste i omegnen af 300 milliarder kroner, inden det i 2023 tages af markedet igen, fordi det har skræmt cirka 75% af pendlerne væk fra offentlig trafik og det viser sig at IT-firmaet bag systemet samtidig drev flere snuff-filmstudier i Indien.
Ingen politikere kan stilles til ansvar for dette.

Systemet vil også kun kunne køre på 7G LTE og hhv. Android 22 og iOS 35. Man vil kunne blive bevilget fritagelse for det nye system ved at udfylde en ansøgning der kun kan åbnes af Microsoft Edge på Windows 17 over en 10 Gbit/s fiberforbindelse.
10
I think I see your way
I’d really like to know
If only for a day, something so beautiful
I know now what it’s worth
I’ll go with you to the ends of the earth
Lykke
Kort karma: 160
Likede indlæg: 3621

Indlægaf Lykke » 20. sep 2018, 12:09

scenen er afdelingsmøde i boligforeningen.
Alt foregår planmæssigt. Liige indtil punktet eventuelt.
Så havde dem som havde “glemt” at fremsætte forslag, endelig mulighed for at komme til orde.

Jeg måtte flere gange sige til mig selv, at disse mennesker også var mennesker.
5
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 435
Likede indlæg: 13924

Indlægaf Fyrst Eberhard » 20. sep 2018, 19:51

Vi lever åbenbart i en tid, hvor man tager armbøjninger i metroen.

Billede
11
Peace!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2874
Likede indlæg: 18365

Indlægaf Wizzze » 20. sep 2018, 19:58

Vi har på en eller anden måde fået synkroniseret vores tid med pensionisterne. Alle steder vi kommer, så er vi der samtidig med pensionisterne, der er ingen andre på vores alder. Selv da vi var i supermarked, så var det med de andre pensionister, og ditto personale, og da vi kørte med vores varer, passede det med at det unge personale mødte ind og afløste de ældre :stoned:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 212
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 4720

Indlægaf Miss_no_More » 20. sep 2018, 20:18

Wizzze skrev:Vi har på en eller anden måde fået synkroniseret vores tid med pensionisterne. Alle steder vi kommer, så er vi der samtidig med pensionisterne, der er ingen andre på vores alder. Selv da vi var i supermarked, så var det med de andre pensionister, og ditto personale, og da vi kørte med vores varer, passede det med at det unge personale mødte ind og afløste de ældre :stoned:

Er du nu helt sikker på det? :devil:
12
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 479
Likede indlæg: 5992

Indlægaf Guilded_Lily » 20. sep 2018, 20:42

Wizzze skrev:Vi har på en eller anden måde fået synkroniseret vores tid med pensionisterne. Alle steder vi kommer, så er vi der samtidig med pensionisterne, der er ingen andre på vores alder. Selv da vi var i supermarked, så var det med de andre pensionister, og ditto personale, og da vi kørte med vores varer, passede det med at det unge personale mødte ind og afløste de ældre :stoned:

Så man begynder at arbejde i supermarkeder, når man går på pension over there? De er skøre, de amerikanere *dok dok dok*
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1422
Likede indlæg: 24293

Indlægaf Dirtylittledevil » 20. sep 2018, 22:41

Thomas Borgen er blevet 20 år ældre på bare 5 år.

2013: https://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/a ... 561246.ece
tb1.jpg

I dag: https://www.gettyimages.dk/photos/thomas-f-borgen
tb2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Overdrivelse er en million gange værre end underdrivelse.
Aragorn
Kort karma: 396
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Aragorn » 21. sep 2018, 05:26

Dagens passivt-aggressive udbrud:

Nej, jeg mente ikke at du skulle komprimere dine 600 GB data, og så bagefter uploade BÅDE de ukomprimerede og de komprimerede data til serveren.

Eftersom jeg sagde til dig, at det var for at spare både plads og båndbredde og tid, så ville det jo både være ulogisk og bare dumt. Men på magisk vis formåede du at gøre hvad der kunne have været en overførsel på 280 GB data til knap 900 GB, og det er faktisk årsagen til det ikke er færdigt endnu, for med lidt hurtig hovedregning så vil 900 GB på en 100 Mbit/s forbindelse og lad os sige 10% overhead tage omkring 23 timer.

For ikke at tale om at du har mange tusinde filer der udgør de oprindelige 600 GB, så der løber en del tid på til handshake og CRC kontrol.

Og de 500 i timen som det koster dig at tale med mig må simpelthen bare være alt for billigt, for ellers så tror jeg du ville koncentrere dig bare en lille smule mere.

Jeg ved godt du gør meget ud af at fortælle mig at du ikke er ekspert, og det ved jeg godt du ikke er, og det er i orden, men det er jeg rent faktisk, så hvad med at du holder din kæft og så er dette her meget hurtigere overstået?

#stupiditysurvivor

PS: Hvis jeg ser damen fra i går igen i dag, laver jeg hendes cykel om til en xylofon.

God fredag!
12
I think I see your way
I’d really like to know
If only for a day, something so beautiful
I know now what it’s worth
I’ll go with you to the ends of the earth
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 839
Likede indlæg: 12025

Indlægaf dgd2007 » 21. sep 2018, 07:58

^^ :lol: :fløjt:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 166
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2410

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. sep 2018, 08:53

Når man har brugt omkring 5 timer den foregående dag på at være fuldkommen drivvåd og skulle stå udenfor, bør man ikke være overrasket når man vågner med snottet næse, kvalme, mavekramper og derudover er fuldkommen udkørt.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 196
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 3089

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. sep 2018, 11:23

Jeg formåede så lige at piske en stemning op i går aftes da vi kom hjem til et meget mørkt hus, dog lige med undtagelse af et enkelt vindue hvor der var lys.
Vi bor på landet. Som i langt ude på landet, og der er virkelig mørkt. Derfor var det også meget tydeligt at der var lys i et af vinduerne da vi kiggede ind gennem det lille stykke skov der ligger mellem hus og vej. Selvfølgelig tænkte vi at vi bare havde glemt at slukke lyset om morgenen. Men da vi så kører ind gennem den lange indkørsel og kommer forbi skoven, kan jeg pludselig ikke se lyset i vinduet længere :shock: Jeg var sikker på at det var et af vinduerne på den side af huset.
Så i stedet for at parkere bilen i carporten, kørte jeg op mod gårdspladsen og satte det lange lys på, så hele den ene side af huset blev oplyst.
Vi gik ind og kiggede i hvert værelse. Og faktisk er jeg overrasket over at min kone var så rolig som hun var. Enten må hun havde tænkt at der ikke kan ske noget, når hun er sammen med sådan en vikingetype som mig ( :) ) eller så tænkte hun at jeg bare var hysterisk og tog fejl af vinduerne. Jeg hældte til det første...desværre viste det sig at det var det sidste der var tilfældet. Det var lyset på badeværelset der var tændt, og det kan man ikke se fra indkørslen :rulle:
20
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1320
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 22229

Indlægaf LadyFox » 21. sep 2018, 19:49

Patholder er et virkelig ucharmerende synonym for BH.
17
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1006

Indlægaf Alphilia » 21. sep 2018, 20:14

Hårelastikker bliver altid væk. Og dukker pludselig op i hobetal
9
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 452
Likede indlæg: 5425

Indlægaf Zinde » 21. sep 2018, 20:27

Det er ikke korrekt, når det påståes, at mænd ikke har en cyklus. Min mand er konsekvent irriterende i 2-3 dage hver 4. uge.
15
Mann tracht und Gott lacht

Tilbage til "Generelt"