Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2633
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 25766

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 30. nov 2018, 13:01

Pityt skrev:Hvis man går hurtigt på gaden fordi man 1. har for vane at holde et højt gå-tempo og 2. pissefryser og bare vil have turen til supermarkedet overstået, kan det åbenbart provokere ældre mænd i en grad, så de bliver nødt til at råbe ukvemsord efter en :forvirret2:

Jamen, hvorfor går du dog også så provokerende. Helt ærligt altså, så tag dig dog sammen :rulle:

:devil: :kys:
2
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 425
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 4319

Indlægaf Pityt » 30. nov 2018, 13:09

kidkomb skrev:
Pityt skrev:Hvis man går hurtigt på gaden fordi man 1. har for vane at holde et højt gå-tempo og 2. pissefryser og bare vil have turen til supermarkedet overstået, kan det åbenbart provokere ældre mænd i en grad, så de bliver nødt til at råbe ukvemsord efter en :forvirret2:

Jamen, hvorfor går du dog også så provokerende. Helt ærligt altså, så tag dig dog sammen :rulle:

:devil: :kys:

Jeg ved det godt :trist: :-D
Faktisk var jeg ret omhyggelig med ikke at gå for tæt på ham, da jeg overhalede så han ikke skulle blive forskrækket over, at jeg nu kom der og var provokerende hurtig. Men nej, det var ikke nok :nej: Jeg må på et “langsom gang”-kursus.
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 245
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 5077

Indlægaf Miss_no_More » 30. nov 2018, 16:00

Jeg overhalede en ældre mand i morges, der gik ind til siden og morsomt konstaterede, at jeg ville da "fremad i livet" :-D

Det kan du fandme tro, jeg skulle jo på arbejde, inden jeg kunne holde weekend :D
6
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 425
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 4319

Indlægaf Pityt » 30. nov 2018, 16:19

Miss_no_More skrev:

Jeg overhalede en ældre mand i morges, der gik ind til siden og morsomt konstaterede, at jeg ville da "fremad i livet" :-D

Det kan du fandme tro, jeg skulle jo på arbejde, inden jeg kunne holde weekend :D

Jeg har også før oplevet, at det blev kommenteret og så længe det er på den måde, som du beskriver, er det også fint nok :lol: Jeg har bare svært ved at forstå, at man kan blive direkte vred over at blive overhalet :nerve:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Trappestige
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1948

Indlægaf Trappestige » 30. nov 2018, 18:33

Charly skrev:
Trappestige skrev:
Stitch skrev:Fy for den lede.

Og VILDT at hun kunne få foden ned sammen med den. Og at hun ikke har skåret sin fod af efterfølgende.

Jeg fatter det slet ikke. Støvlerne er helt nye og har ikke givet sig endnu. Hun kan kun liiiige akkurat få foden ned og ind, da der ikke er lynlås. Den er lige så stor som hendes bette fod.
Jeg er stadig lykkelig over at det ikke var mig. Jeg havde helt seriøst ikke overlevet det.

Hold nu kæft, hvor er det klamt :puke:

Jeg ville stadig rendende skrigende rundt i cirker, hvis det havde været mig :tie:

Jeg er stadig helt færdig over det. :lol: Har ikke kunnet spise hele dagen. :badr: Men skadedyrsbekæmperen var her ret kort tid efter og gik vores bette gård og opgang efter og konstaterede at den var en alene-strejfer. Heldigvis! Han kunne også kun få det til at passe med at en kat havde lagt den der, men så ville katten stadig være fanget i vores opgang og der er jo ingen... Og så var han flad af grin over det og syntes at det var frygteligt synd for os. :lol:
7
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 73
Likede indlæg: 2417

Indlægaf Nicolait » 1. dec 2018, 07:11

:8:
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
D.itsen
Kort karma: 317
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3850

Indlægaf D.itsen » 1. dec 2018, 09:39

Persnikedy skrev:
Trappestige skrev:
Persnikedy skrev:
Trappestige skrev:Nu kommer jeg lige til at tænke på om der er noget jeg skal være obs på mht. pigebarnet. :blush: Det er sådan nogle stik-foden-ned-i støvler så vi kunne ikke se om der var noget i dem. Mine mor-skills rækte ikke langt nok til at stikke hånden derned i, men jeg trykkede ned udenpå begge støvler for at tjekke om der var flere- det var der ikke. Men hvad hvis den har bidt hende eller noget, krasser hun så af?

Det må da næsten være en stor mus hvis hun også har haft foden i skoen. Den mest udbredte rotte i dk er Rattus norvegicus (den brune rotte) som bliver okay stor

Jeg har sat et billede ind af den. Jeg synes ikke det lignede en mus, dem har jeg set en del af på tæt hold da vi engang havde mus i mit barndomshjem og der blev sat fælder op. Denne havde tykkere hale og en anelse grovere pels, synes jeg.
Er det ikke også mest sandsynligt med rotter end mus i en våd og klam baggård med skraldecontainere? Den må næsten have kommet hele vejen op fra gården og ikke gaden, selvom det har været noget af en tur siden i går aftes hvor hun satte støvlerne ud. :gruble:

Dit billed er helt klart en rotte. Fyffer pyffer... :puke:

Kan det have været en kat eller andet der har lagt den der død?

Stadig :puke: det er da en brat opvågning i har fået her til morgen. Husk at melde det til kommunen

Hvorfor er du sikker på det er en rotte? Synes den har pels på halen og så har jeg lært det er en mus
0
UH UH UH UH KORT :love:
LadyFox
Kort karma: 1469
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 25036

Indlægaf LadyFox » 1. dec 2018, 09:44

D.itsen skrev:
Persnikedy skrev:
Trappestige skrev:
Persnikedy skrev:
Trappestige skrev:Nu kommer jeg lige til at tænke på om der er noget jeg skal være obs på mht. pigebarnet. :blush: Det er sådan nogle stik-foden-ned-i støvler så vi kunne ikke se om der var noget i dem. Mine mor-skills rækte ikke langt nok til at stikke hånden derned i, men jeg trykkede ned udenpå begge støvler for at tjekke om der var flere- det var der ikke. Men hvad hvis den har bidt hende eller noget, krasser hun så af?

Det må da næsten være en stor mus hvis hun også har haft foden i skoen. Den mest udbredte rotte i dk er Rattus norvegicus (den brune rotte) som bliver okay stor

Jeg har sat et billede ind af den. Jeg synes ikke det lignede en mus, dem har jeg set en del af på tæt hold da vi engang havde mus i mit barndomshjem og der blev sat fælder op. Denne havde tykkere hale og en anelse grovere pels, synes jeg.
Er det ikke også mest sandsynligt med rotter end mus i en våd og klam baggård med skraldecontainere? Den må næsten have kommet hele vejen op fra gården og ikke gaden, selvom det har været noget af en tur siden i går aftes hvor hun satte støvlerne ud. :gruble:

Stadig :puke: det er da en brat opvågning i har fået her til morgen. Husk at melde det til kommunen

Hvorfor er du sikker på det er en rotte? Synes den har pels på halen og så har jeg lært det er en mus

Den trappestige viser har udseendet til at være en rotte - jeg er heller ikke i tvivl.
Billede
2
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 1. dec 2018, 09:47

LadyFox skrev:
D.itsen skrev:
Persnikedy skrev:
Trappestige skrev:
Persnikedy skrev:

Den trappestige viser har udseendet til at være en rotte - jeg er heller ikke i tvivl.
Billede

Men på baggrund af hvad er du sikker?
0
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 1. dec 2018, 09:52

D.itsen skrev:
LadyFox skrev:
D.itsen skrev:
Persnikedy skrev:
Trappestige skrev:
Persnikedy skrev:

Billede

Men på baggrund af hvad er du sikker?

Ud over dens farve og aftegninger, så dens størrelse. Derudover har jeg selv haft tamtotter og interesseret mig for rotter i mange år, og på trods af at tamrotter er en anden rotteart end dem der lever vildt her, så ved jeg at de mærke rotters hale på grund af farven godt kan se ud som om den er behåret, især på billeder :)
0
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 1. dec 2018, 10:08

LadyFox skrev:Ud over dens farve og aftegninger, så dens størrelse. Derudover har jeg selv haft tamtotter og interesseret mig for rotter i mange år, og på trods af at tamrotter er en anden rotteart end dem der lever vildt her, så ved jeg at de mærke rotters hale på grund af farven godt kan se ud som om den er behåret, især på billeder :)

Jeg synes det er sygt svært at se forskel udover på størrelsen. Altså spidsmus er selvfølgelig nemme, men de store husmus ligner altså i min verden. Og udefra billedet af den potentielle rotte kan jeg ikke se hovedet tydeligt nok til jeg er sikker og jeg er heller ikke sikker på størrelsen. Hvor stor vurderer du den til at være?
Og så forstår jeg ikke det du skriver om deres haler
0
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 1. dec 2018, 10:24

D.itsen skrev:
LadyFox skrev:Ud over dens farve og aftegninger, så dens størrelse. Derudover har jeg selv haft tamtotter og interesseret mig for rotter i mange år, og på trods af at tamrotter er en anden rotteart end dem der lever vildt her, så ved jeg at de mærke rotters hale på grund af farven godt kan se ud som om den er behåret, især på billeder :)

Jeg synes det er sygt svært at se forskel udover på størrelsen. Altså spidsmus er selvfølgelig nemme, men de store husmus ligner altså i min verden. Og udefra billedet af den potentielle rotte kan jeg ikke se hovedet tydeligt nok til jeg er sikker og jeg er heller ikke sikker på størrelsen. Hvor stor vurderer du den til at være?
Og så forstår jeg ikke det du skriver om deres haler

Jeg vurdere at det er en almindelig-størrelse fejebakke den ligger på. Og selvom den ligger skråt så ligger den heller ikke strakt ud, halen ser også lidt tyk ud i forhold til at skulle være en mus. Men jeg er ikke så god i det med at vurdere størrelser i cm, så det tør jeg næsten ikke begive mig ud i.

Jeg mener at når en rotte har tæt på samme farve hale som pelsen, så er det ikke så tydeligt at halen er skaldet, som på f.eks. en hvid rotte, især ikke i dårlig belysning.
0
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 250
Likede indlæg: 2333

Indlægaf klumphen » 1. dec 2018, 10:33

Hvis man synes man mangler noget stress i sit liv. Så skal man bare cykle en tur i myldretiden :wacko:
1
Brugeravatar
Chatsy
Kort karma: 142
Likede indlæg: 2521

Indlægaf Chatsy » 1. dec 2018, 10:51

I går aftes var jeg forbi pakkeboksen for at hente en pakke. Da jeg tog min pakke ud af boksen opdagede jeg en pakke mere, som jeg da også tog ud. Det var så overhovedet ikke til mig, men hvorfor den så var i samme boks som min pakke ved jeg ikke. Føtex, som også fungerede som postbutik, lå ikke langt derfra, så jeg tænkte det var det mest rigtige at indlevere pakken der, så PostNord kunne tage sig af det.

Jeg undgår nu helst postbutikken i Føtex, da jeg ikke gider stå i kø. Der var dog ingen særlig kø ved kiosken, da jeg kom ind, der var bare en kvinde, som var ved at blive ekspederet. Så jeg stillede mig et stykke bagved og ventede på min tur.

Efter lidt tid kom en anden kvinde ind og stillede sig først bag mig. Men så blev hun vist utålmodig og stillede sig op ved siden af mig. Jeg kiggede lidt undrende på hende, men afventede yderligere. Så begyndte hun lige så stille at rykke længere frem, som om hun ville snyde sig ind foran mig. Så stirrede jeg mere åbenlyst på hende og det blev jeg så ved med. Hun kiggede ret bestemt fremad for at undgå øjenkontakt, men til sidst blev det vist for meget for hende at jeg stirrede så åbenlyst og bestemt på hende, hun fik øjenkontakt med mig og så rykkede hun ellers tilbage og bag mig igen.

Man skal ikke undervurdere magten i at stirre.
13
No1
Kort karma: 167
Likede indlæg: 2683

Indlægaf No1 » 1. dec 2018, 11:34

At folk kan gå så meget agurk over, at butikker prøver sig med mersalg. Er det virkelig så svært at sige nej tak. :lol: Og hvis det endelig er belastende, så kan jeg ikke se, hvordan det er ekspedientens skyld og ikke ledelsen/kædens skyld.
4
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.

Tilbage til "Generelt"