Fie Laursen er "knækket"

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2016, 20:16

Modesty Blame skrev:
LadyFox skrev:
kidkomb skrev:
LadyFox skrev:

"Jeg har heller ikke opført mig lige pænt altid. Faktisk tror jeg, at havde det ikke været for min ikke ubetydelige begavelse, så havde jeg været død, eller det der er værre i dag. Og der er absolut ingen tvivl om, at den opførsel, jeg lagde for dagen indtil for godt 15 år siden, den er et produkt af mine forældres manglende evner. Og din opførsel var også et produkt af dine forældre. "

Måske ikke altid, men altså i hvert fald hvad gælder hendes egne forældre, og mine. Jeg mener ikke min mor er skyld i mine problemer, hverken helt, eller hovedsageligt, eller overhovedet. Eller jo, hun har født mig, men hun er jo netop ikke synsk, så hun kunne jo ikke vide hvilke kort jeg ville få her i livet.
- Det kan jeg simpelthen ikke erklærer mig enig i.

Jeg vil gerne præcisere, at når jeg taler skyld, så taler jeg ikke om, at folk har gjort det med vilje eller har været snot-dumme. Sådan fungerer den virkelig verden ikke. Derfor synes jeg stadig man godt kan tale om nogens skyld.

Men altså, det er vel en fordel at vide hvorfor folk gør som de gør, før det giver mening at placerer skylden. Og skylden kan vel gå til mange forskellige ting, alt efter situationen.

Ja, det er en fordel. For mig er det vigtigt, at jeg tør indrømme, at mine forældre har fucket up, og at jeg elsker dem alligevel. Og at de ikke holder op med at elske mig, fordi jeg kan blive sur på dem. Jeg holder jo heller ikke op med at elske dem, fordi de skælder mig ud over min dårlige opførsel.

Det var så det, jeg endeligt ville have nået frem til, hvis jeg ikke havde brugt 47 indlæg på at forsvare, at børn er et produkt af deres forældre.

Det kan jeg godt forstå. Jeg har bare ikke selv de samme følelser, oplevelser og tanker om min opvækst, og det kommer jeg heller ikke til at få. :)
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2016, 20:20

kidkomb skrev:Men sådan er vi jo så forskellige LadyFox. Jeg, og en del andre jeg har kendt, har ligesom Modesty haft meget brug for, at vide at det ikke er mig, der er et dårligt lorte-menneske. Jeg er et produkt af det liv jeg har haft. Det betyder ikke at jeg selv er uden skyld, men det betyder at det ikke kun er min skyld.

Det har jeg også al mulig forståelse for. Det gør bare ikke at jeg på nogen måde mener at min mor er skyld i mine dæmoner, eller at min mor på nogen måde kunne have undgået dem.
1
...
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Moxy-lady » 23. maj 2016, 20:28

Well, mine stalkerevner er intakte. Har fundet farens og morens profil. Morens er der ikke meget på. Hvis vi går ud fra at Fies forældre har været klar over at hun har løjet om sit liv på bloggen, så er jeg lidt ambivalent omkring nogle af hans opslag som jeg synes kan opfattes som "enabler" adfærd.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Moxy-lady » 23. maj 2016, 20:36

Shit mand, hvordan kan et "tak fordi I er så fantastiske og forresten har jeg lige været i Godaften Danmark" være et affiliate-indæg? (altså sponsoreret)

Jeg har absolut ingen tiltro til hendes oprigtighed.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Hunkat » 24. maj 2016, 06:53

http://www.mx.dk/underholdning/kendte/story/10941721

Så fik vi morens synspunkt. Stakkels pige, det er da ikke lige den 'støtte' hun trænger til lige nu
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2016, 07:30

Hunkat skrev:http://www.mx.dk/underholdning/kendte/story/10941721

Så fik vi morens synspunkt. Stakkels pige, det er da ikke lige den 'støtte' hun trænger til lige nu

Nej hold da op. :ad!: Det lyder ikke som en mor der tager hende særlig alvorligt.
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf icelady » 24. maj 2016, 07:36

Hvis både mor og far har den mening, moderen giver udtryk for, er det da ikke underligt, de ikke har søgt hjælp.

De har godt nok en forkvaklet opfattelse af tingene, synes jeg.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf LadyFox » 24. maj 2016, 07:42

FruDulle skrev:
LadyFox skrev:
Hunkat skrev:http://www.mx.dk/underholdning/kendte/story/10941721

Så fik vi morens synspunkt. Stakkels pige, det er da ikke lige den 'støtte' hun trænger til lige nu

Nej hold da op. :ad!: Det lyder ikke som en mor der tager hende særlig alvorligt.

Der findes omsorgssvigt i mange variationer. Jeg mener virkelig at det her er en variant. At man kan sidde og samtykke med det show hun hr haft kørende, isærdeleshed de sidste 5-6 mdr, går over min forstand. Virkelig.

En ting er at synes det er fint at lyve på nettet, og den slags, jeg synes det er foruroligende at hun overhovedet ikke virker til at tage det seriøst når Fie ligger den der græde-video ud.
Hvordan kan man som mor virke så kold overfor ens datter giver udtryk for det hun laver gør hende ulykkelig? :forvirret:
1
...
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf vibbsen » 24. maj 2016, 09:16

Jeg håber at der findes særlig steder i helvede til sådanne nogen mødre....Hold kæft hvor er hun bare langt ude....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf ajnaM » 24. maj 2016, 09:17

Jeg tænker bare 'stakkels pige'.

Jeg følger ikke hendes blog og anede ikke, hvem hun var, før hun var kortvarigt med i Paradise for et års tid siden. Dengang tænkte jeg, det var synd for hende - men det tænker jeg sgu nærmest om alle de deltagere dér. Med hende er det dog alligevel lidt noget andet, fordi det er så tydeligt, at hun har været udsat for nogle ting, der har fået hendes selvværd helt i bund. Og at hun forsøger at overkompensere ved at booste selvtilliden... men de to ting har ikke altid noget med hinanden at gøre.

Om jeg fatter, at der ikke er nogen, der har taget sig af hende. Hun må føle sig så alene i det, og den følelse bliver jo bare forstærket af, at der er masser af mennesker omkring hende, men ingen der faktisk agerer og tager hånd om hende.

Stakkels pige!





Og som forælder tænker jeg, at det her er en vigtig lektie i, at man skal huske at følge med i, hvad ens børn laver på nettet. Jeg ved godt, Fies forældre er helt fucked, og det er derfor ikke så meget hendes konkrete eksempel, det forholder sig til. Men helt generelt, så er der sket sindssygt meget, siden vi selv var børn - og det er vigtigt, at man forstår nettet, sætter sig ind i, hvordan børnene bruger de sociale medier, og sætter nogle HELT klare grænser.

Det er sindssygt svært, fordi det kræver et ret vildt kendskab til medierne at sætte de grænser de rigtige steder. De unge mennesker er jo mildest talt ligeglade, hvis forældrene fremstår som oldinge uden forståelse for almindelig internetbrug blandt unge. Derfor tænker jeg, det er vigtigt at holde sig opdateret, så man er rimelig, men stadig den voksne.

Jeg ser ret meget i min omgangskreds og familie, hvor forældrene ikke har fattet pointen. Enten får børnene overhovedet ikke lov at deltage, og så gør det de jo bare i smug. Du kan ikke holde en 15-årig fra internettet. Eller også får børnene lov til de hele, og forældrene er ret meget oppe at køre over mulighederne... blogs, snapchat, instagram. Men det er bare ikke altid godt for børnene - jeg kender eksempelvis en ung teenagepige, der kører med spiseforstyrrelse og helt tydeligt dårligt selvværd, men hvor forældrene stadig lader hende have en youtubekanal med trænings- og makeupråd. :stoned: Der er det så en blanding af, at forældrene ikke helt ved, hvad der foregår, men grundlæggende har en positiv indstilling til sociale medier.
Senest rettet af ajnaM 24. maj 2016, 09:22, rettet i alt 1 gang.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf ajnaM » 24. maj 2016, 09:19

FruDulle skrev:Hun kom jo frem fordi at hun blev mobbet og var åben om det. Så begyndte hun at blogge. Jeg tror faktisk først det var da hun begyndte at blogge og pludselig havde en masse sympati, følgere, venner og der kom penge ud af det, at det væltede. Men grundstenen var jo lagt i og med at hun var mobbeoffer og enormt sårbar.


Det er sguda også en recipe for disaster at lade et mobbeoffer på 15 år åbne en blog. Det skriger jo til himlen, at det skulle gå galt.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. maj 2016, 09:23

Jeg så det meste af videoen og lagde især mærke til, at hun ikke konkretiserer, hvad der er sandt og falsk.
Så er det egentlig så som så med sådan en bekendelse, synes jeg. Især i forhold til dem, hun har skadet med sine løgne.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf icelady » 24. maj 2016, 09:29

vibbsen skrev:Jeg håber at der findes særlig steder i helvede til sådanne nogen mødre....Hold kæft hvor er hun bare langt ude....



Jeg havde (for Fies skyld) håber at forældrene måske var nogle "svage" personer, som ikke formåede at sætte ind; enten med egen hjælp eller at søge hjælp.

Men når moderen (og vel også faderen, må man formode?) kommenterer på denne måde, så tænker jeg "De er udenfor pædagogisk rækkevidde."

Synes godt nok det synd for Fie, at hun på den måde har fået lov at køre noget op til noget, hun ikke har haft psyke til at kunne klare. Endda med deres billigelse:(
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf vibbsen » 24. maj 2016, 09:37

icelady skrev:
vibbsen skrev:Jeg håber at der findes særlig steder i helvede til sådanne nogen mødre....Hold kæft hvor er hun bare langt ude....



Jeg havde (for Fies skyld) håber at forældrene måske var nogle "svage" personer, som ikke formåede at sætte ind; enten med egen hjælp eller at søge hjælp.

Men når moderen (og vel også faderen, må man formode?) kommenterer på denne måde, så tænker jeg "De er udenfor pædagogisk rækkevidde."

Synes godt nok det synd for Fie, at hun på den måde har fået lov at køre noget op til noget, hun ikke har haft psyke til at kunne klare. Endda med deres billigelse:(


Præcis. Desværre så havde jeg faktisk en - ganske ubegrundet - fornemmelse af at hendes forældre IKKE var sådan nogen forældre der ikke kunne have sat ind. Hun slår mig bare ikke som typen der kommer fra et ressourcesvagt hjem (Med ressourcer mener jeg her ikke penge)..... At de ligefrem synes at det er en god ide...Det havde jeg imidlertid slet ikke fantasi til at forestille mig....
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Moxy-lady » 24. maj 2016, 12:41

LadyFox skrev:
FruDulle skrev:
LadyFox skrev:
Hunkat skrev:http://www.mx.dk/underholdning/kendte/story/10941721

Så fik vi morens synspunkt. Stakkels pige, det er da ikke lige den 'støtte' hun trænger til lige nu

Nej hold da op. :ad!: Det lyder ikke som en mor der tager hende særlig alvorligt.

Der findes omsorgssvigt i mange variationer. Jeg mener virkelig at det her er en variant. At man kan sidde og samtykke med det show hun hr haft kørende, isærdeleshed de sidste 5-6 mdr, går over min forstand. Virkelig.

En ting er at synes det er fint at lyve på nettet, og den slags, jeg synes det er foruroligende at hun overhovedet ikke virker til at tage det seriøst når Fie ligger den der græde-video ud.
Hvordan kan man som mor virke så kold overfor ens datter giver udtryk for det hun laver gør hende ulykkelig? :forvirret:


Det er sådan man får børn der søger deres bekræftelse fra fremmede på internettet, og som hellere vil have negativ omtale end ingen...
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Generelt"