1st World Problem.... Hvad er dit?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30656

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf TinaW » 19. apr 2024, 17:22

Ser Chicago Med og er nået til sæson 6, og corona pandemien.
Orker det næsten ikke. Var ved at få pip af Greys Anatomi, da Meredith havde corona og de brugte jeg ved ikke hvor mange afsnit på, at hun svævede mellem liv og død.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26927

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Santa » 19. apr 2024, 17:55

Hunden insisterer på at ligge på mit skød, hver gang jeg sætter mig ned.
Den er 10 gammel, og det er først det sidste år den er begyndt på det, så jeg værdsætter det ret meget.
Men jeg kan jo ikke en skid, når den skal ligge der og snorke!
Lille lort, altså.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3392

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Rullegardinia » 19. apr 2024, 19:34

Jeg mangler et hegn til bunden af min have. Jeg får simpelthen ikke nok ud af haven, når jeg ikke kan være i fred derude
1
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30656

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf TinaW » 20. apr 2024, 06:13

Rullegardinia skrev:Jeg mangler et hegn til bunden af min have. Jeg får simpelthen ikke nok ud af haven, når jeg ikke kan være i fred derude


Hvordan ikke være i fred?
Vader folk ind over din grund eller?
0
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1026
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3392

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Rullegardinia » 20. apr 2024, 10:09

TinaW skrev:
Rullegardinia skrev:Jeg mangler et hegn til bunden af min have. Jeg får simpelthen ikke nok ud af haven, når jeg ikke kan være i fred derude


Hvordan ikke være i fred?
Vader folk ind over din grund eller?


To gange er folk vadet ind på min grund, hvilket er meget lidt rart.

Udover det, så er det træls at være i sin private have og skulle forholde sig til folk, der går forbi ude på stien. De kan jo glo lige ind i både min have og min stue
1
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4182

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Galoldriel » 25. apr 2024, 13:26

Mine storetæer har ligesom et lille svaj opad, og selvom jeg holder mine negle korte, får jeg huller i strømperne - især mine løbesokker. Det er jeg ret træt af.
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14986
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25219

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf sigge » 26. apr 2024, 11:20

Jeg havde besluttet, at jeg ikke gad at deltage i DHL-stafet med job i år, efter vi er blevet opkøbt af et meget større firma. Men da 2 kolleger så kom og spurgte, om jeg ville være på gå-hold med dem, sagde min mund automatisk ja.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9138
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22067

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Purple Haze » 26. apr 2024, 13:47

Skal i Rema.
Men det regner :(
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18386

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf .Magic. » 27. apr 2024, 08:16

Jeg har skubbet det i for lang tid og nu bliver jeg nødt til at få taget mig sammen til at få det tåbelige medicinhåndteringskursus. Det koster 1.800 kr. og jeg kunne godt finde noget mere spændende at bruge de penge på.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30656

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf TinaW » 27. apr 2024, 17:41

.Magic. skrev:Jeg har skubbet det i for lang tid og nu bliver jeg nødt til at få taget mig sammen til at få det tåbelige medicinhåndteringskursus. Det koster 1.800 kr. og jeg kunne godt finde noget mere spændende at bruge de penge på.


Er det for at måtte give medicin til din egen hest?
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18386

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf .Magic. » 27. apr 2024, 17:43

TinaW skrev:
.Magic. skrev:Jeg har skubbet det i for lang tid og nu bliver jeg nødt til at få taget mig sammen til at få det tåbelige medicinhåndteringskursus. Det koster 1.800 kr. og jeg kunne godt finde noget mere spændende at bruge de penge på.


Er det for at måtte give medicin til din egen hest?

Ja og mine kaniner.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30656

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf TinaW » 27. apr 2024, 17:59

.Magic. skrev:
TinaW skrev:
.Magic. skrev:Jeg har skubbet det i for lang tid og nu bliver jeg nødt til at få taget mig sammen til at få det tåbelige medicinhåndteringskursus. Det koster 1.800 kr. og jeg kunne godt finde noget mere spændende at bruge de penge på.


Er det for at måtte give medicin til din egen hest?

Ja og mine kaniner.


Du kan ikke få hesten udelukket fra konsum?
Jeg giver selv min(e) hest(e) medicin.
Den gamle får dagligt. Men hun er også udelukket fra konsum. Den unge er ikke og det eneste jeg har givet hende er ormekur.
Mine plejekatte får også af og til smertestillende eller antibiotika. Og de får alle loppe- og ormekur.
Må man heller ikke give den slags (loppe- og ormekur) uden det kursus?
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Elverpigen » 27. apr 2024, 18:00

Jeg missede begge avocadoer, der sneg sig uden om spisestadiet :sur:
6
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 18386

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf .Magic. » 27. apr 2024, 18:14

TinaW skrev:
.Magic. skrev:
TinaW skrev:
.Magic. skrev:Jeg har skubbet det i for lang tid og nu bliver jeg nødt til at få taget mig sammen til at få det tåbelige medicinhåndteringskursus. Det koster 1.800 kr. og jeg kunne godt finde noget mere spændende at bruge de penge på.


Er det for at måtte give medicin til din egen hest?

Ja og mine kaniner.


Du kan ikke få hesten udelukket fra konsum?
Jeg giver selv min(e) hest(e) medicin.
Den gamle får dagligt. Men hun er også udelukket fra konsum. Den unge er ikke og det eneste jeg har givet hende er ormekur.
Mine plejekatte får også af og til smertestillende eller antibiotika. Og de får alle loppe- og ormekur.
Må man heller ikke give den slags (loppe- og ormekur) uden det kursus?

Al medicin (også ormekur) til produktionsdyr kræver medicinhåndteringskursus. Kaniner går nu også under produktionsdyr. Det blev lavet om for noget tid siden. Katte og hunde er kæledyr så det må man stadig selv give :-)

Det er stort set umuligt at få heste ud af konsum efter den nye lov. Selv diverse stærke præperater giver kun tilbageholdelsestid på op til 6 måneder. Det er SÅ langt ude :-/
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30656

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf TinaW » 27. apr 2024, 19:00

.Magic. skrev:
TinaW skrev:
.Magic. skrev:
TinaW skrev:
.Magic. skrev:Jeg har skubbet det i for lang tid og nu bliver jeg nødt til at få taget mig sammen til at få det tåbelige medicinhåndteringskursus. Det koster 1.800 kr. og jeg kunne godt finde noget mere spændende at bruge de penge på.


Er det for at måtte give medicin til din egen hest?

Ja og mine kaniner.


Du kan ikke få hesten udelukket fra konsum?
Jeg giver selv min(e) hest(e) medicin.
Den gamle får dagligt. Men hun er også udelukket fra konsum. Den unge er ikke og det eneste jeg har givet hende er ormekur.
Mine plejekatte får også af og til smertestillende eller antibiotika. Og de får alle loppe- og ormekur.
Må man heller ikke give den slags (loppe- og ormekur) uden det kursus?

Al medicin (også ormekur) til produktionsdyr kræver medicinhåndteringskursus. Kaniner går nu også under produktionsdyr. Det blev lavet om for noget tid siden. Katte og hunde er kæledyr så det må man stadig selv give :-)

Det er stort set umuligt at få heste ud af konsum efter den nye lov. Selv diverse stærke præperater giver kun tilbageholdelsestid på op til 6 måneder. Det er SÅ langt ude :-/


Ja okay. Har ikke sat mig så meget ind i reglerne, for den gamle er jo på medicin dagligt, så det alene udelukker hende fra konsum.
Min(e) dyrlæger er dog også flinke til at forny recepterne på hendes medicin uden at skulle tilse hende, hver gang.
Kan du ikke tage kurset online? Kan se man kan få det til en lavere pris på den måde.
0

Tilbage til "Generelt"