Kvinder og pæoner

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Juki » 21. jun 2016, 19:36

Aima skrev:
Neenah skrev:Jeg ved ikke engang hvordan en pæon ser ud.


Jeg vidste ikke engang det var en blomst. Jeg troede, tråden handlede om noget spændende, og så var det bare om blomster. Øv.

Jeg køber tit tulipaner, men det er mest fordi jeg elsker lyden.

Lyden? :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Aima » 21. jun 2016, 19:38

Og det der ranunkel, lærte jeg for et par uger siden, fordi jeg har en ven, der skrev, at han havde sat tagrende op, så 'det ikke regnede ned i ranunklerne', jeg troede først, det var en eller anden vild metafor, men så googlede jeg 'ranunkel' og fandt ud af, det bare var en blomst, og at det han mente var, at han rent faktisk bare havde sat tagrender op.

Skuffelse på skuffelse over blomster der hedder noget sejt og bare viser sig at være blomster.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Aima » 21. jun 2016, 19:40

Juki skrev:
Aima skrev:
Neenah skrev:Jeg ved ikke engang hvordan en pæon ser ud.


Jeg vidste ikke engang det var en blomst. Jeg troede, tråden handlede om noget spændende, og så var det bare om blomster. Øv.

Jeg køber tit tulipaner, men det er mest fordi jeg elsker lyden.

Lyden? :genert:



Tulipan-knirke-lyd. Sådan når man holder dem eller retter dem i vasen. Det er en af mine yndlingslyde :)
7
I'll stick with hell no's and headphones...
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Pityt » 21. jun 2016, 19:41

Aima skrev:Og det der ranunkel, lærte jeg for et par uger siden, fordi jeg har en ven, der skrev, at han havde sat tagrende op, så 'det ikke regnede ned i ranunklerne', jeg troede først, det var en eller anden vild metafor, men så googlede jeg 'ranunkel' og fandt ud af, det bare var en blomst, og at det han mente var, at han rent faktisk bare havde sat tagrender op.

Skuffelse på skuffelse over blomster der hedder noget sejt og bare viser sig at være blomster.

Ranunkel...det lyder lidt dirty. Sådan på "må jeg gramse på dine ranunkler"-måden :slem:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Sophies-mor » 21. jun 2016, 19:47

Den er da fin.
Men ikke min yndlingsblomst. Der foretrækker jeg en klassisk rose i hvid, lyserød, limegrøn, lilla osv.evt også rød , selv om det er lidt kliché.
Min absolutte favorit er dog en simpel lavendel.

Liljer er smukke, men der må ikke være ret mange, for jeg får kvalme af duften.
Og så er jeg ikke vild med nelliker og pelargonier.
Og orange/gule blandede "efterårsfarvede" blomster er ikke et hit.
Klare, kølige gule /orange er ok, men kun som en del af buketten. Ikke som hovedfarve.
Men hvis man ikke kender mig og kommer med en - for mig - knap så pæn buket i gul/orange nellike-lilje blanding, så er det også ok.
Tanken bag er vigtigere.
Men selv undgår jeg dem helst.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Sophaya » 21. jun 2016, 19:47

Det er den smukkeste blomst i verden :love: Det er min ultimative yndlingsblomst, efterfulgt af nelliker.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Juki » 21. jun 2016, 19:50

Aima skrev:
Juki skrev:
Aima skrev:
Neenah skrev:Jeg ved ikke engang hvordan en pæon ser ud.


Jeg vidste ikke engang det var en blomst. Jeg troede, tråden handlede om noget spændende, og så var det bare om blomster. Øv.

Jeg køber tit tulipaner, men det er mest fordi jeg elsker lyden.

Lyden? :genert:



Tulipan-knirke-lyd. Sådan når man holder dem eller retter dem i vasen. Det er en af mine yndlingslyde :)

Jeg køber for få blomster :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Aima » 21. jun 2016, 19:51

Pityt skrev:
Aima skrev:Og det der ranunkel, lærte jeg for et par uger siden, fordi jeg har en ven, der skrev, at han havde sat tagrende op, så 'det ikke regnede ned i ranunklerne', jeg troede først, det var en eller anden vild metafor, men så googlede jeg 'ranunkel' og fandt ud af, det bare var en blomst, og at det han mente var, at han rent faktisk bare havde sat tagrender op.

Skuffelse på skuffelse over blomster der hedder noget sejt og bare viser sig at være blomster.

Ranunkel...det lyder lidt dirty. Sådan på "må jeg gramse på dine ranunkler"-måden :slem:


Exactly. Som sagt blev jeg også ret skuffet.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Urtekussen » 21. jun 2016, 20:47

Neenah skrev:Jeg ved ikke engang hvordan en pæon ser ud.

Godt, jeg troede kun det var mig!
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Urtekussen » 21. jun 2016, 20:50

Jeg er ok med mælkebøtter.

De er gule, billige og en af de eneste blomster jeg kan holde i live i haven.
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Wizzze » 21. jun 2016, 20:58

Aima skrev:
Pityt skrev:
Aima skrev:Og det der ranunkel, lærte jeg for et par uger siden, fordi jeg har en ven, der skrev, at han havde sat tagrende op, så 'det ikke regnede ned i ranunklerne', jeg troede først, det var en eller anden vild metafor, men så googlede jeg 'ranunkel' og fandt ud af, det bare var en blomst, og at det han mente var, at han rent faktisk bare havde sat tagrender op.

Skuffelse på skuffelse over blomster der hedder noget sejt og bare viser sig at være blomster.

Ranunkel...det lyder lidt dirty. Sådan på "må jeg gramse på dine ranunkler"-måden :slem:


Exactly. Som sagt blev jeg også ret skuffet.


Jeg elsker debatten :love:

Kun her kan mit slet skjulte brokkeri over at være omgivet af lilla og lyserødt, udvikle sig til at handle om lyden af tulipaner (og jeg er enig, de har en helt speciel lyd :gruble: ) og så hvor dirty og sexy forskellige blomsternavne lyder :lol: Det kan man da kun elske :lun: :love2:

Amaryllis ? de damer :slem:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Alphilia » 21. jun 2016, 20:59

lulu-p skrev:Pæoner er smukke, men de er også en modeblomst. Der er vel efterhånden ikke en eneste modeblogger som ikke er blevet foreviget med en buket pæoner under armen...eller i cykelkurven..


Eller diskret placeret i Lyngbyvase ved siden af tallerkenen fra RC med kirsebær :D

Jeg synes det er en pæn blomst fordi den ikke er "fesen". Den fylder og gør væsen af sig og er bare pæn uanset om det er knopper eller fuldt udsprugen
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Sophies-mor » 21. jun 2016, 21:04

Wizzze skrev:
Aima skrev:
Pityt skrev:
Aima skrev:Og det der ranunkel, lærte jeg for et par uger siden, fordi jeg har en ven, der skrev, at han havde sat tagrende op, så 'det ikke regnede ned i ranunklerne', jeg troede først, det var en eller anden vild metafor, men så googlede jeg 'ranunkel' og fandt ud af, det bare var en blomst, og at det han mente var, at han rent faktisk bare havde sat tagrender op.

Skuffelse på skuffelse over blomster der hedder noget sejt og bare viser sig at være blomster.

Ranunkel...det lyder lidt dirty. Sådan på "må jeg gramse på dine ranunkler"-måden :slem:


Exactly. Som sagt blev jeg også ret skuffet.


Jeg elsker debatten :love:

Kun her kan mit slet skjulte brokkeri over at være omgivet af lilla og lyserødt, udvikle sig til at handle om lyden af tulipaner (og jeg er enig, de har en helt speciel lyd :gruble: ) og så hvor dirty og sexy forskellige blomsternavne lyder :lol: Det kan man da kun elske :lun: :love2:

Amaryllis ? de damer :slem:

amaryllis er :lun:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Bøtte » 21. jun 2016, 21:49

Jeg elsker pæoner og bonderoser :love: Og danseprinsesse, det er ikke helt samme blomst, men de ligner hinanden meget.

De springer som regel ud til min fødselsdag, og derfor har min mor altid sat dem på bordet i den anledning. Og jeg får stadig en buket af dem til min fødselsdag :lun:
Faktisk skulle min brudebuket have bestået af pink bonderoser, men da vi blev gift i april, var det ikke sikkert de ville være pæne endnu, så det blev droppet igen.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Kvinder og pæoner

Indlægaf Anilara » 21. jun 2016, 23:24

Blomster er generelt overvurderede.
0

Tilbage til "Generelt"