Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Anne Droid » 6. jul 2016, 07:10

Hvis nogen af jer, der gerne vil lære at strikke eller hækle, bor i nærheden af Odense, hjælper jeg gerne.

Jeg har altid ønsket mig at kunne tegne. Min bror lever af det og har altid tegnet. Dumme svin ;-) Jeg er ikke en gang god til at tegne kruseduller.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Sangius » 6. jul 2016, 07:14

Anne Droid skrev:Hvis nogen af jer, der gerne vil lære at strikke eller hækle, bor i nærheden af Odense, hjælper jeg gerne.

Jeg har altid ønsket mig at kunne tegne. Min bror lever af det og har altid tegnet. Dumme svin ;-) Jeg er ikke en gang god til at tegne kruseduller.


Du kan sagtens lære at tegne! Langt hen ad vejen er det teknik. Hvis du virkelig gerne vil lære det, så kan du melde dig til kurser osv. Dem der kan tegne (mig selv inklusiv) har også arbejdet for det, øvet os i årevis, for at komme til hvor vi er. Så det er bare i gang :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Charly » 6. jul 2016, 07:20

Meget lavpraktisk ville jeg gerne kunne pifte. Men der kommer ikke andet end spyt ud, når jeg prøver :D
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Lulu » 6. jul 2016, 07:41

Charly skrev:Meget lavpraktisk ville jeg gerne kunne pifte. Men der kommer ikke andet end spyt ud, når jeg prøver :D


X2
Jeg kan heller ikke fløjte. En skæv tone i et halvt sekund og så bare en masse luft der siver ud af læberne. Det er hvad det kan blive til.
Men det er nu ikke grundet manglende forsøg jeg ikke kan fløjte. For prøver gerne nogle gange om dagen (ofte ubevidst).
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Animi » 6. jul 2016, 07:51

Jeg ville gerne kunne synge, men jeg er ret tonedøv :genert:
Jeg ville gerne spille klaver, men er for utålmodig til at lære det
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Muspel » 6. jul 2016, 08:21

Jeg vil gerne kunne synge og spille enten klaver eller guitar

Jeg vil gerne kunne overskue mange planer på samme dag uden at det stresser mig.

Og så vil jeg gerne kunne løbe og træne igen - uden at have ondt i knæene.

Det sidste burde kunne nås i løbet af et års tid tænker jeg...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12372

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2016, 08:26

Muspel skrev:
Jeg vil gerne kunne overskue mange planer på samme dag uden at det stresser mig.



Åh ja - og kunne være mere spontan, uden altid at skulle overanalysere på eventuelle konsekvenser.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf ina » 6. jul 2016, 10:19

Jeg gad godt kunne flydende tysk - jeg var ret god til det, da jeg gik på HF, havde det på højniveau, men har ikke brugt det eller interesseret mig for det, siden jeg blev student.

Og et andet sprog også. Fx italiensk, fransk eller spansk. Elsker sprog. :lun:
Får bare aldrig gjort noget ved det. :genert: Og så husker jeg i øvrigt sindssygt dårligt, så måske det ville være for svært!

Gad også godt være god til yoga. Melder mig til hold efter sommerferien.
Senest rettet af ina 6. jul 2016, 10:36, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf ina » 6. jul 2016, 10:21

Jeg gad også godt kunne spille et instrument. Klaver fx. Det er igen det der med at finde tiden til at lære det.

Og så lige det der med at lære at lade være med at bekymre sig hele tiden. Har ikke lige fundet ud af hvordan man gør endnu. :genert:
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf landsbytossen » 6. jul 2016, 10:53

Jeg ville gerne kunne flyve, men det kan jeg ikke, fordi jeg ikke har vinger.

Til gengæld er jeg hankøn og kan strikke, eller det kunne jeg engang.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Anlewi » 6. jul 2016, 11:06

Jeg ville gerne kunne løbe igen, men en svær knæskade har sat mig id af spil
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Anilara » 6. jul 2016, 11:26

Jeg kan se, at jeg bør anerkende noget mere, at jeg både kan synge, spille klaver og tegne. :) (Er dog en bøv til at lære fra mig).

Til gengæld gad jeg godt kunne snakke mere om vind og vejr og ligegyldigheder. Jeg keder mig bravt når samtaler omhandler ting, som jeg finder ligegyldige. Jeg vil helst diskutere og lære. Ikke hyggesnakke. Min hjerne kobler bare enten automatisk fra eller begynder at finde mere interessante vinkler, også selvom jeg virkelig forsøger at fastholde den "ligegyldige samtale".
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf Vixen » 6. jul 2016, 11:43

Jeg gad godt kunne spille klaver. Det har jeg ALTID haft et inderligt ønske om. Men vi havde ikke plads til klaver i mit barndomshjem (seriøst, der var ikke 2kvm i overskud i det lillebitte landhus), og jeg har fået at vide, at det er rigtig svært at lære som voksen. Lidt ligesom med sprog. Men i bund og grund er det nok bare fordi, jeg synes det virker uoverskueligt at købe et klaver, jeg ikke har plads til, og gå til undervisning, jeg ikke har tid til. Men åååååh....

Og så gad jeg godt kunne danse swingdance, jitterbug, boogiewoogie/rock 'n roll dance og alt sådan noget. :) Men det har jeg så også planer om at starte til til næste år.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad ville du gerne kunne - og hvorfor kan du ikke?

Indlægaf kidkomb » 6. jul 2016, 11:47

Jeg gad godt at kunne stå på en scene.
Jeg har altid været sceneskræk og siden jeg var 16 har folk sagt, at det skulle nok komme, du skal bare prøve det nok gange.
Nix. Jeg er 38. Jeg har rytmisk musikledelse og korledelse på bachelorniveau og nej, jeg kan ikke.
Jeg var ret fuld til min korledelses-eksamen og min lærer var meget overrasket over, at jeg gjorde det så godt. -jeg tog bare pænt imod mit "store" 7-tal og nævnte ikke noget om Jägermeister :devil:
Jeg er så nervøs, at jeg ikke engang kan synge derhjemme selv eller spille klaver uden at blive nervøs og komme til at tænke på, hvis andre mennesker kan høre mig.
Jeg ved ikke hvorfor.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"