Svampe i min krukke...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Svampe i min krukke...

Indlægaf Thitida-No-Chey » 22. jul 2016, 10:14

Det slog mig lige at med lidt god vilje var det en vanvittigt lummer overskrift.

Anywho, jeg har tre krukker på min altan: en med calla liljer, en med et kirsebærtræ og en med en japansk ahorn.

Alle tre har fået muld fra samme pose.

Men i krukken med ahornen vokser der sådan nogle små fosforgule svampe.

Hvad er det for nogen, og hvordan slipper jeg af med dem?
yellow.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Svampe i min krukke...

Indlægaf hotlips » 22. jul 2016, 20:04

Prøv at tage dem væk nogle gange så plejer de at forsvinde i krukker men hvis de bliver ved kan du prøve at skifte jorden.

De skader ikke planten og faktisk er det altid en god ting at der er liv i den jord du bruger, død jord er noget skrammel.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Svampe i min krukke...

Indlægaf Thitida-No-Chey » 26. jul 2016, 15:18

hotlips skrev:Prøv at tage dem væk nogle gange så plejer de at forsvinde i krukker men hvis de bliver ved kan du prøve at skifte jorden.

De skader ikke planten og faktisk er det altid en god ting at der er liv i den jord du bruger, død jord er noget skrammel.


Det er mere, fordi jeg ikke tror, de er vanvittigt gode for min kat... hun er fanderme overalt for tiden og stjæler de særeste ting, jeg ville nødigt have hende til at prøve at bortføre en giftig svamp :genert:

Men jeg bliver bare ved med at fjerne dem... Pt ser det ud til at jeg har fået OK bugt med dem
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede

Tilbage til "Generelt"