Hvad griner du af lige nu

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Misantropen » 12. sep 2019, 17:02

vibbsen skrev:
Misantropen skrev:
vibbsen skrev:Minkavlerne på TV2 Zulu....Jeg sad og så afsnit 1 og 2 i går aftes......Hold kæft hvor er den god gas.....Så sort så sort så sort....

"Nej, skat. Der er ikke nogen røde tal i regnskabet. Det er bare printeren som mangler sort blæk " Gerda til Niller da han spørger hvad de har brugt 200.000 kroner og hvorfor kontoen er totalt overtrukket...

"Du kan sgu da ikke slå en mink ihjel fordi den er træls, Allan" Martin til Allan

"Det her er sgu da ikke en kidnapning. Hvis det var en kidnapning så havde vi nok forlang en løsesum" Allan til Mick Øgendal der er spærret deres krudtcontainer efter at Allan har skudt ham.....

Konceptet med at tage 2 forholdsvis ukendte skuespillere, og så "omringe" dem med folk som Mick Øgendahl, Kirsten Lehfeldt, Niels Hausgaard og Bodil Jørgensen....Det funker sgu bare....

Jeg tror jeg så første afsnit 10 gange indtil andet afsnit kom :klap:

Det bedste ved den er faktisk at den er så tro mod virkeligheden :genert: Ikke kun fordi det rent faktisk er jyder der spiller jyder og ikke bare skuespillere der tror de kan snakke jysk( :rulle: ) Deres underspillede kropssprog er så godt ramt når de fx bare nikker for at hilse og Niels Hausgaard som den stædige gamle mand, hvis sønner har overtaget "livsværket", men ikke kan gøre noget rigtigt :lol:

(Kasper Gross og Jonas Mogensen, der spiller sønnerne, har lavet forskellige ting både foran og bag kameraet. Jeg kan anbefale deres stand-up. Jeg tror godt det kunne være noget for dig :-D)


Ja, det er sgu da rigtigt....Det er da nok derfor jeg i den grad følte mig "godt tilpas".......Fordi jeg som Jyde kan genkende den virkelighed de karrikerer.....De er præcis så bonderøvsagtige som jyder faktisk kan være......Især Allan.....Han rammer satme nogle af de jydske bonderøve som jeg kender fra virkeligheden lige i røven....SMAK...Tag den....Det er altså langt fra alle jyder som slet ikke er så meget bonderøve som vi beskylder dem for....Nogen af dem er faktisk langt større bonderøve end selv den groveste karikatur kan præsterer... ......Og det der forhold mellem forældre og voksne sønner som aldrig sådan rigtig er fløjet fra reden....Det er simpelthen SÅ spot on....For ikke at snakke om den der "mistro" de nærer til deres bror som de i den grad betragter som en forræder....Og den der med det ulovlige fyrværkeri i en container et eller andet skjult sted...It could sooo much happen.....

Mick Øgendahl 's skildring af en wanna-be storby fyr, som i bund og grund stadig er den bonderøv som han så desperat - og ikke særlig succesfuldt - forsøger at lægge afstand til, er iøvrigt genial.......Jeg grinede så jeg var ved at brække mig da han sad der med den der tallerken med urørte tarteletter og blev ved med at insisterer på at "Hun kommer lige om 5 minutter"......Og så Bodil Jørgensen og hendes tørre underspillede "Men der er jo skind på" :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap:

Jeg glæder mig fuldstændig vanvittigt til næste afsnit....

Samme her. Jeg er ikke sikker på jeg ville synes den var lige så sjov hvis ikke karaktererne og situationerne var så identificerbare.

Jeg har så store forventninger til de resterende afsnit at jeg er bange for at blive skuffet :wacko: :lol2:
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf ExCoastal » 12. sep 2019, 17:25

Dmitra skrev::D .

4702DE59-D956-48C7-969E-D8B7175893E5.jpeg


Det minder mig om, da min eks' trådløse telefon var gået i stykker, og hun havde fundet en almindelige fastnet telefon. Vores søn: "Hvorfor er der en ledning på?" :D
2
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf musling » 12. sep 2019, 19:48

Misantropen skrev:
vibbsen skrev:
Misantropen skrev:
vibbsen skrev:Minkavlerne på TV2 Zulu....Jeg sad og så afsnit 1 og 2 i går aftes......Hold kæft hvor er den god gas.....Så sort så sort så sort....

"Nej, skat. Der er ikke nogen røde tal i regnskabet. Det er bare printeren som mangler sort blæk " Gerda til Niller da han spørger hvad de har brugt 200.000 kroner og hvorfor kontoen er totalt overtrukket...

"Du kan sgu da ikke slå en mink ihjel fordi den er træls, Allan" Martin til Allan

"Det her er sgu da ikke en kidnapning. Hvis det var en kidnapning så havde vi nok forlang en løsesum" Allan til Mick Øgendal der er spærret deres krudtcontainer efter at Allan har skudt ham.....

Konceptet med at tage 2 forholdsvis ukendte skuespillere, og så "omringe" dem med folk som Mick Øgendahl, Kirsten Lehfeldt, Niels Hausgaard og Bodil Jørgensen....Det funker sgu bare....

Jeg tror jeg så første afsnit 10 gange indtil andet afsnit kom :klap:

Det bedste ved den er faktisk at den er så tro mod virkeligheden :genert: Ikke kun fordi det rent faktisk er jyder der spiller jyder og ikke bare skuespillere der tror de kan snakke jysk( :rulle: ) Deres underspillede kropssprog er så godt ramt når de fx bare nikker for at hilse og Niels Hausgaard som den stædige gamle mand, hvis sønner har overtaget "livsværket", men ikke kan gøre noget rigtigt :lol:

(Kasper Gross og Jonas Mogensen, der spiller sønnerne, har lavet forskellige ting både foran og bag kameraet. Jeg kan anbefale deres stand-up. Jeg tror godt det kunne være noget for dig :-D)


Ja, det er sgu da rigtigt....Det er da nok derfor jeg i den grad følte mig "godt tilpas".......Fordi jeg som Jyde kan genkende den virkelighed de karrikerer.....De er præcis så bonderøvsagtige som jyder faktisk kan være......Især Allan.....Han rammer satme nogle af de jydske bonderøve som jeg kender fra virkeligheden lige i røven....SMAK...Tag den....Det er altså langt fra alle jyder som slet ikke er så meget bonderøve som vi beskylder dem for....Nogen af dem er faktisk langt større bonderøve end selv den groveste karikatur kan præsterer... ......Og det der forhold mellem forældre og voksne sønner som aldrig sådan rigtig er fløjet fra reden....Det er simpelthen SÅ spot on....For ikke at snakke om den der "mistro" de nærer til deres bror som de i den grad betragter som en forræder....Og den der med det ulovlige fyrværkeri i en container et eller andet skjult sted...It could sooo much happen.....

Mick Øgendahl 's skildring af en wanna-be storby fyr, som i bund og grund stadig er den bonderøv som han så desperat - og ikke særlig succesfuldt - forsøger at lægge afstand til, er iøvrigt genial.......Jeg grinede så jeg var ved at brække mig da han sad der med den der tallerken med urørte tarteletter og blev ved med at insisterer på at "Hun kommer lige om 5 minutter"......Og så Bodil Jørgensen og hendes tørre underspillede "Men der er jo skind på" :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap:

Jeg glæder mig fuldstændig vanvittigt til næste afsnit....

Samme her. Jeg er ikke sikker på jeg ville synes den var lige så sjov hvis ikke karaktererne og situationerne var så identificerbare.

Jeg har så store forventninger til de resterende afsnit at jeg er bange for at blive skuffet :wacko: :lol2:


Det er så gennemført sjovt! Jeg har pt kun set afsnit 1, men jeg er virkelig fan. Jeg morer mig stadig og glæder mig til at skulle gense - sammen med Hr M, som bliver tvangsindlagt til at se serien med mig. Men vi må have lyden på tv'et skruet højt op, så vi stadig kan høre, når den anden ligger flad af grin.

Elsker Bodils udtryk i øjnene, da der for 2. gang bliver bedt om en Nordic og at en rigtig øl bliver afvist, fordi hun skal køre bil...... :lol2: :lol2:

Og så knækkede jeg totalt sammen i deres snak om, hvorvidt det er minken, der er det mest symmetriske dyr.. :lol2: :lol2:
3
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Maoam » 13. sep 2019, 09:31

Billede
16
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf kidkomb » 13. sep 2019, 12:09

Facebook-kommentar til debatten om hvorvidt personer der identificerer sig som et andet køn end de to biologisk vi (stadig) opererer med skal diktere at man på uddannelsesinstitutioner skal tiltale en menneskeforsamling kønsneutralt:

“Bilkas information: Vi har en lille dreng ved navn Kim der savner sin mor. Undskyld, jeg mener: Vi har et mindreårigt barn med det non-binære navn Kim, iklædt tøj og med en frisure der overvejende matcher drengekønsmode, og høn savner sin ene forælder hvis kønsidentitet vi ikke kender men som høn har valgt at kalde “mor” til os........ ej fuck nu det lort, jeg siger op. Kim er her ved information. Den der først kommer og henter ham har vundet et barn - over and out.”

-Den der kommer først har vundet et barn... :lol: :lol:
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43983

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf paint » 13. sep 2019, 22:06

Billede
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Kerrigan » 14. sep 2019, 07:23

Dmitra skrev:Min hjerne er fucked, jeg ved det godt. :genert: Glor på min telefon og får øje på iPhones Podcast ikon. Ehh, men det giver mig associationer til noget der intet har at gøre med Podcasts. Og ni vil det nok for altid være sådan.

CD750E6B-2747-4892-934F-FACA92E96AD2.jpeg

Find iPhone er også lidt fræk, hvis du spørger mig. :genert:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Guilded_Lily » 14. sep 2019, 08:33

Mig selv. Det er åbenbart én af de dage, hvor jeg ikke kan tåle at høre et Prince-nummer uden at begynde at snøfte :lol: :lun:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7758
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Kerrigan » 14. sep 2019, 09:03

:lol: :stoned: :lol:

Frogs That Were Married in July to Please Rain God Now 'Divorced' After Severe Rainfall in MP

https://www.news18.com/news/buzz/frogs- ... 06523.html
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Mangoness » 14. sep 2019, 10:11

Billede
15
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Mangoness » 14. sep 2019, 10:11

Billede
16
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2092

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Dynaudio » 15. sep 2019, 04:07

20children.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Dynaudio 15. sep 2019, 05:39, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf dgd2007 » 15. sep 2019, 14:21

Dmitra skrev:Jeg ville klart spørge ind til det der berømte og berygtede skælmske smil. :D

Det har Bob Dylan jo allerede afsløret for mange år siden.
    But Mona Lisa must have had the highway blues,
    You can tell by the way she smiles ...
:D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Wizzze » 15. sep 2019, 16:40

Jeg smiler, mine fordomme nikker anerkendende :-D

Billede
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Wizzze » 15. sep 2019, 17:42

Dmitra skrev:Genialt. :klap:

C44741E6-2865-428C-B882-881121B722C0.jpeg


Måske ikke alle kender referencen :D

https://www.theguardian.com/us-news/201 ... -efficient
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"