Hvad griner du af lige nu

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43829

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf paint » 13. dec 2018, 23:08

Billede
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Guilded_Lily » 14. dec 2018, 08:09

Dmitra skrev::deer: .

FB_IMG_1544774548104.jpg


:forvirret:

Edit: ah, mistletoe and wine. Jeg forstår dog ikke linket mellem den manglende tå/misteltoe. Synger folk "missingtoe" som en misheard lyric?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Guilded_Lily » 14. dec 2018, 08:13

Dmitra skrev:
Guilded_Lily skrev:
Dmitra skrev::deer: .

FB_IMG_1544774548104.jpg


:forvirret:


Lidt ordspil. Cliff Richard sang - "It's christmastime, mistletoe (og det er ordspillet, den manglende tå) and wine" .


Nå, du nåede at svare før mit edit :)
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Misantropen » 14. dec 2018, 19:18

Dmitra skrev:
Misantropen skrev:
Dmitra skrev:
Dmitra skrev:;) ....


Og apropos ;).

FB_IMG_1544688924200.jpg

Jeg så et kort interview med Asger Aamund i går aftes. Jeg kan ikke huske hvor, muligvis Go'aften Danmark. Det gider jeg normalt ikke at se, men det var ret spændende. Det handlede om hvordan det var at vokse op under Anden verdenskrig og besættelsen. Han er født i 1940 og kendte derfor ikke til andet, men forstod jo heller ikke alvoren.

Han fortalte at han længe havde øvet sig i at tegne et svastika(han havde vel set det og syntes det var flot) og da det endelig lykkedes var han simpelthen så stolt at han gik rundt i byen og tegnede det. Han tegnede det bl.a på privates garagedøre i hele nabolaget :lol:

Hans mor var til gengæld ikke særlig stolt for det var sådan danske nazister og nazisympatisører blev udstillet på :genert:


:lol: :lol: :lol:.

Min ældste lillebror elskede at tegne som barn og han yndede også en overgang at tegne svastika på flagene på disse tegninger, han anede næppe hvad det var og syntes også blot det så pænt ud og selve tegnet er jo heller ikke grimt, men det giver grimme associationer hos de fleste mennesker. Anyways, min lillebrors naziflag stoppede også brat da flagene blev påtalt med forklaring, husker ikke af hvem, muligvis vores oldefar der var født i 1920 og derfor jo i den grad oplevede DK under besættelsen da han jo var voksen krigen igennem.

Det er sjovt hvordan sådanne uskyldige ting, grundet børnelogik, kan være noget så alvorlige :D


(Jeg kan godt huske og genkende den følelse af stolthed når det lykkedes at efterligne noget spændende. Det var ikke altid let i den alder når man ikke var så rutineret i at bruge skriveredskaber. Jeg kan huske jeg blev helt overrasket da jeg fandt ud af at det slet ikke var svært at lave et @ Og så i første forsøg :cool: :lol:)
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf ExCoastal » 14. dec 2018, 23:47

:lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2018, 01:15

Rikke skrev:Det skete godt nok ikke hjemme hos mig, men hos min bedste ven. Jeg er HELT kvæstet af grin :lol:

Han har fået ny firmabil forleden og fik sine børn hjem på samvær i går. Hans yngste på 8 spurgte meget interesseret ind til, hvad den havde kostet, så han havde forklaret hende, at han sådan set ikke havde betalt for den, men skulle betale lidt skat og at firmaet så betalte benzin og sådan noget. "Også forsikring", havde hun spurgt? Ja ja, også det.
Spol frem til sengetid, hvor han hopper i en T-shirt fra arbejde, med firmaets logo på og samme 8-årige udbryder med store øjne spontant "Har i også firmanattøj?!" :lol:

Jeg forestiller mig en helt ny rubrik på årsopgørelsen fra SKAT. "Firmanattøj" :lol:

Det er da fint hun er obs på hvor meget firmaerne nutildaws prøver at omklamre deres medarbejdere, også i privatlivet! :klap:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf icelady » 15. dec 2018, 16:08

Billede




Selv julemanden kan jo tage fejl.... :lol:
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf hotlips » 15. dec 2018, 16:52

Min dreng har to fredags i træk fået stjålet sin ene sko, først var det en vinterstøvle og så var det en kondisko, det er jo virkelig surt og jeg har skældt ud og så videre.
Men min drengs far der mener at han kan bare lige gå over og trylle dem frem truer helt alvorligt med at stjæle en af hver af alle de andre børns sko.

Og jeg kan ikke holde op med at grine, tanken om en mand på 43 der sniger sig rundt for at stjæle een sko fra 70 andre børn, og det vil jo være lidt svært at gemme.. Så kan han stå der og prøve at gemme 70 sko på ryggen mens han hårdnakket nægter at have taget en eneste : :ninja: :ninja:

For helvede altså.. :lol: :lol:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Guilded_Lily » 15. dec 2018, 20:59

Vores tur over grænsen i dag. Vi skal holde stor fest i januar og manden har lagt penge af til drikkevarer. Da vi så stod i Fakta og så, de havde gode tilbud på diverse spiritus, gik han helt i selvsving. Da vi kom op til kassen med 13 flasker blandet sprut, kiggede vi bare på hinanden og brød ud i latter - vi har ikke været i besiddelse af så meget booze siden vi var meget unge :lol: :lol:

Det mest vanvittige er, at han insisterede på at købe en vodka currant. Fy for den lede, altså!
2
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4586
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf catnip » 15. dec 2018, 22:06

Guilded_Lily skrev:Det mest vanvittige er, at han insisterede på at købe en vodka currant. Fy for den lede, altså!


Så bliver det ikke meget mere 90'er :D
3
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Guilded_Lily » 15. dec 2018, 22:50

catnip skrev:
Guilded_Lily skrev:Det mest vanvittige er, at han insisterede på at købe en vodka currant. Fy for den lede, altså!


Så bliver det ikke meget mere 90'er :D


Nej, præcis. Og jeg har heller ikke rørt det sprøjt siden en rædsom nytårsaften 98/99.

Men man kan sige, det går meget godt i spænd med musikken, som kommer til at køre en hel del fra det årti :-D
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Guilded_Lily » 15. dec 2018, 22:56

Han kom lige farende: der er krise! Han glemte at købe hvid rom til hans favoritdrink. Pina colada!

Så passer 80'ermusikken også :lol:
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Nicolait » 15. dec 2018, 23:17

hotlips skrev:Min dreng har to fredags i træk fået stjålet sin ene sko, først var det en vinterstøvle og så var det en kondisko, det er jo virkelig surt og jeg har skældt ud og så videre.
Men min drengs far der mener at han kan bare lige gå over og trylle dem frem truer helt alvorligt med at stjæle en af hver af alle de andre børns sko.

Og jeg kan ikke holde op med at grine, tanken om en mand på 43 der sniger sig rundt for at stjæle een sko fra 70 andre børn, og det vil jo være lidt svært at gemme.. Så kan han stå der og prøve at gemme 70 sko på ryggen mens han hårdnakket nægter at have taget en eneste : :ninja: :ninja:

For helvede altså.. :lol: :lol:


Spøjst min søster fortalte en lignende historie om at hendes søn og hans kammerat havde fået stjålet en sko i sfo'en.

Hvor er den faglige stolthed som tyv at man ikke kan gøre arbejdet ordentligt, når man alligevel er igang med at tilrane sig andres ting. :/
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf ExCoastal » 16. dec 2018, 00:58

Jeg var i en 7-Eleven tidligere i dag, og da jeg forlader forretningen ruller en stor pickup truck op og parkerer foran møntvaskeriet ved siden af, en familie stiger ud, og to mænd hopper op i ladet og begynder at smide store sække ned på jorden. Omkring 20 store sorte sække med vasketøj! Det må være ret surt at ankomme lige efter, de har sat vasken over :lol:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad griner du af lige nu

Indlægaf Misantropen » 16. dec 2018, 01:32

Nicolait skrev:
hotlips skrev:Min dreng har to fredags i træk fået stjålet sin ene sko, først var det en vinterstøvle og så var det en kondisko, det er jo virkelig surt og jeg har skældt ud og så videre.
Men min drengs far der mener at han kan bare lige gå over og trylle dem frem truer helt alvorligt med at stjæle en af hver af alle de andre børns sko.

Og jeg kan ikke holde op med at grine, tanken om en mand på 43 der sniger sig rundt for at stjæle een sko fra 70 andre børn, og det vil jo være lidt svært at gemme.. Så kan han stå der og prøve at gemme 70 sko på ryggen mens han hårdnakket nægter at have taget en eneste : :ninja: :ninja:

For helvede altså.. :lol: :lol:


Spøjst min søster fortalte en lignende historie om at hendes søn og hans kammerat havde fået stjålet en sko i sfo'en.

Hvor er den faglige stolthed som tyv at man ikke kan gøre arbejdet ordentligt, når man alligevel er igang med at tilrane sig andres ting. :/

Ingen arme, ingen par sko.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Generelt"