Er du A- eller B-menneske?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Hvad er du?

A-menneske
17
24%
B-menneske
34
47%
C-menneske
4
6%
D-menneske
7
10%
Lidt af det hele
10
14%
Hvem siger jeg er et menneske ;-)
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 72
Brugeravatar
Lux
Indlæg: 35
Tilmeldt: 23. feb 2016, 20:09
Kort karma: 1
Likede indlæg: 87

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Lux » 29. aug 2016, 09:09

Jeg er hele alfabetet, tror jeg :gruble: Jeg hader at stå senere op end klokken 8 - det gør mig groggy. Men jeg er heller ikke god til at gå tidligt i seng. Jeg er mest aktiv mellem 6-9 og 00-03. I sommermånederne sover jeg meget få timer og er alligevel mega frisk. I vinterperioden er jeg træt hele tiden og tænker ofte på at gå i seng, når klokken nærmer sig 19. Oh well :wacko:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Fru Sunshine » 29. aug 2016, 09:28

B med en snert af C, der lever i en A-verden.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Charly » 29. aug 2016, 11:47

B. På arbejdet fungerer jeg bedst mellem 14- 18 - det harmonerer ikke så godt med familieliv. Og timerne mellem 24 og 02 er mine foretrukne.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Luffegås » 29. aug 2016, 11:55

Uanset hvad jeg gør, vågner jeg altid tidligt :) så er vel et A-menneske, jeg føler døgnet har flere timer hvis jeg går i seng ved midnat, og står op kl. 7. Jeg kan ikke sove om dagen overhovedet, og jeg synes for meget af livet går med at man skal huske at få sovet mindst 8 timer eller til man vågner. Ja, gu er jeg da groggy, og sommeren lang sover jeg med natmaske fordi j eg sover så let så når solens lys kommer ind ved 4-5 tiden er jeg pling-vågen. Og jeg elsker da også indimellem snooze-knappen og "bare lige 10 min. mere" med kæresten, men intet slår altså at kunne nå en masse på en formiddag :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Karkluden » 29. aug 2016, 12:35

Umiddelbart C. Jeg tester det jo regelmæssigt med 3-holdsskifte-job, og jeg fungerer lige godt kl 6 om morgene, kl 16 om eftermiddagen og kl 3 om natten. Så længe jeg tilpasser min døgnrytme og fx går i seng senest kl 22 til en dagvagt eller sover til kl 15 efter nattevagt.
Min mest naturlige rytme ville nok pege mod A, men det er decimaler, der afgør det.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf zembra1986 » 29. aug 2016, 12:56

En kombination af B og D menneske :træt: :rulle:

Jeg føler mig klart mest mig selv og på dupperne om aftenen og om natten generelt, selvom jeg dog har nogle småperioder en gang i mellem hvor jeg bliver dødtræt omkring ved midnat. Sådan en periode er jeg inde i lige nu :P, men jeg har så også et stort søvnbehov og sover gerne 10 timer pr. nat for tiden da jeg er ledig.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf zembra1986 » 29. aug 2016, 13:01

Delfin skrev:Udpræget b-menneske og det har jeg taget konsekvensen af og arbejder om natten.

Af natur er jeg ikke d, men arbejdet suger al min energi og jeg er altid træt. [b]For syg til at arbejde men ikke i politikernes øjne, så jeg lever ikke, jeg overlever.
[/b]

Sådan har jeg det også når jeg har fuldtidsarbejde, det tager bare alt min energi, og i weekenderne sover jeg tit rigtig meget, da jeg bare er helt udkørt efter en arbejdsuge, så jeg kender godt følelsen med at føle at man mere overlever end man lever.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Mani » 29. aug 2016, 13:54

Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:Hvorfor har B-menneskerne ikke for længst rejst sig i oprør og gennemført revolutionen ?? De er jo i klart flertal :gruble:
Er det fordi kup og revolutioner mest sker ved daggry?? :gruble:
:-D

Ja historisk har vi fulgt sollyset og landbrugets behov i samfundsindretningen, men hvorfor bestemmer flertallet ikke her, når de nu bestemmer i alt andet? :gruble:


Godt nok ærgerligt, at os B-mennesker altid kommer for sent til revolutionen :-D

Nej, jeg ved ikke, hvad det er med at samfundet kører på A-mennesketid. Kender nærmest ingen A-mennesker.

Til gengæld kan jeg generelt forstå på kommentarer på diverse arbejdspladser, at det åbenbart er finere at møde tidligt end at gå sent, uanset at antallet af timer jo er det samme. De falder altid bemærkninger om at møde til direktørtid, når jeg kommer der ved 9.15-tiden, men at gå kl. 15 eller tidligere er bare a-okay, og hvis man siger noget til dem, der går tidligt om halve fridage kommer der i hvert fald altid fornærmede svadaer retur.

Sjovt - jeg oplever, at det er normalen at møde ved 9-tiden - og ja - jeg er dødtræt af at få skudt i skoen at jeg 'kun arbejder deltid' når jeg går ved 15.30-16-tiden fra kolleger, som møder 2 timer senere end mig.

Jeg kunne ikke drømme om at kommenterer/blande mig i deres foretrukne mødetider, så længe de ikke kommer for sent til kundemøder etc.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Sevii » 29. aug 2016, 19:01

B-menneske, som også forsøger at leve som et A-menneske.... :whine: :træt:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Daine » 29. aug 2016, 19:31

Aner det ikke :gruble:

Jeg har prøvet at have natarbejde, hvor jeg så sov fra ca 7-14. Det passede mig ganske glimrende og jeg havde ikke problemer med hverken at sove om dagen eller holde mig vågen om natten. I dag arbejder jeg i dagtimerne og har ikke noget problem i at stå tidligt op (alt mellem 5 og 7). Men jeg bliver ikke tidligere træt af den grund, så jeg går sjældent i seng før 22.30. Når jeg skal 'sove længe' vågner jeg som regel ved 8-tiden, jeg kan ikke finde ud af at sove til langt op af formiddagen. Medmindre jeg har været oppe til langt ud på natten, selvfølgelig. Men så er det jo bare at skubbe søvnen, ikke sove længe.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Anne Droid » 29. aug 2016, 19:43

Jeg vågner altid tidligt. Selv om jeg er kommet sent i seng og kun har sovet i et par timer.

Jeg fungerer bedst med at stå tidligt op, få en lur i løbet af dagen og gå sent i seng. I mine mange år som studerende, fandt jeg ud af at jeg fik lavet mest skriftligt arbejde mellem 3 og 6. Pisse upraktisk, men det virkede.

Da jeg var ung kunne jeg holde mig kørende med 4 timers søvn i lange perioder. Det kan jeg ikke længere.
0
Klimatosse
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Chichu » 29. aug 2016, 20:08

Helt klart b. Specielt den del med, at døgnet for b-mennesker er længere end 24 timer. I perioder hvor jeg fx kun har skrevet opgave og har skrevet alene, så går jeg cirka to timer senere i seng hver evig eneste dag. Helt vildt irriterede! Det er altid en kamp at komme i seng til tiden.

Lever dog mest som a-menneske. Kan heldigvis frit flekse ind og ud og også møde senere, hvis det passer ind i min kalender... Det er virkelig luksus med den frihed!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Alphilia » 29. aug 2016, 20:37

A, helt klart.
Fungerer normalt ikke særlig godt efter kl 22-23 og sover sjældent til op ad dagen.
Pga 3 holdsskift (og tilhørende lang transport) har jeg dog efterhånden fundet ud af at tilpasse min søvn
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Delfin » 29. aug 2016, 20:45

Daine skrev: Når jeg skal 'sove længe' vågner jeg som regel ved 8-tiden, jeg kan ikke finde ud af at sove til langt op af formiddagen. Medmindre jeg har været oppe til langt ud på natten, selvfølgelig. Men så er det jo bare at skubbe søvnen, ikke sove længe.
r

Det er præcis det, jeg forsøger at forklare folk, som med slet skjult forargelse spørger, om jeg virkelig sover så længe.
0
14 11 14
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Er du A- eller B-menneske?

Indlægaf Skinkehunden » 29. aug 2016, 22:52

Delfin skrev:
Daine skrev: Når jeg skal 'sove længe' vågner jeg som regel ved 8-tiden, jeg kan ikke finde ud af at sove til langt op af formiddagen. Medmindre jeg har været oppe til langt ud på natten, selvfølgelig. Men så er det jo bare at skubbe søvnen, ikke sove længe.
r

Det er præcis det, jeg forsøger at forklare folk, som med slet skjult forargelse spørger, om jeg virkelig sover så længe.


Åh den får jeg også tit, især af min far :nerve: Hør nu lige her; når man går i seng mellem kl 02 og 4, så er det sgu ikke at "sove længe" at sove til kl 10! jeg sover faktisk færre timer end eksempelvis min far gør når jeg sover sådan, min søvn er bare forskudt. :cuss:

Iøvrigt, blanding af B og D her.
1
Formerly known as Gerbilwoman :)

Tilbage til "Generelt"