Nærighed - hvad har du været udsat for?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Vinaia » 19. sep 2016, 13:53

Jeg har også haft en kæreste, der tjente virkeligt mange penge, mens jeg var på SU. Men nærig, dét var han. Fx vadede vi Århus tynd fordi han syntes, 65 kr var for meget for en pizza. Det endte så med, at vi fik en virkeligt dårlig pizza til 50 kr.

Og når vi skulle handle skulle tingene deles grundigt op, selvom det var ting til fælles måltider.

Det irriterede mig nok specielt fordi jeg selv er ret gavmild på trods af at jeg har en meget lav indkomst.
2
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Wizzze » 19. sep 2016, 14:56

Vinaia skrev:Jeg har også haft en kæreste, der tjente virkeligt mange penge, mens jeg var på SU. Men nærig, dét var han. Fx vadede vi Århus tynd fordi han syntes, 65 kr var for meget for en pizza. Det endte så med, at vi fik en virkeligt dårlig pizza til 50 kr.

Og når vi skulle handle skulle tingene deles grundigt op, selvom det var ting til fælles måltider.

Det irriterede mig nok specielt fordi jeg selv er ret gavmild på trods af at jeg har en meget lav indkomst.


En ødeland bliver jo aldrig Joakim von And ;) :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Filipai » 19. sep 2016, 20:49

Da jeg var 15 år havde jeg en kæreste på 20 år, og gud hvor var han nu engang nærig. Han havde konsekvent aldrig handlet, og derfor skulle vi altid ned på tanken og have morgenmad, og så skulle jeg jo betale ved kasse 1, de 7 kr som mit rundstykke havde kostet, for det havde han jo ikke råd til. Selvom han levede af pizza alle dagene, han ikke var hos min familie. Vi har fødselsdag med 5 dages mellemrum, og jeg gav ham en ret fin gave, med en skjorte han havde ønsket sig. Jeg fik et par plys-håndjern og et par trusser fra h&m. Hurra. Som bonus gik han gerne i køleskabet hjemme hos mig og min mor, og tog uden at spørge, hul på alt hvad der var. Min mor kunne virkeligt ikke lide ham, og idag kan jeg heller ikke lige se hvad jeg dog ville med ham.
3
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Selma156 » 21. sep 2016, 10:18

Jeg elsker nærighedstråde - bliver chokeret hver gang! Dette er postet før på en anden side, men historien er stadig sjov (tragikomisk).

For et par år siden datede jeg en fyr. Jeg var langt mere vild med ham og forelsket, end han var i mig, og det viste sig på flere måder. Blandt andet at der ikke var handlinger bag hans søde, smigrende ord, men fandme også, at han ikke ville ofre en krone på mig. Jeg er kæmpe fan af, at man skiftes til at betale, og i visse tilfælde deler regningen lige op, men nogle gange bliver det simpelthen for meget.

En af de første gange, han besøgte mig, skulle vi lige et smut i Fakta og købe lidt øl og snacks at hygge os med. Han tager en six-pack og en pose billige peanuts, og spørger så, da vi når kassen, hvordan vi skal dele det op. Tænkte bare "okay, det drejer sig om max. 50 kr., men fair nok" - så jeg betalte bare.

En anden gang skulle vi have ret dyr take-away, som jeg betalte. Han gik i mellemtiden i et supermarked og købte en cola på tilbud.

Jeg var hos ham nogle få gange, hvor han den ene gang modvilligt købte ind til en skrabet brunch. Til gengæld fik jeg lov til selv at betale den chokolade, jeg gerne ville have, for det var jo ikke morgenmad.

På hans fødselsdag forkælede jeg ham med morgenmad på sengen og nogle personlige gaver, han blev rigtig glad for.

Bægeret flød over, da jeg havde lovet ham at tage med ud og finde gaver til nogle familiemedlemmer, fordi han hadede at købe gaver. Jeg brugte en hel eftermiddag (efter en lang arbejdsdag) på at hjælpe ham, og vi besluttede os for at tage ud at spise bagefter. Vi fik helt normal cafémad til omkring 120 kr. pr. person, og efterfølgende betaler han med kort, fordi tjeneren giver ham regningen. Vi har dårligt rejst os fra bordet, før han spørger, om jeg ikke lige overfører til ham for maden.

Han inviterede mig forresten i biografen, fordi der var en film, der skulle være rigtig god. Jeg tænkte "endelig viser han lidt initiativ, og måske er han slet ikke så nærig", men han fik så lynhurtigt omformuleret invitationen til at hedde "men biografbilletter er jo så dyre i dag, så hvis du ikke selv betaler din billet, kan vi jo bare downloade en film". Ja, sikken romantiker.
11
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Hunkat » 21. sep 2016, 11:50

TheAuthor skrev:Kom i tanker om en bekendt, der tilbyder både sine venner og bekendte alverdens tjenester. Der er ingen grænser for, hvad hun vil hjælpe med og tilbyde af sit gode hjerte.. altså indtil folk siger ja til den tjeneste hun (sommetider uopfordret) tilbyder. Så er hun klar med "fedt, jeg skal bare have xxxx kr for det"


Det er jo nærmere bondefangeri end nærighed :tie:
Shit hvor er det dårlig stil.
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Sevii » 21. sep 2016, 13:24

Jeg havde helt glemt (fortrængt) min ekskæreste. Han var et par år ældre end mig, havde job mens jeg ikke havde et arbejde på det tidspunkt og gik i 10. klasse. Han havde altid store ønsker til fødselsdage, årsdage, månedsdage der var omkring 400-700 kr. Og det mente han var meget rimeligt. Jeg kan huske jeg hadede det, fordi jeg havde ingen penge - og så kan jeg ikke lide at give gaver, hvor jeg føler mig tvunget.
Dog når det var den anden vej! Til min fødselsdag fik jeg en vin han havde fundet i Tiger for 20 kr, men han synes det var sådan en fed gave, fordi der stod hans navn på. :stoned:

Eller.... Jeg skulle altid rejse hjem til ham og jeg betalte selv for rejsen, og da jeg stod og manglede 20 kr. For at komme hjem sagde han "så skylder du mig det bare til næste gang vi ses". Jamen altså..... Jeg ved slet ikke hvad jeg så i ham. :gruble:
5
:banan: :banan:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Wizzze » 8. aug 2017, 19:03

Frk kæreste har lige siddet og grinet så tårerne stod ud af øjnene på hende, og da hun endelig kunne trække vejret igen, og sige noget, så havde hun fundet noget som jeg synes skal deles med jer andre :lol:

http://miriamsblok.dk/2017/08/08/wtf-naerigroev/
Lad os indse det venner, vi troede vi har oplevet alt herinde, men nej :tie: :8: :nerve: :gisp: :stoned:
8
Do as I say! :whip:
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Lykke » 8. aug 2017, 19:30

Wizzze skrev:Frk kæreste har lige siddet og grinet så tårerne stod ud af øjnene på hende, og da hun endelig kunne trække vejret igen, og sige noget, så havde hun fundet noget som jeg synes skal deles med jer andre :lol:

http://miriamsblok.dk/2017/08/08/wtf-naerigroev/
Lad os indse det venner, vi troede vi har oplevet alt herinde, men nej :tie: :8: :nerve: :gisp: :stoned:


Jeg tror mindst halvdelen er løgn.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. aug 2017, 19:35

Jeg skrev vist også om det på den gamle debat, men historien fortjener en gentagelse.
Heldigvis var det ikke noget, jeg selv blev udsat for.

En af mine forældres ældre bekendte havde en veninde, som hun byttede blade med. Engang holdt veninden pludselig op med at kontakte hende, og da hun efter noget tid ringede og spurgte hvorfor, fik hun svaret, at det ikke kunne være rigtigt, at veninden ikke havde fået elastikken tilbage, som havde siddet omkring hendes blade, sidst de havde byttet.
9
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf LadyFox » 8. aug 2017, 19:36

Wizzze skrev:Frk kæreste har lige siddet og grinet så tårerne stod ud af øjnene på hende, og da hun endelig kunne trække vejret igen, og sige noget, så havde hun fundet noget som jeg synes skal deles med jer andre :lol:

http://miriamsblok.dk/2017/08/08/wtf-naerigroev/
Lad os indse det venner, vi troede vi har oplevet alt herinde, men nej :tie: :8: :nerve: :gisp: :stoned:

20 kroner for luft? :shock:
Hvis det bliver normen kan det hurtigt blive dyrt at leve.

"Hej ven. I de par timer du har siddet hjemme hos mig og trukket vejret har jeg regnet ud at du skylder mig 280 kroner for ilt".
6
...
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Persnikedy » 9. aug 2017, 08:54

En af mine venner fortalte mig om engang han var på noget hyttetur da han var på uni.
De var 5 stk i en af forældrenes sommerhus som de lige kunne låne gratis. Da ugen var gået og de alle havde hygget sig skulle de pakke sammen og hjem. Der ville en af dem dele alt op ligeligt. Et æble til hver, 1/5 agurk til hver... Min ven endte med at sige nej til at tage noget som helst med tilbage da der blev talt om at dele det toiletpapir de havde købt :tie:
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Wizzze » 9. aug 2017, 09:53

Persnikedy skrev:En af mine venner fortalte mig om engang han var på noget hyttetur da han var på uni.
De var 5 stk i en af forældrenes sommerhus som de lige kunne låne gratis. Da ugen var gået og de alle havde hygget sig skulle de pakke sammen og hjem. Der ville en af dem dele alt op ligeligt. Et æble til hver, 1/5 agurk til hver... Min ven endte med at sige nej til at tage noget som helst med tilbage da der blev talt om at dele det toiletpapir de havde købt :tie:


Århh, der fik du lige trigget et undertrykt minde fra barndommen :tie:

På vores vej da jeg var barn, legede jeg en del med en anden dreng. Hans far var noget lagerarbejder af en slags, og han var en sparsommelig mand, så de havde ikke normalt toiletpapir. Nej farmand tog en rulle brunt indpakningspapir med hjem, og skar den ud i 4 mindre ruller, og det var så toiletpapiret.

Billede

Efter første oplevelse med det, så udviklede jeg akut forstoppelse, når jeg var på besøg, og brugte aldrig igen deres toilet :tie:
12
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf LadyFox » 9. aug 2017, 13:48

Jeg har også en veninde der aldrig rigtig har nogle penge. Når man laver noget med hende så ender man altid med at give alt muligt, for så hyggeligt er det jo heller ikke at drikke nogle flasker vin, eller andet hvis der sidder en uden noget.
Vi andre i gruppen har sådan et ret løst forhold til det med at give og tage fordi at det går nogenlunde lige op - den ene dag er det mig de andre giver nogle drinks, og så næste gang er det en af de andre der får lidt rundt omkring. Sådan har det altid været så det er lidt kutyme at vi aldrig har penge i mellem os, fordi vi hellere vil have noget fra de andre den dag vi selv er på røven end at have penge for det vi giver.
Men hende her, hun er næsten altid den der tager.

Hvis man så en dag er ude med hende, og det for engangs skyld er hende der har og man får hende overbevist om at hun må ligge ud kan man være sikker på at man efter et par dage får en besked om hvornår man har tænkts sig at betale tilbage. Gerne i en lidt sur tone.

Heldigvis lånte hun 200 kroner af mig for nogle år siden hun aldrig har betalt tilbage.
Så sidste gang havde hun lagt 70 kroner ud for mig, der skrev hun en sur besked skrev jeg tilbage:

"Dem kan dem kan du få med det samme, så kan du give mig mine 200 kroner her den første"
Hendes svar var at så at jeg gerne måtte beholde de 70 kroner.

Det er ikke fordi hun er fattigere end mig, vi får de samme penge udbetalt, hun har så bare ingen faste udgifter, og betaler heller ikke for mad. Så hun burde have mere end råd, hun bruger bare mange penge.

Heldigvis er hun mega sød på alle mulige andre måder, ellers gad jeg ikke være venner med hende.
3
...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Mangoness » 16. jan 2018, 16:02

0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Nærighed - hvad har du været udsat for?

Indlægaf Aquadorable » 16. jan 2018, 16:22

At en folkeskolevenindes mor kom og hentede halvdelen af pantflaskerne fra den fælles fødselsdagsfest, vi havde holdt hos mine forældre ... :tie:
5
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Generelt"