Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Maria86 » 15. sep 2016, 06:38

Så kører den igen hvordan vi bruger vagtlægen
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/ ... stilfaelde

hun er da helt galt på den altså hvornår er lige akut et få for ny en recept p-piller i en weekend.
rn Nordjylland gør en del ud af vi skal huske at få fornyet recepter inden juleferien og
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Animi » 15. sep 2016, 07:01

Jeg synes så at man når folk ringer for sådan noget, så burde det koste et ekstra gebyr. For så kan det da være at folk er bedre til selv at holde styr på det, og ikke spilder vagtlægens tid med det.
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Luffegås » 15. sep 2016, 07:23

Ikke at jeg forstår hende, men jeg synes faktisk også det er lidt træls jeg på min læges hjemmeside ikke kan fornye p-pillerne, jeg SKAL have telefonisk kontakt, hvilket kan være svært på en formiddag for nogen at opnå.
Hvis vi nåede længere med elektroniske løsninger, tror jeg sådan som receptfornyelser ikke var noget man ringede efter.

Udover det, ser jeg godt nok i mange forums og facebookgrupper folk der mener bare et barn hoster forkert så skal man sætte himmel og jord i bevægelse og KRÆVE at komme til ASAP i lægevagt og alt muligt. DET belaster.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Oddinary » 15. sep 2016, 07:51

Luffegås skrev:Ikke at jeg forstår hende, men jeg synes faktisk også det er lidt træls jeg på min læges hjemmeside ikke kan fornye p-pillerne, jeg SKAL have telefonisk kontakt, hvilket kan være svært på en formiddag for nogen at opnå.
Hvis vi nåede længere med elektroniske løsninger, tror jeg sådan som receptfornyelser ikke var noget man ringede efter.

Udover det, ser jeg godt nok i mange forums og facebookgrupper folk der mener bare et barn hoster forkert så skal man sætte himmel og jord i bevægelse og KRÆVE at komme til ASAP i lægevagt og alt muligt. DET belaster.


Hos min læge kan man bare bede om receptfornyelse, når man logger ind på hjemmesiden. Det gælder selvfølgelig ikke vanedannende medicin eller hvis ens tidligere recept ikke er næsten opbrugt.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Animi » 15. sep 2016, 07:59

Jeg kan godt forstå at det er irriterende hvis man skal ringe til lægen for at få en recept. Nu ved jeg så ikke hvordan det fungerer hos andre, men hos min læge hvor jeg skulle ringe hver gang, sørgede han bare for at jeg fik recepter nok til at jeg havde p-piller til et år. Derfor skulle jeg kun ringe til ham én gang om året, hvor jeg alligevel skulle have en tid til en rutineundersøgelse, så det skulle jeg jo alligevel have klaret.
Det kunne evt være en mulighed, hvis man ikke kan forny den elektronisk.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Akehurst2 » 15. sep 2016, 08:13

Hos min læge skal man bare tale med sekretæren om fornyelse af p-pillerecepten, så det er ikke svært at komme igennem - og jeg får til at hente 4x3 måneder, så jeg skal bare nå det én gang om året.

Hvis man ikke kan nå det, så synes jeg det vil helt rimeligt at det koster et gedigent gebyr at bruge vagtlægen.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Chatsy » 15. sep 2016, 09:07

Det har irriteret mig adskillige gange, hvordan sådan nogle kommer en fredag eftermiddag eller lørdag formiddag på apoteket, lige på dagen, hvor de skulle starte op en ny pakke af deres medicin for så at finde ud af, at de ikke har en recept (eller vi ikke har det på lager). Det er en forbandet uskik ikke at hente deres nye pakning i god tid, for så er der tid til at agere, hvis det viser sig, at der mangler en recept eller den pågældende præparat er udsolgt/røget i restordre/anden form for hindring. Det er spild af dyre ressourcer at ringe til vagtlægen for at reiterere en recept på sin faste medicinering og det giver ventetid for dem, der har en mere akut behov for at komme igennem.

Jeg håber der en skønne dag bliver åbnet op for, at farmaceuter må reiterere medicin til folk i fast behandling, men det kommer nok først på tale, når apotekerne får adgang til FMK (hvilket vist bliver muligt til næste år). Den nye apotekerlov kræver alligevel, at vagtåbne apoteker kun må betjenes af farmaceuter nu, hvor det før var farmakonomer, så man kan lige så godt give dem den autorisation, så det giver lidt mere mening at benytte så dyr en arbejdskraft. Så vidt jeg ved er en lignende ordning gældende i England, hvor farmaceuter må ordinere nye pakninger af fast medicin til patienter, hvis recepter er udløbne.

En vagtlæge er rigtig dyr at have i drift og burde aldeles ikke bruges til fornyelse af recepter.
7
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf zembra1986 » 15. sep 2016, 09:27

Jeg ved ikke om p-piller er lige så akut, men jeg har gjort det et par gange med antidepressiver :genert: der er sket det at jeg er sluppet op med piller i en weekend og har glemt at ringe til lægen og bestille nye og så har jeg altså følt mig nødsaget til, at ringe til vagtlægen, da det er ret vigtigt jeg får taget dem.

Jeg har haft mega dårlig samvittighed og været meget undskyldende når jeg har ringet til vagtlægen for at få en ny recept på antidepressiver. Heldigvis har de læger jeg har haft i røret været nogenlunde forstående.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Aspargsen » 15. sep 2016, 09:38

Jeg forstår ikke hvordan det kan være så sværdt, når man nu står og presser pillen ud og bemærker af nu er der snart ikke flere piller, af man så kontaktet lægen for af få flere
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf godtnavn » 15. sep 2016, 10:13

Jeg har gjort det :genert:

Men med til historien hører at jeg havde fået ny læge (var flyttet) og den nye læge ville ikke udskrive en ny recept før hun havde taget blodprøver på mig, hvilket hun i øvrigt først kunne finde tid til 3 uger efter, for det var jo ikke akut sygdom. Suk. Hun gav mig i øvrigt også en skideballe over telefonen over at jeg regnede med at hun bare ville forny en recept uden at se mig, og jeg indirekte med det sagde hun var en dårlig læge der var ligeglad med hendes patienters velbefindede.
Så i desperation ringede jeg til vagtlægen fredag eftermiddag så jeg kunne få min recept og ikke skulle gå en måned uden p-piller.

Behøver jeg sige jeg skiftede læge i samme åndedrag? Efter en googling så jeg så at flere overvejede at politianmelde hende da hun heller ikke var så god til at holde på fortrolige oplysninger.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf zembra1986 » 15. sep 2016, 10:19

Aspargsen skrev:Jeg forstår ikke hvordan det kan være så sværdt, når man nu står og presser pillen ud og bemærker af nu er der snart ikke flere piller, af man så kontaktet lægen for af få flere


Men der er jo ikke kun en pakning af piller i en pakke

I mine pakker med antidepressiver er der 4 pakninger af 7 piller, så fordi at jeg presser den sidste pille ud af en pakning er ikke lig med at der ikke er flere tilbage.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Aspargsen » 15. sep 2016, 10:31

zembra1986 skrev:
Aspargsen skrev:Jeg forstår ikke hvordan det kan være så sværdt, når man nu står og presser pillen ud og bemærker af nu er der snart ikke flere piller, af man så kontaktet lægen for af få flere


Men der er jo ikke kun en pakning af piller i en pakke

I mine pakker med antidepressiver er der 4 pakninger af 7 piller, så fordi at jeg presser den sidste pille ud af en pakning er ikke lig med at der ikke er flere tilbage.


Beklager jeg ikke var præsis nok
Jeg går ud fra af når du er færdig med en pakning så smider den ud
derfor så vil du på et tidspunkt kunne se i pakken af nu er der kun den pakning tilbage du er ved af bruge
når du nu står med denne sidste pakning i hånden og kan se af der snart ikke er flere piller i den, så er det af jeg ikke forstår hvorfor man så ikke kontakter lægen for af få flere
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf zembra1986 » 15. sep 2016, 12:10

Aspargsen skrev:
zembra1986 skrev:
Aspargsen skrev:Jeg forstår ikke hvordan det kan være så sværdt, når man nu står og presser pillen ud og bemærker af nu er der snart ikke flere piller, af man så kontaktet lægen for af få flere


Men der er jo ikke kun en pakning af piller i en pakke

I mine pakker med antidepressiver er der 4 pakninger af 7 piller, så fordi at jeg presser den sidste pille ud af en pakning er ikke lig med at der ikke er flere tilbage.


Beklager jeg ikke var præsis nok
Jeg går ud fra af når du er færdig med en pakning så smider den ud
derfor så vil du på et tidspunkt kunne se i pakken af nu er der kun den pakning tilbage du er ved af bruge
når du nu står med denne sidste pakning i hånden og kan se af der snart ikke er flere piller i den, så er det af jeg ikke forstår hvorfor man så ikke kontakter lægen for af få flere


Jeg er sådan en der tager dem ud af selve boksen og så ligger indpakningerne bare og flyder i køkkenskuffen :genert: så jeg har ikke altid overblik over hvor mange jeg har tilbage.

Jeg er dog blevet god til at huske at bestille i god tid, og nu kan jeg også bestille online på min læge's egen hjemmeside, så det gør det også nemmere.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Stars » 15. sep 2016, 12:24

Aspargsen skrev:
zembra1986 skrev:
Aspargsen skrev:Jeg forstår ikke hvordan det kan være så sværdt, når man nu står og presser pillen ud og bemærker af nu er der snart ikke flere piller, af man så kontaktet lægen for af få flere


Men der er jo ikke kun en pakning af piller i en pakke

I mine pakker med antidepressiver er der 4 pakninger af 7 piller, så fordi at jeg presser den sidste pille ud af en pakning er ikke lig med at der ikke er flere tilbage.


Beklager jeg ikke var præsis nok
Jeg går ud fra af når du er færdig med en pakning så smider den ud
derfor så vil du på et tidspunkt kunne se i pakken af nu er der kun den pakning tilbage du er ved af bruge
når du nu står med denne sidste pakning i hånden og kan se af der snart ikke er flere piller i den, så er det af jeg ikke forstår hvorfor man så ikke kontakter lægen for af få flere



Nu kan jeg heller ikke se det store problem i at forny recepter i god tid.
Men det er jo ikke nok at kigge på, om pakken er tom - der er jo ofte flere pakker på en recept.
Jeg får 3 forskellige præparater ... det ene skal jeg huske at forny, inden æsken er tom, for den recept er brugt op.
Det andet har jeg brugt 3 af 7 pakker, det sidste har jeg brugt 3 af 4 pakker (kan jeg se inde på sundhed.dk)

Men altså - apotekerdamen plejer jo at sige, når man får sidste pakke udleveret.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Aspargsen » 15. sep 2016, 12:31

zembra1986 skrev:
Aspargsen skrev:
zembra1986 skrev:
Aspargsen skrev:Jeg forstår ikke hvordan det kan være så sværdt, når man nu står og presser pillen ud og bemærker af nu er der snart ikke flere piller, af man så kontaktet lægen for af få flere


Men der er jo ikke kun en pakning af piller i en pakke

I mine pakker med antidepressiver er der 4 pakninger af 7 piller, så fordi at jeg presser den sidste pille ud af en pakning er ikke lig med at der ikke er flere tilbage.


Beklager jeg ikke var præsis nok
Jeg går ud fra af når du er færdig med en pakning så smider den ud
derfor så vil du på et tidspunkt kunne se i pakken af nu er der kun den pakning tilbage du er ved af bruge
når du nu står med denne sidste pakning i hånden og kan se af der snart ikke er flere piller i den, så er det af jeg ikke forstår hvorfor man så ikke kontakter lægen for af få flere


Jeg er sådan en der tager dem ud af selve boksen og så ligger indpakningerne bare og flyder i køkkenskuffen :genert: så jeg har ikke altid overblik over hvor mange jeg har tilbage.

Jeg er dog blevet god til at huske at bestille i god tid, og nu kan jeg også bestille online på min læge's egen hjemmeside, så det gør det også nemmere.


Hvad så med når du kommer hjem fra apoteket af sætte et stort rødt kryds i kalenderen når det er tid for af bestille ny recept ;)
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Generelt"