Work-life balance

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Work-life balance

Indlægaf Daphne » 20. sep 2016, 12:33

Hvor mange timer bruger du på arbejde om ugen? Og hvor lang transport har du? Hvordan fungerer det i forhold til din work-life balance (for at bruge et fancy udtryk :P ) - kan du få privatlivet til at hænge sammen uden problemer?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Work-life balance

Indlægaf Pandesteg » 20. sep 2016, 12:38

37 timer, arbejder sjældent meget længere end det. Har en halv time til arbejde på cykel, med offentlig transport tager det lidt længere. Kan godt få mit privatliv til at hænge sammen, men jeg gad da godt arbejde færre timer, men det kan ikke lade sig gøre økonomisk lige nu.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Work-life balance

Indlægaf Lykke » 20. sep 2016, 13:28

Smiling_Goat skrev:Jeg arbejder 37 timer/ugen med mit ene job og pendler 3 timer om dagen til og fra det. Jeg er ude af døren kl. 6.15 om morgen og hjemme igen ved 17.30-tiden. Det ville fungere fint, hvis det ikke var fordi, min kæreste, der pendler mere end mig, først er hjemme kl. 18.30 (på de gode dage,) og der er jeg halvdød af sult. Samtidig kan jeg ikke slappe ordentligt af, før aftensmaden er spist og ryddet væk (uanset hvem der har opgaven,) og eftersom jeg dejser om at træthed kl. 21, er der ikke mange timer til afslapning i hverdagene.

Men jeg kan heldigvis godt lide mit arbejde, og der er kun et skift med det offentlige hvert vej, så det hjælper på det. Jeg skal helt sikkert ikke fortsætte på den her måde for evigt, men det er fint indtil jeg har fået sparet sammen til noget andet.


Har du flere jobs end det du pendler til?
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Work-life balance

Indlægaf Ladysparrow » 20. sep 2016, 13:41

Arbejder 42,5 time om ugen - træk 2,5 timers frokostpause fra. Dog har jeg flextid og møder mellem kl. 8-8:30 og forsøger at gå kl. 16:30. (Bor i Sverige) Jeg har 10 minutter på arbejde på cykel og kunne sagtens tænke mig at arbejde mindre. Men det ser ikke ud til at se lige forløbig.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Work-life balance

Indlægaf Hunkat » 20. sep 2016, 13:50

Arbejder 38-39 timer/ugen og har en time hver vej på arbejde. Det har normalt været ganske passende egentlig men på det seneste har jeg været ramt af ekstrem træthed og det gør at det slet, slet ikke er i balance længere. Jeg rammer muren kl. 18-19 om aftenen og må gå i seng kort efter. Hvis jeg skal ting flere dage i træk er jeg nogle gange så træt at jeg ikke orker at spise aftensmad.

Jeg tror nu ikke det har noget med mit arbejde at gøre, men optimalt set burde jeg nok gå på deltid indtil jeg fik afklaret om det er en midlertidig tilstand eller hvad.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Work-life balance

Indlægaf Karkluden » 20. sep 2016, 14:06

Jeg arbejder 37 timer i gennemsnit - det fordeler sig dog på alt mellem 24 timer og over 50 timer om ugen og 4 forskellige slags vagter, alle ugens dage og inkl helligdage osv.
Jeg har 30-60 minutters overarbejde på en uge i snit, så det er jo meget pænt, og drejer sig ofte om, at der kommer akutte situationer, hvor man ikke lige kan gå. Men det får jeg så fri eller løn for.

Jeg har 15 minutter på cykel og ca det samme med offentlig transport lige nu. Det bliver omkring 45 minutter, når mit arbejde flytter lokalisation til foråret. Men det er ok. For mig fungerer transporttiden helt fint til at få taget dagen af. Hvis jeg cykler tæller det jo også som motion, hvis jeg tager offentlig transport så bruger jeg tiden til at få lavet madplaner, planlægge indkøb, catche up med venner og de sociale medier, læse nyheder osv. Det giver jo så mere "helt fritid" når jeg er hjemme.

Jeg er fint tilfreds med min arbejdsmængde. Jeg er ung, nyuddannet og har ikke børn eller dyr. Jeg er nogle dage afsindigt træt, men jeg går hjem hver dag og føler virkelig jeg har lært en masse og glæder mig til næste dag, og jeg nyder også at arbejde i skiftende vagter. For nogle er det opslidende, men for mig betyder det at jeg indimellem føler jeg har "ekstra fri".
Fx er jeg på job mandag, tirsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag denne uge. De næste to uger har jeg så til gengæld kun 4 arbejdsdage. Og det der med at have fri en onsdag eller weekend mandag-tirsdag er nogle gange meget rart, fordi alle andre er på job, og man så kan have fri helt selv :D :lol: (og i min familie arbejder alle sådan, så holder vi indimellem weekend sammen mandag-onsdag).
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Work-life balance

Indlægaf Viskelæder » 20. sep 2016, 14:57

37 timer i ugen overordnet, men i perioder kan jeg arbejde mere, fx når der sker noget akut, og andre perioder kan jeg arbejde mindre og gå tidligt.
Mit liv hænger rigtig fint sammen. Arbejdede mere tidligere, og det fik jeg stress af.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Work-life balance

Indlægaf Lulu » 20. sep 2016, 15:08

Jeg arbejder 37 t/u pt. Har 20 min kørsel hver vej så det er også fint.

Normalt arbejder jeg lidt mere da jeg tæller mine forretningsrejser som timer også, hvilket længe har gjort at jeg hver anden uge har arbejdet ekstra timer onsdag og torsdag.

Jeg går på barsel fredag i næste uge, så jeg er ikke rigtig på rejse mere.
Jeg har ingen planer om at arbejde mere end de 37 timer når jeg begynder efter barsel igen - selvom det ikke generer mig at arbejde en times tid ekstra hvis man skal gøre noget færdigt. De 20 min transport passer også fint, jeg er ligeglad med om det er offentligt, cykel eller bil det skal bare ikke være længere.
Mit nuværende job er som sagt 20 min i bil, halvanden time med offentligt transport ( :tie: ) og ikke afprøvet på cykel det er det for langt til.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Work-life balance

Indlægaf Sangius » 20. sep 2016, 15:16

Arbejder 37 timer om ugen. Er ude af døren omkring kl 7, og hjemme igen omkring kl. 16.30. Jeg har ca 30 minutters rejsetid.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Work-life balance

Indlægaf Fru Sunshine » 20. sep 2016, 15:16

Jeg arbejder 40 timer om ugen og har så flere skemafri perioder, så det i snit bliver 37 timer om ugen over et skoleår. Dertil kommer så enkelte aftenarrangementer
Jeg har 40 minutter til arbejde i bil. Det er fint.

Vi har ingen hjemmeboende børn mere, og min mand arbejder vildt meget med flere arbejdssteder, så vi har ikke vanvittigt tid sammen, men den vi så har, nyder vi.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Work-life balance

Indlægaf godtnavn » 20. sep 2016, 15:31

Jeg går på uni, men svarer lige alligevel :)

Er på uni 30-35 timer om ugen (skemalagt små 30 timer+lidt gruppearbejde) og derudover læser jeg og skriver opgaver en 10-20 timer ugentligt, nogle uger mere andre mindre, men en normal uge uden store afleveringer ligger på 10-20 timer. Derudover har jeg cirka 0.5-0.75 time hver vej, dog skal jeg ikke afsted hver dag, så en 4-5 timer om ugen bruges på transport.

Det passer fint med mit liv da meget af arbejdet jo kan planlægges som det passer bedst, det er jo kun det skemalagte hvor jeg ikke er fleksibel. Kan dog mærke at lige nu hvor jeg er gravid er det lidt for hårdt, men om under et halvt år får jeg barsel, så det er jo en overskuelige periode hvor jeg er lidt presset. Det er klart rare at studerer uden at være gravid.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Work-life balance

Indlægaf Mani » 20. sep 2016, 15:47

Jeg arbejder 37 timer om ugen + frokost og har derudover en 1/2 times transport hver vej. Det fordeler sig sådan at jeg den første uge i måneden typisk arbejder 45+ timer og så mindre end 37 timer de næste par uger og så omkring de 37 timer den sidste uge - det passer mig fint.

Da børnene var mindre havde jeg 32 timer inklusiv frokost - arbejdet var knap så spændende, men hverdagen hang sammen, da de ikke var store nok til selv at komme rundt til skole & fritidsaktiviteter.

Manden arbejder noget mere end 37 timer og har en time hver vej + en del rejsedage. Men vi er gode til som familie at bruge tid sammen om aftenen og i weekenden, så det fungerer fint.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Cbas
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Work-life balance

Indlægaf Cbas » 20. sep 2016, 16:04

Mit arbejdsuge svinger en del. Oftest ca 37 timer men jeg haren del rejseaktivit og er jeg ude og rejse har jeg dage på 12+ timer.
Har ca 30 min. Transport hver vej men god mulighed for at arbejde hjemmefra.

De uger jeg arbejder mere får jeg som afspadsering og det gør, at jeg holder dejlig lange ferier. I år får jeg min. 15 ugers ferie.

Det fungerer egentlig fint. Jeg er glad for afvekslingen og at mine arbejdsuger er meget forskellige. Har også en del sociale aktiviteter i forbindelse med jobbet, som dog godt kan blive lidt for meget til tider, så der er jeg blevet god til at være selektiv i hvad jeg deltager i.

Jeg har to mindre børn og vi får gerne puslespillet til at gå op, så børnene ikke lider under at jeg er væk (deres far har for det meste fri). Der hvor det er svært er i forhold til kæresten og vores forhold, kan mærke vi skal til at prioritere det noget mere.

Jeg starter snart nyt job. Tror det bliver rigtig hårdt (og sindssygt sjovt) den første lange tid. Med længere arbejdsuger men en del kan nok klares om aftenen, når børnene sover. Håber rejseaktiviteten bliver mindre, da det primært er det, der er en udfordring pt i forhold til kæresten.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Work-life balance

Indlægaf achillaxedprune » 20. sep 2016, 16:23

Lige nu er jeg på barsel, men ellers er det 37 timer om ugen, hvoraf jeg har 1/2 times betalt frokost om dagen. Totalt luksus. Derudover har jeg 15 min på cykel på arbejde og ca. 5 min i bil... Så jeg kan ikke brokke mig over brugt tid!

Jeg kan snildt få det til at gå op i en højere enhed... Om jeg stadig kan når babyen er kommet, må vi tage til den tid. Men mon ikke? Jeg er temmelig priviligeret i øjeblikket.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Work-life balance

Indlægaf Wizzze » 20. sep 2016, 17:29

Jeg arbejder mellem 30 og 60timer om ugen, nogen uger mere. Men jeg behøver ikke være på min pind for at arbejde, og hver time behøver ikke være "effektiv" i mangel af bedre udtryk. f.eks. nu mens jeg har skriver dette har jeg også en Lync session åben hvor jeg skriver med et par amerikanere.
Min transport tid varierer meget om jeg har et møde inde i byen og tager en taxa eller om jeg skal ud til Ballerup og it-land, eller ind til kontoret, men bruger vel i gns. 1-1½ time på transport om dagen. Jeg er ikke altid så god til det med work-life balance, de har det med at blive blandet :genert:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"